Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
L501 aneryS
Guest
Sun Feb 05, 2012 12:21 pm
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:jgklt0$ad5$2@inews.gazeta.pl...
Quote:
"Jarosław Sokołowski" slrnjirhof.u0r.jaros@falcon.lasek.waw.pl
Jest teoria, która głosi, że dobrze robi włączenie świateł na minutę
przed
zakręceniem. Światła wprawdzie trochę elektronów zabiorą, ale z drugiej
strony płynący prąd podgrzeje akumulator i w efekcie zakręci lepiej. Ta
teoria nie jest taka głupia.
Jest też teoria taka, że przed uruchomieniem
rozrusznika warto

uruchomić świece żarowe,
które ciągną sporo.
Ale nie w benzyniaku
A swoją drogą w dieselku to mogą światła zastąpić we wstępnym podgrza iu.
Quote:
-=-
Od razu widać, kto ma samochód na siana, a kto na suchy chleb.
Każdy ma swe zady i walety:)
Quote:
-=-
Ja miałem Diesla i mam Diesla.

I nie miałem problemów, jeśli nie
liczyć wytrącenia się parafiny z paliwa -- gdy nie ja zatankowałem...
Ogrzanie samochodu pomogło wtedy skutecznie.
A ta parafina to z letniego, czy z zimowego też, gdy było bardzo zimno?
Widziałem dobrze utrzymane dizelki (a i jechać się zdarzyło), zimą odpalały
niemal z dotyku, jedynie parę minut po starcie głośniej nieco klekotały, co
szybko mijało po zagrzaniu.
Mógłbym się pokusić o stwierdzanie, który już jakiś czas jedzie, a który
dopiero się z parkingu wyturlał, na sam słuch, ale mam fajniejsze sprawy do
działania. Od zawsze byłem słuchowcem.
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Feb 05, 2012 2:22 pm
Hello L501,
Sunday, February 5, 2012, 12:08:23 PM, you wrote:
[...]
Quote:
A w to nigdy nie wątpiłem. Jednak to jest o poborze prądu. Ja się skuszę
chyba na dodatkowe działania - pod maską, przy akumulatorze, umieszczę
czujnik temperatury, muszę tylko znaleźć auto, w którym wykonam legalnie
Facet, Ty nie masz nawet własnego samochodu a nas chcesz pouczać?
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Grzegorz Krukowski
Guest
Sun Feb 05, 2012 3:49 pm
On Fri, 3 Feb 2012 22:08:36 +0100, "L501 aneryS"
<spam.nie.jest@spoko.pl> wrote:
Quote:
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci
news:af9ni7hevuc1fjhk9lcv0fv87243q5hhmg@4ax.com...
Czesc,
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
sie nie naladuje. Niuans, istotny.
No nie wiem, skoro reakcja zachodzi w jedną stronę to czemu nie
miałaby zachodzić w drugą (oczywście pomijam jej intensywość i inne
atrakcje związane z nieodwracalnymi zmianami chemicznymi w strukturze
płyt/elektrolitu).
W każdym razie napięcie jałowe w akumulatorze zależy od temperatury,
współczynnik korekcyjny jest ujemny i wynosi około -22mV/stopień,
temperatura odniesienia to chyba 25°C. Przy spadku temperatury o ~50°C
napięcie jałowe rośnie o ~1V i to już może lekko ogłupić układ
ładowania (aku będzie niedoładowane). W tej chwili nie jestem również
pewien zakresu stosowalności tego wsp. korekcyjnego.
--
Grzegorz Krukowski
L501 aneryS
Guest
Sun Feb 05, 2012 4:05 pm
Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomości
news:785ti79vbg0rcid6qbkl6r0b8qf205romn@4ax.com...
Quote:
Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
sie nie naladuje. Niuans, istotny.
No nie wiem, skoro reakcja zachodzi w jedną stronę to czemu nie
miałaby zachodzić w drugą (oczywście pomijam jej intensywość i inne
atrakcje związane z nieodwracalnymi zmianami chemicznymi w strukturze
płyt/elektrolitu).
No, ja też się zastanawiam, ale z tylu niezależnych źródeł miałem info, że
przyjąłem to za pewnik. Może poniżej tych +6 były, a teraz nie ma, jakieś
niuanse, że ładowanie było problematyczne?
Quote:
W każdym razie napięcie jałowe w akumulatorze zależy od temperatury,
współczynnik korekcyjny jest ujemny i wynosi około -22mV/stopień,
temperatura odniesienia to chyba 25°C. Przy spadku temperatury o ~50°C
napięcie jałowe rośnie o ~1V i to już może lekko ogłupić układ
ładowania (aku będzie niedoładowane). W tej chwili nie jestem również
pewien zakresu stosowalności tego wsp. korekcyjnego.
No, ale jakbyś ładował ze źródła prądowego, to czy miało by to większe
znaczenie? Poza tym, stare "prostowniki", to trafo, mostek, czasem
przełącznik w pierwotnym, bezpiecznik... tam nawet chyba nie miało by co być
ogłupione?
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
Waldek
Guest
Sun Feb 05, 2012 5:51 pm
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:jgklt0$ad5$2@inews.gazeta.pl...
Quote:
Ja miałem Diesla i mam Diesla.

I nie miałem problemów, jeśli nie
liczyć wytrącenia się parafiny z paliwa -- gdy nie ja zatankowałem...
Ogrzanie samochodu pomogło wtedy skutecznie.
Kumpel ostatnio nie odpalil "zagazowanego"
a benzyny wozil w baku tylko na rozruch.
- pewnie mu sie woda wykroplila, po czym zamarzla
==
Ja jestem zwolennikiem benzyny
przy moich przebiegach diesel jest nieoplacalny
zas problemow znacznie mniej.
-28... "dyg" i dziala ... tylko pierwszy bieg jakos ciezko wchodzi
==
w Lidlu 5zl litr rzepakowego
.... tylko nie wiem przy jakiej temp. krzepnie
kogutek
Guest
Mon Feb 06, 2012 2:34 am
L501 aneryS <spam.nie.jest@spoko.pl> napisał(a):
Quote:
Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <registered.user@op.pl> napisał w wiadomości
news:785ti79vbg0rcid6qbkl6r0b8qf205romn@4ax.com...
Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
sie nie naladuje. Niuans, istotny.
No nie wiem, skoro reakcja zachodzi w jedną stronę to czemu nie
miałaby zachodzić w drugą (oczywście pomijam jej intensywość i inne
atrakcje związane z nieodwracalnymi zmianami chemicznymi w strukturze
płyt/elektrolitu).
No, ja też się zastanawiam, ale z tylu niezależnych źródeł miałem info, że
przyjąłem to za pewnik. Może poniżej tych +6 były, a teraz nie ma, jakieś
niuanse, że ładowanie było problematyczne?
W każdym razie napięcie jałowe w akumulatorze zależy od temperatury,
współczynnik korekcyjny jest ujemny i wynosi około -22mV/stopień,
temperatura odniesienia to chyba 25°C. Przy spadku temperatury o ~50°C
napięcie jałowe rośnie o ~1V i to już może lekko ogłupić układ
ładowania (aku będzie niedoładowane). W tej chwili nie jestem również
pewien zakresu stosowalności tego wsp. korekcyjnego.
No, ale jakbyś ładował ze źródła prądowego, to czy miało by to większe
znaczenie? Poza tym, stare "prostowniki", to trafo, mostek, czasem
przełącznik w pierwotnym, bezpiecznik... tam nawet chyba nie miało by co być
ogłupione?
Żeby ładować ze źródła prądowego musisz znać pojemność akumulatora. Chyba że
nie zależy Ci na naładowaniu do maksymalnej rzeczywistej pojemności. W
przypadku akumulatora rozruchowego przy źródle prądowym musi być
zabezpieczenie przerywające ładowanie po przekroczeniu magicznego napięcia
niecałych 15V.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Mon Feb 06, 2012 5:32 am
"Waldek" jgmc2a$cpj$1@node2.news.atman.pl
Quote:
Kumpel ostatnio nie odpalil "zagazowanego"
a benzyny wozil w baku tylko na rozruch.
- pewnie mu sie woda wykroplila, po czym zamarzla
Woda miesza się w olejem napędowym -- to przewaga ON nad benzyną.
(ON nie zamarza)
Niestety ON jest higroskopijny -- to przewaga benzyny nad ONem.
(benzyna nie wciąga wody z powietrza)
Dobre instalacje (dobre samochody) mają filtry wyłapujące wodę z ON. :)
Złe samochody z Dieslem pokazują wilgotność powietrza w sposób bolesny. :)
Z ON potrafi wytworzyć się parafina -- to przewaga benzyny nad ONem?
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Mon Feb 06, 2012 5:36 am
"L501 aneryS" 4f2e6652$1@news.home.net.pl
Quote:
A ta parafina to z letniego, czy z zimowego też, gdy było bardzo zimno?
ZTCW różne ONy mają różne temperatury wytrącania parafiny.
Mercedesy mają podgrzewanie paliwa -- jak odpalisz (w garażu
na przykład) to nie zgaśnie samoistnie. :)
Ze starymi silnikami nie było problemu -- można było dolać benzynę,
nawet w proporcji 1:1 i było OK. Do nowych silników trzeba lać
dobre paliwo. Chyba teraz nie ma z tym żadnych problemów.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Mon Feb 06, 2012 5:41 am
"L501 aneryS" 4f2e632c$1@news.home.net.pl
Quote:
-- Idź Eneuel, sprzątać kible!!!
W końcu ktoś musi, nie pierwszy, to drugi, itd...
Boją się chamy!!!
Quote:
to będzie u mnie krucho...
Czyli trzeba stałej motywacji, zachęty, stymulacji...? Dobrze kojarzę?
Przyzwyczaiły mnie chamy do swoich przekleństw. :)
Quote:
Dobrze, że choć nie brakuje chętnych do przeklinania typu:
-- Zesraj się Eneuelu!!!
Komuś musiałeś na odcisk nadepnąć?
Skąd ten wniosek? Deptałem bez żadnego musu! :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Ukaniu
Guest
Mon Feb 06, 2012 9:26 am
Uzytkownik "L501 aneryS" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisal w wiadomosci
news:4f2d83f6$1@news.home.net.pl...
Quote:
Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do
+6.
Znaczy, ze rozladowanie mozliwe ale ladowanie niemozliwe?
dyjoda tam byc musi jakas powstaje ;-)
--
Pozdrawiam,
Lukasz
J.F
Guest
Mon Feb 06, 2012 9:59 am
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
Quote:
Woda miesza się w olejem napędowym -- to przewaga ON nad benzyną.
Dziwne rzeczy piszesz - jestes pewny ? Probowales ?
Juz predzej chyba benzyna wchlonie niewielka ilosc wody - nowoczesna
benzyna, z biododatkami.
Quote:
Niestety ON jest higroskopijny -- to przewaga benzyny nad ONem.
(benzyna nie wciąga wody z powietrza)
Tez dziwne.
Quote:
Dobre instalacje (dobre samochody) mają filtry wyłapujące wodę z ON.
Ale ta niemieszajaca sie .
Quote:
Z ON potrafi wytworzyć się parafina -- to przewaga benzyny nad ONem?
Przy -20 niewatpliwie przewaga.
J.
L501 aneryS
Guest
Mon Feb 06, 2012 11:26 am
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jgn774$dae$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Żeby ładować ze źródła prądowego musisz znać pojemność akumulatora. Chyba
że
Było chociażby na obudowie napisane
Ja robiłem tak - znając pojemność, Q10 (lub Q20)*1.4 jak się zalecało,
zasilacz stabilizowany, oganiczenie prądowe, woltomierz do kontroli na
zaciski (lub zakres zasilacza taki, by nie przekroczył napięcia.
Modyfikowało się zależnie od sytuacji, dla podbicia przez noc/dzień/dwa dni,
nie szczypałem się specjalnie z kontrolą, nastawiając układ tak, by się samo
przerywało. A jak trzeba było "dopchnąć łokciem", to wolomierz lądował na
właściwym miejscu i było pilnowanie.
Quote:
nie zależy Ci na naładowaniu do maksymalnej rzeczywistej pojemności. W
Rzadko, przy dużych mrozach, kiedy każdy procent ma znaczenie. Zwykle
ładowanie w aucie spisywało się na tyle dobrze, że mocniejsze dobijanie nie
było potrzebne, coś w rodzaju "fastfooda" zjedzonego na mieście, nie
nakarmi, ale zabije największy głód, po czym można spokojnie dotrzeć do domu
i zjeść właściwy posiłek.
Quote:
przypadku akumulatora rozruchowego przy źródle prądowym musi być
zabezpieczenie przerywające ładowanie po przekroczeniu magicznego napięcia
niecałych 15V.
No i było, albo pasywnie - samo się przerywało, albo aktywnie - pilnowało
się woltomierza i wyłączało.
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
L501 aneryS
Guest
Mon Feb 06, 2012 11:31 am
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:jgnlks$875$2@inews.gazeta.pl...
Quote:
"L501 aneryS" 4f2e6652$1@news.home.net.pl
A ta parafina to z letniego, czy z zimowego też, gdy było bardzo zimno?
ZTCW różne ONy mają różne temperatury wytrącania parafiny.
To wiadome, są oleje zimowe i letnie, podobnie jak smarne.
Quote:
Mercedesy mają podgrzewanie paliwa -- jak odpalisz (w garażu
na przykład) to nie zgaśnie samoistnie.
Znajomy ma merca, wiem, że kupował podgrzewacz przepływowy, zamiast, czy
obok... nie wiem.
Quote:
Ze starymi silnikami nie było problemu -- można było dolać benzynę,
nawet w proporcji 1:1 i było OK. Do nowych silników trzeba lać
No, wiem, że tak robiono, spofro sygnaów docierało do mnie w okolicach stanu
wojennego.
Quote:
dobre paliwo. Chyba teraz nie ma z tym żadnych problemów.
Z dieslami mam kilku znajomych, nie meldują mi o kłopotach.
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
L501 aneryS
Guest
Mon Feb 06, 2012 11:33 am
Użytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:4f2f8eba$0$26701$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Uzytkownik "L501 aneryS" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisal w wiadomosci
news:4f2d83f6$1@news.home.net.pl...
Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do
+6.
Znaczy, ze rozladowanie mozliwe ale ladowanie niemozliwe?
dyjoda tam byc musi jakas powstaje
Możliwe, nie wiem, krasnoludki może, gnomy, poltergeist, może Sierotka
Marysia... tak nauczała fizyka w szkole (o tych +6), tak różne źródła
zeznawały, wiesz jak jest z kłamstwem wielokroć powtarzanym?
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Feb 06, 2012 4:52 pm
Hello Ukaniu,
Monday, February 6, 2012, 9:26:31 AM, you wrote:
Quote:
Uzytkownik "L501 aneryS" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisal w wiadomosci
news:4f2d83f6$1@news.home.net.pl...
Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do
+6.
Znaczy, ze rozladowanie mozliwe ale ladowanie niemozliwe?
dyjoda tam byc musi jakas powstaje
Dyjoda to powstała w akumulatorze Syreny 105L.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next