RTV forum PL | NewsGroups PL

W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

jak w silniku wykrywany jest zapłon?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

w systemie siła 'POPIS/E
Guest

Sun Aug 13, 2017 2:48 pm   



Quote:
dlaczego 3-cylindrowy silnik jest lepszy niż 4-cylindrowy?

UGD

pewnie dla takiego wybitnego europejskiego myśliciela jak lider to nie
będzie zaskoczeniem, że na politechnice po 8 latach walki uzyskałem
jedynie 3.0... co sprawia, że nie rozumiem do końca lidera wypowiedzi i
nie wiem czy się mam śmiać czy może płakać...

Irokez
Guest

Sun Aug 13, 2017 3:35 pm   



W dniu 2017-08-13 o 17:06, Adam Wysocki pisze:
Quote:
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych
wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...

Ake po co mu ta wiedza?

Zeby wyswietlic blad.

Jak mialem przestawiony zaplon w Hayabusie i wypadaly zaplony (bo sie
pojawialy troche przesuniete), to komputer zglaszal blad konkretnych
cewek zaplonowych (tak jakby to cewki byly uszkodzone). Czujnika spalania
stukowego tam nie ma, wiec albo jakis pomiar na cewce, albo z czujnika
polozenia walu...


Ja tam nie widzę aby wykryć zapłon analizując prąd pobierany przez cewkę
w chwili wyładowania (rośnie, jak w każdym transformatorze przy zwarciu
wyjścia).
Biorąc do tego czujnik położenia wału wiesz kiedy masz zapłon.



--
Irokez

w systemie siła 'POPIS/EU
Guest

Sun Aug 13, 2017 3:54 pm   



Quote:
Bo gaz wciskales mocniej.

chyba jedyne sensowne wyjaśnienie!

ogólnie to te gaźniki to jakaś magia, o ile wtrysk to wiadomo, to jak to
możliwe, żeby podciśnienie z cylindra wysysało paliwo tak, żeby to
paliwo się (nie mam odpowiedniego słowa) rozpryskiwało? przecież w
dolocie jest 10 centymetrowa rura na powietrze... ciężka sprawa...

Adam Wysocki
Guest

Sun Aug 13, 2017 5:06 pm   



Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Quote:
Komputer pokładowy nie tylko wie, że było wiele zgubionych
wybuchów to wie dokładnie w którym cylindrze...

Ake po co mu ta wiedza?

Zeby wyswietlic blad.

Jak mialem przestawiony zaplon w Hayabusie i wypadaly zaplony (bo sie
pojawialy troche przesuniete), to komputer zglaszal blad konkretnych
cewek zaplonowych (tak jakby to cewki byly uszkodzone). Czujnika spalania
stukowego tam nie ma, wiec albo jakis pomiar na cewce, albo z czujnika
polozenia walu...

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Adam Wysocki
Guest

Sun Aug 13, 2017 5:08 pm   



Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:

Quote:
Ja silnik ma cztery cylindry, teraz to norma ze tyle ma, to jak jeden
nie dziala to sie jechac nie daje.

GSXF 750 sie dawalo jechac na trzech, gorzej jak w zakrecie zaskakiwal ten
czwarty... podejrzewam ze i na dwoch by sie dalo.


--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Adam Wysocki
Guest

Sun Aug 13, 2017 5:09 pm   



Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Quote:
To pare dawek poda, a potem przestanie az do naprawy silnika.
Ewentualnie bedzie kontrolnie podawal co pare obrotow, sekund, minut

No ale jak jeden nie pali to i tak nie da się jechać, więc nadal nie
rozumiem po co takie kombinacje.

Sie da... jest po prostu slabiej, ale awaryjnie dojedziesz.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Adam Wysocki
Guest

Sun Aug 13, 2017 5:11 pm   



w systemie siła 'POPIS/EU <NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote:

Quote:
Syrena 105, 3 gary, a jechać się dało nawet na jednym, mając 4 pasażerów
i 2 worki ziemniaków w bagażniku - fakt: spalał wtedy przysłowiowe
100/100 i wskaźnik paliwa dosłownie w oczach leciał w lewo.

a jak to w ogóle możliwe, skoro ten silnik nie miał żadnego układu
wiążącego obroty z zasysaną dawką?

Bo gaz wciskales mocniej.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Adam Wysocki
Guest

Sun Aug 13, 2017 5:13 pm   



HF5BS <hf5bs@t.pl> wrote:

Quote:
Często można było się pomylić, jak ulicą jechał stary Wartburg 1000
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(samochód) (ręcznie doklepać
zamknięcie nawiasu w linku, jeśli pokaże brak strony),

Na przyszlosc - jak zamienisz problematyczny znak procentem i kodem
szesnastkowym, to nie bedzie trzeba doklepywac :)

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

HF5BS
Guest

Sun Aug 13, 2017 7:17 pm   



Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w
wiadomości news:ompos9$2pe$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
dlaczego 3-cylindrowy silnik jest lepszy niż 4-cylindrowy?

UGD

pewnie dla takiego wybitnego europejskiego myśliciela jak lider to nie
będzie zaskoczeniem, że na politechnice po 8 latach walki uzyskałem
jedynie 3.0... co sprawia, że nie rozumiem do końca lidera wypowiedzi i
nie wiem czy się mam śmiać czy może płakać...

A to już braciszku nie mój/nie nasz problem, narzędzia (choćby wyszukiwarka
Google) są dostępne, to z nich korzystaj. Nasz czas jest zbyt cenny.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

w systemie siła 'POPIS/E
Guest

Sun Aug 13, 2017 7:19 pm   



Quote:
wyszukiwarka Google) są dostępne, to z nich korzystaj. Nasz czas jest
zbyt cenny.

to obecnie w dolcach, euro czy rublach?
a może integracyjnie - wszystkich naraz?

HF5BS
Guest

Sun Aug 13, 2017 7:21 pm   



Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości
news:ompqat$brg$5$gof@news.chmurka.net...
Quote:
HF5BS <hf5bs@t.pl> wrote:

Często można było się pomylić, jak ulicą jechał stary Wartburg 1000
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(samochód) (ręcznie doklepać
zamknięcie nawiasu w linku, jeśli pokaże brak strony),

Na przyszlosc - jak zamienisz problematyczny znak procentem i kodem
szesnastkowym, to nie bedzie trzeba doklepywac Smile

TNX, spróbuję, choć nie wiem, czy mi OE to łyknie... ale spróbuję.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

Pcimol
Guest

Sun Aug 13, 2017 9:02 pm   



On 2017-08-13 10:59, HF5BS wrote:
Quote:

Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" <NOSPAMtestowanije@go2.pl
napisał w wiadomości news:omp2fc$eac$3@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-12 o 22:54, kasik pisze:
No ale jak jeden nie pali to i tak nie da się jechać

To kiedyś było lepiej:
Syrena 105, 3 gary, a jechać się dało nawet na jednym, mając 4 pasażerów
i 2 worki ziemniaków w bagażniku - fakt: spalał wtedy przysłowiowe
100/100 i wskaźnik paliwa dosłownie w oczach leciał w lewo.

a jak to w ogóle możliwe, skoro ten silnik nie miał żadnego układu
wiążącego obroty z zasysaną dawką?

Bolek i Lolek, powiem ci wprost, choć może nie powinienem - Bo
konstruktor tego silnika (*) miał MÓZG. I to, co dziś robi komputer, on
umiał przewidzieć i rozpisać BEZ KOMPUTERA.

No daj spokój. Herezje wypisujesz.

Quote:
I zadbany silnik służył
latami. Choć też się psuł, jak każda maszyna, jedna mniej, jedna
bardziej. Bo fizycy zaliczają silnik do maszyn.

Tia - przykładowo silnik od zaporożca służył. Tak z 30000km. Bo
radziecki konstruktor miał mózg.

Masz jakiś problem aby komputer robił to, co Ty chcesz?

Zenek Kapelinder
Guest

Mon Aug 14, 2017 12:11 am   



Radziecki konstruktor oparl konstrukcje o samolotowy silnik gwiazdzisty Wyszedl potworek ktory do w miare rownej pracy wymagal dodakowego przeciwciezaru. W nosorozcu byly cztery kola zebate. Jedna dwojka miala przelozenie 1:2 i napedzala walek rozrzadu a druga z przelozeniem 1:1 napedzala przeciwciezar. Z ciekawostek. Panewek korbowodowych bylo chyba piec wymiarow naprawczych. Glowne byly tylko nominalne. Luz na zaworach 0,05mm. Inaczej sie liczylo cylindry do zaplonu i inaczej do regulacji luzu na zaworach. Raz w zyciu robilem remont kapitalny silnika do nosorozca. Ciekawe to bylo doswiadczenie. Silniki w nosorozcach latwo sie przegrzewaly i stad ich niska zywotnosc. Zdychaly termostaty i klapki ktorymi mialo byc wypuszczane powietrze po ostudzeniu zostawaly zamkniete i stad problem z przegrzewaniem. Inna sprawa ze silniki mialy troche za mala moc w stosunku do masy samochodu i to tez nie wplywalo korzystnie na ich trwalosc. Za to wersje z zawieszeniem na drazkach skretnych rodem z T34 charakteryzowala sie praktycznie brakiem awarii zawieszenia i dobrymi wlasnosciami terenowymi. Skrzynie biegow tez raczej wieczne byly.

HF5BS
Guest

Mon Aug 14, 2017 12:57 am   



Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w
wiadomości news:omq8oj$ili$2@node1.news.atman.pl...
Quote:
wyszukiwarka Google) są dostępne, to z nich korzystaj. Nasz czas jest
zbyt cenny.

to obecnie w dolcach, euro czy rublach?
a może integracyjnie - wszystkich naraz?

Nie mój problem, sam szukaj odpowiedzi.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

J.F.
Guest

Mon Aug 14, 2017 9:19 am   



Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omp5i2$fu6$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
Quote:
Wiem, że montowano do Syren elektroniczne zapłony, układ pozostawał,
bo to była by chyba głupota przebudowywać coś, co DZIAŁA. Natomiast
udoskonalić - jak najbardziej. Wiem, że w tych elektronicznych
zapłonach były takżze układy dające snop iskier. Znałem kogoś, kto
zjechał chłeptaniem w Skarpecie do ok 7/100, mówił mi, że to
niewielkim kosztem utrudnionego rozruchu, zwłaszcza zimą (Skarpeta,
ze sprawnym układem elektrycznym i paliwowym, paliła przy -20 w 2,
góra 3 sekundy, a niekiedy i szybciej, ainni chechłali, memłali, aż
żal było słyszeć, że akumulator zdycha)

Mialem kiedys Dacie. Jak wyczulem gaznik, to zima zapalala pol obrotu.
Tak szybko, ze nawet czlowiek nie wiedzial kiedy.

Quote:
A dziś - jeden gar jąknie i ma się unieruchomić? Ech, ta wysilona
technika...

Pod tym wzgledem to Syrena wzor niezawodnosci.

Zgadza się. Konstrukcja Syreny jest bardzo dobra,

Zaplony, bo reszta to taka sobie.
Te przeguby, ktore latwo bylo ukrecic, silnik o malej zywotnosci
(skutek dwusuwu), zawieszenie dosc toporne.

Tato chwalil - "syrena zawsze do celu dojechala". Ale polezec pod nia
w trasie trzeba bylo.

Quote:
Trzy cewki, trzy przerywacze, trzy kondensatory - a dwa wystarcza
do jazdy :-)

Byle to było wyregulowane, to Skarpeta pruła przez szosę, aż miło Smile)
No, na 2 garach "trochę" mniej miło, ale też jechała, 80 bez
problemu, dopiero wyżej robiło się średnio.

W/w dacia na 3 cylindrach miala problem - na 3-cim biegu rozpedzala
sie do ~70, a na 4-tym trzymala dopiero powyzej 80 km/h.
Jak bylo lekko z gorki, to moglem wrzucic 4-ke i pojechac w miare
szybko ... do pierwszego zawalidrogi :-)

J.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map