RTV forum PL | NewsGroups PL

Ile kilometrów trzeba przejechać zimą, aby naładować akumulator po rozruchu?

ladowanie akumulatora zima

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Ile kilometrów trzeba przejechać zimą, aby naładować akumulator po rozruchu?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

AlexY
Guest

Fri Feb 03, 2012 4:30 pm   



Użytkownik Robert_J napisał:
Quote:
x=z*y /z

Po uproszczeniu wychodzi że:

x=y

:-)

Dobrze że dałeś uśmieszek Smile
ale racje masz dla warunku z=1 :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Robert_J
Guest

Fri Feb 03, 2012 4:36 pm   



Quote:
Po uproszczeniu wychodzi że:

x=y

:-)

Dobrze że dałeś uśmieszek Smile
ale racje masz dla warunku z=1 Smile

Nie dlatego dałem uśmieszek. Ten wzór po uproszczeniu zawsze
taki będzie, niezależnie od wartości z Smile. Zawsze myślałem
że najpierw coś pomnoże, a potem podzielę przez tę samą
wartość, to wyjdzie to co na początku...

AlexY
Guest

Fri Feb 03, 2012 4:53 pm   



Użytkownik Robert_J napisał:
Quote:
Po uproszczeniu wychodzi że:

x=y

:-)

Dobrze że dałeś uśmieszek Smile
ale racje masz dla warunku z=1 :)

Nie dlatego dałem uśmieszek. Ten wzór po uproszczeniu zawsze taki
będzie, niezależnie od wartości z Smile. Zawsze myślałem że najpierw coś
pomnoże, a potem podzielę przez tę samą wartość, to wyjdzie to co na
początku...

Załapałem w czym rzecz, myślałem że odseparowanie /z od równania będzie
oczywistym sygnałem że jest to przeniesienie "z" na drugą stronę.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

PL(N)umber_One
Guest

Fri Feb 03, 2012 5:18 pm   



J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Quote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Wystarczy tydzień+ na takim mrozie z właczonym autoalarmem i
czuwaniem
radia, żeby nawet młody akumulator nie był w stanie zakręcić
rozrusznikiem.

A swoja droga czemu ?
Niby sie pisze ze na mrozie zostaje tylko 30% pojemnosci ... ale czemu
?
Masy z plyt przeciez nie ubywa. A temperatura aku ustala sie po kilku
godzinach.

A moze to znow - pojemnosc liczona przy pradzie C/10 do momentu gdy
napiecie spadnie ponizej 10.8 V czy ile sie tam stosuje ...

J.


Wraz ze spadkiem temperatury maleje gęstość elektrolitu (elektrolit traci

jony SO4). Spadek gęstości jest rzędu 0,01 g/15stC.
PP

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Robert_J
Guest

Fri Feb 03, 2012 5:24 pm   



Quote:
Załapałem w czym rzecz, myślałem że odseparowanie /z od
równania będzie oczywistym sygnałem że jest to
przeniesienie "z" na drugą stronę.

Smile

L501 aneryS
Guest

Fri Feb 03, 2012 10:08 pm   



Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci
news:af9ni7hevuc1fjhk9lcv0fv87243q5hhmg@4ax.com...
Quote:
Czesc,

ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?

Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
sie nie naladuje. Niuans, istotny.

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.
Nie przyjmuje ZADNYCH tlumaczen, ze mój adres e-mail jest ogólnodostepny
i nie zostal ukryty. Wszelkie próby takich wysylek potraktuje jako stalking.

Guest

Sat Feb 04, 2012 5:02 pm   



On Fri, 3 Feb 2012 22:08:36 +0100, "L501 aneryS"
<spam.nie.jest@spoko.pl> wrote:

Quote:

Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci
news:af9ni7hevuc1fjhk9lcv0fv87243q5hhmg@4ax.com...
Czesc,

ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?

Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
sie nie naladuje. Niuans, istotny.

a jaka temperature ma akumulator (elektrolit), jak udalo ci sie
odpalic auto i zaczynasz jechac. Na dworze np. -27 stopni i jedziesz,
a uklad ladowania zaczyna ladowac akumulator, bo takie jest jego
zadanie.

Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja
odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche
wyzszym napieciu chyba 14.4V).

--
ThinkXtra

Eneuel Leszek Ciszewski
Guest

Sat Feb 04, 2012 6:13 pm   



<adresss@poczta.pl> 0flqi7d5riqc0u71ha6m6nvbvn454rhb1d@4ax.com

Quote:
Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja
odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche
wyzszym napieciu chyba 14.4V).

To poprawne napięcie instalacji w samochodzie, nie wyższe.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Jd.
Guest

Sat Feb 04, 2012 7:02 pm   



Uzytkownik "L501 aneryS" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisal w wiadomosci
news:4f2c4cd8$1@news.home.net.pl...

Quote:
Ponizej +6 aku sie nie naladuje. Niuans, istotny.


Skad ta teoria?


--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sat Feb 04, 2012 7:12 pm   



Hello L501,

Friday, February 3, 2012, 10:08:36 PM, you wrote:

Quote:
ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
naladowania?
Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
sie nie naladuje. Niuans, istotny.

Dobrze, że akumulator w moim samochodzie nie czyta grup dyskusyjnych.
Bo by się wczoraj nie naładował - wszak niejaka Syrena 105L zabrania.

A tak naładował się, łaskawie dał energię na rozruch i mogłem pojechać
po pieczywo do sklepu. Pomimo tego, że wcześniej przez ponad tydzień
marzł w temperaturze pomiędzy -20 a -10 stopni. Godzinka marketowym
prostownikiem przy prądzie ładowania 4A wystarczyła.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

L501 aneryS
Guest

Sat Feb 04, 2012 8:16 pm   



Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci
news:0flqi7d5riqc0u71ha6m6nvbvn454rhb1d@4ax.com...
Quote:
a jaka temperature ma akumulator (elektrolit), jak udalo ci sie

Dobrze naladowany, przy sprawnym samochodzie, z butamodpala przy -20 i
bardziej.

Quote:
odpalic auto i zaczynasz jechac. Na dworze np. -27 stopni i jedziesz,
a uklad ladowania zaczyna ladowac akumulator, bo takie jest jego
zadanie.

Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do +6.

Quote:

Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja
odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche
wyzszym napieciu chyba 14.4V).

Nobel za przelamanie praw fizyki/chemii :)

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.
Nie przyjmuje ZADNYCH tlumaczen, ze mój adres e-mail jest ogólnodostepny
i nie zostal ukryty. Wszelkie próby takich wysylek potraktuje jako stalking.

L501 aneryS
Guest

Sat Feb 04, 2012 8:16 pm   



Użytkownik "Jd." <jdubowski@interia.pl> napisał w wiadomości
news:4f2d729d$0$1274$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:

Uzytkownik "L501 aneryS" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisal w wiadomosci
news:4f2c4cd8$1@news.home.net.pl...

Ponizej +6 aku sie nie naladuje. Niuans, istotny.


Skad ta teoria?

To nie teoria, to nauka. Było na fizie uważac :P

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

L501 aneryS
Guest

Sat Feb 04, 2012 8:18 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:6137172020$20120204191234@squadack.com...
Quote:
Dobrze, że akumulator w moim samochodzie nie czyta grup dyskusyjnych.
Bo by się wczoraj nie naładował - wszak niejaka Syrena 105L zabrania.

Napisz coś jeszcze, chetnie posłucham.

Quote:
A tak naładował się, łaskawie dał energię na rozruch i mogłem pojechać
po pieczywo do sklepu. Pomimo tego, że wcześniej przez ponad tydzień
marzł w temperaturze pomiędzy -20 a -10 stopni. Godzinka marketowym
prostownikiem przy prądzie ładowania 4A wystarczyła.

W jakich warunkach go ładowałeś?

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sat Feb 04, 2012 8:35 pm   



Hello L501,

Saturday, February 4, 2012, 8:18:27 PM, you wrote:

Quote:
Dobrze, że akumulator w moim samochodzie nie czyta grup dyskusyjnych.
Bo by się wczoraj nie naładował - wszak niejaka Syrena 105L zabrania.
Napisz coś jeszcze, chetnie posłucham.

Prosisz się o PLONKa...

Quote:
A tak naładował się, łaskawie dał energię na rozruch i mogłem pojechać
po pieczywo do sklepu. Pomimo tego, że wcześniej przez ponad tydzień
marzł w temperaturze pomiędzy -20 a -10 stopni. Godzinka marketowym
prostownikiem przy prądzie ładowania 4A wystarczyła.
W jakich warunkach go ładowałeś?

W samochodzie, na mrozie. Żeby w tym czasie podgrzać go do
postulowanych +6 stopni, musiałbym doprowadzić znacznie więcej niż te
ok. 50W, które doprowadzałem prostownikiem.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sat Feb 04, 2012 8:36 pm   



Hello L501,

Saturday, February 4, 2012, 8:16:02 PM, you wrote:

Quote:
a jaka temperature ma akumulator (elektrolit), jak udalo ci sie
Dobrze naladowany, przy sprawnym samochodzie, z butamodpala przy -20 i
bardziej.
odpalic auto i zaczynasz jechac. Na dworze np. -27 stopni i jedziesz,
a uklad ladowania zaczyna ladowac akumulator, bo takie jest jego
zadanie.
Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do +6.
Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja
odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche
wyzszym napieciu chyba 14.4V).
Nobel za przelamanie praw fizyki/chemii Smile

Kompromitujesz się.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Ile kilometrów trzeba przejechać zimą, aby naładować akumulator po rozruchu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map