RTV forum PL | NewsGroups PL

W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

jak w silniku wykrywany jest zapłon?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Mirek
Guest

Wed Aug 16, 2017 4:14 pm   



On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:

Quote:

Ma rację, czyli co?


Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
położenia wału. Wyłącznie.

--
Mirek.

Mirek
Guest

Wed Aug 16, 2017 4:29 pm   



On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:

Quote:

Jak to diagnozować? Czy jest w komputerze informacja na temat który
cylinder miał problemy nawet jak nie zapali się CEL?
Z moich obserwacji wynika, że przy rozgrzewaniu silnika sterownik jest

bardzo "wyrozumiały" i nie będzie zapalał check-a z byle powodu.
Bawiłem się tylko prostym interfejsem OBD2 i programami Torque, Piston -
świeci check - to błąd pokaże, jak nie świeci to nie. A czy błąd jest
gdzieś do odczytania "głębiej" - nie wiem.

--
Mirek.

Pszemol
Guest

Wed Aug 16, 2017 5:13 pm   



Mirek <mirek@null.dev> wrote:
Quote:
On 11.08.2017 18:15, sirapacz wrote:

http://autokult.pl/13449,puk-puk-kto-tam-czujnik-spalania-stukowego
+ informacja który cylinder w danym momencie miał zapłon na podstawie
czujnika położenia wału i sekwencji wyładowań na świecach (zakładając,
że jedna lub dwie cewki)

Ale tam nic nie piszą o wykrywaniu _prawidłowego_ zapłonu.
Zresztą nazwa tego czujnika jest jednoznaczna.
IMHO kolega Marek ma rację.


Ma rację, czyli co?

Pszemol
Guest

Wed Aug 16, 2017 5:13 pm   



J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.4508830509089095491@news.neostrada.pl...
On Fri, 11 Aug 2017 20:54:48 +0200, Mirek <mirek@null.dev> wrote:
Żeby nie podawać paliwa do cylindra, w którym nie następuje zapłon
i tym samym oszczędzić katalizator.

Ale moment, ta wiedza, że nie odpalil jest dopiero *po* podaniu
paliwa, skąd ma wywrróżyć że nie odpali bez paliwa?

To pare dawek poda, a potem przestanie az do naprawy silnika.

Ewentualnie bedzie kontrolnie podawal co pare obrotow, sekund, minut
...


Dokładnie tak!

Ja mam w tej chwili problem w Passacie V6/2,8l że silnik na zimno ma
czkawkę na wolnych obrotach i nie wszystkie cylindry palą jak należy. Nie
wkręca się też dobrze w obroty po naciśnięciu pedału gazu. Lampka "check
engine" się nie zapala.

Po nagrzaniu, po przejechaniu 5-6km silnik pracuje równo.

Jak to diagnozować? Czy jest w komputerze informacja na temat który
cylinder miał problemy nawet jak nie zapali się CEL? Bo inna naprawa będzie
jak nierówna praca spowodowana jest jednym cylindrem a inna jak wszystkie
sześć co jakiś czas wypadają z obiegu...

Zenek Kapelinder
Guest

Wed Aug 16, 2017 6:14 pm   



Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.

Mirek
Guest

Wed Aug 16, 2017 7:08 pm   



On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:

Quote:
np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę Smile)))


Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
wydech / zasysa, ale V6?
www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74
chyba, że jest to jakoś tak wykombinowane, że drugi iskrę dostaje jak
jest w dolnym położeniu pod koniec pracy... albo na początku ssania jak
jeszcze nie wtryśnięte jest paliwo.

--
Mirek.

Janusz
Guest

Wed Aug 16, 2017 7:11 pm   



W dniu 2017-08-16 o 20:22, Pszemol pisze:
Quote:
Mirek <mirek@null.dev> wrote:
On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:


Ma rację, czyli co?


Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
położenia wału. Wyłącznie.

A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają odpalać na
raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w Passacie ma
podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila dwie
świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę Smile)))
Oczywiście że nie odpalają Smile dlatego mogą mieć wspólną cewkę zapłonową.



--
Pozdr
Janusz

J.F.
Guest

Wed Aug 16, 2017 7:46 pm   



Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on25dq$9t2$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-16 o 20:22, Pszemol pisze:
Quote:
A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają
odpalać na
raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w
Passacie ma
podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila
dwie
świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym
czasie...

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę
Smile)))

Oczywiście że nie odpalają Smile dlatego mogą mieć wspólną cewkę
zapłonową.

Z tym, ze po okresie stosowania tego (np wtryskiwacze benzynowe
laczone parami), poszli w kierunku indywidualnego sterowania.
Potrzebny czujnik polozenia walka rozrzadu ... i chyba alternatywnie
moze zastapic czujnik polozenia walu, jak ten sie popsuje.

J.

J.F.
Guest

Wed Aug 16, 2017 7:54 pm   



Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on2583$ada$1@node1.news.atman.pl...
On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:
Quote:
np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę
Smile)))


Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
wydech / zasysa, ale V6?
www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74

To samo, iskra co dwa obroty, jak w jednym trzeba zaplonu, to w jakims
innym akurat sie konczy wydech.

Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.

J.

Pszemol
Guest

Wed Aug 16, 2017 8:17 pm   



Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Quote:
Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.


Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie
diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?

Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
byłyby problemy z ciśnieniem??

Pszemol
Guest

Wed Aug 16, 2017 8:22 pm   



Mirek <mirek@null.dev> wrote:
Quote:
On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:


Ma rację, czyli co?


Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
położenia wału. Wyłącznie.

A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają odpalać na
raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w Passacie ma
podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila dwie
świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę Smile)))

Zenek Kapelinder
Guest

Wed Aug 16, 2017 9:35 pm   



To nie mierz.

Pszemol
Guest

Wed Aug 16, 2017 11:07 pm   



J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on2583$ada$1@node1.news.atman.pl...
On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:
np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę
Smile)))


Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
wydech / zasysa, ale V6?
www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74

To samo, iskra co dwa obroty, jak w jednym trzeba zaplonu, to w jakims
innym akurat sie konczy wydech.

Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.

Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej

cewki.

HF5BS
Guest

Thu Aug 17, 2017 10:56 am   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:on228k$bo1$1@dont-email.me...
Quote:
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.


Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie

Niby tak.

Quote:
diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?

Ale też normę powinno trzymać i nie różnić się zbyt wiele między sobą.

Quote:
Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
byłyby problemy z ciśnieniem??

Nic prostszego, jak sprawdzić, przy okazji przyjrzeć się świecom?
150kmil to nie tak mało. To będzie ze ćwierć bańki kilkometrów.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

HF5BS
Guest

Thu Aug 17, 2017 11:01 am   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:on2c73$d2i$1@dont-email.me...
Quote:
Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.

Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
cewki.

Stare rozwiązanie - w Maluchach, cewka na dwa końce, dzięki czemu z aparatu
zapłonowego wywalono palec, został tylko przerywacz. Dwa cylindry, iskra
jednocześnie, jedna pruje w spaliny, druga w sprężaną mieszankę, auto
jedzie. Wiec niemal na pewno sytuacja iskrowo-paliwowa u ciebie jest taka
sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map