RTV forum PL | NewsGroups PL

Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Samochód elektryczny

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Next

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Aug 10, 2006 5:31 pm   



Hello marekjan,

Thursday, August 10, 2006, 6:59:45 PM, you wrote:

Quote:
W silnikach benzynowych również stosuje się EGR.
To marginalna sprawa.

Mylisz się - powszechna.

Quote:
Silnik iskrowy nie pracuje na takich nadmiarach powietrza, aby
zastosowanie EGR było wyraźnie istotne. Poza tym przesadna
recyrkulacja w zapłonie iskrowym poóźnia zapłoni zmniejsza
sprawność.

Recylkulacja spalin _ułatwia_ zapłon i zwiększa sprawność przy małych
wychyleniach przepustnicy - wtedy, gdy napełnianie cylindrów jest
bardzo słabe.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Aug 10, 2006 5:33 pm   



Hello J,

Thursday, August 10, 2006, 7:29:31 PM, you wrote:

Quote:
On Thu, 10 Aug 2006 17:16:53 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Ogniwa paliwowe są za drogie, wodór jest kłopotliwy w przechowywaniu a
marnowanie energii elektrycznej na wytwarzanie wodoru tylko po to,
żeby go za chwilę spalić w ogniwie paliwowym w celu uzyskania energii
elektrycznej - absurdalne energetycznie.
Nie takie absurdalne jesli pomyslec o czasach gdy pradu bedzie duzo
a ropy malo. Odzyskiwac CO2 z powietrza lub skal, redukowac do wegla
[a jak ?]

Biologicznie.

Quote:
i syntezowac benzyne/etanol/metanol ?

j.w.

Quote:
Jeśli już, to ogniwa paliwowe na metanol.
To juz chyba prawie z 10 lat bedzie jak uslyszalem "juz wkrotce" Smile

Chyba więcej Sad Lobby naftowe się ostro broni.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Krzysztof Rudnik
Guest

Thu Aug 10, 2006 6:02 pm   



AlexY wrote:

Quote:

wiem o tym, nawet mam w planie przerobienie starej skody w ktorej mam
ciagle problemy z silnikiem. Tyle ze ja napisalem ze silnik o mocy 60kW
to jakis metr srednicy, masa jakies 200kg (?) czarno widze zamontowanie
takiego potwora. Pracujac jako elektryk mialem pod opieka silniki 75kW
napedzajace sprezarki, srednica ponad metr, dlugie tez na cos kolo metra
tyle ze to stare konstrukcje, obecnie zapewne daloby sie to zmniejszyc

Jakos strasznie dawno temu w jakiejs ksiazce o kolejach mialem
zdjecie nowoczesnego, na tamte czasy, zachodniej produkcji, silnika
trakcyjnego do lokomotywy. Podali ze ma wymiary 1m * 1m (srednica *
dlugosc).
Mocy dokladnie nie pamietam, cos mi swita ze 1MW, ale pewnie bardziej
cos kolo 0,5MW bo mniej wiecej tyle wypada w lokomotywie na os.


--
Krzysiek Rudnik

Krzysztof Rudnik
Guest

Thu Aug 10, 2006 6:12 pm   



Franciszek Sosnowski wrote:

Quote:
BTW: zjezdzanie to rowniez pobor pradu. Przy obrotach rzedu
10rpm zadna kosmiczna technologia nie wyindukuje wystarczajaco
SEM, zeby nawet zwieranie srubokretem wszystkie zwoje cos dalo.
skutecznie.

Dynamo w piascie rowerowej daje nominalne 3W juz przy 15km/h.
Czestotliwosc wynosi wtedy 30Hz. Obwod kola to 2m z drobnym
haczykiem.


--
Krzysiek Rudnik

Krzysztof Rudnik
Guest

Thu Aug 10, 2006 6:22 pm   



RoMan Mandziejewicz wrote:

Quote:
Hello AW,

Thursday, August 10, 2006, 3:52:45 PM, you wrote:

[...]

jedynym przyszłościowym źródłem zasilania samochodów są ogniwa paliwowe,
a stacje tankowania tego zacnego paliwa raczej nie powstaną z dnia na
dzień. Wytwarzaniem wodoru mogą się zająć właściwie jedynie elektrownie,

Elektrownie termojadrowe beda pewnie musialy robic elektrolize by uzyskac
ciezka wode i deuter, wiec beda mialy nadwyzki wodoru. Smile)

Quote:

Ogniwa paliwowe są za drogie, wodór jest kłopotliwy w przechowywaniu a
marnowanie energii elektrycznej na wytwarzanie wodoru tylko po to,
żeby go za chwilę spalić w ogniwie paliwowym w celu uzyskania energii
elektrycznej - absurdalne energetycznie.
Jeśli już, to ogniwa paliwowe na metanol.

Tylko powstaje pytanie po co w ogole ogniwa i silnik elektryczny. Zarowno
wodor jak i metanol mozna po prostu zuzywac w normalnych (moze troche
przerobionych) silnikach spalinowych.

--
Krzysiek Rudnik

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 6:22 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 20:02:08 +0200, Krzysztof Rudnik wrote:
Quote:
Jakos strasznie dawno temu w jakiejs ksiazce o kolejach mialem
zdjecie nowoczesnego, na tamte czasy, zachodniej produkcji, silnika
trakcyjnego do lokomotywy. Podali ze ma wymiary 1m * 1m (srednica *
dlugosc).

Zly przyklad. Lokomotywa _MUSI_ byc ciezka.

J.

Krzysztof Rudnik
Guest

Thu Aug 10, 2006 6:24 pm   



RoMan Mandziejewicz wrote:

Quote:

Volvo wyprodukowało samochód osobowy z napędem hybrydowym opartym o
turbinę gazową. Swego czasu na pl.misc.samochody była dyskusja o
wadach tego rozwiązania - podstawowa: za mały zakres zmian mocy przy
sensownej efektywności i za długi rozruch.


Ale ta mina sasiada jak uslyszy rozruch silnika - bezcenne.
To nawet lepiej jak taki rozruch bedzie dluzej trwal.


--
Krzysiek Rudnik

AlexY
Guest

Thu Aug 10, 2006 6:31 pm   



Użytkownik J.F. napisał:

Quote:
On Thu, 10 Aug 2006 20:02:08 +0200, Krzysztof Rudnik wrote:

Jakos strasznie dawno temu w jakiejs ksiazce o kolejach mialem
zdjecie nowoczesnego, na tamte czasy, zachodniej produkcji, silnika
trakcyjnego do lokomotywy. Podali ze ma wymiary 1m * 1m (srednica *
dlugosc).


Zly przyklad. Lokomotywa _MUSI_ byc ciezka.

dobry wlasnie, przy wymiarach dla ktorych mialem 75kw lokomotywa ma
500kW, to jest postep, jakiego typu silniki siedza w pociagach?

--
AlexY
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/

MuNiO
Guest

Thu Aug 10, 2006 7:09 pm   



Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.-cut_this-.pl> napisał w wiadomości
news:ebfukb$j3c$2@nemesis.news.tpi.pl...

[quote:210c9364fd]
Zly przyklad. Lokomotywa _MUSI_ byc ciezka.

dobry wlasnie, przy wymiarach dla ktorych mialem 75kw lokomotywa ma 500kW,
to jest postep, jakiego typu silniki siedza w pociagach?

[/quote:210c9364fd]
silnik szeregowy pradu stalego 4 biegunowy - waga ok 3 tony

Leszek
Guest

Thu Aug 10, 2006 7:24 pm   



[quote:b5e7b61deb]tak
ale
cena powala
[/quote:b5e7b61deb]
A jaka jest cena?

[quote:b5e7b61deb]do tego koniecznosc kontroli temperatury magnesow bo N50 przy 80'C
przestaja byc magnesami
[/quote:b5e7b61deb]
:-0

O tym nie słyszałem !

Leszek

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 7:56 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 19:33:34 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
[quote:d5a8e134eb]Hello J,
Nie takie absurdalne jesli pomyslec o czasach gdy pradu bedzie duzo
a ropy malo. Odzyskiwac CO2 z powietrza lub skal, redukowac do wegla
[a jak ?]
Biologicznie.

Tylko jak ? Plonow w Polsce nie starczy.[/quote:d5a8e134eb]

[quote:d5a8e134eb]Jeśli już, to ogniwa paliwowe na metanol.
To juz chyba prawie z 10 lat bedzie jak uslyszalem "juz wkrotce" :-)

Chyba więcej Sad Lobby naftowe się ostro broni.
[/quote:d5a8e134eb]
Ale to mialo byc do komorek, to chyba dla nich zadna strata.

Zreszta niech opracuja ogniwo na benzyne to sie nowy rynek otworzy :-)

J.

Irek_K
Guest

Thu Aug 10, 2006 7:57 pm   



Dla urozmaicenia tak długiego wątku podaję link:

http://www.mobile.benchmark.pl/r.php?file=http://www.mobile.benchmark.pl/aktualnosci/news764.php

Samolot na paluszki AA już jest , ciekawe kiedy będzie samochód.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Aug 10, 2006 8:13 pm   



Hello J,

Thursday, August 10, 2006, 9:56:52 PM, you wrote:

[quote:92550acb64]Nie takie absurdalne jesli pomyslec o czasach gdy pradu bedzie duzo
a ropy malo. Odzyskiwac CO2 z powietrza lub skal, redukowac do wegla
[a jak ?]
Biologicznie.
Tylko jak ? Plonow w Polsce nie starczy.
[/quote:92550acb64]
Jesteś pewien?

[quote:92550acb64]Jeśli już, to ogniwa paliwowe na metanol.
To juz chyba prawie z 10 lat bedzie jak uslyszalem "juz wkrotce" Smile
Chyba więcej Sad Lobby naftowe się ostro broni.
Ale to mialo byc do komorek, to chyba dla nich zadna strata.
[/quote:92550acb64]
Nie chodzi o zastosowanie tylko o technologię. Blokują patentami jak
się da.

[quote:92550acb64]Zreszta niech opracuja ogniwo na benzyne to sie nowy rynek otworzy Smile
[/quote:92550acb64]
To nie takie proste.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 11:07 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 21:09:55 +0200, MuNiO wrote:
Quote:
Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.-cut_this-.pl> napisał w wiadomości
Zly przyklad. Lokomotywa _MUSI_ byc ciezka.

dobry wlasnie, przy wymiarach dla ktorych mialem 75kw lokomotywa ma 500kW,
to jest postep, jakiego typu silniki siedza w pociagach?

silnik szeregowy pradu stalego 4 biegunowy - waga ok 3 tony

To w jakis starociach z zacofanych krajow.

W nowych sa falowniki :-)

J.

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 11:07 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 22:13:33 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello J,
Nie takie absurdalne jesli pomyslec o czasach gdy pradu bedzie duzo
a ropy malo. Odzyskiwac CO2 z powietrza lub skal, redukowac do wegla
[a jak ?]
Biologicznie.
Tylko jak ? Plonow w Polsce nie starczy.

Jesteś pewien?

Na 95%.

Quote:
Jeśli już, to ogniwa paliwowe na metanol.
To juz chyba prawie z 10 lat bedzie jak uslyszalem "juz wkrotce" Smile
Chyba więcej Sad Lobby naftowe się ostro broni.
Ale to mialo byc do komorek, to chyba dla nich zadna strata.

Nie chodzi o zastosowanie tylko o technologię. Blokują patentami jak
się da.

Hm, ale nad technologia pracuja inne firmy.
A patenty rzadko obowiazuja wszedzie.

Quote:
Zreszta niech opracuja ogniwo na benzyne to sie nowy rynek otworzy Smile
To nie takie proste.

Na metanol jak widac tez nie :-)

J.

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map