Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Next
Mirek
Guest
Wed Aug 16, 2017 4:14 pm
On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:
Quote:
Ma rację, czyli co?
Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
położenia wału. Wyłącznie.
--
Mirek.
Mirek
Guest
Wed Aug 16, 2017 4:29 pm
On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:
Quote:
Jak to diagnozować? Czy jest w komputerze informacja na temat który
cylinder miał problemy nawet jak nie zapali się CEL?
Z moich obserwacji wynika, że przy rozgrzewaniu silnika sterownik jest
bardzo "wyrozumiały" i nie będzie zapalał check-a z byle powodu.
Bawiłem się tylko prostym interfejsem OBD2 i programami Torque, Piston -
świeci check - to błąd pokaże, jak nie świeci to nie. A czy błąd jest
gdzieś do odczytania "głębiej" - nie wiem.
--
Mirek.
Pszemol
Guest
Wed Aug 16, 2017 5:13 pm
Mirek <mirek@null.dev> wrote:
Quote:
On 11.08.2017 18:15, sirapacz wrote:
http://autokult.pl/13449,puk-puk-kto-tam-czujnik-spalania-stukowego
+ informacja który cylinder w danym momencie miał zapłon na podstawie
czujnika położenia wału i sekwencji wyładowań na świecach (zakładając,
że jedna lub dwie cewki)
Ale tam nic nie piszą o wykrywaniu _prawidłowego_ zapłonu.
Zresztą nazwa tego czujnika jest jednoznaczna.
IMHO kolega Marek ma rację.
Ma rację, czyli co?
Pszemol
Guest
Wed Aug 16, 2017 5:13 pm
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.4508830509089095491@news.neostrada.pl...
On Fri, 11 Aug 2017 20:54:48 +0200, Mirek <mirek@null.dev> wrote:
Żeby nie podawać paliwa do cylindra, w którym nie następuje zapłon
i tym samym oszczędzić katalizator.
Ale moment, ta wiedza, że nie odpalil jest dopiero *po* podaniu
paliwa, skąd ma wywrróżyć że nie odpali bez paliwa?
To pare dawek poda, a potem przestanie az do naprawy silnika.
Ewentualnie bedzie kontrolnie podawal co pare obrotow, sekund, minut
...
Dokładnie tak!
Ja mam w tej chwili problem w Passacie V6/2,8l że silnik na zimno ma
czkawkę na wolnych obrotach i nie wszystkie cylindry palą jak należy. Nie
wkręca się też dobrze w obroty po naciśnięciu pedału gazu. Lampka "check
engine" się nie zapala.
Po nagrzaniu, po przejechaniu 5-6km silnik pracuje równo.
Jak to diagnozować? Czy jest w komputerze informacja na temat który
cylinder miał problemy nawet jak nie zapali się CEL? Bo inna naprawa będzie
jak nierówna praca spowodowana jest jednym cylindrem a inna jak wszystkie
sześć co jakiś czas wypadają z obiegu...
Zenek Kapelinder
Guest
Wed Aug 16, 2017 6:14 pm
Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.
Mirek
Guest
Wed Aug 16, 2017 7:08 pm
On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:
Quote:
np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu

Chyba sam się przekonałem że błądzę

)))
Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
wydech / zasysa, ale V6?
www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74
chyba, że jest to jakoś tak wykombinowane, że drugi iskrę dostaje jak
jest w dolnym położeniu pod koniec pracy... albo na początku ssania jak
jeszcze nie wtryśnięte jest paliwo.
--
Mirek.
Janusz
Guest
Wed Aug 16, 2017 7:11 pm
W dniu 2017-08-16 o 20:22, Pszemol pisze:
Quote:
Mirek <mirek@null.dev> wrote:
On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:
Ma rację, czyli co?
Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
położenia wału. Wyłącznie.
A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają odpalać na
raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w Passacie ma
podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila dwie
świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu

Chyba sam się przekonałem że błądzę

)))
Oczywiście że nie odpalają

dlatego mogą mieć wspólną cewkę zapłonową.
--
Pozdr
Janusz
J.F.
Guest
Wed Aug 16, 2017 7:46 pm
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on25dq$9t2$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-16 o 20:22, Pszemol pisze:
Quote:
A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają
odpalać na
raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w
Passacie ma
podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila
dwie
świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym
czasie...
No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
sprężania
a drugi w suwie wydechu

Chyba sam się przekonałem że błądzę

)))
Oczywiście że nie odpalają

dlatego mogą mieć wspólną cewkę
zapłonową.
Z tym, ze po okresie stosowania tego (np wtryskiwacze benzynowe
laczone parami), poszli w kierunku indywidualnego sterowania.
Potrzebny czujnik polozenia walka rozrzadu ... i chyba alternatywnie
moze zastapic czujnik polozenia walu, jak ten sie popsuje.
J.
J.F.
Guest
Wed Aug 16, 2017 7:54 pm
Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on2583$ada$1@node1.news.atman.pl...
On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:
Quote:
np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
sprężania
a drugi w suwie wydechu

Chyba sam się przekonałem że błądzę

)))
Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
wydech / zasysa, ale V6?
www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74
To samo, iskra co dwa obroty, jak w jednym trzeba zaplonu, to w jakims
innym akurat sie konczy wydech.
Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
J.
Pszemol
Guest
Wed Aug 16, 2017 8:17 pm
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Quote:
Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.
Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie
diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?
Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
byłyby problemy z ciśnieniem??
Pszemol
Guest
Wed Aug 16, 2017 8:22 pm
Mirek <mirek@null.dev> wrote:
Quote:
On 16.08.2017 17:13, Pszemol wrote:
Ma rację, czyli co?
Czyli sterownik wie, że doszło do zapłonu na podstawie danych z czujnika
położenia wału. Wyłącznie.
A orientujesz się może jak w takim razie może komputer informować o
konkretnym (jednym) cylindrze, skoro dwa cylindry zwykle mają odpalać na
raz? 1-3 lub 2-4 odpalają razem. Podobnie jest w V6, ten mój w Passacie ma
podwójne cewki zapłonowe: jedno wejście niskiego napięcia zasila dwie
świece, np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu

Chyba sam się przekonałem że błądzę

)))
Zenek Kapelinder
Guest
Wed Aug 16, 2017 9:35 pm
To nie mierz.
Pszemol
Guest
Wed Aug 16, 2017 11:07 pm
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on2583$ada$1@node1.news.atman.pl...
On 16.08.2017 20:22, Pszemol wrote:
np w tym Passacie cylinder 1 i 6 odpalają w tym samym czasie...
No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
sprężania
a drugi w suwie wydechu

Chyba sam się przekonałem że błądzę

)))
Rzędowy 6-tka to się zgadza - kiedy jeden odpala drugi akurat kończy
wydech / zasysa, ale V6?
www.youtube.com/watch?v=u3XSfVPFM74
To samo, iskra co dwa obroty, jak w jednym trzeba zaplonu, to w jakims
innym akurat sie konczy wydech.
Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
cewki.
HF5BS
Guest
Thu Aug 17, 2017 10:56 am
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:on228k$bo1$1@dont-email.me...
Quote:
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.
Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie
Niby tak.
Quote:
diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?
Ale też normę powinno trzymać i nie różnić się zbyt wiele między sobą.
Quote:
Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
byłyby problemy z ciśnieniem??
Nic prostszego, jak sprawdzić, przy okazji przyjrzeć się świecom?
150kmil to nie tak mało. To będzie ze ćwierć bańki kilkometrów.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
HF5BS
Guest
Thu Aug 17, 2017 11:01 am
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:on2c73$d2i$1@dont-email.me...
Quote:
Jedynie silniki o nieparzystej liczbie cylindrow tak nie maja. Tzn o
4-ro suwach mowie, dwusuwy inna bajka.
Z całą pewnością mój Passat ma świece w cyl 1 i 6 połączone do tej samej
cewki.
Stare rozwiązanie - w Maluchach, cewka na dwa końce, dzięki czemu z aparatu
zapłonowego wywalono palec, został tylko przerywacz. Dwa cylindry, iskra
jednocześnie, jedna pruje w spaliny, druga w sprężaną mieszankę, auto
jedzie. Wiec niemal na pewno sytuacja iskrowo-paliwowa u ciebie jest taka
sama. Nie sądzę, by doprowadzenia świec były zrównoleglone.
O ile dobrze zrozumiałem, jak nie, to pardon...
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Next