RTV forum PL | NewsGroups PL

Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Samochód elektryczny

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Next

Paweł Cern
Guest

Sat Aug 12, 2006 2:14 pm   



Quote:
A jaka jest cena?

osobiscie nie sprawdzilem, same magnesy sa bardzo drogie, przegladajac
rozmaite strony poswiecone napedom elektrycznym napotkalem info o
x-krotnie wyzszej cenie silnika BLDC 3f na neodymach od analogicznego 3f
klatkowego. Gdzies w linkach z
http://www.pg.gda.pl/~jarguz/e-pojazdy.htm


No dobrze, ale jeśli w garażu założą ci gazomierz to szybko się zwróci.

William
Guest

Wed Aug 16, 2006 8:21 am   



Quote:
Latem ledwo siegamy 19GW, zima wydolily 24GW, a cos mi chodzi po
glowie ze moc zainstalowana przez komune byla jakies 35GW.
I ciagle jestesmy znaczacym eksporterem.

Ale zima grzejemy i pobieramy moc czynną. Klimatyzatory, wentylatory mają
kiepskie cos fi i to moc bierna tego lata w połaczeniu z remontami i
problemami z chłodzeniem przeciażyła sieci.

J.F.
Guest

Wed Aug 16, 2006 12:31 pm   



On Wed, 16 Aug 2006 10:21:09 +0200, William wrote:
Quote:
Latem ledwo siegamy 19GW, zima wydolily 24GW, a cos mi chodzi po
glowie ze moc zainstalowana przez komune byla jakies 35GW.
I ciagle jestesmy znaczacym eksporterem.

Ale zima grzejemy i pobieramy moc czynną. Klimatyzatory, wentylatory mają
kiepskie cos fi i to moc bierna tego lata w połaczeniu z remontami i
problemami z chłodzeniem przeciażyła sieci.

Tylko ze jak czytam raport to:
-prognozowano zapotrzebowanie na moc 18.2GW,
-rezerwa goraca byla 1350MW,
-14 generatorow pozostawalo w rezerwie zimnej [mocy nie podali]

I teraz:
-przedluzyla sie naprawa bloku w Ostrolece
-awaria i przedluzona naprawa bloku w Patnowie
-awaria bloku w Koninie - o polnocy
-awaria 4 blokow w czasie "od popoludnia 25 czerwca"
-rannym szczytem - pobor mocy wiekszy o 600MW od prognozy.

I w tym momencie rezerwa zmalala do 200-300MW

Na moj gust bylo jednak sporo czasu zeby odpalic rezerwy - sporo z
tych ubytkow bylo na kilkanascie godzin przed awaria ..

Swoja droga to ciekaw jestem co jest w stacji konwerterowej w Slupsku,
ze na potrzeby wlasne wymaga do startu hydrozespolu.
Automatyka i chlodzenie tyrystorow to chyba powinny sie nakarmic
jakims dieselkiem ?

J.

Zbyszek Kopeć
Guest

Sun Dec 30, 2007 9:43 pm   



Już wstawiłem akumulatory litowo-polimerowe firmy GBP do elektrycznej
TOYOTY.
Zaktualizowałem moje strony (zarejestrowanie elektrycznej TOYOTY):


--
Zbyszek Kopeć

EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY !
http://www.samochodyelektryczne.neostrada.pl
http://www.auto-elektryczne.webpark.pl
http://www.samochodyelektryczne.pl
------------------------------------------------------------------------
Zbyszek Kopeć's Profile: http://forum.ocm.pl/member.php?userid=3200
View this thread: http://forum.ocm.pl/showthread.php?t=41933

MT
Guest

Sun Dec 30, 2007 10:12 pm   



A jak wyglada pojemnosc akumulatorow w zimie ?

Tak a Propos nowka sztoka samochod z chin z Aku Zelowymi kosztuje bez
transportu okolo 15kzl.

VSS
Guest

Mon Dec 31, 2007 12:16 am   



Zbyszek Kopeć wrote:
Quote:
Już wstawiłem akumulatory litowo-polimerowe firmy GBP do elektrycznej
TOYOTY.
Zaktualizowałem moje strony (zarejestrowanie elektrycznej TOYOTY):

i liczysz, że kryptoreklama firmy przejdzie ??
poza tym za zaoszczędzone pieniądze zatrudnij grafika co zrobi te strony
poprawnie bo tchnie to amatorszczyzną.

--
VSS http://vss.pl http://sp3yee.org
https://ssl.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10683

Padre_peper
Guest

Mon Dec 31, 2007 4:20 am   



Zbyszek Kopeć pisze:
Quote:
Już wstawiłem akumulatory litowo-polimerowe firmy GBP do elektrycznej
TOYOTY.
Zaktualizowałem moje strony (zarejestrowanie elektrycznej TOYOTY):


Ciekawy temat, ale mnie interesuje koszt prądu plus zużycia

akumulatorów, bo logika wskazuje że żeby zasięg nie wynosił 20
kilometrów to co 2-3 lata trzeba wymienić wszystkie akumulatory za
kilka tysięcy złotych. Np 14 sztuk 3PT 210 6V/210Ah po 540zł netto czyli
ponad 9000zł - czyli koszt LPG na przejechanie przeszło 50 tysięcy
kilometrów...

Wnioski każdy wyciągnie sobie sam...

A. Grodecki
Guest

Mon Dec 31, 2007 12:17 pm   



Padre_peper napisał(a):

Quote:
Ciekawy temat, ale mnie interesuje koszt prądu plus zużycia
akumulatorów, bo logika wskazuje że żeby zasięg nie wynosił 20
kilometrów to co 2-3 lata trzeba wymienić wszystkie akumulatory za
kilka tysięcy złotych. Np 14 sztuk 3PT 210 6V/210Ah po 540zł netto czyli
ponad 9000zł - czyli koszt LPG na przejechanie przeszło 50 tysięcy
kilometrów...

Wnioski każdy wyciągnie sobie sam...

To wszystko, ta cała ekologia (w tym przypadku) to chwyt marketingowy.
Po pierwsze wyprodukowanie złożonych urządzeń jakimi sa akumulatory jest
bardzo energochłonne w stosunku do zwykłego paliwa. Po drugie - jak
wiadomo albo można się domyślać, koszt takiego auta oraz MATERIAŁÓW
EKSPLOATACYJNYCH jest duży. Ich zużycie... - wracamy do kosztów
energetycznych. I na koniec - nowoczesny silnik czy to LPG czy nawet HDI
FAP Citroena/Peugeota potrafią być bez problemu bardziej ekonomiczne (w
przypadku Diesli również jeśli chodzi o fizyczną ilość paliwa) niż
hybrydy Toyoty. Moja Xsara Picasso 1.6 HDI 110KM ma napisane 4.1l
oleju/100km w jeździe pozamiejskiej 90km/h i mogę to potwierdzić.
Średnie zużycie 2-letnie to 6.3l/100km przy czym 3/4 jazdy to miasto i
b.krótkie trasy!
Śmieszne są artukuły-reklamy hybryd, pojawiające się w prasie,
zawierające teksty w stylu "drogę z domu do firmy pokonaliśmy zupełnie
za darmo", czyli na prąd. Oczywiście wielu się nabierze, wielu podąży za
owczym pędem lub pokieruje się snobizmem. Ale jedyną zaletą hybryd jest
zmniejszenie emisji spalin w centrach miast, choć przekłada sie to na
dużo większą emisję ogólną niż aut klasycznych. Innymi słowy efektu
cieplarnianego tym się nie zmniejsza a wręcz przeciwnie.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

MT
Guest

Mon Dec 31, 2007 12:48 pm   



Tu nie chodzi o ekologie a o koszta eksploatacji , samochody elektryczne
idealnie nadaja sie do jazdy w miescie w momencie postoju na swiatlach czy w
korku silnik elektryczny nie pobiera energii z akumulatorow poniewaz nie
musi pracowac na biegu jalowym !



http://atol.wsm.gdynia.pl/ev/

Mirek
Guest

Mon Dec 31, 2007 12:54 pm   



A. Grodecki wrote:

Quote:
Innymi słowy efektu
cieplarnianego tym się nie zmniejsza a wręcz przeciwnie.


No nie wiem, to już zależy z czego będziemy mieć prąd (do produkcji i
ładowania akumulatorów).
Czy CO2 powoduje efekt cieplarniany też nie wiem.
http://youtube.com/watch?v=FXS95q63go0
I nie bądźmy tacy zawistni - Microsoft też zaczynał w garażu.

Mirek.

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Mon Dec 31, 2007 1:06 pm   



Użytkownik "Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> napisał w wiadomości
news:flal9q$tqf$1@news.onet.pl...
Quote:
A. Grodecki wrote:

(ciach)
I nie bądźmy tacy zawistni - Microsoft też zaczynał w garażu.

Poprawka, w szkolnej pracowni komputerowej!

W garażu to Apple.

Włodek

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Dec 31, 2007 1:24 pm   



Hello Mirek,

Monday, December 31, 2007, 12:54:32 PM, you wrote:

Quote:
Innymi słowy efektu cieplarnianego tym się nie zmniejsza a wręcz
przeciwnie.
No nie wiem, to już zależy z czego będziemy mieć prąd (do produkcji i
ładowania akumulatorów).

Ekofaszyści powoli odkrywają absurd sprzeciwu przeciw energetyce
jądrowej...

Quote:
Czy CO2 powoduje efekt cieplarniany też nie wiem.
http://youtube.com/watch?v=FXS95q63go0

Raczej to: http://youtube.com/watch?v=CxBP-UCIZGU

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

Mirek
Guest

Mon Dec 31, 2007 1:41 pm   



RoMan Mandziejewicz wrote:

Quote:
Ekofaszyści powoli odkrywają absurd sprzeciwu przeciw energetyce
jądrowej...

Ropa to potężny rynek i pieniądze. Zarabia na tym mnóstwo ludzi,
wystarczy popatrzeć ile powstaje stacji paliw. Gdyby za małą część tego
finansować badania np syntezy termojądrowej już dawno byłoby po
problemie. Z resztą i tak już dawno moglibyśmy przejść na energetykę
jądrową, bo jest wystarczająco bezpieczna, problem odpadów można łatwo
rozwiązać, a na uranie praktycznie mieszkamy. A tak, może w końcu
zabraknie złota, bo Arab już nie chce w dolarach za ropę.

Mirek.

Filip Ozimek
Guest

Mon Dec 31, 2007 1:57 pm   



Padre_peper pisze:
Quote:
Ciekawy temat, ale mnie interesuje koszt prądu plus zużycia
akumulatorów, bo logika wskazuje że żeby zasięg nie wynosił 20
kilometrów to co 2-3 lata trzeba wymienić wszystkie akumulatory za
kilka tysięcy złotych. Np 14 sztuk 3PT 210 6V/210Ah po 540zł netto czyli
ponad 9000zł - czyli koszt LPG na przejechanie przeszło 50 tysięcy
kilometrów...

No i podstawowe pytanie: czy ktoś sprawdził te samoróbki pod względem
bezpieczeństwa. Wierzę w to, że autor stara się zrobić dobrze swoją
robotę, ale nie można wykluczyć jego pomyłek i niedopatrzeń. Ogniwo
li-pol potrafi ładnie rozpalić telefon komórkowy, a co do dopiero cały
samochód takich ogniw.

--
Filip.

mk
Guest

Mon Dec 31, 2007 1:58 pm   



Włodzimierz Wojtiuk pisze:
Quote:
W garażu to Apple.

Marek Hołyński w książce "E-mailem z Krzemowej Doliny" kwestionuje
powyższy pogląd.

pzdr
mk

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zastosowanie napędu spalinowego z prądnicą w samochodach elektrycznych rzecz o efektywności?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map