RTV forum PL | NewsGroups PL

Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Samochód elektryczny

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next

Staszek
Guest

Mon Dec 31, 2007 4:01 pm   



Użytkownik "Zbyszek Kopeć" <Zbyszek.Kope.32fago@atlantis.news.tpi.pl>
napisał w wiadomości news:Zbyszek.Kope.32fago@atlantis.news.tpi.pl...
a co z utylizacją ogniw???
Temat kręci się w kółko

michal machowski
Guest

Mon Dec 31, 2007 5:02 pm   



Użytkownik "Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> napisał w wiadomości
news:flao13$5dv$1@news.onet.pl...
Quote:
RoMan Mandziejewicz wrote:

Ekofaszyści powoli odkrywają absurd sprzeciwu przeciw energetyce
jądrowej...
", a na uranie praktycznie mieszkamy."
Mirek.

witam.
", a na uranie praktycznie mieszkamy." zaintrygowalo mnie to co napisales. w
polsce jest uran w istocie ? mozesz napisac cos wiecej ?
Michal m

MT
Guest

Mon Dec 31, 2007 5:07 pm   



Akurat to co przedstawil autor to samorobka garazowa ale w chinach tak jak
napisalem wczesniej produkuja elektryczne autka w tysiacach sztuk w cenie
okolo 15000zl za nowiutkie autko
prosze bardzo to tylko probka !
http://www.escomoto.com/products.asp?Sid=318 to juz nie jest zabawa to
realna produkcja realnym samochodow.

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Mon Dec 31, 2007 5:13 pm   



Użytkownik "michal machowski" <machowsk@interia.pl> napisał w wiadomości
news:flb449$psg$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:

Użytkownik "Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> napisał w wiadomości
news:flao13$5dv$1@news.onet.pl...
RoMan Mandziejewicz wrote:

Ekofaszyści powoli odkrywają absurd sprzeciwu przeciw energetyce
jądrowej...
", a na uranie praktycznie mieszkamy."
Mirek.

witam.
", a na uranie praktycznie mieszkamy." zaintrygowalo mnie to co napisales.
w
polsce jest uran w istocie ? mozesz napisac cos wiecej ?
Michal m

google "niecałą" prawdę Ci powie


Włodek

Marek Lewandowski
Guest

Mon Dec 31, 2007 7:15 pm   



On Dec 31, 1:57 pm, Filip Ozimek <fi...@mielonka.polbox.pl> wrote:

Quote:
        No i podstawowe pytanie: czy ktoś sprawdził te samoróbki pod względem
bezpieczeństwa. Wierzę w to, że autor stara się zrobić dobrze swoją
robotę, ale nie można wykluczyć jego pomyłek i niedopatrzeń. Ogniwo
li-pol potrafi ładnie rozpalić telefon komórkowy, a co do dopiero cały
samochód takich ogniw.

pytanie ma jeszcze drugie dno: jak wyglada kwestia bezpieczenstwa w
razie wypadku?
Mechanicznie uszkodzone ogniwa LiION sa niebezpieczne: raz, ze sa
toksyczne, dwa, ze naladowane i zwarte wewnetrznie przez uraz
mechaniczny moga zwyczajnie sie zapalic, a sa latwopalne. Na
ustalenie, jak budowac zbiorniki paliwa, aby zminimalizowac ryzyko
pozaru w razie wypadku poszlo troche lat i pieniedzy...

--
Marek Lewandowski

Krzysztof Rudnik
Guest

Mon Dec 31, 2007 10:33 pm   



A. Grodecki wrote:

Quote:

To wszystko, ta cała ekologia (w tym przypadku) to chwyt marketingowy.
Po pierwsze wyprodukowanie złożonych urządzeń jakimi sa akumulatory jest
bardzo energochłonne w stosunku do zwykłego paliwa. Po drugie - jak
wiadomo albo można się domyślać, koszt takiego auta oraz MATERIAŁÓW
EKSPLOATACYJNYCH jest duży. Ich zużycie... - wracamy do kosztów
energetycznych. I na koniec - nowoczesny silnik czy to LPG czy nawet HDI
FAP Citroena/Peugeota potrafią być bez problemu bardziej ekonomiczne (w
przypadku Diesli również jeśli chodzi o fizyczną ilość paliwa) niż
hybrydy Toyoty. Moja Xsara Picasso 1.6 HDI 110KM ma napisane 4.1l
oleju/100km w jeździe pozamiejskiej 90km/h i mogę to potwierdzić.

Ale hybryda nie jest do jazd pozamiejskich.

Krzysiek Rudnik

michal machowski
Guest

Tue Jan 01, 2008 1:02 pm   



Quote:
google "niecałą" prawdę Ci powie

Włodek

eh...potrafie uzywac...wlasni z powodu tematu zadalem pytanie...nie trzeba

mnie tam kierowac..Smile
Michal m

JanuszK
Guest

Tue Jan 01, 2008 2:39 pm   



A. Grodecki wrote:
Quote:
Padre_peper napisał(a):

Ciekawy temat, ale mnie interesuje koszt prądu plus zużycia
akumulatorów, bo logika wskazuje że żeby zasięg nie wynosił 20
kilometrów to co 2-3 lata trzeba wymienić wszystkie akumulatory za
kilka tysięcy złotych. Np 14 sztuk 3PT 210 6V/210Ah po 540zł netto
czyli ponad 9000zł - czyli koszt LPG na przejechanie przeszło 50
tysięcy kilometrów...

Wnioski każdy wyciągnie sobie sam...

To wszystko, ta cała ekologia (w tym przypadku) to chwyt marketingowy.
Po pierwsze wyprodukowanie złożonych urządzeń jakimi sa akumulatory jest
bardzo energochłonne w stosunku do zwykłego paliwa. Po drugie - jak
wiadomo albo można się domyślać, koszt takiego auta oraz MATERIAŁÓW
EKSPLOATACYJNYCH jest duży. Ich zużycie... - wracamy do kosztów
energetycznych. I na koniec - nowoczesny silnik czy to LPG czy nawet HDI
FAP Citroena/Peugeota potrafią być bez problemu bardziej ekonomiczne (w
przypadku Diesli również jeśli chodzi o fizyczną ilość paliwa) niż
hybrydy Toyoty. Moja Xsara Picasso 1.6 HDI 110KM ma napisane 4.1l
oleju/100km w jeździe pozamiejskiej 90km/h i mogę to potwierdzić.
Średnie zużycie 2-letnie to 6.3l/100km przy czym 3/4 jazdy to miasto i
b.krótkie trasy!
witam

Sądzę że przyszłościa transportu w mieście są samochody na sprężone
powietrze, chyba w hiszpani już takie robią.
Zbiornik z kompozytów na 300Atm ma kilka m3 powietrza i to wystarcza aby
takim autem pojedzić, na specjalnej stacji pomuje go w 3 minuty, w domu
kilka godzin.
--
Pozdr
JanuszK

Krzysztof L
Guest

Tue Jan 01, 2008 4:56 pm   



Quote:
Zbiornik z kompozytów na 300Atm ma kilka m3 powietrza i to wystarcza
aby takim autem pojedzić, na specjalnej stacji pomuje go w 3 minuty,
w domu kilka godzin.

Do kompletu samochody ze sprężyną, nakręcane jak zegarek...

Pozdr
Krzysztof

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Jan 01, 2008 5:55 pm   



Hello JanuszK,

Tuesday, January 1, 2008, 2:39:18 PM, you wrote:

[...]

Quote:
Sądzę że przyszłościa transportu w mieście są samochody na sprężone
powietrze, chyba w hiszpani już takie robią.

W Hiszpanii zim raczej nie ma...

Quote:
Zbiornik z kompozytów na 300Atm ma kilka m3 powietrza i to wystarcza aby
takim autem pojedzić, na specjalnej stacji pomuje go w 3 minuty, w domu
kilka godzin.

Sprawność energetyczna tego rozwiązania jest bardzo marna. Za to
darmowa klimatyzacja w samochodzie a w domu "darmowe" podgrzewanie np.
c.w.u.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

A. Grodecki
Guest

Tue Jan 01, 2008 6:24 pm   



JanuszK napisał(a):

Quote:
Sądzę że przyszłościa transportu w mieście są samochody na sprężone
powietrze, chyba w hiszpani już takie robią.

Myślę, że przyszłością transportu są pojazdy EKONOMICZNE, wszystko jedno
na co. Obecnie sprzedawane hybrydy nie są wcale ekonomiczne a jedynie modne.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

JanuszK
Guest

Tue Jan 01, 2008 8:24 pm   



RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello JanuszK,

Tuesday, January 1, 2008, 2:39:18 PM, you wrote:

[...]

Sądzę że przyszłościa transportu w mieście są samochody na sprężone
powietrze, chyba w hiszpani już takie robią.

W Hiszpanii zim raczej nie ma...
A co ma zima do sprężonego powietrza?


Quote:

Zbiornik z kompozytów na 300Atm ma kilka m3 powietrza i to wystarcza aby
takim autem pojedzić, na specjalnej stacji pomuje go w 3 minuty, w domu
kilka godzin.

Sprawność energetyczna tego rozwiązania jest bardzo marna.
Mylisz się, porównywalna z akumulatorami.


Za to
Quote:
darmowa klimatyzacja w samochodzie a w domu "darmowe" podgrzewanie np.
c.w.u.
Nie kumam co autor miał na myśli.



--
Pozdr
JanuszK

J.F.
Guest

Tue Jan 01, 2008 8:32 pm   



On Mon, 31 Dec 2007 17:02:33 +0100, michal machowski wrote:
Quote:
Użytkownik "Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> napisał w wiadomości
", a na uranie praktycznie mieszkamy."
witam.
", a na uranie praktycznie mieszkamy." zaintrygowalo mnie to co napisales. w
polsce jest uran w istocie ? mozesz napisac cos wiecej ?

W Polsce uran byl, ale juz raczej nie ma.
Chyba ze zrobimy odpowiednia pompe glebinowa.

J.

J.F.
Guest

Tue Jan 01, 2008 8:37 pm   



On Mon, 31 Dec 2007 13:41:06 +0100, Mirek wrote:
Quote:
Ropa to potężny rynek i pieniądze. Zarabia na tym mnóstwo ludzi,
wystarczy popatrzeć ile powstaje stacji paliw. Gdyby za małą część tego
finansować badania np syntezy termojądrowej już dawno byłoby po
problemie.

na synteze swego czasu tez wydawano spore pieniadze, a problem jakos
nie zniknal.

J.

mk
Guest

Tue Jan 01, 2008 8:40 pm   



JanuszK pisze:
Quote:
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello JanuszK,

Tuesday, January 1, 2008, 2:39:18 PM, you wrote:

[...]

Sądzę że przyszłościa transportu w mieście są samochody na sprężone
powietrze, chyba w hiszpani już takie robią.

W Hiszpanii zim raczej nie ma...
A co ma zima do sprężonego powietrza?

Brak wydajnego źródła ciepła ogrzewającego zbiornik z rozprężającym się
gazem.

Quote:
Zbiornik z kompozytów na 300Atm ma kilka m3 powietrza i to wystarcza
aby takim autem pojedzić, na specjalnej stacji pomuje go w 3 minuty,
w domu kilka godzin.

Gdzie te kilka m3 powietrza chcesz zmieścić w samochodzie osobowym?

Quote:
Sprawność energetyczna tego rozwiązania jest bardzo marna.
Mylisz się, porównywalna z akumulatorami.

To ja poproszę o wyliczenia.

Quote:
Za to
darmowa klimatyzacja w samochodzie a w domu "darmowe" podgrzewanie np.
c.w.u.
Nie kumam co autor miał na myśli.

Autor miał na myśli to, iż przy sprężaniu i rozprężaniu gazu występują
zjawiska opisywane przez zasady termodynamiki.

pzdr
mk

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map