RTV forum PL | NewsGroups PL

Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

Autonomiczne samochody i kolizja Google-car

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 27, 28, 29  Next

Liwiusz
Guest

Thu Apr 07, 2016 1:13 pm   



W dniu 2016-04-07 o 15:09, Piotr Wyderski pisze:
Quote:
J.F. wrote:

Ale Liwiusz ma troche racji - umialby bezpiecznie jechac na automacie,
ale czy umialby bezpiecznie jechac walczac z reczna skrzynia i trzema
pedalami ?

A jak egzamin zdaje się obecnie na 5-biegowym Yarisie, a jeździ na
wersji 6-biegowej, to niby problemu nie ma? Ja mało bratu nie załatwiłem

A jest? Ja nie widzę.

--
Liwiusz

Piotr Gałka
Guest

Thu Apr 07, 2016 1:16 pm   



Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne5gdj$5n2$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Zwłaszcza że na większości skrzyżowań o kierowanym ruchu przejeżdżające
rowery nawet z prędkością 2xpieszy nie stanowią żadnego problemu.

Niestety tylko na większości Sad.

Według mnie, jak skręcam w prawo to bezwzględnie najpierw powinienem
przejeżdżać przez przejście dla pieszych a dopiero potem przez ścieżkę
rowerową. Są skrzyżowania na których przejście zostawiono tam, gdzie było a
ścieżkę rowerową dołożono praktycznie na łuku. Jak skręcam, na zielonej
strzałce to bardzo trudno jest zobaczyć nadjeżdżających z tyłu rowerzystów,
którzy jeszcze dociskają pedały aby zdążyć na swoim zielonym. Nie wiem skąd
Ci się wzięło 2xpieszy. Według mnie rowerzyści jeżdżą typowo z prędkościami
rzędu 15..20 km/h.
P.G.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Apr 07, 2016 1:35 pm   



Hello SW3,

Thursday, April 7, 2016, 1:56:20 PM, you wrote:

Quote:
Zamiast zaśmiecać sygnaturki spamem
Czyli jednak nadal nie przyjrzałeś się tej poprzedniej sygnaturce...

Mam dość pierdolenie o sygnaturkach - *PLONK!*


--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

SW3
Guest

Thu Apr 07, 2016 1:54 pm   



W dniu 07.04.2016 o 15:08 ks <krzysieksx@gmail.com> pisze:

Quote:
Niewłaściwe użycie przez grupę osób spowodowało zakaz dla wszystkich.

I właśnie to jest źle.

Quote:
no właśnie przecież jest, masz zejść z roweru, w tym celu powinieneś się
zatrzymać i dodatkowo możesz w tym czasie się upewnić, że możesz
....


Zdecyduj się: zależy Ci na tym, żeby przedostawać się przez jezdnię
ostrożnie, z upewnieniem, bez wtargiwania, czy na tym by znajdować się
obok roweru?

--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat

Jacek Maciejewski
Guest

Thu Apr 07, 2016 1:55 pm   



Dnia Thu, 7 Apr 2016 15:35:24 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Quote:
Mam dość pierdolenie o sygnaturkach - *PLONK!*

Lubisz codziennie sobie przeczytać ze 20 reklam Avasta?
--
Jacek
I hate haters.

J.F.
Guest

Thu Apr 07, 2016 2:22 pm   



Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ne5m6n$bel$1@node2.news.atman.pl...
J.F. wrote:
Quote:
Ale Liwiusz ma troche racji - umialby bezpiecznie jechac na
automacie,
ale czy umialby bezpiecznie jechac walczac z reczna skrzynia i
trzema
pedalami ?

A jak egzamin zdaje się obecnie na 5-biegowym Yarisie, a jeździ na
wersji 6-biegowej, to niby problemu nie ma? Ja mało bratu nie
załatwiłem
Corsy poprzez przyzwyczajenia... A skoro to tylko kwestia
przyzwyczajeń,
to z należytym obrzydzeniem sprzęgłem wachlował będę, jak zajdzie
konieczność, ale po co robić z tego "wpis do akt"?

A jak pierwszy raz wsiadles za kierownice, to tez ci tak swietnie szlo
wachlowanie sprzeglem ?
To skad pewnosc, ze potrafisz przy uzyciu sprzegla ruszyc i chocby
przejechac skrzyzowanie, a nie stanac w polowie i zablokowac droge
rozpedzonej ciezarowce ?

Przyzwyczajenie do 3 pedalow tez ciekawe - czy taki "automatyczny od
poczatku" bedzie potrafil zahamowac, czy z przyzwyczajenia lewa noga
lewy pedal ...

Co prawda w druga strone tez to grozi - ja mu w gaz, a noga zaraz
sprzeglo wcisnie aby bieg przerzucic :-)

Skrzynie to osobny problem, mogliby cos zrobic z tym wstecznym, bo
faktycznie - mozna sie pomylic od roznych ukladow.
Nawiasem mowiac - jak czasem wsiadalem do malucha, to czesto mi sie
zdarzalo wrzucic "5 bieg", mimo ze jezdzilem wtedy samochodami ktore
mialy tylko 4.
Jakos tan dzwiek silnika zachecal do zmiany biegu na wyzszy i reka
automatycznie przestawiala dzwignie.

Quote:
A ostatnio - nie tylko bezpiecznie, ale jeszcze ekologicznie, nie
przekraczajac 2000 rpm Smile
A to akurat automat załatwi najlepiej.

Ale my o tych, co z automatu wsiedli do recznej skrzyni, no bo PJ maja
i sie nie boja Smile
I jezdza potem 20/h i truja powietrze :-)

Quote:
No coz - w USA jakos nie maja tego problemu, widac umialby Smile
Ale tam ogólnie jest większy poziom realizmu w postrzeganiu
rzeczywistości. Jadę zgodnie z normą, albo nie jadę i wara
egzaminatorowi od tego, czy mam silnik, czy napęd nożny
a la Flinstonowie.

Tam takze praktycznie nie ma recznych skrzyn, wiec problemu tez nie ma
:-)

Quote:
Ewentualnie mozna by jakis kurs doszkalajacy i egzamin, 5 minut
egzaminu powinno wystarczyc Smile
Tak to chyba wygląda -- nowy egzamin, jak się chcesz pozbyć
skrzyniowych ograniczeń z papierów.

Egzaminowi nie mowie nie, tylko zamiast stwierdzic ze delikwent sobie
radzi ze zmiana biegow, to u nas pewnie beda najpierw badania
lekarskie, potem kurs, zaswiadczenia, 45 minut jazdy po miescie,
manewry na placu ... to juz lepiej od razu zrobic pelne PJ.
Fotografie, wnioski, decyzje, oplaty ...

A na dobra sprawe wystarczyloby aby licencjonowany instruktor wystawil
zaswiadczenie "przeszkolony na recznej skrzyni" i na tej podstawie
wpis do PJ ... na tyle, to instruktorom chyba mozemy wierzyc.
Zakladajac oczywiscie, ze ktos bedzie chcial sie uczyc zmiany biegow u
instruktora.

J.

Cavallino
Guest

Thu Apr 07, 2016 3:08 pm   



W dniu 07.04.2016 o 00:34, Marek pisze:
Quote:
On Wed, 6 Apr 2016 19:30:03 +0200, Cavallino
cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
18% to większość?
Czego i w jakiej matematyce?

W matematyce wyborów.

Ale Ty ją przeniosłeś na ogół, w którym nie ma wyborów, tylko życie.
Naprawdę nie rozumiesz różnicy?

Cavallino
Guest

Thu Apr 07, 2016 3:10 pm   



W dniu 07.04.2016 o 11:34, Polonek pisze:
Quote:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne4s91$ho3$4@node2.news.atman.pl...
W dniu 2016-04-06 o 19:19, Cavallino pisze:
W dniu 06.04.2016 o 12:12, ks pisze:

jeżdżę po Krakowie, więc rowerzystów spotykam codziennie i jeden
wniosek
mam:
gdyby więcej rowerzystów używało mózgu na drodze to by mniej
rowerzystów
ginęło.

Zgadza się.
Do tego totalna olewka przepisów.
Co kilka dni jeżdżę miejskim rowerem po Poznaniu i mam wrażenie, że
jestem jedynym który nie przejeżdża na czerwonym i przez przejścia dla
pieszych..
Pewnie przeprowadzając rower przez zebrę i zatrzymując się kiedy trzeba,
jadę 2 razy dłużej niż reszta, ale jakoś mnie to nie martwi.

Jakbyś musiał na kilometrze 20 razy przeprowazdać rower, to byś zmienił
zdanie.

To gdzie ty jeździsz, w miasteczku do nauki jazdy przyszłych kierowców ?


Po pierwsze - jeśli o mnie chodzi to właśnie zsiadam i przeprowadzam.
Po drugie - zdanie pedalarzy się nie liczy, jak im się nie podoba, to
dwukołowca zostawić w domu.
A po przejściu dla pieszych się nie jeździ i już.

Quote:

Poza tym nie ma racjonalnego powodu, aby zsiadać z roweru, jeśli
przejeżdża się powoli i z uwagą. Nie w przejeżdżaniu jest problem,
tylko w
sposobie, w jaki się to robi.

Liwiusz

Powód jest jeden - wyrabianie dobrego nawyku.
Przejeżdżanie powoli i z uwagą nie zawsze udaje się
i dlatego są wypadki.

Zazwyczaj nawet nie zwalniają....

Marek
Guest

Thu Apr 07, 2016 3:46 pm   



On Thu, 7 Apr 2016 15:55:13 +0200, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
wrote:
Quote:
Lubisz codziennie sobie przeczytać ze 20 reklam Avasta?

Nie nie możesz w czytniki wyłączyć wyświetlanie sygnaturek?

--
Marek

Shrek
Guest

Thu Apr 07, 2016 3:46 pm   



On 06.04.2016 23:03, J.F. wrote:

Quote:
Ale, rzeczywiście chyba takie przypadki były, że autopilit się zaparł i
nie wyłączył.
Chyba?

zredukowac jak zredukowac, ale:

-Airbus w Warszawie - pilot wlaczyl odwracacze ciagu, ale komputer
uznal, ze sa jeszcze w powietrzu i nie nalezy odwracac. No i pasa
zabraklo.

Z tym, że nie tylko rewersów a i hamulców. I słusznie. Bo załaczenie
hamulców, jak jedną stronę masz w powietrzu skutkowałoby natychmiastowym
wylotem z pasa - czyli to samo, tylko przy wiekszej predkości.

Warto też dodać, że podchodzili za szybko, przyziemili za daleko i
jedyną prawidłową reakcją było dać pełny ciąg i odejść po dotknięciu
pasa z za duża prędkością i za daleko, a już zwłaszcza jak nie zaczął
hamować. I jakby to robił google, to zapewne tak by się stało, bo
procedura jest dość dobrze na te przypadki opisana.


Quote:
- slynny lot pokazowy w Miluzie - pilot sterowal recznie, ale komputer
czuwal, i wzniesc sie nie pozwolil Smile

I to jest chyba jedyny w miarę udokumentowany przypadek kiedy komp
przedobrzył. Z tym, że warto zwrócić uwagę, że błąd ujawnił się
(spektakularnie, bo spektakularnie) ale na początku eksploatacji serii
(a w sumie chyba nawet całego fly by wire w lotnictwie cywilnym) i
pozostał jednostkowym przypadkiem. Całkiem nieźle, w porównaniu z innymi
przyczynami katastrof.

Shrek

Cavallino
Guest

Thu Apr 07, 2016 3:53 pm   



W dniu 07.04.2016 o 15:54, SW3 pisze:
Quote:
W dniu 07.04.2016 o 15:08 ks <krzysieksx@gmail.com> pisze:

Niewłaściwe użycie przez grupę osób spowodowało zakaz dla wszystkich.

I właśnie to jest źle.

Dobrze.
Rower nie jest od jeżdżenia po chodnikach i przejściach dla pieszych.

Shrek
Guest

Thu Apr 07, 2016 3:55 pm   



On 07.04.2016 11:34, Polonek wrote:

Quote:
Powód jest jeden - wyrabianie dobrego nawyku.
Przejeżdżanie powoli i z uwagą nie zawsze udaje się
i dlatego są wypadki.

Ale to jest "overkill". Skoro wjeżdza na pełnej kurwie na przejście, to
nic nie pomoże wymaganie, żeby wogole nie wjeżdzał;)

Tak jak z pomysłem, że skoro np część rowerzystów w dupie ma
oświetlenie, to nakażmy im jeżdzić w kamizelkach. Wtedy będą mieli w
dupie i oświetlenie i kamizelki, czyli niby coś zrobiliśmy, ale nic nie
osiągneliśmy:P

Shrek.

Piotr Wyderski
Guest

Thu Apr 07, 2016 4:46 pm   



Cavallino wrote:

Quote:
Rower nie jest od jeżdżenia po chodnikach i przejściach dla pieszych.

Amen, bracie!

Pozdrawiam, Piotr

SW3
Guest

Thu Apr 07, 2016 5:02 pm   



W dniu 07.04.2016 o 17:10 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Quote:
Zazwyczaj nawet nie zwalniają....

Niektórzy rowerzyści nieostrożnie przejeżdżają po przejściach więc każmy
wszystkim zsiadać z roweru.
Niektórzy kierowcy nie przepuszczają pieszych na zielonej strzałce więc
każmy wszystkim bezwzględnie stawać przed strzałką.
Niektórzy kierowcy jadą 100 na ograniczeniu do 70 więc postawmy 40..

--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat

Cavallino
Guest

Thu Apr 07, 2016 5:15 pm   



W dniu 07.04.2016 o 19:02, SW3 pisze:
Quote:
W dniu 07.04.2016 o 17:10 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Zazwyczaj nawet nie zwalniają....

Niektórzy rowerzyści

Nie napisałem że niektórzy.
Napisałem, że poza mną w tym roku nie widziałem ani jednego jadącego
zgodnie z przepisami.

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 27, 28, 29  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map