RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wybrać stabilizator low drop 4,2V, 1A z minimalnym Vdrop i wysokim Vin?

Stabilizator low drop

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wybrać stabilizator low drop 4,2V, 1A z minimalnym Vdrop i wysokim Vin?

Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

niebieski
Guest

Sat Jan 23, 2016 6:06 pm   



Szukam łatwo dostępnego stabilizatora low drop o parametrach:

Vout - 4,2V
Vin - jak najwyższe
Vdrop - jak najniższe
I - min. 1A


--
niebieski

Dominik Morawiec
Guest

Sun Jan 24, 2016 1:42 pm   



Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co najniższe vout?

niebieski
Guest

Sun Jan 24, 2016 2:55 pm   



W dniu 24.01.2016 12:42, Dominik Morawiec pisze:
Quote:
Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co najniższe vout?
Chodziło mi o maksymalne dopuszczalne napięcie wejściowe.

Kombinuję jak by ładować akumulator 18650 z prądnicy rowerowej.
Aktualnie jednak rezygnuję z wcześniejszego pomysłu z wykorzystaniem
stabilizatora. Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym
przed przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.


--
"Socjalizm niewiele wymaga od człowieka

John Smith
Guest

Sun Jan 24, 2016 4:16 pm   



On 24-01-2016 14:55, niebieski wrote:
Quote:
W dniu 24.01.2016 12:42, Dominik Morawiec pisze:
Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co
najniższe vout?
Chodziło mi o maksymalne dopuszczalne napięcie wejściowe.
Kombinuję jak by ładować akumulator 18650 z prądnicy rowerowej.
Aktualnie jednak rezygnuję z wcześniejszego pomysłu z wykorzystaniem
stabilizatora. Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym
przed przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.

Raczej nie uprości, to system który odłącza ogniwo LiIon od nadmiernego
napięcia a nie wytraca za duże napięcie.
LDO ma do 10V Vin,max, powyżej którego się uszkadza. Nie pamiętam,
aby któryś miał więcej, gdyż nie do takiej pracy jest konstruowane.
Raczej nie przewiduję prostego układu ładowania dla prądnicy rowerowej,
w docelowym układzie, na czas badania prototypu radzę ogniwa nie
umieszczać za blisko ciała.
K.

niebieski
Guest

Sun Jan 24, 2016 5:41 pm   



W dniu 24.01.2016 16:16, John Smith pisze:
Quote:
On 24-01-2016 14:55, niebieski wrote:
W dniu 24.01.2016 12:42, Dominik Morawiec pisze:
Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co
najniższe vout?
Chodziło mi o maksymalne dopuszczalne napięcie wejściowe.
Kombinuję jak by ładować akumulator 18650 z prądnicy rowerowej.
Aktualnie jednak rezygnuję z wcześniejszego pomysłu z wykorzystaniem
stabilizatora. Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym
przed przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.

Raczej nie uprości, to system który odłącza ogniwo LiIon od nadmiernego
napięcia

O to chyba chodzi? Akumulator ładuje się i przy osiągnięciu
odpowiedniego napięcia odłączy się. Czy jest w takim przypadku sens
tworzenia dodatkowego układu kontrolującego stopień naładowania?
Z prądem ładowania nie ma problemu - przekraczany nie będzie.

Quote:
a nie wytraca za duże napięcie.
LDO ma do 10V Vin,max, powyżej którego się uszkadza. Nie pamiętam,
aby któryś miał więcej, gdyż nie do takiej pracy jest konstruowane.
Raczej nie przewiduję prostego układu ładowania dla prądnicy rowerowej,

Wyższe napięcie pojawiało by się tylko przy braku obciążenia. W sumie
nie jest to wielki kłopot. Zawsze można dać np. diodę zenera na wejściu.

Quote:
w docelowym układzie, na czas badania prototypu radzę ogniwa nie
umieszczać za blisko ciała.
K.

Jasne.



--
"Socjalizm niewiele wymaga od człowieka

Jacek
Guest

Sun Jan 24, 2016 7:17 pm   



Użytkownik "niebieski" <niszczsocjalizm@interia.eu> napisał w wiadomości
news:n82uqv$jtu$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
W dniu 24.01.2016 16:16, John Smith pisze:
On 24-01-2016 14:55, niebieski wrote:
W dniu 24.01.2016 12:42, Dominik Morawiec pisze:
Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co
najniższe vout?
Chodziło mi o maksymalne dopuszczalne napięcie wejściowe.
Kombinuję jak by ładować akumulator 18650 z prądnicy rowerowej.
Aktualnie jednak rezygnuję z wcześniejszego pomysłu z wykorzystaniem
stabilizatora. Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym
przed przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.

Raczej nie uprości, to system który odłącza ogniwo LiIon od nadmiernego
napięcia

O to chyba chodzi? Akumulator ładuje się i przy osiągnięciu odpowiedniego
napięcia odłączy się. Czy jest w takim przypadku sens tworzenia
dodatkowego układu kontrolującego stopień naładowania?
Z prądem ładowania nie ma problemu - przekraczany nie będzie.

a nie wytraca za duże napięcie.
LDO ma do 10V Vin,max, powyżej którego się uszkadza. Nie pamiętam,
aby któryś miał więcej, gdyż nie do takiej pracy jest konstruowane.
Raczej nie przewiduję prostego układu ładowania dla prądnicy rowerowej,

Wyższe napięcie pojawiało by się tylko przy braku obciążenia. W sumie nie
jest to wielki kłopot. Zawsze można dać np. diodę zenera na wejściu.

Witam,

w/g mnie najlepszy bedzie tutaj stabilizator równoległy na TL431 i
transystorze mocy.
Ustawiony na 4,7V i z niego przez diode krzemową ładowanie ogniwa.
Jeśli chcesz więcej szczegółów to daj znać.
--
pzdr, j.r.

niebieski
Guest

Sun Jan 24, 2016 7:18 pm   



W dniu 24.01.2016 18:52, Dominik Morawiec pisze:
Quote:
Poczytaj o ładowaniu li ion, nie zabieraj się za to, bo widzę, że nie masz zielonego pojęcia o tym temacie.

OK - w końcu mogę zastosować gotowy moduł np. na TP4056. Zastanawiam się
tylko, czy nie można by tego uprościć.

Tak. nie mam może "pojęcia" o ładowaniu li-ion, o akumulatorach z
wbudowanym zabezpieczeniem dowiedziałem się dopiero dzisiaj. ale można
chyba zapytać, ąby nie odkrywać prochu od nowa?

--
niebieski

Dominik Morawiec
Guest

Sun Jan 24, 2016 7:52 pm   



Poczytaj o ładowaniu li ion, nie zabieraj się za to, bo widzę, że nie masz zielonego pojęcia o tym temacie.

AlexY
Guest

Sun Jan 24, 2016 7:54 pm   



niebieski pisze:
Quote:
W dniu 24.01.2016 16:16, John Smith pisze:
[..]
Raczej nie uprości, to system który odłącza ogniwo LiIon od nadmiernego
napięcia

O to chyba chodzi? Akumulator ładuje się i przy osiągnięciu
odpowiedniego napięcia odłączy się. Czy jest w takim przypadku sens
tworzenia dodatkowego układu kontrolującego stopień naładowania?
Z prądem ładowania nie ma problemu - przekraczany nie będzie.

Ten układ w baterii to zabezpieczenie, nie stanowi regulacji ani
kontroli ładowania, osiągnięcie określonego napięcia nie oznacza
naładowania akumulatora, tak właściwie to Li-xxx po osiągnięciu Umax są
naładowane w 80%. Jeśli nie stanowi to dla Ciebie problemu to byłoby
nawet lepiej - akumulator dłużej pożyje, tylko że zabezpieczenie odetnie
powyżej 4.1V (dla Li-ion) co już jest niebezpieczne i szkodliwe dla
ogniwa. możesz użyć dowolnego regulatora z regulacją napięcia i ustawić
go na coś w okolicy poniżej 4.1V.


Quote:
a nie wytraca za duże napięcie.
LDO ma do 10V Vin,max, powyżej którego się uszkadza. Nie pamiętam,
aby któryś miał więcej, gdyż nie do takiej pracy jest konstruowane.
Raczej nie przewiduję prostego układu ładowania dla prądnicy rowerowej,

Wyższe napięcie pojawiało by się tylko przy braku obciążenia. W sumie
nie jest to wielki kłopot. Zawsze można dać np. diodę zenera na wejściu.

Albo stabilizator równoległy bo wątpię czy dostaniesz zenerkę na ponad
pół ampera.
Sprawdzałeś w necie czy przypadkiem ktoś już takiego zasilania nie zrobił?

[..]


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

PeJot
Guest

Sun Jan 24, 2016 8:32 pm   



W dniu 2016-01-24 o 14:55, niebieski pisze:
Quote:
W dniu 24.01.2016 12:42, Dominik Morawiec pisze:
Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co
najniższe vout?
Chodziło mi o maksymalne dopuszczalne napięcie wejściowe.
Kombinuję jak by ładować akumulator 18650 z prądnicy rowerowej.

Po co Ci to ? Nie wystarczy Power Bank o stosownej pojemności ?



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

niebieski
Guest

Sun Jan 24, 2016 8:39 pm   



W dniu 24.01.2016 20:32, PeJot pisze:
Quote:
W dniu 2016-01-24 o 14:55, niebieski pisze:
W dniu 24.01.2016 12:42, Dominik Morawiec pisze:
Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co
najniższe vout?
Chodziło mi o maksymalne dopuszczalne napięcie wejściowe.
Kombinuję jak by ładować akumulator 18650 z prądnicy rowerowej.

Po co Ci to ? Nie wystarczy Power Bank o stosownej pojemności ?



Nie chcę myśleć o ładowaniu, a skoro prądnica i tak cały czas działa w

czasie jazdy, to można ją wykorzystać do końca i mieć przy okazji
awaryjne żródło.

--
"Socjalizm niewiele wymaga od człowieka

Dominik Morawiec
Guest

Sun Jan 24, 2016 8:45 pm   



W dniu niedziela, 24 stycznia 2016 19:18:36 UTC+1 użytkownik niebieski napisał:
Quote:
W dniu 24.01.2016 18:52, Dominik Morawiec pisze:
Poczytaj o ładowaniu li ion, nie zabieraj się za to, bo widzę, że nie masz zielonego pojęcia o tym temacie.

OK - w końcu mogę zastosować gotowy moduł np. na TP4056. Zastanawiam się
tylko, czy nie można by tego uprościć.

Tak. nie mam może "pojęcia" o ładowaniu li-ion, o akumulatorach z
wbudowanym zabezpieczeniem dowiedziałem się dopiero dzisiaj. ale można
chyba zapytać, ąby nie odkrywać prochu od nowa?

--
niebieski

Ja też się uczyłem od podstaw z sieci. Nic nowego tu nie odkryjesz. Jeżeli się zabierasz za taki projekt, to wpierw poczytaj podstawy teorii..

janusz_k
Guest

Sun Jan 24, 2016 8:54 pm   



W dniu 2016-01-24 o 17:41, niebieski pisze:
Quote:
W dniu 24.01.2016 16:16, John Smith pisze:
On 24-01-2016 14:55, niebieski wrote:
W dniu 24.01.2016 12:42, Dominik Morawiec pisze:
Do czego Ci taki stabilizator? Jeśli jak najwyższe VIN to po co
najniższe vout?
Chodziło mi o maksymalne dopuszczalne napięcie wejściowe.
Kombinuję jak by ładować akumulator 18650 z prądnicy rowerowej.
Aktualnie jednak rezygnuję z wcześniejszego pomysłu z wykorzystaniem
stabilizatora. Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym
przed przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.

Raczej nie uprości, to system który odłącza ogniwo LiIon od nadmiernego
napięcia

O to chyba chodzi? Akumulator ładuje się i przy osiągnięciu
odpowiedniego napięcia odłączy się.
I pomyśl co się stanie dalej.



Czy jest w takim przypadku sens
Quote:
tworzenia dodatkowego układu kontrolującego stopień naładowania?
Z prądem ładowania nie ma problemu - przekraczany nie będzie.
A napięcie?



Quote:

a nie wytraca za duże napięcie.
LDO ma do 10V Vin,max, powyżej którego się uszkadza. Nie pamiętam,
aby któryś miał więcej, gdyż nie do takiej pracy jest konstruowane.
Raczej nie przewiduję prostego układu ładowania dla prądnicy rowerowej,

Wyższe napięcie pojawiało by się tylko przy braku obciążenia. W sumie
nie jest to wielki kłopot. Zawsze można dać np. diodę zenera na wejściu.
Taaak? sądzisz że to takie proste? zyczę powodzenia.




--
Pozdr

Janusz_K

Andrzej W.
Guest

Sun Jan 24, 2016 8:58 pm   



W dniu 2016-01-24 o 14:55, niebieski pisze:
Quote:
Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym przed
przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.

Ten układ jest ostatnią deską ratunku przed wybuchem ogniwa, używanie go
do czegokolwiek to bardzo zły pomysł. Do tego te zabezpieczenia są
ustawione daleko poza właściwym zakresem pracy ogniwa a wychodzenie poza
ten zakres skraca znacząco czas życia ogniw.

Moja propozycja, może trochę kontrowersyjna:
1. Akumulatory szeregowo jakieś 3 lub 4S o pojemności pozwalającej na
ładowanie prądem 0,5A.
2. Akumulatory ładowanie bezpośrednio z prądnicy przez mostek Gretza (na
schottky) + dioda szeregowa.
3. Napięcie akumulatora nadzorowane przez jakieś nisko energetyczne MCU.
4. Zwieranie za pomocą tranzystora NMOS mostka po osiągnięciu zadanego
napięcia.

--
AWa.

Dominik Morawiec
Guest

Sun Jan 24, 2016 9:10 pm   



W dniu sobota, 23 stycznia 2016 18:06:31 UTC+1 użytkownik niebieski napisał:
Quote:
Szukam łatwo dostępnego stabilizatora low drop o parametrach:

Vout - 4,2V
Vin - jak najwyższe
Vdrop - jak najniższe
I - min. 1A


--
niebieski

do tego zastosowania, poszukaj przetwornicy step down, z regulowanym napięciem na 4.2V i regulowanym ograniczeniem prądowym do 1C pojemności akumulatora.

Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wybrać stabilizator low drop 4,2V, 1A z minimalnym Vdrop i wysokim Vin?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map