Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
Guest
Fri Feb 03, 2012 10:18 am
Czesc,
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
--
ThinkXtra
AlexY
Guest
Fri Feb 03, 2012 10:29 am
Użytkownik adresss@poczta.pl napisał:
Quote:
Czesc,
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
x - moc użyta do rozruchu silnika [Wh]
y - czas potrzebny na wsadzenie mocy x z powrotem do aku [h]
z - nadwyżka mocy alternatora ładująca aku [Wh]
x=z*y /z
y=x/z
Pomogłem?
w praktyce około 5-15 minut potrzeba.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
henry1
Guest
Fri Feb 03, 2012 10:30 am
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci
news:af9ni7hevuc1fjhk9lcv0fv87243q5hhmg@4ax.com...
Quote:
Czesc,
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
--
ThinkXtra
W czasie jazdy 3 godz., wczasie postoju 6 godz.
Rozsadniej podlaczyc do prostownika ( koszty ).
Pzdr
Ukaniu
Guest
Fri Feb 03, 2012 10:32 am
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci
news:af9ni7hevuc1fjhk9lcv0fv87243q5hhmg@4ax.com...
Quote:
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
Nie da sie odpowiedziec bo zalezy od ilosci enegii zuzytej na rozruch i
pradu ladowania na obrotach jalowych.
Trzeba by przeprowadzic jakis szacunkowy pomiar pradu/czasu miernikiem
cegowym.
Mozna by jeszcze mierzyc gestosc elektrolitu areometrem.
--
Pozdrawiam,
Lukasz
J.F
Guest
Fri Feb 03, 2012 10:56 am
Użytkownik napisał w wiadomości grup
Quote:
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
Z praktyki - jakies 3km/7minut. I to diesel jest, wiec rozruch trudny
:-)
Choc glowy nie dam - byc moze powolutku sie rozladowuje, albo
rozladowuje sie do polowy, a potem prad ladowania rosnie na tyle ze
bilans jest zerowy.
Normalny rozruch zuzywa niewiele pojemnosci - benzyniak to juz wcale,
a diesel powiedzmy 10s grzania swiec pradem 40A i 6s krecenia przy
pradzie 200A (bo za pierwszym razem nie odpalil) to jest 0.4Ah. 5A w
5 minut doladuje.
O ile 5 A poplynie, a w pelni naladowanym aku prad zmierza do zera
:--)
J.
EM
Guest
Fri Feb 03, 2012 10:58 am
Użytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4f2ba9c0$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci
news:af9ni7hevuc1fjhk9lcv0fv87243q5hhmg@4ax.com...
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
Nie da sie odpowiedziec bo zalezy od ilosci enegii zuzytej na rozruch i pradu
ladowania na obrotach jalowych.
Trzeba by przeprowadzic jakis szacunkowy pomiar pradu/czasu miernikiem
cegowym.
Mozna by jeszcze mierzyc gestosc elektrolitu areometrem.
Poza tym co oznacza jednokrotny rozruch? U mnie jeden z ostatnich rozruchów
zakończył się rozładowanie akumulatora. Im silniej rozładowany akumulator tym
większy prąd ładowania jest i prawdopodobnie na jałowych obrotach wydatek
alternatora jest za mały by ładować z maksymalną szybkością, co może być za to
zdrowsze dla akumulatora. No i jeszcze kwestia jakie auto.
Ale gdzieś coś ktoś mówił chyba w TV

, że po rozruchu potrzeba 7km jazdy by
akumulator odzyskał energię. Tylko ja myślę, że możę to być realnie w bardzo
szerokich granicach. Poza tym jak jest akumulator dobry i silnik łatwo zapala,
to prawdopodobnie może wykonać ze 20 odpaleń bez ładowania, tak więc nie musi za
każdym razem odzyskać energii w pełni.
Pozdr
EM
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Feb 03, 2012 11:47 am
Hello henry1,
Friday, February 3, 2012, 10:30:14 AM, you wrote:
Quote:
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
W czasie jazdy 3 godz., wczasie postoju 6 godz.
Chcesz PLONKiem po głowie?
Quote:
Rozsadniej podlaczyc do prostownika ( koszty ).
Wymyslił...
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Robbo
Guest
Fri Feb 03, 2012 11:58 am
Wystarczy wsadzic akumulator do miski z goraca woda na godzine.
R.
Robert_J
Guest
Fri Feb 03, 2012 12:12 pm
Quote:
x=z*y /z
Po uproszczeniu wychodzi że:
x=y
:-)
Robert_J
Guest
Fri Feb 03, 2012 12:17 pm
Quote:
W czasie jazdy 3 godz., wczasie postoju 6 godz.
Cholera, to musialbym ladowac aku dzien w dzien

. Nie ma
dnia zebym auta nie odpalal 5-10 razy, a nie jezdze 15
godzin
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Feb 03, 2012 3:12 pm
Hello PL(N)umber_One,
Friday, February 3, 2012, 2:27:33 PM, you wrote:
Quote:
Jeżeli powodem zapytania są kłopoty z rozruchem, to możliwe przyczyny jakie
nasuwaja się od razu: stary akumulator - wymienić lub zbyt mały prąd ładowania
akumulatora - udać się do warsztatu, niech sprawdzą prąd ładowania akumulatora.
Wystarczy tydzień+ na takim mrozie z właczonym autoalarmem i czuwaniem
radia, żeby nawet młody akumulator nie był w stanie zakręcić
rozrusznikiem.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
J.F
Guest
Fri Feb 03, 2012 3:15 pm
Użytkownik "PL(N)umber_One " napisał w
Quote:
Jeżeli powodem zapytania są kłopoty z rozruchem, to możliwe przyczyny
jakie
nasuwaja się od razu: stary akumulator - wymienić lub zbyt mały prąd
ładowania
akumulatora - udać się do warsztatu, niech sprawdzą prąd ładowania
akumulatora.
Lub kilka innych czynnikow, i dlatego wazna jest dobra diagnoza.
J.
PL(N)umber_One
Guest
Fri Feb 03, 2012 3:27 pm
Witam
Jeżeli powodem zapytania są kłopoty z rozruchem, to możliwe przyczyny jakie
nasuwaja się od razu: stary akumulator - wymienić lub zbyt mały prąd ładowania
akumulatora - udać się do warsztatu, niech sprawdzą prąd ładowania akumulatora.
PP
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
J.F
Guest
Fri Feb 03, 2012 3:39 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Quote:
Wystarczy tydzień+ na takim mrozie z właczonym autoalarmem i
czuwaniem
radia, żeby nawet młody akumulator nie był w stanie zakręcić
rozrusznikiem.
A swoja droga czemu ?
Niby sie pisze ze na mrozie zostaje tylko 30% pojemnosci ... ale czemu
?
Masy z plyt przeciez nie ubywa. A temperatura aku ustala sie po kilku
godzinach.
A moze to znow - pojemnosc liczona przy pradzie C/10 do momentu gdy
napiecie spadnie ponizej 10.8 V czy ile sie tam stosuje ...
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Feb 03, 2012 3:46 pm
Hello J.F,
Friday, February 3, 2012, 3:39:38 PM, you wrote:
Quote:
Wystarczy tydzień+ na takim mrozie z właczonym autoalarmem i
czuwaniem radia, żeby nawet młody akumulator nie był w stanie
zakręcić rozrusznikiem.
A swoja droga czemu ?
Nie mam pojęcia i nie chcę nawet się nad tym zastanawiać. Wczoraj
zamiast jechac do dentysty musiałem rozwijać kabel i ładowac
akumulator. Jak usłyszałem płaczliwe, opadające "buuuuuuuuuuuuuu"
pompy paliwowej i zerknąłem na lampkę oswietlenia wnętrza, to od razu
stwoerdziłem, ze programowanie zegarka, radia i "komputera
pokładowego" w taki mróz to bez sensu - lepiej naładować. Tym razem
jednak pół godziny ładowania było za mało, żeby odpalił - ledwie
chciał kręcić i szybko zrezygnowałem, zanim mi się wszystko
zresetowało.
Quote:
Niby sie pisze ze na mrozie zostaje tylko 30% pojemnosci ... ale czemu
? Masy z plyt przeciez nie ubywa. A temperatura aku ustala sie po kilku
godzinach.
Ale cały czas coś prąd pobiera a pojemność, która w normalnych
warunkach starczyłaby na prawie miesiąc spadła do tygodniowej.
Quote:
A moze to znow - pojemnosc liczona przy pradzie C/10 do momentu gdy
napiecie spadnie ponizej 10.8 V czy ile sie tam stosuje ...
Nawet lampka oświetlenia wnętrza swieciła bardzo smętnie...
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next