RTV forum PL | NewsGroups PL

Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Samochód elektryczny

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Next

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 1:51 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 13:43:46 +0200, Franciszek Sosnowski wrote:
Quote:
Dnia Thu, 10 Aug 2006 08:05:24 +0200, J.F. tak nawijal:
Nie, zwoje chce przelaczac. Przy malej predkosci szeregowo,
a przy wyzszych rownolegle :-)

Jazda szeregowa, jazda rownolegla... Razz) Hihi, EU07?

Niestety, komputer bedzie tym rzadzil, nici z przyjemnosci :-)

Quote:
O, wiem! Jak bedzie juz technologia na autopiloty, to
autka beda ustawialy sie w rzedzie (zeby zmniejszyc
opory powietrza), komunikacja bedzie via jakies IR
lub radyjo, to pojawi sie rowniez jazda ukrotniona Smile
EU07 jak zywe!

A te pomysly juz dawno temu byly. jeden pas autostrady z kablem
prowadzacym, wjezdzasz, wlaczasz autopilota, puszczasz kierownice.

Quote:
Skoro naped na 4 kola to moze wystarczy zwykly moment.
W koncu czasem jezdzisz pojazdem bez zblokowanych dyfrow.

W terenie dla terenowki nie - wlasnie po to reduktor,
zeby wytrzymalo nawet ogromne momenty.
Oczywiscie, nie twierdze, ze wszystko musi byc na maksimum
naj-naj, bo rzeczywiscie nie zawsze potrzeba nam tego,
ale twierdze, ze poki co, porzadnej terenowki, ktora
ma mozliwosci defendera konstruktorzy czysto 'elektryczni'
nie sa w stanie wyprodukowac.

A mnie sie tam wydaje ze pojazd do wyjazdu na narty moze z tego wyjsc
dobry :-)

J.

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 1:51 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 13:44:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Volvo wyprodukowało samochód osobowy z napędem hybrydowym opartym o
turbinę gazową. Swego czasu na pl.misc.samochody była dyskusja o
wadach tego rozwiązania - podstawowa: za mały zakres zmian mocy przy
sensownej efektywności i za długi rozruch.

Zauwaz ze przy hybrydzie wady nieco maleja - rozruch moze dluzej
trwac, a nadwyzka mocy mozemy ladowac.

Jakis helikopter startuje w minute ... hm, mam nadzieje ze na turbinie
:-)

J.

AW
Guest

Thu Aug 10, 2006 1:52 pm   



RoMan Mandziejewicz napisał:

Quote:
Volvo wyprodukowało samochód osobowy z napędem hybrydowym opartym o
turbinę gazową. Swego czasu na pl.misc.samochody była dyskusja o
wadach tego rozwiązania - podstawowa: za mały zakres zmian mocy przy
sensownej efektywności i za długi rozruch.


Bo samochody z napędem turbinowym wymagają zupełnie innego stylu jazdy
niż pojazdy klasyczne min dlatego, że maksymalny moment mają przy
zerowych obrotach. Poza tym każde nowe rozwiązanie rodzi się w bólach.
Turbiny są drogie (specjalny materiał i konstrukcja z kanałem chłodzącym
wewnątrz), długi rozruch, dynamika napędu, itp. Napędy elektryczne też
napotykają problemy - zasięg pojazdu, czy chociażby wspominane
odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Tu raczej widziałbym przyszłość dla
superkondensatorów niż akumulatorów, ale jeszcze ani pierwsze ani drugie
rozwiązanie nie dorosło do "powszechnego" stosowania. Jak dotąd chyba
jedynym przyszłościowym źródłem zasilania samochodów są ogniwa paliwowe,
a stacje tankowania tego zacnego paliwa raczej nie powstaną z dnia na
dzień. Wytwarzaniem wodoru mogą się zająć właściwie jedynie elektrownie,
a nie sądzę żeby koncerny zbijające fortunę na paliwach płynnych łatwo
oddały kolosalne zarobki komukolwiek i być może właśnie one zaczną
sponsorować (o ile już tego nie robią) badania nad konstrukcjami
spalinowymi.
Tak czy inaczej będzie kocioł

Pozdrawiam
AW

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 2:32 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 13:30:55 +0200, Franciszek Sosnowski wrote:
Quote:
Dnia Thu, 10 Aug 2006 11:41:05 +0200, J.F. tak nawijal:

Bardziej monotematyczna jest tylko Norwegia - 99% z wody :-)

99%? Jak oni to robia?
BTW: a tresowane, by machaly ogonami, fiordy? Smile

Fiordy fiordy - kraj gdzie niewielkim kosztem mozna uzyskac 100m
spietrzenia.
W dodatku male zaludnienie - czytaj: duza powierzchnia dorzecza na
jednego obywatela i duzo wody.

J.

MuNiO
Guest

Thu Aug 10, 2006 2:39 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:a1emd2hk6djqfu60mgkp3vh25uqgp1v5vf@4ax.com...


Quote:
Jakis helikopter startuje w minute ... hm, mam nadzieje ze na turbinie
Smile


kazdy helikopter ma silnik turbinowy

Marcin Stanisz
Guest

Thu Aug 10, 2006 3:02 pm   



Dnia Thu, 10 Aug 2006 16:39:14 +0200, MuNiO napisał(a):
Quote:
kazdy helikopter ma silnik turbinowy

Ale z tym startem w minutę... Te, którymi latałem (MI-8 i anakondy), to
mieliły i mieliły... :)

Pozdrawiam
Marcin Stanisz
--

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Aug 10, 2006 3:13 pm   



Hello J,

Thursday, August 10, 2006, 3:51:41 PM, you wrote:

Quote:
Volvo wyprodukowało samochód osobowy z napędem hybrydowym opartym o
turbinę gazową. Swego czasu na pl.misc.samochody była dyskusja o
wadach tego rozwiązania - podstawowa: za mały zakres zmian mocy przy
sensownej efektywności i za długi rozruch.
Zauwaz ze przy hybrydzie wady nieco maleja - rozruch moze dluzej
trwac, a nadwyzka mocy mozemy ladowac.
Jakis helikopter startuje w minute ... hm, mam nadzieje ze na turbinie
Smile

Ale rozruch samochodu trwający minutę to trochę za długo.
BTW: rozruch stacjonarnego dieslowskiego agregatu 150 kVA (max 250
kVA) w lecie trwa 5-7 minut, w zimie - 15-20 minut. Oczywiście
większość czasu to rozgrzewanie silnika.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Aug 10, 2006 3:16 pm   



Hello AW,

Thursday, August 10, 2006, 3:52:45 PM, you wrote:

[...]

Quote:
jedynym przyszłościowym źródłem zasilania samochodów są ogniwa paliwowe,
a stacje tankowania tego zacnego paliwa raczej nie powstaną z dnia na
dzień. Wytwarzaniem wodoru mogą się zająć właściwie jedynie elektrownie,

Ogniwa paliwowe są za drogie, wodór jest kłopotliwy w przechowywaniu a
marnowanie energii elektrycznej na wytwarzanie wodoru tylko po to,
żeby go za chwilę spalić w ogniwie paliwowym w celu uzyskania energii
elektrycznej - absurdalne energetycznie.
Jeśli już, to ogniwa paliwowe na metanol.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 3:17 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 16:39:14 +0200, MuNiO wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Jakis helikopter startuje w minute ... hm, mam nadzieje ze na turbinie
:-)

kazdy helikopter ma silnik turbinowy

Kazdy to nie

http://www.enstromhelicopter.com/

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Aug 10, 2006 3:27 pm   



Hello MuNiO,

Thursday, August 10, 2006, 4:39:14 PM, you wrote:

Quote:
Jakis helikopter startuje w minute ... hm, mam nadzieje ze na turbinie
Smile
kazdy helikopter ma silnik turbinowy

Nie każdy - patrz Robinson R-22 i R-44.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

marekjan
Guest

Thu Aug 10, 2006 4:54 pm   



Użytkownik "MuNiO" <djmunio@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:ebfgjn$di1$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:a1emd2hk6djqfu60mgkp3vh25uqgp1v5vf@4ax.com...


Jakis helikopter startuje w minute ... hm, mam nadzieje ze na turbinie
:-)


kazdy helikopter ma silnik turbinowy


A skąd taka teza??
W wyszukiwarce wystarczy podać Robinson R-22. A są i inne.

Pozdr.
T.

marekjan
Guest

Thu Aug 10, 2006 4:57 pm   



Użytkownik "AW" <bigwitek@poczta_kropka_onet.pl> napisał w wiadomości
news:ebfds8$6q2$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
RoMan Mandziejewicz napisał:

Volvo wyprodukowało samochód osobowy z napędem hybrydowym opartym o
turbinę gazową. Swego czasu na pl.misc.samochody była dyskusja o
wadach tego rozwiązania - podstawowa: za mały zakres zmian mocy przy
sensownej efektywności i za długi rozruch.


Bo samochody z napędem turbinowym wymagają zupełnie innego stylu jazdy
niż pojazdy klasyczne

I z tego względu (poza próbami) turbiny stosowane do napędu
pojazdów użytkowych nie będą. Może kilka pojazdów militarnych
lub tam gdzie liczą się wyłacznie osiągi i niska masa.

Pozdr.
T.

marekjan
Guest

Thu Aug 10, 2006 4:59 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:145068753.20060810134558@pik-net.pl...
Quote:
Hello marekjan,

W silnikach benzynowych również stosuje się EGR.

To marginalna sprawa. Silnik iskrowy nie pracuje na
takich nadmiarach powietrza, aby zastosowanie EGR było
wyraźnie istotne. Poza tym przesadna recyrkulacja
w zapłonie iskrowym poóźnia zapłoni zmniejsza sprawność.

Pozdr.
T.

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 5:29 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 17:16:53 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Ogniwa paliwowe są za drogie, wodór jest kłopotliwy w przechowywaniu a
marnowanie energii elektrycznej na wytwarzanie wodoru tylko po to,
żeby go za chwilę spalić w ogniwie paliwowym w celu uzyskania energii
elektrycznej - absurdalne energetycznie.

Nie takie absurdalne jesli pomyslec o czasach gdy pradu bedzie duzo
a ropy malo. Odzyskiwac CO2 z powietrza lub skal, redukowac do wegla
[a jak ?] i syntezowac benzyne/etanol/metanol ?

Quote:
Jeśli już, to ogniwa paliwowe na metanol.

To juz chyba prawie z 10 lat bedzie jak uslyszalem "juz wkrotce" :-)

Byc moze przyszlosc bedzie jeszcze inna .. np baterie jednorazowe
litowo-powietrzne. POdjezdzasz na stacje, wymieniasz, stare ida
do recyklingu elektrolitycznego.

A moze alkohol pedzony z wodorostow ?
A moze sposob sprawdzony przez wieki - bryczki konne :-)

J.

J.F.
Guest

Thu Aug 10, 2006 5:29 pm   



On Thu, 10 Aug 2006 17:13:49 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello J,
Jakis helikopter startuje w minute ... hm, mam nadzieje ze na turbinie
Smile
Ale rozruch samochodu trwający minutę to trochę za długo.

I tak i nie. Minute wytrzymasz, w zimie lod oskrobiesz,
a w koncu mozna odpalic turbinke z pilota zanim wsiadziesz do auta ..

J.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map