RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wybrać stabilizator low drop 4,2V, 1A z minimalnym Vdrop i wysokim Vin?

Stabilizator low drop

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wybrać stabilizator low drop 4,2V, 1A z minimalnym Vdrop i wysokim Vin?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Andrzej W.
Guest

Wed Jan 27, 2016 8:14 pm   



W dniu 2016-01-27 o 17:29, PeJot pisze:
Quote:

Z papieru wynika, że to zajebisty sprzęt jest.
Ale z ceny to raczej wygląda na obudowę do której trzeba jeszcze
akumulator dokupić....

Tutaj gościu go rozbiera i faktycznie w środku 8x18650 2,5Ah każda.
https://www.youtube.com/watch?v=kdoANIYWWQ8

--
AWa.

PeJot
Guest

Wed Jan 27, 2016 8:19 pm   



W dniu 2016-01-27 o 20:14, Andrzej W. pisze:
Quote:
W dniu 2016-01-27 o 17:29, PeJot pisze:
16 Ah w cenie 110 zł to też tylko na jeden dzień ?

http://www.hurt.com.pl/mobilna-bateria-power-bank-romoss-solo-6-16000mah,p14075.html



Z papieru wynika, że to zajebisty sprzęt jest.
Ale z ceny to raczej wygląda na obudowę do której trzeba jeszcze
akumulator dokupić....

Nieważne czy ma te swoje 16 Ah, czy tylko 10. Chodzi o to czy te 10 Ah
to mało na jeden dzień rowerowania.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Andrzej W.
Guest

Wed Jan 27, 2016 8:20 pm   



W dniu 2016-01-27 o 10:55, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Nie wiem jak dokładnie taka prądnica się zachowuje, ale skoro obawiacie się
60V to chyba nie jest dla niej problemem przy normalnej jeździe uzyskać te
10V potrzebne dla dwu ogniw.
Problemem jest uzyskanie przy powolnej jeździe.

5V RMS i amplitudę 10V ma się przy jakiś 6 km/h, wątpię by ktoś często
jeździł wolniej.

--
AWa.

Andrzej W.
Guest

Wed Jan 27, 2016 8:26 pm   



W dniu 2016-01-27 o 07:43, niebieski pisze:
Quote:
W zarysie widzę to tak:
Mostek graetza z diód schottky, stabilizator równoległy 4,0V na
tranzystorze i TL431, układ zabezpieczający ogniwo przed nadmiernym
rozładowaniem - również tranzystor i TL431, odbiornik w postaci
oświetlenia i przetwornica step up 5V.

A ja ciągle będę przynudzał o połączeniu szeregowym:
- mostek 0,8V, ogniwo 3,7V -> 17% wykręconej energii na straty.
- mostek 0,8V, ogniwa 4x3,7V -> 5% wykręconej energii na straty.
I to licząc, że nic poza prostownikiem nie ma po drodze.

--
AWa.

Andrzej W.
Guest

Wed Jan 27, 2016 8:30 pm   



W dniu 2016-01-27 o 20:19, PeJot pisze:
Quote:
Nieważne czy ma te swoje 16 Ah, czy tylko 10. Chodzi o to czy te 10 Ah
to mało na jeden dzień rowerowania.


Zacytuję wiadomość na którą odpisałeś, czyli samego siebie:
W dniu 2016-01-26 o 15:27, Andrzej W. pisze:
Quote:
....
Powerbank to można zabrać na jednodniową wycieczkę.


--
AWa,

niebieski
Guest

Wed Jan 27, 2016 8:42 pm   



W dniu 27.01.2016 20:26, Andrzej W. pisze:
Quote:
W dniu 2016-01-27 o 07:43, niebieski pisze:
W zarysie widzę to tak:
Mostek graetza z diód schottky, stabilizator równoległy 4,0V na
tranzystorze i TL431, układ zabezpieczający ogniwo przed nadmiernym
rozładowaniem - również tranzystor i TL431, odbiornik w postaci
oświetlenia i przetwornica step up 5V.

A ja ciągle będę przynudzał o połączeniu szeregowym:
- mostek 0,8V, ogniwo 3,7V -> 17% wykręconej energii na straty.
- mostek 0,8V, ogniwa 4x3,7V -> 5% wykręconej energii na straty.

Może masz rację, muszę to przemyśleć. Doszedł by jeszcze jeden układ
stabilizatora, ale to nie problem.

Quote:
I to licząc, że nic poza prostownikiem nie ma po drodze.


Nic poza mostkiem w takim układzie nie jest potrzebne.

--
"Socjalizm niewiele wymaga od człowieka

niebieski
Guest

Wed Jan 27, 2016 8:51 pm   



W dniu 27.01.2016 20:42, niebieski pisze:
Quote:
W dniu 27.01.2016 20:26, Andrzej W. pisze:
W dniu 2016-01-27 o 07:43, niebieski pisze:
W zarysie widzę to tak:
Mostek graetza z diód schottky, stabilizator równoległy 4,0V na
tranzystorze i TL431, układ zabezpieczający ogniwo przed nadmiernym
rozładowaniem - również tranzystor i TL431, odbiornik w postaci
oświetlenia i przetwornica step up 5V.

A ja ciągle będę przynudzał o połączeniu szeregowym:
- mostek 0,8V, ogniwo 3,7V -> 17% wykręconej energii na straty.
- mostek 0,8V, ogniwa 4x3,7V -> 5% wykręconej energii na straty.

Może masz rację, muszę to przemyśleć. Doszedł by jeszcze jeden układ
stabilizatora, ale to nie problem.

Myślałem o dwóch ogniwach, nie czterech.


--
"Socjalizm niewiele wymaga od człowieka

PeJot
Guest

Wed Jan 27, 2016 9:15 pm   



W dniu 2016-01-27 o 20:30, Andrzej W. pisze:

Quote:
Zacytuję wiadomość na którą odpisałeś, czyli samego siebie:
W dniu 2016-01-26 o 15:27, Andrzej W. pisze:
....
Powerbank to można zabrać na jednodniową wycieczkę.

Czyli 16 Ah nadal mało ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

niebieski
Guest

Wed Jan 27, 2016 10:46 pm   



On 27.01.2016 19:46, AlexY wrote:
Quote:
niebieski pisze:
W dniu 27.01.2016 12:07, AlexY pisze:
[..]
Nie zobaczą bo ładowanie nie wystartuje poniżej 4.5V, w tym układzie
musi być step up, albo 2 ogniwa w szereg, najlepiej LiFePo.

Przecież będzie step up, ale zasilany z ogniwa, a nie z prądnicy.
Wątpię, aby się udało uzyskać 0,5A zasilając przetwornicę tylko z
prądnicy.

Dało by się ale IMHO było by to bez sensu, aku buforujące wskazane.


I jest.

Quote:
To nie tak. Ze względu na charakterystykę prądnicy, nie będzie to tak
jak mówisz. Prądnica fabrycznie ma zwarte styki na wypadek, gdyby ją
używać bez podłączenia.

Ta zwora nie jest przypadkiem na czas transportu?

Raczej nie. To wygląda jak wtyczka, tylko w środku ma blaszkę zwierającą
styki.

--
niebieski

AlexY
Guest

Thu Jan 28, 2016 1:11 am   



niebieski pisze:
Quote:
On 27.01.2016 19:46, AlexY wrote:
[..]
Ta zwora nie jest przypadkiem na czas transportu?

Raczej nie. To wygląda jak wtyczka, tylko w środku ma blaszkę zwierającą
styki.

No dobra, zworka ma zwierać, po mojemu dupochron coby nikt nie oskarżył
producenta że w transporcie ośka się zakręciła, kilovolty wygenerowała i
powstał pożar, czy instrukcja coś o niej wspomina? Np że należy ją
zdemontować przed/po montażu?

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Dariusz Dorochowicz
Guest

Thu Jan 28, 2016 8:19 am   



W dniu 2016-01-28 o 01:11, AlexY pisze:
Quote:
niebieski pisze:
On 27.01.2016 19:46, AlexY wrote:
[..]
Ta zwora nie jest przypadkiem na czas transportu?

Raczej nie. To wygląda jak wtyczka, tylko w środku ma blaszkę zwierającą
styki.

No dobra, zworka ma zwierać, po mojemu dupochron coby nikt nie oskarżył
producenta że w transporcie ośka się zakręciła, kilovolty wygenerowała i
powstał pożar, czy instrukcja coś o niej wspomina? Np że należy ją
zdemontować przed/po montażu?

Prawdopodobnie nie tylko dupochron. Ktoś podawał charakterystyki (a też
i gdzieś czytałem), całkiem sporo prądnic daje najmniejsze opory właśnie
po zwarciu. Kiedyś nawet bawiłem się jakimś silniczkiem i byłem
zdziwiony, że po zwarciu łatwiej się kręci. W sumie... Zero napięcia to
prąd jaki by nie był da zero mocy ;)

Pozdrawiam

DD

Dariusz Dorochowicz
Guest

Thu Jan 28, 2016 8:21 am   



W dniu 2016-01-27 o 17:29, PeJot pisze:

Quote:

Wygląda ambitnie... ale czy bym się odważył włożyć tyle do plecaka to
nie wiem.

Pozdrawiam

DD

Piotr Gałka
Guest

Thu Jan 28, 2016 10:05 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:56a8f791$0$687$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:

Aktualnie klne, bo mi potrafi bateria w pare godzin sie wyladowac ...
chyba janosik sie nie calkiem wylacza po wyjsciu z samochodu.

Mam telefon (używany wyłącznie jako telefon), który ładuję przeciętnie raz

na 12 dni (kiedyś udało mi się uzyskać 14 dni).
Kiedyś nagle się zdziwiłem, bo wymagał ładowania po 6 dniach, a za następnym
razem po 2. Nic w ustawieniach nie zmieniałem i nie znalazłem, aby cokolwiek
było inaczej ustawione. Dopiero pełny reset pomógł. Widocznie coś się
musiało przestawić gdzieś 5-go dnia tego cyklu 6-dniowego.
Jak na razie drugi raz mi się to nie zdarzyło.

Może coś Ci się włączyło i ciągle żre prąd. Może reset pomoże
P.G.

AlexY
Guest

Thu Jan 28, 2016 12:05 pm   



Dariusz Dorochowicz pisze:
Quote:
W dniu 2016-01-28 o 01:11, AlexY pisze:
niebieski pisze:
On 27.01.2016 19:46, AlexY wrote:
[..]
Ta zwora nie jest przypadkiem na czas transportu?

Raczej nie. To wygląda jak wtyczka, tylko w środku ma blaszkę zwierającą
styki.

No dobra, zworka ma zwierać, po mojemu dupochron coby nikt nie oskarżył
producenta że w transporcie ośka się zakręciła, kilovolty wygenerowała i
powstał pożar, czy instrukcja coś o niej wspomina? Np że należy ją
zdemontować przed/po montażu?

Prawdopodobnie nie tylko dupochron. Ktoś podawał charakterystyki (a też
i gdzieś czytałem), całkiem sporo prądnic daje najmniejsze opory właśnie
po zwarciu. Kiedyś nawet bawiłem się jakimś silniczkiem i byłem
zdziwiony, że po zwarciu łatwiej się kręci. W sumie... Zero napięcia to
prąd jaki by nie był da zero mocy Wink

Ale tam nie będzie zero napięcia bo zwora z nadprzewodnika nie jest.
Mikrovolty na mikroohmach dadzą sporą moc, trzeba by sekcję zwłok
wykonać. Może to kwestia użytych materiałów na rdzeń, przy zwarciu
szybko się nasyca i przerywa obwód magnetyczny, nie wiem, nie znam się...


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

niebieski
Guest

Thu Jan 28, 2016 12:38 pm   



W dniu 28.01.2016 12:05, AlexY pisze:
Quote:
Dariusz Dorochowicz pisze:
W dniu 2016-01-28 o 01:11, AlexY pisze:
niebieski pisze:
On 27.01.2016 19:46, AlexY wrote:
[..]
Ta zwora nie jest przypadkiem na czas transportu?

Raczej nie. To wygląda jak wtyczka, tylko w środku ma blaszkę
zwierającą
styki.

No dobra, zworka ma zwierać, po mojemu dupochron coby nikt nie oskarżył
producenta że w transporcie ośka się zakręciła, kilovolty wygenerowała i
powstał pożar, czy instrukcja coś o niej wspomina? Np że należy ją
zdemontować przed/po montażu?

Prawdopodobnie nie tylko dupochron. Ktoś podawał charakterystyki (a też
i gdzieś czytałem), całkiem sporo prądnic daje najmniejsze opory właśnie
po zwarciu. Kiedyś nawet bawiłem się jakimś silniczkiem i byłem
zdziwiony, że po zwarciu łatwiej się kręci. W sumie... Zero napięcia to
prąd jaki by nie był da zero mocy ;)

Ale tam nie będzie zero napięcia bo zwora z nadprzewodnika nie jest.
Mikrovolty na mikroohmach dadzą sporą moc, trzeba by sekcję zwłok
wykonać. Może to kwestia użytych materiałów na rdzeń, przy zwarciu
szybko się nasyca i przerywa obwód magnetyczny, nie wiem, nie znam się...



Tutaj jest charakterystyka takiego dynama, moc w zależności od
rezystancji obciążenia:

http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/r/R_RP.png

--
niebieski

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wybrać stabilizator low drop 4,2V, 1A z minimalnym Vdrop i wysokim Vin?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map