RTV forum PL | NewsGroups PL

Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

Autonomiczne samochody i kolizja Google-car

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

Goto page Previous  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Next

Miroo
Guest

Tue Apr 05, 2016 1:36 pm   



W dniu 2016-04-05 o 14:25, Pszemol pisze:
Quote:
Ergo - oftopicznie - wolałbym obłapiać żywą babkę, niż najlepiej nawet
skomputeryzowaną i oprogramowaną gumilalę.

Że co?

Nieżonaty jeszcze jest ;)

Podrawiam

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 1:40 pm   



https://www.youtube.com/watch?v=Pf5pO2bbMBk
Użytkownik "Miroo" <brak_emaila@brak.brak.i.juz> napisał w wiadomości
news:5703bf65$0$699$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2016-04-05 o 14:25, Pszemol pisze:
Ergo - oftopicznie - wolałbym obłapiać żywą babkę, niż najlepiej nawet
skomputeryzowaną i oprogramowaną gumilalę.

Że co?

Nieżonaty jeszcze jest Wink

No, to prawda. Ale ja wolę po bożemu, z drugą połówką Smile
Bo z koleżanką, zwłaszcza z Renią G, to podobno grzech :)

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 1:51 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5703bf38$0$702$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Ale wsiadasz chocby do windy, czy przejezdzasz przez skrzyzowanie, bo
automat zapalil zielone.
Owszem, to jest inna skala "inteligencji".

No, a poza tym, ryzyko jest wszędzie. Nawet w drewnianym kościele, podobno
cegłówka może w łeb wyrżnąć.

Quote:

Ba - wsiadasz do takich samolotow. Pilot jest, ale komputer jest
madrzejszy, pilot naciska "Uchod", a samolot laduje dalej Smile

Ale jest pilot. I teoretycznie może sam zrobić "uchod". Jak zadmieniałem,
wsparcie jest chwalebne, wyręka no, nie fair.

Quote:

Wsiadasz tez do samochodu z ABS, gdzie komputer "inteligentnie" steruje
hamulcami, oraz silnikiem a czasem skrzynia biegow i nawet kierownica Smile

Niestety, niektórzy nazbyt ufają ABSowi, itd. Nie mam nic przeciw
samochodowi, co sam się kieruje. Dajmy na to napierdzielę się na imprezie u
znajomego i takie auto samo zawiezie mnie do domu, jeszcze pogada, a jak
będzie miał nadejść fractal overflow, to uprzedzi i zatrzyma się w miejscu,
gdzie będzie można uruchomić zawór bezpieczeństwa... i pojedzie się dalej.
Jak kierowca dostranie zawału, to od razu na pogotowie zawiezie... itd. Ale
zasadniczo, człowiek powinien tym kierować i człowiek powinien umieć wszytko
to zrobić sam (komputer zmieni koło?). Wyminąć przeszkodę, pieszego, nie
polegać na efekcie Dopplera, itd. Nie wiem, czy pojechałbym przez miasto
autem bez kierowcy. Metro choćby w Kopenhadze, uruchomione później, niż
nasze, chyba tam jednak jest jakiś nadzór, aby strzelić łapą w przycisk
awaryjny wyłaczenia zasilania, gdyby komputer powiedział do operatora "już
cię nie lubię, buuu", a pociąg na pełnej szybkości...?

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

Jarosław Sokołowski
Guest

Tue Apr 05, 2016 2:06 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
No nic, idzie nowe moi drodzy - ciekawe kiedy będziemy mogli
kupić jakąś pospolitą hondę czy forda z takim googlowym softem!?
Pod warunkiem, że nie będzie to główne sterowanie. Jak na razie,
komputer może świetnie realizuje, co mu zaprogramowano, ale w
sytuacji, gdy nastąpi zdarzenie które nie zostało przewidziane,
jakieś nietypowe, to wszystkiego złego można się spodziewać. Tak
samo nie wsiadłbym do samolotu, który byłby bez żywego pilota,
choćby maszyna miała najlepsze oprogramowanie. Życie bowiem
pokazuje, że komputer w maszynie może mieć zaprogramowane
pierdylion sytuacji, a zdarzy się pierdylion pierwsza i komputer
zrobi tylko "BE",

Ale wsiadasz chocby do windy, czy przejezdzasz przez skrzyzowanie,
bo automat zapalil zielone.
Owszem, to jest inna skala "inteligencji".

Ba - wsiadasz do takich samolotow. Pilot jest, ale komputer jest
madrzejszy, pilot naciska "Uchod", a samolot laduje dalej Smile

To jakieś straszne zawracanie głowy z tymi autonomicznymi samochodami.
Pomysł do zrealizowania i do upowszecznienia -- ale pod jednym warunkiem.
Że toto nie będzie jeździć po tych samych drogach co ludzie. Nie że tak
niebezpieczne dla innych -- odwrotnie, to żywi kierowcy mają w sobie tyle
naturalnej głupoty, że sztuczna inteligencja jej nie ogarnie i ulegnie
pod jej naporem. Guglomobile są zmuszone jeździc maksymalnie ostrożnie,
co jeszcze bardziej wkurzy debeściaków za kółkiem.

Ale gdyby tak nagle zastąpić, dajmy na to w Warszawie, wszystkich żywych
kierowców inteligentnym softem, to by się tu dało żyć. Korków by nie
było, wypadków też, parkujące wszędzie samochody by zniknęły. A czas
przejazdu z punktu A do punktu B spadłby pewnie o połowę.

--
Jarek

J.F.
Guest

Tue Apr 05, 2016 2:17 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnng7hk0.2bh.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
To jakieś straszne zawracanie głowy z tymi autonomicznymi
samochodami.
Pomysł do zrealizowania i do upowszecznienia -- ale pod jednym
warunkiem.
Że toto nie będzie jeździć po tych samych drogach co ludzie. Nie że
tak

Jak widzisz - jezdza. I daja rade.
Tylko raz przeoczyl debesciaka, :-)

Quote:
niebezpieczne dla innych -- odwrotnie, to żywi kierowcy mają w sobie
tyle
naturalnej głupoty, że sztuczna inteligencja jej nie ogarnie i
ulegnie
pod jej naporem. Guglomobile są zmuszone jeździc maksymalnie
ostrożnie,
co jeszcze bardziej wkurzy debeściaków za kółkiem.

To sie wprowadzi zakaz prowadzenia recznego i wszyscy beda
zadowoleni - moze z wyjatkiem policjantow z drogowki ...

Quote:
Ale gdyby tak nagle zastąpić, dajmy na to w Warszawie, wszystkich
żywych
kierowców inteligentnym softem, to by się tu dało żyć. Korków by nie
było, wypadków też, parkujące wszędzie samochody by zniknęły. A czas
przejazdu z punktu A do punktu B spadłby pewnie o połowę.

Chyba nie. Tych samochodow jest po prostu za duzo.

No chyba, zeby tak wprowadzic od razu system rezerwacji miejsc
parkingowych, podajesz gdzie, a komputer mowi "nie jade, nie bedzie
gdzie zaparkowac. Pierwsze wolne miejsce dostepne za godzine" :-)

Aczkolwiek - po co parkowac - automatyczne taksowki moga rozwozic ...

J.

J.F.
Guest

Tue Apr 05, 2016 2:26 pm   



Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ne0fsl$469$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Ba - wsiadasz do takich samolotow. Pilot jest, ale komputer jest
madrzejszy, pilot naciska "Uchod", a samolot laduje dalej :-)

Ale jest pilot. I teoretycznie może sam zrobić "uchod". Jak
zadmieniałem, wsparcie jest chwalebne, wyręka no, nie fair.

W Airbusie nie moze :-)

Quote:
Nie wiem, czy pojechałbym przez miasto autem bez kierowcy.

No coz, wkrotce sie wyjasni.
Te 4 miliony mil sugeruja, ze auta googla sa dosc bezpieczne.

Quote:
Metro choćby w Kopenhadze, uruchomione później, niż nasze, chyba tam
jednak jest jakiś nadzór, aby strzelić łapą w przycisk awaryjny
wyłaczenia zasilania, gdyby komputer powiedział do operatora "już cię
nie lubię, buuu", a pociąg na pełnej szybkości...?

Ten przycisk pewnie zaledwie podlaczony do komputera :-)

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Tue Apr 05, 2016 2:31 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
To jakieś straszne zawracanie głowy z tymi autonomicznymi
samochodami. Pomysł do zrealizowania i do upowszecznienia
-- ale pod jednym warunkiem. Że toto nie będzie jeździć
po tych samych drogach co ludzie. Nie że tak

Jak widzisz - jezdza. I daja rade.
Tylko raz przeoczyl debesciaka, Smile

No właśnie średnio dają. Bodajże w Singapurze czy gdzieś
w okolicy jest to już normalnie używany transport, ale ma
ograniczenie prędkości do 20 km/h.

Quote:
niebezpieczne dla innych -- odwrotnie, to żywi kierowcy mają
w sobie tyle naturalnej głupoty, że sztuczna inteligencja jej
nie ogarnie i ulegnie pod jej naporem. Guglomobile są zmuszone
jeździc maksymalnie ostrożnie, co jeszcze bardziej wkurzy
debeściaków za kółkiem.

To sie wprowadzi zakaz prowadzenia recznego i wszyscy beda
zadowoleni - moze z wyjatkiem policjantow z drogowki ...

Jeśli tak, to jestem za, też będę zadowolony. Wśród wkurzonych
będą jeszcze taksiarze, ale tym się nie muszę przejmować.

Quote:
Ale gdyby tak nagle zastąpić, dajmy na to w Warszawie, wszystkich
żywych kierowców inteligentnym softem, to by się tu dało żyć.
Korków by nie było, wypadków też, parkujące wszędzie samochody
by zniknęły. A czas przejazdu z punktu A do punktu B spadłby
pewnie o połowę.

Chyba nie. Tych samochodow jest po prostu za duzo.

Większość po prostu stoi i zajmuje część ulic robiących za parkingi.
Reszta też stoi -- bo ci co za kółkiem, nie potrafią jeździć. Poza
tym każdy działa osobno i samolubnie, a ruch automatyczny da się
optymalizować pod kątem dobra wspólnego.

Quote:
No chyba, zeby tak wprowadzic od razu system rezerwacji miejsc
parkingowych, podajesz gdzie, a komputer mowi "nie jade, nie bedzie
gdzie zaparkowac. Pierwsze wolne miejsce dostepne za godzine" Smile

Po diabła komu prywatny samosterujący samochód?! Niczego tym sobie
nie przedłuży.

Quote:
Aczkolwiek - po co parkowac - automatyczne taksowki moga rozwozic ...

Ani przez myśl mi nie przeszło, żeby to inaczej zrealizować! Zamawiam
na godzinę, podjeżdża, wsiadam, wiezie mnie na miejsce i zabiera kogo
innego gdzie tamten sobie życzy.

--
Jarek

Marek
Guest

Tue Apr 05, 2016 2:37 pm   



On Tue, 5 Apr 2016 16:06:56 +0200, Jarosław
Sokołowski<jaros@lasek.waw.pl> wrote:
Quote:
To jakieś straszne zawracanie głowy z tymi autonomicznymi
samochodami.
Pomysł do zrealizowania i do upowszecznienia -- ale pod jednym
warunkiem.
Że toto nie będzie jeździć po tych samych drogach co ludzie. Nie że
tak
niebezpieczne dla innych

Jak dla mnie wystarczyłoby w zupełności by sam trzymał się pasa i
pilnował by nie wjechał komuś w dupę. Nie rozumiem czemu to nie jest
powszechne a tylko występuje w nowej tesli i fordzie...

--
Marek

Jarosław Sokołowski
Guest

Tue Apr 05, 2016 2:59 pm   



Pan Marek napisał:

Quote:
To jakieś straszne zawracanie głowy z tymi autonomicznymi
samochodami. Pomysł do zrealizowania i do upowszecznienia
-- ale pod jednym warunkiem. Że toto nie będzie jeździć
po tych samych drogach co ludzie. Nie że tak niebezpieczne
dla innych

Jak dla mnie wystarczyłoby w zupełności by sam trzymał się
pasa i pilnował by nie wjechał komuś w dupę. Nie rozumiem
czemu to nie jest powszechne a tylko występuje w nowej tesli
i fordzie...

Pasa to ja się sam potrafię trzymać. W dupę nikomu nie wjechałem,
więc mi ten ford niczym nie zaimponuje (mnie wjeżdżano kilka razy,
ostatnio parę tygodni temu). Ale jeżdże po Warszawie przynajmniej
50 km dziennie -- doskonale widzę, że gdyby samochodani kierowali
nie ludzie, a bardziej zbiorowa inteligencja, to bym miał z tego
najmniej pół godziny do przodu. Codziennie. A ja już taki dziwny
jestem, że z każdego postępu chciałbym mieć jakąś korzyść. Jeśli
nie mam, to potrafię tylko zrzędzić i marudzić.

--
Jarek

sundayman
Guest

Tue Apr 05, 2016 3:06 pm   



Quote:
Dla mnie szokiem było że samochody te nie polegają na GPS!

Szokiem jest, że mogłeś tak sądzić...

Quote:
Imponujące jest też dla mnie jak podzielną uwagę ma komputer

co ma komputer ??

Quote:
No nic, idzie nowe moi drodzy - ciekawe kiedy będziemy mogli
kupić jakąś pospolitą hondę czy forda z takim googlowym softem!?

przyłączam się do opinii - oby nigdy.
A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne zakończy
temat...

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 4:06 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5703cb1c$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Ale jest pilot. I teoretycznie może sam zrobić "uchod". Jak zadmieniałem,
wsparcie jest chwalebne, wyręka no, nie fair.

W Airbusie nie moze Smile

W sensie, że komputer to "przykrywa"? To sru, pomylić oprogramowanie, które
na specjalny sygnał wyzwoli zakłócenie procedury... Mimo wszystko powinien
to umieć zrobić tam, gdzie jest.
Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tego, co mówię, więc nikomu nie życzę, żeby
taki podrzutek się udał.
Quote:

Nie wiem, czy pojechałbym przez miasto autem bez kierowcy.

No coz, wkrotce sie wyjasni.
Te 4 miliony mil sugeruja, ze auta googla sa dosc bezpieczne.

Jak to z muchami było, że miliony coś-tam? :)

Quote:

Metro choćby w Kopenhadze, uruchomione później, niż nasze, chyba tam
jednak jest jakiś nadzór, aby strzelić łapą w przycisk awaryjny wyłaczenia
zasilania, gdyby komputer powiedział do operatora "już cię nie lubię,
buuu", a pociąg na pełnej szybkości...?

Ten przycisk pewnie zaledwie podlaczony do komputera Smile

Wiesz... wolałbym nie. Z wiadomego powodu. Raczej bym przerwał obwód
podtrzymania stycznika, by ten odpadł i ostatecznie przerwał własne
podtrzymanie, oraz urwał zasilanie z trzeciej szyny. Pozostaje jeszcze
zapytanie, jak wyhamować sam pociąg, można by liczyć na to, że bez napędu
zatrzyma się od oporów ruchu... o ile silniki nie przyhamują go
elektrodynamicznie.

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 4:08 pm   



Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne0k8t$8ej$1@node2.news.atman.pl...
Quote:

A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne zakończy
temat...

Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co program
zrobi?

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

AlexY
Guest

Tue Apr 05, 2016 4:26 pm   



ACMM-033 pisze:
Quote:

Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne0k8t$8ej$1@node2.news.atman.pl...

A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne
zakończy temat...

Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co
program zrobi?

Zatrzyma pojazd, zdąży przed kolizją czy nie to już będzie nieistotne,
bo to nie z winy pojazdu, dokładnie tak samo jest z człowiekiem za
kierownicą, chociaż nie, człowiek potrafi jeszcze dodać gazu.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Tue Apr 05, 2016 4:28 pm   



J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnng7hk0.2bh.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
To jakieś straszne zawracanie głowy z tymi autonomicznymi samochodami.
Pomysł do zrealizowania i do upowszecznienia -- ale pod jednym warunkiem.
Że toto nie będzie jeździć po tych samych drogach co ludzie. Nie że tak

Jak widzisz - jezdza. I daja rade.
Tylko raz przeoczyl debesciaka, Smile

Mowa o tej kolizji z autobusem? Moim zdaniem popełnili kardynalny błąd
pozwalając wjechać na zajęty pas zakładając że inny uczestnik go przepuści.

[..]


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Pszemol
Guest

Tue Apr 05, 2016 5:33 pm   



"ACMM-033" <valhalla@interia.pl> wrote in message
news:ne0fsl$469$1@node2.news.atman.pl...
Quote:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:5703bf38$0$702$65785112@news.neostrada.pl...
Ale wsiadasz chocby do windy, czy przejezdzasz przez skrzyzowanie, bo
automat zapalil zielone.
Owszem, to jest inna skala "inteligencji".

No, a poza tym, ryzyko jest wszędzie. Nawet w drewnianym kościele,
podobno cegłówka może w łeb wyrżnąć.

Na to ryzyko jest bardzo łatwy sposób: nie chodzić do kościoła.

Quote:
Wsiadasz tez do samochodu z ABS, gdzie komputer "inteligentnie" steruje
hamulcami, oraz silnikiem a czasem skrzynia biegow i nawet kierownica :-)

Niestety, niektórzy nazbyt ufają ABSowi, itd. Nie mam nic przeciw
samochodowi, co sam się kieruje. Dajmy na to napierdzielę się na imprezie
u znajomego i takie auto samo zawiezie mnie do domu, jeszcze pogada, a jak
będzie miał nadejść fractal overflow, to uprzedzi i zatrzyma się w
miejscu, gdzie będzie można uruchomić zawór bezpieczeństwa... i pojedzie
się dalej. Jak kierowca dostranie zawału, to od razu na pogotowie
zawiezie... itd.

Takie dodatki oczywiście są bardzo prawdopodobne w przyszłosci.

Quote:
Ale zasadniczo, człowiek powinien tym kierować i człowiek powinien
umieć wszytko to zrobić sam (komputer zmieni koło?).
Wyminąć przeszkodę, pieszego, nie polegać na efekcie Dopplera, itd.

Co ma wymiana koła z prowadzeniem samochodów??
Pomieszało Ci się coś. Ja jak najbardziej bardziej ufam efektowi
Dopplera niż rozkojarzonemu nastolatkowi który albo zerka
na telefon za kołkiem albo podrywa koleżankę siedzącą obok.
Nie mówiąc już o jakimś dziadku co to ledwie widzi i dał
w łapę komuś aby mu prawka nie odebrano...

Quote:
Nie wiem, czy pojechałbym przez miasto autem bez kierowcy.

Nie wiem skąd Ty swoje strachy bierzesz...

Ja po obejrzeniu tej prezentacji pozbyłem się wszelkich obaw,
wręcz przeciwinie: nabrałem dużego zaufania do autonomicznego
samochodu jak zobaczyłem rekacje software na te dwa rowery
w nocy (drugi wyskakujący z PRAWEJ strony jadąc pod prąd!).

Te systemy automatyczne mają szansę jechać lepiej niż dobry,
doświadczony kierowca i uniknąć więcej potencjalnych kolizji
bo czas analizy sytuacji, podzielnosć uwagi i brak zmęczenia,
znurzenia jest tu zasadniczą przewagą systemów komputerowych.
A teraz weź sobie pod uwagę, że większość kierowców jednak
albo nie jest doświadczona albo jest zmęczona albo rozkojarzona
czy po prostu nie uważa i patrzy na telefon - sądzę że im więcej
będzie takich automatycznych samochodów tym mniej będzie
śmiertelnych wypadków na drogach - i to nie tylko auto-auto
ale i auto-pieszy czy auto-rowerzysta.

Quote:
Metro choćby w Kopenhadze, uruchomione później, niż nasze, chyba tam
jednak jest jakiś nadzór, aby strzelić łapą w przycisk awaryjny wyłaczenia
zasilania, gdyby komputer powiedział do
operatora "już cię nie lubię, buuu", a pociąg na pełnej szybkości...?

Powinieneś się bardziej bać, że to ten co patrzy zwariuje albo
zaśnie... komputery wariują tylko na filmach sci-fi.

Goto page Previous  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map