Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Araneus Diadematus
Guest
Thu Feb 18, 2010 4:04 pm
(guglowi pręgierz za QP)
Użytkownik "Jan Górski" <janlgorski@gmail.com> napisał w wiadomości
news:3cb87bab-d8e2-4510-bfaa-2799c46bb665@g11g2000yqe.googlegroups.com...
całość artykułu na :
http://www.polskieradio.pl/nauka/artykul.aspx?id=75403
link do pdf :
http://www.elipsavehicle.com/userfiles/elipsa/contents/File/elipsa_dane_techniczne(1).pdf
============
Kojarzy ktoś, jaki będzie status prawny tego autka? Chodzi mi o to, jako
co będzie rejestrowany, co przełoży się na wymóg posiadania odpowiednich
uprawnień...?
--
Pająk chwat,
wszystkich brat!
Araneus Diadematus
Guest
Thu Feb 18, 2010 4:08 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1492626468.20100218152107@pik-net.pl...
Quote:
Jedynie deklarowany zasięg tego ustrojstwa jest w miarę przyzwoity,
ale komu by się chciało przez 5 godzin jechać z prędkością 26km/h?
Chociażby komuś, kto by chciał sobie pojeździć w jakiejś parkowej
okolicy i nie jechać tak szybko, żeby nic nie zobaczyć... Do lasu
pojechać, przyrodą się nacieszyć... Jakby to mogło po lesie jeździć, to
leśniczy z pewnością chciałby coś takiego mieć. Na pewno znajdą sie
zastosowania. Nawet na te 5 godzin po 26 km/h. Np. o ekipie pilotującem
jakiś maraton to już nie wspomnę... (choćby dziennikarze komentujący)
--
Pająk chwat,
wszystkich brat!
RoMan Mandziejewicz
Guest
Thu Feb 18, 2010 4:28 pm
Hello Araneus,
Thursday, February 18, 2010, 4:04:33 PM, you wrote:
Quote:
Nie da się zarejestrować samochodu bez drzwi. To jest wózek golfowy a
nie samochód.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
RoMan Mandziejewicz
Guest
Thu Feb 18, 2010 4:29 pm
Hello Araneus,
Thursday, February 18, 2010, 4:08:18 PM, you wrote:
Quote:
Jedynie deklarowany zasięg tego ustrojstwa jest w miarę przyzwoity,
ale komu by się chciało przez 5 godzin jechać z prędkością 26km/h?
Chociażby komuś, kto by chciał sobie pojeździć w jakiejś parkowej
okolicy i nie jechać tak szybko, żeby nic nie zobaczyć... Do lasu
pojechać, przyrodą się nacieszyć... Jakby to mogło po lesie jeździć, to
leśniczy z pewnością chciałby coś takiego mieć. Na pewno znajdą sie
zastosowania. Nawet na te 5 godzin po 26 km/h. Np. o ekipie pilotującem
jakiś maraton to już nie wspomnę... (choćby dziennikarze komentujący)
Ten pojazd zostal zaprezentowany grupie w kontekście "wożenia jednego
tyłka w ponad tonowym samochodzie". Przykro mi bardzo ale wypuszczenie
na drogi publiczne chmary wózków golfowych oznaczać będzie
zakorkowanie tych dróg.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Piotr \"Curious\" Slawins
Guest
Thu Feb 18, 2010 4:54 pm
RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello Araneus,
Thursday, February 18, 2010, 4:08:18 PM, you wrote:
Jedynie deklarowany zasięg tego ustrojstwa jest w miarę przyzwoity,
ale komu by się chciało przez 5 godzin jechać z prędkością 26km/h?
Chociażby komuś, kto by chciał sobie pojeździć w jakiejś parkowej
okolicy i nie jechać tak szybko, żeby nic nie zobaczyć... Do lasu
pojechać, przyrodą się nacieszyć... Jakby to mogło po lesie jeździć, to
leśniczy z pewnością chciałby coś takiego mieć. Na pewno znajdą sie
zastosowania. Nawet na te 5 godzin po 26 km/h. Np. o ekipie pilotującem
jakiś maraton to już nie wspomnę... (choćby dziennikarze komentujący)
Ten pojazd zostal zaprezentowany grupie w kontekście "wożenia jednego
tyłka w ponad tonowym samochodzie". Przykro mi bardzo ale wypuszczenie
na drogi publiczne chmary wózków golfowych oznaczać będzie
zakorkowanie tych dróg.
rowerzystow tez chcesz usunac?
zdaje sie wystarczy dorobic to o co zarzad drog
prosza polscy kierowcy 'prawdziwych' samochodow
od kilku(dziesieciu?) lat - drugi pas ruchu.
innymi slowy - to juz nie jest zmartwienie producentow samochodow,
prawny nakaz jazdy z minimalna predkoscia jest tylko na autostradach.
inna sprawa ze nie ma nic o kosztach eksploatacji takiego samochodu.
25k za autko, i pozniej polowe ceny co roku na zmiane baterii, to lipny
interes.
--
Jan Górski
Guest
Thu Feb 18, 2010 6:08 pm
Quote:
Pojazd o wadze 700kG i mocy 3kW? Ty chcesz miasta całkiem zakorkować?
Taż kaszlak przy podobnej wadze miał silnik 18 KM - to ponad 13 kW...
Kiepskie akumulatory wzięli, bo to chyba są AGM/żelowe o niskiej
gęstości energii, każdy waży 28 kg, a jest ich tam 8 sztuk z tego co
czytam. Prawie 230 kg akumulatora, a przecież jakoś trzeba to unieść,
więc masa reszty elementów rośnie. Litowo - jonowe ogniwa mają 6x
większą gęstość energii. Benzyna za to, huhuu, 460x większa gęstość
energii, w porównaniu do aku "Trojan T - 105 6V".
A literki, zabiłem. Korzystam z czytnika google i tak mi wyświetliło,
jak widzę długi post i tak on wygląda, to już wiem, że trzeba
przygotować kawkę.
yorgus
Guest
Thu Feb 18, 2010 8:59 pm
Dnia Thu, 18 Feb 2010 00:34:12 +0100, Jaroslaw Berezowski <prezydent@gov.pl> napisał:
Quote:
Dnia Wed, 17 Feb 2010 20:13:10 +0100, J.F. napisał(a):
o czyms bezweglowym - moze na krzemie,
Odpada, produkty spalania jak i rozkladu zawieraja SiO2.
moze amoniak
Jest rozwazany, ale problemem jest stopien przereagowania - sporo zostaje
po rozkladzie. Przy spalaniu spala sie do tlenkow azotu (aczkolwiek majac
amoniak na pokladzie, mozna wykorzystac go do redukcji tlenkow SCR).
czy hydrazyna.
Odpada. Rakotworcza i niestabilna, wiec niebezpieczna.
Mozemy tez spalac wodor.
No mozemy. Ale ujowo sie magazynuje.
Z nosnikow wodoru najcekawsze to chyba:
* metanol (synteza z CO+H2+CO2, powszechnie stosowana, wysokosprawna),
* borowodorek sodu,
* wodorek sodu.
Gdyby nie cena, to borowodorek sodu bylby najlepszy - wodne roztwory (z
domieszka NaOH) sa stabilne i wystarczy przepuscic taki przez
katalizator, zeby uzyskac wodor (jedyny produkt gazowy reakcji), Produkty
reakcji poza wodorem sa ciekle, stabilne.
Kiedys jeszcze wieszczono swietlana przyszlosc akumulatorom typu NaS
czy ZEBRA (ze stopiona sola ) ale sie jakos rozeszlo po kosciach.
W sumie ciekawe czemu, przeciez przy dobrej izolacji cieplnej
i codziennie uzywanym pojezdzie te 300C by chyba nie robily problemu.
Z paliw to chyba najlepszy jest metanol.
--
pozdrawia
yorgus
RoMan Mandziejewicz
Guest
Thu Feb 18, 2010 11:51 pm
Hello Piotr,
Thursday, February 18, 2010, 4:54:35 PM, you wrote:
[...]
Quote:
zastosowania. Nawet na te 5 godzin po 26 km/h. Np. o ekipie pilotującem
jakiś maraton to już nie wspomnę... (choćby dziennikarze komentujący)
Ten pojazd zostal zaprezentowany grupie w kontekście "wożenia jednego
tyłka w ponad tonowym samochodzie". Przykro mi bardzo ale wypuszczenie
na drogi publiczne chmary wózków golfowych oznaczać będzie
zakorkowanie tych dróg.
rowerzystow tez chcesz usunac?
1. Tak.
2. Rowerzysta zajmuje pół metra, wózek golfowy z dwoma miejscami obok
siebie - półtora. Rowerzystę z zachowaniem przepisowego odstępu
wyprzedzić łatwiej niż taki wózek.
Quote:
zdaje sie wystarczy dorobic to o co zarzad drog prosza polscy
kierowcy 'prawdziwych' samochodow od kilku(dziesieciu?) lat - drugi
pas ruchu.
Drugi? A tam gdzie 3 to za mało może czwarty? Tylko dla wózków
golfowych i rowerzystów?
Quote:
innymi slowy - to juz nie jest zmartwienie producentow samochodow,
prawny nakaz jazdy z minimalna predkoscia jest tylko na autostradach.
Nie - na autostradach jest ścieśle określona prędkość minimalna, jaką
pojazd musi osiągać. Na wszystkich drogach obowiązuje nakaz jazdy z
prędkością nieutrudniającą ruchu.
Quote:
inna sprawa ze nie ma nic o kosztach eksploatacji takiego samochodu.
25k za autko, i pozniej polowe ceny co roku na zmiane baterii, to lipny
interes.
Wreszcie coś mądrego ;P
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9