RTV forum PL | NewsGroups PL

Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Samochód elektryczny

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Jaroslaw Berezowski
Guest

Sun Jan 06, 2008 8:42 pm   



Dnia 06.01.2008 Mirek <i_tak@zaspamowany.adres> napisał/a:
Quote:
J.F. wrote:

Tyle ile Carnot powiedzial, a w pratyce sporo wiecej.


A gdzie masz w ogniwie Peltiera cykl Carnota?
Tak samo gdzie go masz w obiegu Lindego?

Peltier to urzadzenie cieplne i cykl Carnota jest cyklem porownawczym.

--
Jaroslaw Berezowski

JanuszK
Guest

Sun Jan 06, 2008 8:49 pm   



BartekK wrote:
Quote:
MT pisze:
Akurat to co przedstawil autor to samorobka garazowa ale w chinach tak
jak napisalem wczesniej produkuja elektryczne autka w tysiacach sztuk
w cenie okolo 15000zl za nowiutkie autko
prosze bardzo to tylko probka !
http://www.escomoto.com/products.asp?Sid=318 to juz nie jest zabawa
to realna produkcja realnym samochodow.
uhmm... biznes ekonomiczno-ekologiczny z takiego auta jak nie wiem...
Running distance 120km
Battery life recharging for 500 times
Ponieważ mam kalkulator (na baterie sloneczne) to sobie policzyłem że w
najlepszym wypadku co 60 tyś km trzeba wymienić akumulatory, w tym
przypadku 6szt. Fajnie i ekologicznie...

Dlatego już napisałem że auto na sprężone powietrze załatwi problem

komunikacji w mieście.

--
Pozdr
JanuszK

JanuszK
Guest

Sun Jan 06, 2008 8:54 pm   



mk wrote:
Quote:
JanuszK pisze:
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello JanuszK,

Tuesday, January 1, 2008, 2:39:18 PM, you wrote:

[...]

Sądzę że przyszłościa transportu w mieście są samochody na sprężone
powietrze, chyba w hiszpani już takie robią.

W Hiszpanii zim raczej nie ma...
A co ma zima do sprężonego powietrza?

Brak wydajnego źródła ciepła ogrzewającego zbiornik z rozprężającym się
gazem.
No i co z tego? będą czzerpać ciepło z otoczenia a przy duzych mrozach z

jakieś nap nagrzewnicy olejowej typu dewasto, nie wiem jak to rozwiązali
i czy w ogóle. Widziałem że robią takie auta i mają one całkiem sensowne
parametry.

Quote:

Zbiornik z kompozytów na 300Atm ma kilka m3 powietrza i to wystarcza
aby takim autem pojedzić, na specjalnej stacji pomuje go w 3 minuty,
w domu kilka godzin.

Gdzie te kilka m3 powietrza chcesz zmieścić w samochodzie osobowym?
pod autem Smile jest zbiornik z kompozytów.


Quote:

Sprawność energetyczna tego rozwiązania jest bardzo marna.
Mylisz się, porównywalna z akumulatorami.

To ja poproszę o wyliczenia.
Hiszpanów zapytaj, ja o nie konstruowałem.



--
Pozdr
JanuszK

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sun Jan 06, 2008 9:18 pm   



Hello JanuszK,

Sunday, January 6, 2008, 8:54:02 PM, you wrote:

Quote:
Sądzę że przyszłościa transportu w mieście są samochody na sprężone
powietrze, chyba w hiszpani już takie robią.
W Hiszpanii zim raczej nie ma...
A co ma zima do sprężonego powietrza?
Brak wydajnego źródła ciepła ogrzewającego zbiornik z rozprężającym
się gazem.
No i co z tego? będą czzerpać ciepło z otoczenia a przy duzych mrozach z
jakieś nap nagrzewnicy olejowej typu dewasto, nie wiem jak to rozwiązali
i czy w ogóle. Widziałem że robią takie auta i mają one całkiem sensowne
parametry.

Ty naprawdę spałeś na fizyce...

[...]

Quote:
To ja poproszę o wyliczenia.
Hiszpanów zapytaj, ja o nie konstruowałem.

Ty zapytaj Hiszpanów, co zrobią z wymiennikiem ciepła, jak deszcz
zacznie padać...


--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

Jaroslaw Berezowski
Guest

Sun Jan 06, 2008 10:42 pm   



Dnia 06.01.2008 JanuszK <Janusz_k@malpa.o2.pl> napisał/a:
Quote:
BartekK wrote:
MT pisze:
Akurat to co przedstawil autor to samorobka garazowa ale w chinach tak
jak napisalem wczesniej produkuja elektryczne autka w tysiacach sztuk
w cenie okolo 15000zl za nowiutkie autko
prosze bardzo to tylko probka !
http://www.escomoto.com/products.asp?Sid=318 to juz nie jest zabawa
to realna produkcja realnym samochodow.
uhmm... biznes ekonomiczno-ekologiczny z takiego auta jak nie wiem...
Running distance 120km
Battery life recharging for 500 times
Ponieważ mam kalkulator (na baterie sloneczne) to sobie policzyłem że w
najlepszym wypadku co 60 tyś km trzeba wymienić akumulatory, w tym
przypadku 6szt. Fajnie i ekologicznie...

Dlatego już napisałem że auto na sprężone powietrze załatwi problem
komunikacji w mieście.

Nowe aku trakcyjne LiFePO4 maja juz wystarczajace parametry - zywotnosc
przy 100%DoD 3000+ cykli, przy utrzymywaniu np w zakresie 20-80% SoC
aku przezyje samochod. Ogniwa te podziurawione i nagrzane do 400degc nie
zapalaja sie, bo ich katody nie ulegaja dekompozycji i nie zapalaja
elektrolitu. Optymalizowane do uzywania w hybrydach maja moc wlasciwa
ponad 600W/kg, sprawnosc energetyczna cyklu przekracza 90%.
Nawet stare ale jare aku olowiowo-kwasowe tez moga miec druga mlodosc przed
soba - ciekawe jak sie Firefly 3d2 spisza w realu.
Pod wzgledem sprawnosci energetycznej uklad CAES wypada nienajlepiej -
nie da sie zbyt dobrze przyblizych do izotermicznego anoi sprrezania (
koniecznosc chlodzenia miedzystopniowego) ani rozprezania w silniku
(nagrzewnice miedzystopniowe). Do tego nie sadze, ze system dajacy np.
zasieg 200km bedzie lzejszy czy mniejszy od aku.

--
Jaroslaw Berezowski

mk
Guest

Mon Jan 07, 2008 4:01 pm   



JanuszK pisze:

Quote:
Brak wydajnego źródła ciepła ogrzewającego zbiornik z rozprężającym
się gazem.
No i co z tego? będą czzerpać ciepło z otoczenia a przy duzych mrozach z
jakieś nap nagrzewnicy olejowej typu dewasto, nie wiem jak to rozwiązali
i czy w ogóle. Widziałem że robią takie auta i mają one całkiem sensowne
parametry.

Policz temperaturę gazu o temp początkowej np. 20°C i ciśnieniu 1 atm,
który został sprężony adiabatycznie (tj. bez strat energii) do 300 atm...
Może to da Ci wyobrażenie jakie ilości energii cieplnej trzeba upuścić
na bok, bo plazmy raczej nie przechowasz w kompozytowym zbiorniku. Gdy
zaczniesz odprowadzać ciepło, to potrzebujesz dalszej energii na
utrzymanie owych 300 atm...

Quote:
Zbiornik z kompozytów na 300Atm ma kilka m3 powietrza i to
wystarcza aby takim autem pojedzić, na specjalnej stacji pomuje go
w 3 minuty, w domu kilka godzin.

Gdzie te kilka m3 powietrza chcesz zmieścić w samochodzie osobowym?
pod autem Smile jest zbiornik z kompozytów.

Wszystko tkwi w magicznym słowie kilka.
Ja jakoś nie widzę możliwości upchnięcia powiedzmy 3 m^3 zbiornika w
aucie osobowym bez drastycznego wkroczenia w przestrzeń funkcjonalną
takiego auta.

Quote:
Sprawność energetyczna tego rozwiązania jest bardzo marna.
Mylisz się, porównywalna z akumulatorami.

To ja poproszę o wyliczenia.
Hiszpanów zapytaj, ja o nie konstruowałem.

No to podaj chociaż gdzie ci Hiszpanie tak twierdzą i jacy to konkretnie
Hiszpanie. IMHO przynajmniej to jesteś winien grupie, jako że wytknąłeś
komuś bycie w błędzie.

pzdr
mk

Maciej Mich
Guest

Mon Jan 07, 2008 6:03 pm   



mk wrote:

Quote:
No to podaj chociaż gdzie ci Hiszpanie tak twierdzą i jacy to konkretnie
Hiszpanie. IMHO przynajmniej to jesteś winien grupie, jako że wytknąłeś
komuś bycie w błędzie.

Zapewne chodzi o tych: http://www.theaircar.com/
(nie wiem, zgaduje)
Z tego co pisza, to jest hybryda powietrza, elektryki i spalinowki. Wiec
zadnych cudow nie ma. Grzanie powierza plomieniem, silnik pneumatyczny
robi w razie potrzeby za kompresor pedzony silnikiem.

JanuszK
Guest

Mon Jan 07, 2008 9:38 pm   



Maciej Mich wrote:
Quote:
mk wrote:

No to podaj chociaż gdzie ci Hiszpanie tak twierdzą i jacy to konkretnie
Hiszpanie. IMHO przynajmniej to jesteś winien grupie, jako że wytknąłeś
komuś bycie w błędzie.

Zapewne chodzi o tych: http://www.theaircar.com/
(nie wiem, zgaduje)
Z tego co pisza, to jest hybryda powietrza, elektryki i spalinowki. Wiec
zadnych cudow nie ma. Grzanie powierza plomieniem, silnik pneumatyczny
robi w razie potrzeby za kompresor pedzony silnikiem.
To nie jest to, może z miesiąc temu znalazłem przez przypadek to i

czytałem, ale teraz nie mogę sobie przypomnieć.

--
Pozdr
JanuszK

JanuszK
Guest

Mon Jan 07, 2008 9:52 pm   



RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello JanuszK,

Sunday, January 6, 2008, 8:54:02 PM, you wrote:

Sądzę że przyszłościa transportu w mieście są samochody na sprężone
powietrze, chyba w hiszpani już takie robią.
W Hiszpanii zim raczej nie ma...
A co ma zima do sprężonego powietrza?
Brak wydajnego źródła ciepła ogrzewającego zbiornik z rozprężającym
się gazem.
No i co z tego? będą czzerpać ciepło z otoczenia a przy duzych mrozach z
jakieś nap nagrzewnicy olejowej typu dewasto, nie wiem jak to rozwiązali
i czy w ogóle. Widziałem że robią takie auta i mają one całkiem sensowne
parametry.

Ty naprawdę spałeś na fizyce...
Wiesz mógłbym ci powiedzieć aby ...

ale powiem tylko tyle że z fizyki zawsze miałem piątkę.
Quote:

[...]

To ja poproszę o wyliczenia.
Hiszpanów zapytaj, ja o nie konstruowałem.

Ty zapytaj Hiszpanów, co zrobią z wymiennikiem ciepła, jak deszcz
zacznie padać...

Ale ty nadal nie rozumiesz, ja się nie pytam jak to zrobili,

użytkownika naprawdę nie obchodzi że auto a dokładnie silnik spalinowy
potrzebuje np: chłodnicę, on wie gdzie lać olej lub benzynę i tyle,
Z tego co wyczytałem zrobili auto które zasilane jest sprężonym
powietrzem i tyle, a że trzeba go grzać, to co mnie to obchodzi, jako
użytkownika, podaję tylko że takie projekty są robione jako kolejny etap
poszukiwania napędu dla auta miejskiego obok spalinowych, hybrydowych,
elektrycznych.

Podaję to jako ciekawostkę a ty się mnie czepiasz jakbym ja był
konstruktorem tego auta. NIE JESTEM NIM I nIC MNIE NIE OBCHODZI
TERMODYNAMIKA TEGO SILNIKA, rozumierz?

a tutaj link:
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html



--
Pozdr
JanuszK

J.F.
Guest

Mon Jan 07, 2008 10:29 pm   



On Mon, 07 Jan 2008 21:52:12 +0100, JanuszK wrote:
Quote:
RoMan Mandziejewicz wrote:
No i co z tego? będą czzerpać ciepło z otoczenia a przy duzych mrozach z
jakieś nap nagrzewnicy olejowej typu dewasto, nie wiem jak to rozwiązali
i czy w ogóle. Widziałem że robią takie auta i mają one całkiem sensowne
parametry.

Ty naprawdę spałeś na fizyce...

Wiesz mógłbym ci powiedzieć aby ...
ale powiem tylko tyle że z fizyki zawsze miałem piątkę.

Chyba niezasluzona :-)

Quote:
Podaję to jako ciekawostkę a ty się mnie czepiasz jakbym ja był
konstruktorem tego auta. NIE JESTEM NIM I nIC MNIE NIE OBCHODZI
TERMODYNAMIKA TEGO SILNIKA, rozumierz?

A piatkowego fizyka tez nie interesuje ?

J.

JanuszK
Guest

Wed Jan 09, 2008 7:12 pm   



J.F. wrote:
Quote:
On Mon, 07 Jan 2008 21:52:12 +0100, JanuszK wrote:
RoMan Mandziejewicz wrote:
No i co z tego? będą czzerpać ciepło z otoczenia a przy duzych mrozach z
jakieś nap nagrzewnicy olejowej typu dewasto, nie wiem jak to rozwiązali
i czy w ogóle. Widziałem że robią takie auta i mają one całkiem sensowne
parametry.
Ty naprawdę spałeś na fizyce...

Wiesz mógłbym ci powiedzieć aby ...
ale powiem tylko tyle że z fizyki zawsze miałem piątkę.

Chyba niezasluzona Smile
Jakieś podstawy takiego stwierdzenia?


Quote:

Podaję to jako ciekawostkę a ty się mnie czepiasz jakbym ja był
konstruktorem tego auta. NIE JESTEM NIM I nIC MNIE NIE OBCHODZI
TERMODYNAMIKA TEGO SILNIKA, rozumierz?

A piatkowego fizyka tez nie interesuje ?
A co mnie ma interesować, mogli np dać pompę ciepła i czerpać energię z

otoczenia a napęd jej z silnika, taka odwrotna klimatyzacja, czy to
dzisiaj jakiś problem? nie, to zwykłe rozwiązanie podobnie jak
klimatyzacja w aucie.
Ciekawe za to są parametry tych aut i fakt że nie trzeba wymieniać
drogich elementów typu aku w elektrycznych, co jakiś czas.


--
Pozdr
JanuszK

Jaroslaw Berezowski
Guest

Wed Jan 09, 2008 9:43 pm   



Dnia 09.01.2008 JanuszK <Janusz_k@malpa.o2.pl> napisał/a:
Quote:
Podaję to jako ciekawostkę a ty się mnie czepiasz jakbym ja był
konstruktorem tego auta. NIE JESTEM NIM I nIC MNIE NIE OBCHODZI
TERMODYNAMIKA TEGO SILNIKA, rozumierz?

A piatkowego fizyka tez nie interesuje ?
A co mnie ma interesować, mogli np dać pompę ciepła i czerpać energię z
otoczenia a napęd jej z silnika, taka odwrotna klimatyzacja, czy to
dzisiaj jakiś problem? nie, to zwykłe rozwiązanie podobnie jak
klimatyzacja w aucie.
A czy ty sie zastanowiles przed wyslaniem postu nad rozwiazaniem ktore

wlasnie zaproponowales? Glownie nad sensem takiego czegos?

Quote:
Ciekawe za to są parametry tych aut i fakt że nie trzeba wymieniać
drogich elementów typu aku w elektrycznych, co jakiś czas.
Nowe troche drozsze aku nie wymagaja przez zycie samochodu w ogole wymiany.


--
Jaroslaw Berezowski

JanuszK
Guest

Wed Jan 09, 2008 10:32 pm   



Jaroslaw Berezowski wrote:
Quote:
Dnia 09.01.2008 JanuszK <Janusz_k@malpa.o2.pl> napisał/a:
Podaję to jako ciekawostkę a ty się mnie czepiasz jakbym ja był
konstruktorem tego auta. NIE JESTEM NIM I nIC MNIE NIE OBCHODZI
TERMODYNAMIKA TEGO SILNIKA, rozumierz?
A piatkowego fizyka tez nie interesuje ?
A co mnie ma interesować, mogli np dać pompę ciepła i czerpać energię z
otoczenia a napęd jej z silnika, taka odwrotna klimatyzacja, czy to
dzisiaj jakiś problem? nie, to zwykłe rozwiązanie podobnie jak
klimatyzacja w aucie.
A czy ty sie zastanowiles przed wyslaniem postu nad rozwiazaniem ktore
wlasnie zaproponowales? Glownie nad sensem takiego czegos?
A w czym masz problem?




--
Pozdr
JanuszK

Jaroslaw Berezowski
Guest

Thu Jan 10, 2008 12:41 am   



Dnia 09.01.2008 JanuszK <Janusz_k@malpa.o2.pl> napisał/a:
Quote:
Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia 09.01.2008 JanuszK <Janusz_k@malpa.o2.pl> napisał/a:
Podaję to jako ciekawostkę a ty się mnie czepiasz jakbym ja był
konstruktorem tego auta. NIE JESTEM NIM I nIC MNIE NIE OBCHODZI
TERMODYNAMIKA TEGO SILNIKA, rozumierz?
A piatkowego fizyka tez nie interesuje ?
A co mnie ma interesować, mogli np dać pompę ciepła i czerpać energię z
otoczenia a napęd jej z silnika, taka odwrotna klimatyzacja, czy to
dzisiaj jakiś problem? nie, to zwykłe rozwiązanie podobnie jak
klimatyzacja w aucie.
A czy ty sie zastanowiles przed wyslaniem postu nad rozwiazaniem ktore
wlasnie zaproponowales? Glownie nad sensem takiego czegos?
A w czym masz problem?

W systemie edukacji, po ktorej "piatkowy fizyk" propouje uzycie pompy ciepla
do transferu ciepla od cieplejszego otoczenia do zimniejszego "zrodla gornego".
Ktory to fizyk zaproponowal uklad odpowiadajacy - ze tak to okresle -
"topologicznie" pomyslowi pojazdu napedzanego silnikiem el. i majacym pradnice
napedzana przez kola, ktora zasila silnik. Ktory jakby przeczytal to co napisal,
to nie wyslalby posta o tej tresci.
Piatkowemu fizykowi to nie przystoi.
Powazna lista zarzutow nie?

--
Jaroslaw Berezowski

J.F.
Guest

Thu Jan 10, 2008 1:04 am   



On Wed, 9 Jan 2008 22:54:08 +0000 (UTC), Jaroslaw Berezowski wrote:
Quote:
Dnia 09.01.2008 JanuszK <Janusz_k@malpa.o2.pl> napisa?/a:
A czy ty sie zastanowiles przed wyslaniem postu nad rozwiazaniem ktore
wlasnie zaproponowales? Glownie nad sensem takiego czegos?
A w czym masz problem?

W systemie edukacji, po ktorej "piatkowy fizyk" propouje uzycie pompy ciepla
do transferu ciepla od cieplejszego otoczenia do zimniejszego "zrodla gornego".

Hm, moze to i jakis sens ma, ale moze dajmy mu szanse sie wykazac -
niech pokaze obliczenia ze ma :-)

J.

Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map