Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Next
Mirek
Guest
Thu Aug 10, 2017 5:22 pm
Na jakiej podstawie sterownik silnika benzynowego wykrywa, że doszło do
prawidłowego zapłonu?
Przychodzi mi do głowy:
rezystancja wyładowania na świecy
czujnik spalania stukowego
sonda lambda
A może wszystko razem?
--
Mirek.
Pcimol
Guest
Thu Aug 10, 2017 6:13 pm
On 2017-08-10 19:22, Mirek wrote:
Quote:
Na jakiej podstawie sterownik silnika benzynowego wykrywa, że doszło do
prawidłowego zapłonu?
Przychodzi mi do głowy:
rezystancja wyładowania na świecy
czujnik spalania stukowego
sonda lambda
A może wszystko razem?
Chcesz posnuć teoretyczne rozważania "jak można"?
Czy raczej potrzebujesz informacji jak KONKRETNY sterownik to robi?
(-> service manual)
Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.
Marek
Guest
Thu Aug 10, 2017 7:01 pm
On Thu, 10 Aug 2017 20:13:57 +0200, Pcimol <a@b.com> wrote:
Quote:
Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.
A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na postawie
info z czujnika położenia wału, reszta to rachunek
prawdopodobieństwa.
--
Marek
tck
Guest
Thu Aug 10, 2017 8:02 pm
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.4393387721203936253@news.neostrada.pl...
Quote:
On Thu, 10 Aug 2017 20:13:57 +0200, Pcimol <a@b.com> wrote:
Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.
A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na postawie info z
czujnika położenia wału, reszta to rachunek prawdopodobieństwa.
skądś wie o wypadających zapłonach na danym cylindrze
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
Marek
Guest
Thu Aug 10, 2017 8:57 pm
On Thu, 10 Aug 2017 22:02:46 +0200, "tck" <tck@top.Wytnij.net.pl>
wrote:
Quote:
skądś wie o wypadających zapłonach na danym cylindrze
Z czujnika położenia wału? Przy braku zapłonu czas obrotu jest
opóźniony niż przy zapłonie.
--
Marek
Mirek
Guest
Thu Aug 10, 2017 9:34 pm
On 10.08.2017 22:57, Marek wrote:
Quote:
On Thu, 10 Aug 2017 22:02:46 +0200, "tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote:
skądś wie o wypadających zapłonach na danym cylindrze
Z czujnika położenia wału? Przy braku zapłonu czas obrotu jest opóźniony
niż przy zapłonie.
No to w końcu wykrywa czy nie? - bo tym samym zaprzeczasz temu co sam
napisałeś wcześniej.
Ale sposób z czujnikiem wału sprytny - o tym nie pomyślałem.
--
Mirek.
Pszemol
Guest
Fri Aug 11, 2017 3:54 am
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message
news:almarsoft.4393387721203936253@news.neostrada.pl...
Quote:
On Thu, 10 Aug 2017 20:13:57 +0200, Pcimol <a@b.com> wrote:
Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.
A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na
postawie info z czujnika położenia wału, reszta to rachunek
prawdopodobieństwa.
A skąd się brałby komunikat OBDII "P0301 Cylinder 1 Misfire Detected" ?
https://www.yourmechanic.com/article/p0301-obd-ii-trouble-code-cylinder-1-misfire-detected-by-jamahl-walker
Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych
wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...
wĂłĹ, wóŠroboczy, wĂł
Guest
Fri Aug 11, 2017 3:00 pm
tak? a jaka jest ta różnica w częstotliwości?
wĂłĹ, wóŠroboczy, wĂł
Guest
Fri Aug 11, 2017 3:01 pm
ojej dziękujemy ci panie elita popis/eu za tak merytoryczną odpowiedź na
zadane pytanie - grantu! grantu! grantu!
wĂłĹ, wóŠroboczy, wĂł
Guest
Fri Aug 11, 2017 4:06 pm
kiedyś pytałem czy podczas pracy silnika prędkości chwilowe wału rosną i
spadają - czyli jednak tak jest?
ciekawi mnie jak to ogarnąć - a już najbardziej na niskich obrotach...
no i jaką rolę w tym odgrywa przełożenie - skrzynia - koła?
sirapacz
Guest
Fri Aug 11, 2017 4:15 pm
Quote:
http://autokult.pl/13449,puk-puk-kto-tam-czujnik-spalania-stukowego
+ informacja który cylinder w danym momencie miał zapłon na podstawie
czujnika położenia wału i sekwencji wyładowań na świecach (zakładając,
że jedna lub dwie cewki)
Mirek
Guest
Fri Aug 11, 2017 5:24 pm
On 11.08.2017 18:15, sirapacz wrote:
Quote:
http://autokult.pl/13449,puk-puk-kto-tam-czujnik-spalania-stukowego
+ informacja który cylinder w danym momencie miał zapłon na podstawie
czujnika położenia wału i sekwencji wyładowań na świecach (zakładając,
że jedna lub dwie cewki)
Ale tam nic nie piszą o wykrywaniu _prawidłowego_ zapłonu.
Zresztą nazwa tego czujnika jest jednoznaczna.
IMHO kolega Marek ma rację.
--
Mirek.
Marek
Guest
Fri Aug 11, 2017 6:38 pm
On Thu, 10 Aug 2017 22:54:00 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:
Quote:
Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych
wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...
Ake po co mu ta wiedza?
--
Marek
Mirek
Guest
Fri Aug 11, 2017 6:54 pm
On 11.08.2017 20:38, Marek wrote:
Quote:
On Thu, 10 Aug 2017 22:54:00 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych
wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...
Ake po co mu ta wiedza?
Żeby nie podawać paliwa do cylindra, w którym nie następuje zapłon i tym
samym oszczędzić katalizator.
--
Mirek.
Marek
Guest
Sat Aug 12, 2017 10:00 am
On Fri, 11 Aug 2017 20:54:48 +0200, Mirek <mirek@null.dev> wrote:
Quote:
Żeby nie podawać paliwa do cylindra, w którym nie następuje zapłon
i tym
samym oszczędzić katalizator.
Ale moment, ta wiedza, że nie odpalil jest dopiero *po* podaniu
paliwa, skąd ma wywrróżyć że nie odpali bez paliwa?
--
Marek
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Next