RTV forum PL | NewsGroups PL

W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

jak w silniku wykrywany jest zapłon?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Pszemol
Guest

Fri Aug 18, 2017 5:24 pm   



Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Quote:
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę Smile)))

Dokładnie tak jest. Do tego dużo łatwiej zjonizować spaliny niż mieszankę
paliwowo-powietrzną, więc większość energii idzie na cylinder, który ma
sprężoną mieszankę.


Czyli świeca otoczona gorącymi spalinami stanowi mniejszy opór i świeca ta
jest "zwarta" dając wyładowanie całej energii z cewki do świecy-siostry,
akurat otoczonej chłodniejszą mieszanką paliwa z powietrzem... sprytne! Smile

HF5BS
Guest

Fri Aug 18, 2017 5:52 pm   



Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał w
wiadomości news:on6quv$hm6$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
Quote:
W przypadku 2 tłoków poruszających się razem oczywista jest konieczność
przeciwwagi.
W przypadku 4 wydaje mi się, że dwa skrajne kompensują dwa środkowe.
Nie kojarzę aby na wale dla 4 cylindrów były przeciwwagi, ale nigdy w
realu nie widziałem takiego wała i nie jestem mechanikiem tylko
elektronikiem.

Zawsze są, od maleńkich RC, po największe okrętowe. Przeciwwaga jest zawsze
na własny cylinder, bądź parę (w niektórych, ale raczej w większości,
silnikach "V") cylindrów. Od zajebania filmów na YT o konstrukcji silników w
ogóle. Nie umiem sobie nawet wyobrazić, by dana przeciwwaga równoważyła inny
gar. Choć ostateczny wpływ na całość ma.

Quote:

W każdym razie wątpliwość oczywista dla 2 wydała mi się nie mieć
zastosowania do 4 i dlatego zdziwienie, że uważasz że powinno się widzieć
ten sam problem, bo ja nie widzę.

ZAWSZE tłoki z cylindrami są przeciwważone! Nie widziałem jeszcze silnika z
normalnym tłokiem, który by nie miał przeciwwag. Może w Wanklu, ale tego nie
powiem teraz, bo mi zawisł sterownik netu (Wi-Fi), a często weryfikuję
rzeczy, których jestem mniej pewien... Wydaje mi się, że sama masa tłoków,
oraz to, że na jeden obrót są 3 zapłony, pewnie też rozfazowane o pół kroku,
więc tam może... ale kłamać nie chcę. Natomiast tradycyjne zawsze sie
przeciwważy.

No i post wyjdzie po przeładowaniu systemu...

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

Piotr Gałka
Guest

Fri Aug 18, 2017 5:56 pm   



W dniu 2017-08-18 o 16:47, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Pierdolisz jak potluczony albo jestes idiota. Mam prawie szesc dych na garbie. Moj ojciec mial wojennego opla kadeta, kolor czarny. Jego nie pamietam, jest na zdjeciach. Potem byla warszawa garbus biala, moskwicz 403 niebieski przed remontem blacharki zielony po remoncie. Dalej byly dwie warszawy 224 i 223. Obydwie kremowe. Potem czerwona Lada. Mial jedzcze nyse towos, ale to firmowy samochod byl. A Ty nie pamietasz jaki samochod mial Twoj stary.


Po przeczytaniu nabrałem podejrzeń, że możesz pisać do mnie.
Przedsięwziąłem więc szereg kroków w celu ustalenia czy moje podejrzenia
są słuszne:
- oznaczyłem wszystkie widoczne wiadomości jako przeczytane,
- tę Twoją oznaczyłem jako nie przeczytaną,
- zmieniłem wyświetlanie, aby mi pokazywało, nie tylko nie przeczytane,
ale wszystkie,
- dzięki temu, że ta Twoja była, jako jedyna oznaczona jako nie
przeczytana udało mi się ją odnaleźć, i
- bingo - faktycznie napisałeś odpowiedź na to co ja pisałem.

Muszę Ci przyznać, że genialnie ułatwiasz dialog ze sobą (to świadczy o
człowieku).

A co do samochodu to ja od dziecka mam bardzo dobrą pamięć do zależności
logicznych i absolutny brak pamięci do faktów.

To, że Fiat i że włoski to pamiętam (to się daje skojarzyć). Ale numerek
to tylko mi chodzi po głowie, że może 132. Ale że numerek w żaden
logiczny sposób z niczym się nie wiąże to pewności nie mam.
Myślałem, że Google mi pomoże się upewnić, ale to co pokazuje na "Fiat
132" wygląda inaczej. Tamten z tyłu miał takie wyższe boki - światła
tylne w postaci pionowych słupków, u góry szpiczaste.

Ponieważ nie zauważyłem niczego takiego, a nie mam w zwyczaju podawać
jako fakty nie sprawdzonych informacji więc dołączyłem uwagę.

Ludzie o pewnym poziomie kultury mogą to nazywać pierdoleniem.
P.G.

Piotr Gałka
Guest

Fri Aug 18, 2017 5:59 pm   



W dniu 2017-08-18 o 17:21, Marek pisze:
Quote:
On Fri, 18 Aug 2017 14:07:48 +0200, Piotr
Gałka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
- suw pracy w drugim
- dwa suwy jałowe
Taki silnik to dopiero by "równo" pracował :)

Moment, Zenek mural mną myśli położenie równo = suwy pracy czy
praca-wydech?
Wydziałem sowieckie konstrukcje praca - wydech i nie trzeslo i
argumentacja była  właśnie, że zdjelano na przemian.

Sorry. Absolutnie nie ogarniam toku.
P.G.

Robert Wańkowski
Guest

Fri Aug 18, 2017 6:01 pm   



W dniu 2017-08-18 o 19:56, Piotr Gałka pisze:
Quote:
Przedsięwziąłem więc szereg kroków
Niepotrzebnie. W czytniku widać hierarchię wiadomości.

Zenka jest połączona z Twoją.

Robert

Piotr Gałka
Guest

Fri Aug 18, 2017 6:17 pm   



W dniu 2017-08-18 o 20:01, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
W dniu 2017-08-18 o 19:56, Piotr Gałka pisze:
Przedsięwziąłem więc szereg kroków
Niepotrzebnie. W czytniku widać hierarchię wiadomości.
Zenka jest połączona z Twoją.
Normalnie mam włączone pokazywanie tylko nowych (nie przeczytanych)

wiadomości. Wątki czasami są długaśne i nie pasuje mi przewijanie kilku
ekranów aby zobaczyć, czy gdzieś tam nie pojawiły się jakieś nowe
wiadomości.
Jak pojawia się odpowiedź na już przeczytaną wiadomość to nie widzę na
jaką nie przeczytaną jest to odpowiedź.
P.G.

J.F.
Guest

Fri Aug 18, 2017 6:40 pm   



Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on70ra$f18$1@dont-email.me...
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
Quote:
W dniu 2017-08-17 o 22:02, J.F. pisze:
Chyba jest odczep na srodku tego podwojnego wtornego ...
ale jessli chodzi o iskre, to imo niepotrzebny - i tak nie mialaby
gdzie
skoczyc, najblizej jest umasiona elektroda.

Tak było w maluchu.
http://obrazki.elektroda.net/55_1264633302.jpg
Musi skoczyć przez dwie świece.

Ach, teraz rozumiem: jakoś mi brakowało zamknięcia obwodu.
Jak widać jeden obrazek wart jest 1000 słów.
Pewnie tak samo jest w tym Passacie bo są trzy cewki i każda ma dwa
wyjścia
na fajki do świec.


Pszemolu, a zmierz kiedys z ciekawosci:
-opornosc miedzy wyjsciami cewki - tak dla upewnienia sie, ze tam
zadnej przerwy w srodku nie ma,
-napiecie/opornosc miedzy wyjsciem a masa i +12V.

Ciekaw jestem - jest odczep, czy nie ma.

Jak nie ma odczepu, to sie robi problem, jak jeden kabel nie przewodzi
.... ale moze to sie nie zdarza przy tych napieciach :-)

J.

Zenek Kapelinder
Guest

Fri Aug 18, 2017 7:36 pm   



Tym ze mam dobra pamiec Cie zaskoczylem? Mam dobra pamiec i nie widze w tym nic dziwnego. Chociaz zdarza sie ze cos gdzies pierdolne i za dwie minuty nie moge znalezc. Tym czyms najczesciej jest papieros na baterie.

Czarek
Guest

Fri Aug 18, 2017 8:17 pm   



W dniu 18.08.2017 o 13:18, Marek pisze:
Quote:
On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
4kogutek44@gmail.com> wrote:
W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze albo
na dole.

No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...


Jednak to prawdziwy fakt, przeciwwagi kompensowały wibracje.

Zastanów się jakie wibracje byłyby w *czterosuwowym* silniku
dwucylindrowym, którego tłoki poruszały by się naprzemiennie
(przeanalizuj moment występowania zapłonów w obu cylindrach)


--
Czarek

HF5BS
Guest

Fri Aug 18, 2017 9:10 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:59970a40$0$15188$65785112@news.neostrada.pl...
.....
Quote:
Wstaw "trabant" zamiast "maluch", moze byc tez syrena 103, i bedziesz mial
odpowiedz.
Tez dziala.

Z zasadniczą różnicą - czterosuw pali co drugi obrót, a dwusuw co każdy.

Quote:

Przeciwwagi troche rownowaza tych tlokow i korbowodow, sily od obu polowek
sie rownowaza ... ale momenty nie.
Jedna polowka silnika chce w dol, a druga w gore - i powstaja wibracje
skretne.

W maluchu skretnych nie ma, sa proste Smile

Wiadomo, że nie zrównoważysz wszystkiego. Że zawsze coś wyjdzie bokiem (oby
nie korba), ale to już problem konstruktora, nie mój, aby to tak zrobić,
żeby działało i się nie rozleciało.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

HF5BS
Guest

Fri Aug 18, 2017 9:20 pm   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:on70rb$f18$2@dont-email.me...
Quote:
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie
sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę Smile)))

Dokładnie tak jest. Do tego dużo łatwiej zjonizować spaliny niż mieszankę
paliwowo-powietrzną, więc większość energii idzie na cylinder, który ma
sprężoną mieszankę.


Czyli świeca otoczona gorącymi spalinami stanowi mniejszy opór i świeca ta
jest "zwarta" dając wyładowanie całej energii z cewki do świecy-siostry,
akurat otoczonej chłodniejszą mieszanką paliwa z powietrzem... sprytne!
Smile

Ja nawet myślę, że gdyby obdzielić świece po równo, to też by dało radę.
Odstęp na elektrodach, to tam chyba coś koło milimetra, a jak luzem
zbliżałem kabel WN (Skarpeta), do zacisku świecy w pracującym silniku, to
iskra tak chyba z centymetr miała (i po pracy silnika znać było, że w środku
też był przeskok). Ale nawet jak pół, to i tak powinno chyba starczyć, na
równe obdzielenie obu świec.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

J.F.
Guest

Fri Aug 18, 2017 9:33 pm   



Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on7k81$tjj$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał w
Quote:
W przypadku 2 tłoków poruszających się razem oczywista jest
konieczność przeciwwagi.
W przypadku 4 wydaje mi się, że dwa skrajne kompensują dwa
środkowe.
Nie kojarzę aby na wale dla 4 cylindrów były przeciwwagi, ale nigdy
w realu nie widziałem takiego wała i nie jestem mechanikiem tylko
elektronikiem.

Zawsze są, od maleńkich RC, po największe okrętowe. Przeciwwaga jest
zawsze na własny cylinder, bądź parę (w niektórych, ale raczej w
większości, silnikach "V") cylindrów. Od zajebania filmów na YT o
konstrukcji silników w ogóle. Nie umiem sobie nawet wyobrazić, by
dana przeciwwaga równoważyła inny gar. Choć ostateczny wpływ na
całość ma.

W przypadku R4 teoretycznie nie trzeba, bo sie sily na parze
rownowaza.
Tzn sumarycznie sie zeruja, ale na lozyska by oddzialywaly.


Quote:
ZAWSZE tłoki z cylindrami są przeciwważone! Nie widziałem jeszcze
silnika z normalnym tłokiem, który by nie miał przeciwwag. Może w
Wanklu, ale tego nie powiem teraz, bo mi zawisł sterownik netu
(Wi-Fi), a często weryfikuję

W wanklu tlok sie jednak troche przemieszcza.
Wiec sie daje dwa "cylindry" i sie przemieszczaja w przeciwne strony.
Ale i tak zostaje moment sil.

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Aug 18, 2017 9:36 pm   



HF5BS pisze:

Quote:
Dokładnie tak jest. Do tego dużo łatwiej zjonizować spaliny niż mieszankę
paliwowo-powietrzną, więc większość energii idzie na cylinder, który ma
sprężoną mieszankę.
Czyli świeca otoczona gorącymi spalinami stanowi mniejszy opór i świeca ta
jest "zwarta" dając wyładowanie całej energii z cewki do świecy-siostry,
akurat otoczonej chłodniejszą mieszanką paliwa z powietrzem... sprytne!
:-)

Ja nawet myślę, że gdyby obdzielić świece po równo, to też by dało radę.
Odstęp na elektrodach, to tam chyba coś koło milimetra, a jak luzem
zbliżałem kabel WN (Skarpeta), do zacisku świecy w pracującym silniku,
to iskra tak chyba z centymetr miała (i po pracy silnika znać było, że
w środku też był przeskok). Ale nawet jak pół, to i tak powinno chyba
starczyć, na równe obdzielenie obu świec.

Może nawet więcej niż centymetr, ale to w powietrzu pod atmosferycznym
ciśnieniem. W sprężonym skacze mniej ochoczo. No ale jednak skacze w
jednym i w drugim. W maluchu wcześniej był rozdzielacz, dopiero później
wprowadzono podwójną cewkę. Ktoś nawet tłumaczył (chyba w telewizorze),
że to strasznie fajne jest, bo iskra w suwie wydechu dopali spaliny
i zdrowiej będzie. Ale to akurat jest wierutną bzdurą.

--
Jarek

HF5BS
Guest

Fri Aug 18, 2017 10:57 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnopene8.4og.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
w środku też był przeskok). Ale nawet jak pół, to i tak powinno chyba
starczyć, na równe obdzielenie obu świec.

Może nawet więcej niż centymetr, ale to w powietrzu pod atmosferycznym
ciśnieniem. W sprężonym skacze mniej ochoczo. No ale jednak skacze w
jednym i w drugim. W maluchu wcześniej był rozdzielacz, dopiero później

Ano, kojarzę. I jak weszło z cewką na dwa końce, to się dziwowałem, co komu
odbiło. Ale jako dzieciak, nie umiałem jeszcze docenić tego, że ktoś dobrze
zakombinował, aby jedynym ruchomym elementem był przerywacz.

Quote:
wprowadzono podwójną cewkę. Ktoś nawet tłumaczył (chyba w telewizorze),
że to strasznie fajne jest, bo iskra w suwie wydechu dopali spaliny
i zdrowiej będzie. Ale to akurat jest wierutną bzdurą.

To coś nie tak z silnikiem chyba, skoro do wylotu leci nie spalone do końca
paliwo, to nie dwusuw przecież... Taki darmowy flame kit? Tylko czasem, za
flame kit właśnie, mam ochotę zabierać dowód, dzień jeżdżenia, aby do
warsztatu dotrzeć, dokładne badanie i można odebrać dowód. Zresztą, coś
podejrzewam, że jak by to paliwo było na wylocie takie niedopalone, to w
końcu, jakby gwizdnęło w rurę, to pół dzielnicy usłyszy, jak rozrywa się
tłumik...?

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Aug 18, 2017 11:06 pm   



HF5BS pisze:

Quote:
Ktoś nawet tłumaczył (chyba w telewizorze), że to strasznie fajne
jest, bo iskra w suwie wydechu dopali spaliny i zdrowiej będzie.
Ale to akurat jest wierutną bzdurą.

To coś nie tak z silnikiem chyba, skoro do wylotu leci nie spalone
do końca paliwo, to nie dwusuw przecież...

No nie, w czterosuwie też jest co dopalać. Katalizator rozgrzewa się
do czerwoności, a energię do tego czerpie przecież tylko z tego, co
uda mu się spalić z gazów wylotowych. Tylko co innego rozwinięta
powierzchnia gorącej ceramiki, a co innego milimetr sześcienny między
elektrodami świecy, gdzie iskra błyska przez ułamek sekundy.

--
Jarek

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - W jaki sposób sterownik silnika benzynowego wykrywa prawidłowy zapłon?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map