Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
EM
Guest
Sun Feb 14, 2010 9:58 pm
Jan Górski pisze:
Quote:
Możnaby się jeszcze zastanowić ile energii traci się na hamowanie i
bezensowne rozpędzanie auta w mieście, jaką część można odzyskać
silnikiem elektrycznym. Albo ile można stracić prowadząc dynamicznie.
Ja od dawna postuluję, że gdyby wszystkie autka były lżejsze... Bo jak
tylko część, to łatwo się zabić.
Właśnie odzysk energii hamowania, to ważna kwestia.
Poza tym elektryczne auto jak stoi nie kopci.
Ja tam jestem od dawna zdania, że ten kto wymyśli akumulatory o 10x
większej gęstości energii, które da się szybko ładować dostanie Nobla i
wtedy samochody elektryczne zagoszczą u nas na dobre.
--
Pozdr
EM
Marcin Wasilewski
Guest
Sun Feb 14, 2010 10:46 pm
Użytkownik "Robbo" <nie.mam@yle.com> napisał w wiadomości
news:hl9fkc$2rb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Tak na marginesie, to w TV Trwam oglądałem wykład,
w którym mówiono, że emisja szkodliwych substancji
przez samochody jest niczym w porównaniu do emisji
powodowanej przez zasilane mazutem duże statki.
Emisja 10.000 samochodów w porównaniu do jednego statku też jest niczym?
Jerry1111
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:08 pm
On 14/02/2010 20:58, EM wrote:
Quote:
Właśnie odzysk energii hamowania, to ważna kwestia.
Poza tym elektryczne auto jak stoi nie kopci.
Ja tam jestem od dawna zdania, że ten kto wymyśli akumulatory o 10x
większej gęstości energii, które da się szybko ładować dostanie Nobla i
wtedy samochody elektryczne zagoszczą u nas na dobre.
Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa' zeby
ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.
--
Jerry1111
Stolat
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:10 pm
Quote:
Emisja 10.000 samochodów w porównaniu do jednego statku też jest
niczym?
A ile wejdzie takich samochodów do tego statku?
Albo może jaki tonaż ma taki statek i ile trzeba by było samochodów aby
przewieźć ten towar na taką odległość i ile by spaliły mniej
zanieczyszczającej ropy?
Pozdrawiam
Michał
Padre
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:12 pm
W dniu 2010-02-14 19:21, Robbo pisze:
Quote:
Tak na marginesie, to w TV Trwam ogldaem wykad,
To gratulacje, oglądaj dalej tą naukowa telewizje, przeciętny
kontenerowiec spala poniżej 1l na 1T na 100mil trudno o lepszy wynik,
silniki na statku pracują przez 99% czasu na optymalnych obrotach
zapewniających minimalne spalanie, dla tradycyjnych samochodów to rzecz
nieosiągalna.
J.F.
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:13 pm
On Sun, 14 Feb 2010 16:47:01 +0100, Robbo wrote:
Quote:
Chciałem to jakoś policzyć. Przyjąłem następujące
założenia (nie wiem do końca, czy poprawne):
Sprawność silnika spalinowego = 35%
Pracujacego w optymalnych warunkach.
W samochodzie daleko mu do tego.
Quote:
Sprawność turbiny (model z 2005 roku, 97MW) = 90%
90% sprawnosci idealnego silnika Carnota pracujacego w temperaturach
uzywanych w kotle i skraplaczu tej turbiny.
Czyli w praktyce ponizej 40% dla weglowo-parowej, jeszcze mniej dla
nuklearnej, troche lepiej dla "gazowej".
Do ~60% przy kombinowanej gazowo-parowej duzej mocy.
Nie bez powodu ciagle na statkach instaluje sie Diesle, ktore osiagaja
ok 50%.
Quote:
Z tych moich wyliczeń wychodzi, że samochód
(a raczej cały układ począwszy od pozyskania
energii z węgla) z napędem elektrycznym będzie
miał sprawność ponad 2 razy większą niż
samochód z silnikiem spalinowym.
Jak uwzglednisz powyzsze, i zaczniesz odejmowac wentylator wyciagowy w
elektrowni, mlyny weglowe, zuzycie pradu kopalni - to ciekaw jestem
czy wyjdzie w ogole lepiej.
Quote:
Czy uzyskany wynik ma się choć trochę do rzeczywistości?
W tych elektrycznych pojazdach czesto dbaja o dodatkowe szczegoly i
minimalizacje strat.
Koniec koncow - hybrydowe pojazdy pala mniej niz czysto benzynowe.
Ale diesle potrafia byc lepsze.
J.
Konop
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:16 pm
Quote:
Ale kogo tak naprawdę obchodzi emisja CO2? Handlarzy pakietami
dozwolonej emiskji chyba już jedynie...
CO2 NIE JEST szkodliwy dla środowiska. Jego istnienie w atmosferze
jest _konieczne_ dla normalnego funkcjonowania całej biosfery. Jego
udział jako gazu cieplarnianego jest znikomy - o wiele większe
znaczenie ma metan i gazowy podtlenek wodoru ;P
Też nie wiem, skąd ta pogoń za CO2... CO2 jest dla roślin tym, czy dla
nas tlen!! A nasz tlen tworzony jest przez rośliny właśnie z CO2... ja
rozumiem zmniejszenie zużycia "nieodnawialnych" zasobów, ale z tym CO2
to już przesadzają... śmiać się będę, jak rośliny zaczną zdychać przez
tych ekologów ;P...
--
Pozdrawiam
Konop
Jaroslaw Berezowski
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:19 pm
Dnia Sun, 14 Feb 2010 21:58:03 +0100, EM napisał(a):
Quote:
Właśnie odzysk energii hamowania, to ważna kwestia.
Wbrew pozorom niespecjalnie. 10 do 15% wiecej zasiegu mozna miec.
O ile naped "sam z siebie" to oferuje, to warto (napedy AC), ale
specjalnie komplikowac kontroler juz niekoniecznie.
Za to hamowanie odzyskowe o ile kierownik potrafi skorzystac, pozwala
niezle zaoszczedzic na okladzinach.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:34 pm
Hello Padre,
Sunday, February 14, 2010, 11:12:11 PM, you wrote:
Quote:
W dniu 2010-02-14 19:21, Robbo pisze:
Tak na marginesie, to w TV Trwam ogl?da?em wyk?ad,
To gratulacje, oglądaj dalej tą naukowa telewizje, przeciętny
kontenerowiec spala poniżej 1l na 1T na 100mil trudno o lepszy wynik,
silniki na statku pracują przez 99% czasu na optymalnych obrotach
zapewniających minimalne spalanie, dla tradycyjnych samochodów to rzecz
nieosiągalna.
Ale spalają nabardzie syfiate paliwo. generując przy tym mnóstwo
szkodliwych substancji.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Jerry1111
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:34 pm
On 14/02/2010 22:25, Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Jerry1111 napisał:
Ja tam jestem od dawna zdania, że ten kto wymyśli akumulatory o 10x
większej gęstości energii, które da się szybko ładować dostanie Nobla
i wtedy samochody elektryczne zagoszczą u nas na dobre.
Wymyśleć łatwo, gorzej zrobić. Firma EEStor dawno już wymyśliła
superkondensator,
Wiem o tym. I bardzo chcialbym probke (bo w tym wypadku to ja troche tak
jak 'niewierny Tomasz', poki nie pomacam...). Jak juz probka zadziala to
troche kupie.
Quote:
Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa'
zeby ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.
A co złego w webasto? Gorzej z klimatyzacją w lecie.
W ogole to ciekawie musi byc z temperaturami w silniku - pewnie rzadko
kiedy ma okazje sie nagrzac do temperatury pracy.
Quote:
Chyba żeby ten
EEStor. Tam się ma mieścić 50kWh w stukilogramowym klocku.
ZTCP one maja 'tylko' 3x lepszy stosunek masa/pojemnosc niz LiIon/LiPoly.
--
Jerry1111
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Feb 14, 2010 11:39 pm
Hello Jarosław,
Sunday, February 14, 2010, 11:25:23 PM, you wrote:
Quote:
Jerry1111 napisał:
Ja tam jestem od dawna zdania, że ten kto wymyśli akumulatory o 10x
większej gęstości energii, które da się szybko ładować dostanie Nobla
i wtedy samochody elektryczne zagoszczą u nas na dobre.
Wymyśleć łatwo, gorzej zrobić. Firma EEStor dawno już wymyśliła
superkondensator, opeatentowała technologię wytwarrzania z tytanianu
baru, wyemitowała (i sprzedała!) akcje za grube miliony, tylko jakoś
tych kondensatorów nikt nie widział. Ostatnio zapewniali, że pod
koniec 2009 roku będą w sprzedaży. Wiele grosza za to nie chcą, to
sobie przygotowałem na Gwiazdkę trochę zaskórniaków, ale coś wciąż
nie mogę ich wydać.
Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa'
zeby ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.
A co złego w webasto? Gorzej z klimatyzacją w lecie. Chyba żeby ten
EEStor. Tam się ma mieścić 50kWh w stukilogramowym klocku. To jest
tyle, co w średnim baku benzyny (po uwzględnieniu sprawności spalania
w silniku tłokowym).
Coś źle policzyłeś - Silnik Lanosa 1.6 16V ma maksymalne spożycie
rzędu 33l/h czyli bak starcza na półtorej godziny. I pracuje z mocą
78kW - wychodzi 117 kWh.
Jarek potwierdzi Nubirę 2.0 16V ze spalaniem 40l/h i mocą 98 kW ale
bakiem bodaj 60l - znów półtorej godziny.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Jerry1111
Guest
Mon Feb 15, 2010 12:09 am
On 14/02/2010 22:43, Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa'
zeby ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.
A co złego w webasto?
Mial byc samochod elektryczny.
Quote:
W ogole to ciekawie musi byc z temperaturami w silniku - pewnie rzadko
kiedy ma okazje sie nagrzac do temperatury pracy.
W którym silniku?
No wlasnie teraz sie zorientowalem ze watek jest o samochodach
elektrycznych, a nie hybrydach.
--
Jerry1111
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Feb 15, 2010 12:10 am
Pan Marcin Wasilewski napisał:
Quote:
Tak na marginesie, to w TV Trwam oglądałem wykład,
w którym mówiono, że emisja szkodliwych substancji
przez samochody jest niczym w porównaniu do emisji
powodowanej przez zasilane mazutem duże statki.
Emisja 10.000 samochodów w porównaniu do jednego statku
też jest niczym?
Biorąc pod uwagę, że pojemności skokowe silników montowanych
w statkach dochodzą już do 30 tysięcy litrów, to może nie
niczym, ale jednak można spodziewać się mniejszej emisji.
--
Jarek
Jerry1111
Guest
Mon Feb 15, 2010 12:10 am
On 14/02/2010 22:39, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Taaa... Ja jestem ciekawy jak w zimie nagrzejesz takiego 'ekologa'
zeby ciagle bylo ekologicznie. Webasto trza wstawiac.
A co złego w webasto? Gorzej z klimatyzacją w lecie. Chyba żeby ten
EEStor. Tam się ma mieścić 50kWh w stukilogramowym klocku. To jest
tyle, co w średnim baku benzyny (po uwzględnieniu sprawności spalania
w silniku tłokowym).
Coś źle policzyłeś - Silnik Lanosa 1.6 16V ma maksymalne spożycie
rzędu 33l/h czyli bak starcza na półtorej godziny. I pracuje z mocą
78kW - wychodzi 117 kWh.
Jarek potwierdzi Nubirę 2.0 16V ze spalaniem 40l/h i mocą 98 kW ale
bakiem bodaj 60l - znów półtorej godziny.
Bo to benzyny som! Z drugiej strony - w nowych dieslach bedzie pewnie ze
2x lepiej (zgaduje tutaj). Jak policzyles maksymalne spozycie?
Swoja droga nawet u mnie w dieslu jest problem ogrzewania - zanim silnik
sie nagrzeje to do roboty juz dojezdzam. Dlatego jestem ciekawy
rozwiazan w samochodach hybrydowych coby nie marznac w zimie (bo grzanie
pradem ma 100% sprawnosci, ale prad by sie chcialo zamienic na moment
obrotowy a nie grzanie kierowcy).
--
Jerry1111
J.F.
Guest
Mon Feb 15, 2010 12:24 am
On Sun, 14 Feb 2010 23:10:49 +0000, Jerry1111 wrote:
Quote:
On 14/02/2010 22:39, RoMan Mandziejewicz wrote:
Jarek potwierdzi Nubirę 2.0 16V ze spalaniem 40l/h i mocą 98 kW ale
bakiem bodaj 60l - znów półtorej godziny.
Po godzinie trzeba noge z gazu i rozgladac sie za stacja, bo wskazowka
blisko zera i w oczach opada :-)
Quote:
Bo to benzyny som! Z drugiej strony - w nowych dieslach bedzie pewnie ze
2x lepiej (zgaduje tutaj). Jak policzyles maksymalne spozycie?
samochodowy diesel moze zejsc do bodajze 200g/kWh. Ale to w optymalnym
punkcie pracy.
Jak ma naprawde powiedzmy 250g/kWh i moc powiedzmy 110kW, to wychodzi
32 l/h. I tyle bedzie, o ile nie boisz sie jezdzic 220.
Quote:
Dlatego jestem ciekawy
rozwiazan w samochodach hybrydowych coby nie marznac w zimie (bo grzanie
pradem ma 100% sprawnosci, ale prad by sie chcialo zamienic na moment
obrotowy a nie grzanie kierowcy).
Najpierw zapala sie silnik, zeby ogrzac baterie do znosnej temperatury
:-)
J.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next