RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak obliczyć energooszczędność samochodów elektrycznych w porównaniu do spalinowych?

Czy samochód elektryczny jest oszczędny?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak obliczyć energooszczędność samochodów elektrycznych w porównaniu do spalinowych?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

P_ablo
Guest

Thu Feb 18, 2010 2:15 am   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:hlgqsn.3ck.0@poczta.onet.pl...
Quote:

No biorąc pod uwagę efekty jakich ja doświadczyłem to też muszę
przyznać, że nie działa - zwłaszcza gdy mam pedał hamulca na podłodze.


To w jakim celu stosuja ten patent? Moze to nieszczelnosci miedzy sekcjami
pompy ?
Byc moze zbyt niski poziom plynu w zbiorniczku powoduje taki efekt. Nie wiem
czy Wardburg mial 2 obwody ale kiedys przerdzewial mi stalowy przewod
hamulcowy i tez pozbylem sie calkowicie hamulcow. Zeby bylo smieszniej, to
wjechalem w dupsko innego Wardburga Smile - na szczescie skonczylo sie na
pogieciu stalowych zderzakow.

--
Picasso

Dariusz Zolna
Guest

Thu Feb 18, 2010 2:30 am   



P_ablo pisze:
Quote:
[...] Nie wiem
czy Wardburg mial 2 obwody ale kiedys przerdzewial mi stalowy przewod
hamulcowy i tez pozbylem sie calkowicie hamulcow. Zeby bylo smieszniej, to
wjechalem w dupsko innego Wardburga Smile [...]

Wart Burg Wartburga, a Wartburg Burga.

Pozdrawiam,
Dariusz Żołna

Jaroslaw Berezowski
Guest

Thu Feb 18, 2010 2:35 am   



Dnia Thu, 18 Feb 2010 00:40:08 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Quote:
Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, że fundusze potrafią pozyskiwać.
Europositron, z tego co pamiętam, usiłował robić to metodą prezesa
Kaczyńskiego -- "wiemy, ale nie powiemy (chyba że kupicie od nas 49%
udziałów w firmie)".
http://peswiki.com/index.php/

Directory:Europositron_Rechargeable_Aluminum_Batteries#Alleged_Fraud>

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Jaroslaw Berezowski
Guest

Thu Feb 18, 2010 2:39 am   



Dnia Thu, 18 Feb 2010 01:26:32 +0100, J.F. napisał(a):

Quote:
On Thu, 18 Feb 2010 00:34:12 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
Z nosnikow wodoru najcekawsze to chyba: * metanol (synteza z CO+H2+CO2,
powszechnie stosowana, wysokosprawna),

Ale wymaga wegla, co bedzie jak kopalnego zabraknie ? Smile
Biomasa zniknela?


Quote:
Chyba nawet nie trzeba uzyskiwac wodoru - mozna wprost do ogniwa
paliwowego sypac.
Nie znam ogniwa pracujacego na NaBH4. Niektore (PEMFC i PAFC) ulegna

zniszczeniu w kontakcie z zasadowym zanieczyszczeniem paliwa.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu Feb 18, 2010 2:40 am   



Pan Jaroslaw Berezowski napisał:

Quote:
Ten supercap, co to według obietnic EEStor już dawno powinniśmy używać,
Problem z tymi supercapami EESTORa jest taki, ze nie istnieja. Choc w
odroznieniu od casusu Europositronu, tu przeszkody sa raczej natury
technicznej, nie fundamentalnej.

Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, że fundusze potrafią pozyskiwać.
Europositron, z tego co pamiętam, usiłował robić to metodą prezesa
Kaczyńskiego -- "wiemy, ale nie powiemy (chyba że kupicie od nas 49%
udziałów w firmie)".

--
Jarek

Jaroslaw Berezowski
Guest

Thu Feb 18, 2010 2:44 am   



Dnia Thu, 18 Feb 2010 00:40:08 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Quote:
Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, że fundusze potrafią pozyskiwać.
Co do pozyskiwania funduszy to wyglada to tak - inwestorzy sie

niecierpliwia albo trzeba zesssac troche kapitalu, to wypuszcza sie news
release'a w stylu "pod koniec wrzesnia zostanie zaprezentowany" albo
"przedstawiciele [giganta zbrojeniowego] XXX pozytywnie oceniaja postep"
albo "uzskala certyfikat czystosci". Inwestorzy odzyskuja wiare ($$$ w
oczach Smile) na jakis czas i przez chwile jest dolce vita.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

J.F.
Guest

Thu Feb 18, 2010 8:05 am   



On Thu, 18 Feb 2010 02:39:49 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
Quote:
Dnia Thu, 18 Feb 2010 01:26:32 +0100, J.F. napisał(a):
Ale wymaga wegla, co bedzie jak kopalnego zabraknie ? Smile
Biomasa zniknela?

Biomasy moze nie starczyc.
Albo sie np wegiel zakumuluje w oceanie, i trzeba bedzie z gleboka
wygiagac.

Quote:
Chyba nawet nie trzeba uzyskiwac wodoru - mozna wprost do ogniwa
paliwowego sypac.
Nie znam ogniwa pracujacego na NaBH4. Niektore (PEMFC i PAFC) ulegna
zniszczeniu w kontakcie z zasadowym zanieczyszczeniem paliwa.

Wydaje mi sie ze kiedys widzialem do sprzedazy, ale to zabawki byly.

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Feb 18, 2010 9:49 am   



Hello Jan,

Wednesday, February 17, 2010, 8:16:46 PM, you wrote:

Quote:
A jeśli nawet więcej, to wymiana ogniw powinna być wliczone w cenę
auta (wysoką póki co). Idea supercap mi się podoba, fajny pomysł, ale
nie przy tej masie samochodów. Wozić 75kg tyłek w 1000kg aucie, przy
ciągłym hamowaniu w mieście TO JEST MARNOWANIE ENERGII. Należałoby się
skupić na zmniejszeniu masy aut.

Problem polega na tym, że te auta o zmniejszonej wadze nadal są drogie
jak diabli a nie każdego stać na to, żeby mieć 5 samochodów -
odpowiednio do wożenia jednego, dwóch, trzech, czterech i pięciu
tyłków. Oczywiście po 5 dla każdego członka rodziny, bo nie wiadomo,
który z iloma pasażerami w danym momencie będzie chciał jechać.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Feb 18, 2010 9:53 am   



Hello Jarosław,

Wednesday, February 17, 2010, 9:51:24 PM, you wrote:

Quote:
Idea supercap mi się podoba, fajny pomysł, ale nie przy tej masie
samochodów. Wozić 75kg tyłek w 1000kg aucie, przy ciągłym hamowaniu
w mieście TO JEST MARNOWANIE ENERGII. Należałoby się skupić na
zmniejszeniu masy aut.
Ten supercap, co to według obietnic EEStor już dawno powinniśmy używać,
ma masę coś ponad 100 kg, czyli niewiele więcej niż bak z paliwem.

Wiele więcej. Szczególnie w przeliczeniu na kWh.

Quote:
Gdyby to nie była tylko idea, to można z samochodu wydłubać silnik,
skrzynię biegów i jeszcze jakies wałki. A wtedy to i blachy dadzą się
sporo odchudzić, bo nie muszą tego żelastwa dźwigać. Wychodzi jakieś
500 kg na całkiem sensowny miejski pojazd.

Za lekki, za wiotki. Musiałby mieć ramę a inżynierów umiejących
budować lekkie konstrukcje z ramą można znaleźć już chyba tylko na
cmentarzu :(

Quote:
W ogóle przy upakowaniu energii deklarowanej przez EEStor, całkiem
sensownie wygląda idea napędzania czymś takim... samolotów. Może nie
międzykontynentalnych, bardziej regionalnych, ale takich o zupełnie
normalnych rozmiarach.

Jak zobaczę te 50kWh w 100kG, to będziemy mogli nadal dyskutować.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Feb 18, 2010 9:54 am   



Hello J,

Wednesday, February 17, 2010, 10:09:57 PM, you wrote:

Quote:
On Wed, 17 Feb 2010 13:27:51 -0600, Pszemol wrote:
A niedawno wymieniałem sobie w toyocie camry 1995 płyn hamulcowy
poprzez spuszczanie go w tylnym kole najpierw i dolewanie do zbiorniczka
i jestem pewny, że sa dwa obwody na krzyż, bo przy odkręceniu prawego
tylnego odpowietrznika spadał poziom z innej połówki zbiorniczka niż
po odkręceniu lewego tylnego.

Obwody sa dwa, ale czy po spuszczeniu z jednego pedal nie wpada az do
podlogi bez oporu ?

Wpada ale daje się "napompować". Jednak przez skrzyżowanie Poldkiem
przeleciałem (opisywałem dawno temu na p.m.s.).

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Feb 18, 2010 9:59 am   



Hello Jaroslaw,

Thursday, February 18, 2010, 2:35:44 AM, you wrote:

Quote:
Dnia Thu, 18 Feb 2010 00:40:08 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, że fundusze potrafią pozyskiwać.
Europositron, z tego co pamiętam, usiłował robić to metodą prezesa
Kaczyńskiego -- "wiemy, ale nie powiemy (chyba że kupicie od nas 49%
udziałów w firmie)".
http://peswiki.com/index.php/
Directory:Europositron_Rechargeable_Aluminum_Batteries#Alleged_Fraud

To nie cafe Allegro, tu się tak linki podaje:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Europositron_Rechargeable_Aluminum_Batteries#Alleged_Fraud


--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Robbo
Guest

Thu Feb 18, 2010 2:01 pm   



Quote:
Pozwole sobie podeslac ten post kilku osobom, niech tez maja troche
radosci.

Z mojej strony nie mam żadnych zastrzeżeń. Możecie także spotkać
się razem i wspólnie przepałować ;)

Robbo

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Feb 18, 2010 3:14 pm   



Hello Jan,

Thursday, February 18, 2010, 2:45:53 PM, you wrote:

Quote:
a nie ka dego sta na to, eby mie 5 samochod w -
odpowiednio do wo enia jednego, dw ch, trzech, czterech i pi ciu
ty k w. Oczywi cie po 5 dla ka dego cz onka rodziny, bo nie wiadomo,
kt ry z iloma pasa erami w danym momencie b dzie chcia jecha .

Coś Ty zrobił z moimi ślicznymi literkami, zły człowieku?

Quote:
No moim zdaniem, to teraz przesadzasz. Chciałem jedynie pokazać
dysproporcję pomiędzy masą samochodu, a pasażerów. A wracając do
dyskusji, to mamy nawet polska produkcję, która nie jest ani tania,
ani nie ma dobrych osiągów, a już na pewno nie jest lekka. Nazywa się
Elipsa.

Jasne. A wcześniej był Clic i jeszcze parę innych pomysłów. Obecnie
też takie pomysły są rozwijane. I co z tego, kiedy poza obiecankami
nic mądrego się nie dzieje a za kawałek badziewia z imitacją silnika
żąda się ceny połowy nowego, normalnego samochodu...

[...]

Quote:
Elipsa się narodziła. Cena polskiego elektrycznego auta to ok. 25 tys.
zł netto.

ROTFL! O połowie ceny normalnego samochodu napisałem, zanim doczytałem
się ceny elipsy.

[...]




--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Feb 18, 2010 3:21 pm   



Hello Jan,

Thursday, February 18, 2010, 2:45:53 PM, you wrote:

[...]

Quote:

Poczytałem i pusty śmiech mnie ogarnia - mam zapłacić 25 kPLN+VAT za
dwuosobowe toczydło, które nie osiąga nawet 50km/h?

Pojazd o wadze 700kG i mocy 3kW? Ty chcesz miasta całkiem zakorkować?
Taż kaszlak przy podobnej wadze miał silnik 18 KM - to ponad 13 kW...

Miejski samochód elektryczny o wadze rzędu 700 kG powinien mieć silnik
o mocy rzędu 10kW, uzyskiwać _sprawnie_ prędkość minimum 50 km/h.
Jedynie deklarowany zasięg tego ustrojstwa jest w miarę przyzwoity,
ale komu by się chciało przez 5 godzin jechać z prędkością 26km/h?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Jan Górski
Guest

Thu Feb 18, 2010 3:45 pm   



Quote:
a nie ka dego sta na to, eby mie 5 samochod w -
odpowiednio do wo enia jednego, dw ch, trzech, czterech i pi ciu
ty k w. Oczywi cie po 5 dla ka dego cz onka rodziny, bo nie wiadomo,
kt ry z iloma pasa erami w danym momencie b dzie chcia jecha .

No moim zdaniem, to teraz przesadzasz. Chciałem jedynie pokazać
dysproporcję pomiędzy masą samochodu, a pasażerów. A wracając do
dyskusji, to mamy nawet polska produkcję, która nie jest ani tania,
ani nie ma dobrych osiągów, a już na pewno nie jest lekka. Nazywa się
Elipsa.

"Zbigniew Szklarski, wraz z zespołem współpracowników z Zakładu
Pojazdów Elektrycznych w radomskim ZNTK, stworzył nowy polski samochód
o napędzie elektrycznym. Laminatowe nadwozie Elipsy zaprojektowała
Paulina Stępień, absolwentka łódzkiej ASP.

Niewielki, zwrotny pojazd o masie 700 kg powstał na bazie głównie
polskich podzespołów. Napęd zapewniają dwa bezszczotkowe silniki
elektryczne prądu stałego (umieszczone w tylnych wahaczach
przestrzennych) o mocach ok. 3 KM i momencie obrotowym 6,5 Nm.
Wieczorem wystarczy podłączyć Elipsę do gniazdka, aby do rana ją
podładować.

Prędkość maksymalna auta to 26,5 km/h. Zasięg bez obciążenia wynosi
ok. 130 km, z ładunkiem - ok.70 km. We wnętrzu mieszczą się 2 osoby..

(...)

Nie skończyło się na szczęście tylko na obiecującym prototypie.
Elektryczne autko właśnie wchodzi na rynek. Z seryjną produkcją
wystartowały Radomskie Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego, w których
Elipsa się narodziła. Cena polskiego elektrycznego auta to ok. 25 tys.
zł netto.
"
całość artykułu na : http://www.polskieradio.pl/nauka/artykul.aspx?id=75403

link do pdf : http://www.elipsavehicle.com/userfiles/elipsa/contents/File/elipsa_dane_techniczne(1).pdf

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak obliczyć energooszczędność samochodów elektrycznych w porównaniu do spalinowych?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map