RTV forum PL | NewsGroups PL

Jaki przekrój przewodów rozruchowych wybrać, aby uruchomić auto w trudnych warunkach?

Przewody rozruchowe

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jaki przekrój przewodów rozruchowych wybrać, aby uruchomić auto w trudnych warunkach?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Robert Wańkowski
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:02 am   



Użytkownik "ąćęłńóśźż"
Quote:
Jesli do klemy zamiast do masy silnika (ewentualnie masy nadwozia), to
masz odpowiedź dlaczego tak ch....o było.

Oczywiście, że do klemy. Połączenie minus akumulatora blok silnika jest ok.
Bo jak się mój aku. naładował od dawcy to zakręcił normalnie.

Robert

Mario
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:05 am   



J.F. pisze:
Quote:
On Sat, 3 Oct 2009 23:13:48 +0200, Feromon wrote:
Teoretycznie do ciągłego prądu to pewnie 30 mm kwadrat, ale że to przez
kilka sekund to i 4 kwadrat

Tak tez licza chinczycy.
Niestety - 4 mm kw maja za duzy opor i auto nie chce zapalic.

Przy uruchamianiu trzeba "dawcę" wkręcić na co najmniej 2000 rpm to
wtedy jest trochę łatwiej.

--
Pozdrawiam
MD

J.F.
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:05 am   



On Sun, 4 Oct 2009 09:45:57 +0200, marko1a wrote:
Quote:
Albo ten kolejny cud natury. Mam dwa auta. Jedno jest normalne Smile a drugie
to VW Sad w którym po wyciągnięciu kluczyka nie wiadomo po jakiego grzyba
świecą się światła jezeli nie wyłączymy ekstra przełącznika świateł.
Przecież od tego w normalnych autach jest pozycja kluczyka "mar" i
przekazniki.

Albo i nie, bo normalni kierowcy gasza swiatla

Quote:
A nawet gdy się wyłączy światła przełącznikiem to i tak trzeba mieć jeszcze
pewność czy aby kierunkowskaz nie pozostał włączony bo wtedy także
po wyjęciu kluczyka świeci się jedna ze stron postojowych.
Poj....e? Prze.....e! Co mi da, że mam akumulator choćby nówkę jak
instalacja mimo że sprawna wymyślona przez
faszystę tak, aby robić na złość.

Nowsze modele maja brzeczyk i piszcza po otwarciu drzwi :-)

J.

J.F.
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:06 am   



On Sun, 04 Oct 2009 09:44:24 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:
Quote:
Użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Po trzecie lepiej mieć kable o 1mm2 za cienkie niż o 30 cm za krótkie Wink))
A tu się zgadzam w pełnej rozciągłości.

To nie takie proste, bo dodatkowa dlugosc to dodatkowy opor.

Niepotrzebne 30cm i auto nie zapala :-)

J.

Robert Wańkowski
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:07 am   



Użytkownik "J.F."

Quote:
Tak tez licza chinczycy.

A moi Chińczycy z jakiego kantonu pochodzili, że wyszło im, że 1,5 mm2 jest
odpowiednie?

Robert

Mario
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:08 am   



J.F. pisze:
Quote:
On Sun, 4 Oct 2009 09:45:57 +0200, marko1a wrote:
Albo ten kolejny cud natury. Mam dwa auta. Jedno jest normalne Smile a drugie
to VW Sad w którym po wyciągnięciu kluczyka nie wiadomo po jakiego grzyba
świecą się światła jezeli nie wyłączymy ekstra przełącznika świateł.
Przecież od tego w normalnych autach jest pozycja kluczyka "mar" i
przekazniki.

Albo i nie, bo normalni kierowcy gasza swiatla

Dobre samochody gaszą pozostawione światła po zamknięciu centrala.
Quote:

A nawet gdy się wyłączy światła przełącznikiem to i tak trzeba mieć jeszcze
pewność czy aby kierunkowskaz nie pozostał włączony bo wtedy także
po wyjęciu kluczyka świeci się jedna ze stron postojowych.
Poj....e? Prze.....e! Co mi da, że mam akumulator choćby nówkę jak
instalacja mimo że sprawna wymyślona przez
faszystę tak, aby robić na złość.

Nowsze modele maja brzeczyk i piszcza po otwarciu drzwi Smile

Tia. Np 20 lat temu maluchy po wyposażeniu je w brzęczyki dostępne po
wprowadzeniu obowiązku jazdy w zimie na światłach :)

--
Pozdrawiam
MD

J.F.
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:15 am   



On Sun, 4 Oct 2009 11:07:00 +0200, Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F."
Tak tez licza chinczycy.

A moi Chińczycy z jakiego kantonu pochodzili, że wyszło im, że 1,5 mm2 jest
odpowiednie?

Spalily sie przy probie rozruchu ? Nie, czyli dobre :-)

J.

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:17 am   



Użytkownik "Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ha9ojr$hm9$1@inews.gazeta.pl...
Quote:

Użytkownik "J.F."

Tak tez licza chinczycy.

A moi Chińczycy z jakiego kantonu pochodzili, że wyszło im, że 1,5 mm2
jest
odpowiednie?


Z kantonu Osz_Czeń_Dziaj ;P

Włodek

J.F.
Guest

Sun Oct 04, 2009 10:41 am   



On Sun, 04 Oct 2009 11:08:44 +0200, Mario wrote:
Quote:
Albo ten kolejny cud natury. Mam dwa auta. Jedno jest normalne Smile a drugie
to VW Sad w którym po wyciągnięciu kluczyka nie wiadomo po jakiego grzyba
świecą się światła jezeli nie wyłączymy ekstra przełącznika świateł.
Przecież od tego w normalnych autach jest pozycja kluczyka "mar" i
przekazniki.
Albo i nie, bo normalni kierowcy gasza swiatla
Dobre samochody gaszą pozostawione światła po zamknięciu centrala.

Albo i nie, bo potem trzeba kombinowac jak zostawic noca samochod z
zapalonym swiatlem :-)

No i wlaczaja sie wtedy na drugi dzien rano, zupelnie niepotrzebnie
:-)

Quote:
A nawet gdy się wyłączy światła przełącznikiem to i tak trzeba mieć jeszcze
pewność czy aby kierunkowskaz nie pozostał włączony bo wtedy także
po wyjęciu kluczyka świeci się jedna ze stron postojowych.

Nowsze modele maja brzeczyk i piszcza po otwarciu drzwi :-)

Tia. Np 20 lat temu maluchy po wyposażeniu je w brzęczyki dostępne po
wprowadzeniu obowiązku jazdy w zimie na światłach Smile

Ty wiesz ile ja sie kiedys naszukalem o co mu chodzi z tym piszczeniem
? Piszczy a przeciez wszystkie swiatla wylaczone. a moze nie ?

J.

marko1a
Guest

Sun Oct 04, 2009 11:16 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i7pgc5lfhmn90lljotl31e48b26vhaogis@4ax.com...

Quote:
Albo i nie, bo normalni kierowcy gasza swiatla
A ja uważam że wcześniej czy później każdemu kierowcy, bez wyjątku zdarzy

się zapomnieć.
Wystarczy chwila, zagadac się z przechodniem, wysiadającym pasażerem itp.

Quote:
Nowsze modele maja brzeczyk i piszcza po otwarciu drzwi Smile
Wniosek nasuwa się jeden. Kupiłeś auto dla nienormalnych kierowców.



Jak chcesz pozostawic auto na światłach to co robisz? Zostawiasz piszczące?
Nie.
Przełączasz w pozycję MAR i brzęczyk milknie. Więc nadal nie widzę powodu
dlaczego światła miałyby nie gasnąć
po wyjęciu kluczyka ze stacyjki w pozycji innej niż MAR.
To samo dotyczy świecącej strony przy pozostawionym kierunkowskazie. Gdy
będe mial taką potrzebę to przekręcę wpozycję MAR.


Marek

Karolek
Guest

Sun Oct 04, 2009 11:19 am   



Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości
news:ha9slj$1grh$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i7pgc5lfhmn90lljotl31e48b26vhaogis@4ax.com...

Albo i nie, bo normalni kierowcy gasza swiatla
A ja uważam że wcześniej czy później każdemu kierowcy, bez wyjątku zdarzy
się zapomnieć.
Wystarczy chwila, zagadac się z przechodniem, wysiadającym pasażerem itp.

Nowsze modele maja brzeczyk i piszcza po otwarciu drzwi Smile
Wniosek nasuwa się jeden. Kupiłeś auto dla nienormalnych kierowców.


Jak chcesz pozostawic auto na światłach to co robisz? Zostawiasz
piszczące? Nie.

Widac ze nie mial normalnego auta :>
Piszczyk milknie jak zamkniesz drzwi.





Karolek

marko1a
Guest

Sun Oct 04, 2009 11:19 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:17rgc5dnst8lm5jf3cml3p4tc1nlehej7n@4ax.com...
Quote:
Albo i nie, bo potem trzeba kombinowac jak zostawic noca samochod z
zapalonym swiatlem Smile
Widzisz... po to wymyślono pozycją kluczyka oznaczoną jako MAR.

Ale inżynierowie w VW i ty uważacie się że musi być inaczej.

Marek

Przemek
Guest

Sun Oct 04, 2009 4:58 pm   



Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Noc, daleko od domu, samochód automat, z niewiadomych powodów po 8 h
stania prawie brak prądu w akumulatorze.
Kupiłem na stacji kable. No i pewnie wiecie co było dalej...
Jedynie nadały się do ładowania od dawcy przez 15 min. I auto
uruchomiłem. Rozebrałem to cudo. 1,5 mm2 przekroju linka.

Trzeba bylo kupic dwa komplety i podlaczyc rownolegle- sprawdzone
doswiadczalnie w aucie o kiepskim aku
mimo ze na gwarancji. Przy okazji jak by ktos chcial kupic budzetowy
akumulator to bardzo odradzam
Titan (ciekawe kto je dla nich robi )z carrefoura - plyty koncza sie w 2/3
wysokosci akumulatora a po 3 miesiacach akumulator zachowuje sie dokladnie
tak jak ten oddany przy jego kupnie do recyclingu, oczywiscie wedlug serwisu
wszystko jest ok i nie stwierdzaja usterki, sugerujac ze to moze cos z autem
, tyle ze jak czekalem miesiac na wynik dzialania serwisu to jezdzilem na 2
polaczonych rownolegle zelowkach 18Ah fimy haze z ups i na nich rozrusznik
krecil jak szalony
a odpalic dawalo sie nawet na jednej .

Jarek
Guest

Sun Oct 04, 2009 8:00 pm   



Quote:
1,5 mm2 to nie tak mało...
100 lat temu uruchamiałem Malucha za pomocą dwumetrowego kabla własnej
roboty. Kabel wykonałem właśnie z drutu 1,5 mm2 (był to twardy drut
budowlany).

Ale on chciał uruchomić samochód (3.8 l) a nie malucha >(0,65 l).

Kiedys odpalalem (kilkakrotnie) Mercedesa 1838 na mostku miedzy
akumulatorami z linki ok. 6mm2.

marko1a
Guest

Sun Oct 04, 2009 8:12 pm   



Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ha9svg$1lbi$1@news.mm.pl...
Quote:
Widac ze nie mial normalnego auta :
Piszczyk milknie jak zamkniesz drzwi.

No ale po co ten piszczek jeżeli normalny kierowca według JF gasi światła?
No po co? Widać auto dla nienormalnych.

Marek

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jaki przekrój przewodów rozruchowych wybrać, aby uruchomić auto w trudnych warunkach?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map