RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak przerobić 3. światło stop w Astrze G na migające dla większego bezpieczeństwa?

Migające 3 światło stop - jak zrobić?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak przerobić 3. światło stop w Astrze G na migające dla większego bezpieczeństwa?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

A.Grodecki
Guest

Sat Sep 02, 2006 11:40 pm   



PAndy napisał(a):

Quote:
Nie, mam 3 swiatlo stop Very Happy montuje to tak by wygladalo jednolicie, poza
tym zawsze w takiej sytuacji mozna zdemontowac 3 swiatlo fabryczne i
zamontowac 3 swiatlo niefabryczne ale z homologacja.

Oświetlenie zewnętrzne należy do wyposażenia stałego, co ma określone
konsekwencje. Zeby założyć coś innego i żeby pojazd jako całość miał
homologację, po przeróbce należy poddać pojazd badaniom na uprawnionej
stacji diagnostycznej. Nie wystarczy zamienić, zawet jeśli to nowe
urządzenie samo jako takie ma homologację. Łatwo się domyślić, że takie
badanie będzie kosztowac nieporównanie więcej niż to dodatkowe
światełko. Tak więc nie ma lekko.

A tak nawiasem mówiąc, uważam że bajerowanie samochodów świecidełkami,
spojlerami chromowanymi rurami, naklejkami to zwykła czereśniada. Taki
stosunek do auta pokazuje zazwyczaj, jak mało jego właściciel ma sobą
samym do zaoferowania. Doprawdy nie wiem, po do demonstrować wszystkim
wokół słomę wystającą z butów...

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

PAndy
Guest

Tue Sep 05, 2006 9:29 am   



"A.Grodecki" <brak@adresu.com> wrote in message
news:edd4f1$9dn$1@nemesis.news.tpi.pl...

Quote:
Oświetlenie zewnętrzne należy do wyposażenia stałego, co ma określone
konsekwencje. Zeby założyć coś innego i żeby pojazd jako całość miał
homologację, po przeróbce należy poddać pojazd badaniom na uprawnionej
stacji diagnostycznej. Nie wystarczy zamienić, zawet jeśli to nowe
urządzenie samo jako takie ma homologację. Łatwo się domyślić, że
takie badanie będzie kosztowac nieporównanie więcej niż to dodatkowe
światełko. Tak więc nie ma lekko.

3 STOP znajduje sie wewnatrz pojazdu, jego usniecie mimo ze fabryczne
nie powoduje koniecznosci homologwania pojazdu bo jest to element
opcjonalny tedy montaz homologowanego zrodla nie moze spowodowac rowniez
koneicznosci homologowania.

Quote:
A tak nawiasem mówiąc, uważam że bajerowanie samochodów świecidełkami,
spojlerami chromowanymi rurami, naklejkami to zwykła czereśniada. Taki
stosunek do auta pokazuje zazwyczaj, jak mało jego właściciel ma sobą
samym do zaoferowania. Doprawdy nie wiem, po do demonstrować wszystkim
wokół słomę wystającą z butów...

A i tu sie zgadzam - podpisuje "obymy recyma i nogyma" tyle ze jak
zrozumialem autora watka nie o szpan tu idzie ale o pewna funkcjonalnosc
majaca podniesc bezpieczenstwo na drodze a za tym ze tak jest przemawia
wiele badan nad mozgiem i wzrokiem oraz sposobem zachowania ludzi.

Waldemar
Guest

Tue Sep 05, 2006 9:50 am   



PAndy schrieb:

Quote:
3 STOP znajduje sie wewnatrz pojazdu, jego usniecie mimo ze fabryczne
nie powoduje koniecznosci homologwania pojazdu bo jest to element
opcjonalny tedy montaz homologowanego zrodla nie moze spowodowac rowniez
koneicznosci homologowania.

ono nie jest (już) opcjonalne. Samochody z homologacją europejską, a
takich jest większość na rynku, muszą być wyposażone w 3 światło stopu
od pewnego czasu.

Waldek

A.Grodecki
Guest

Tue Sep 05, 2006 9:54 am   



PAndy napisał(a):

Quote:
3 STOP znajduje sie wewnatrz pojazdu, jego usniecie mimo ze fabryczne
nie powoduje koniecznosci homologwania pojazdu bo jest to element
opcjonalny tedy montaz homologowanego zrodla nie moze spowodowac rowniez
koneicznosci homologowania.

Bez homologowania to możesz sobie tylko żarówkę z reflektora wyjąć Wink
Jeszcze raz: demontowanie lub montowanie dodatkowego oświetlenia
zewnętrznego, nawet opcjonalnegoo, jeśli wiąże się z ingerencją w
/modyfikacją homologowanego okablowania (a trudno sobie wyobrazić to
inaczej) musi zakończyć się ponowną homologacją. Bo "grzebane"
okablowanie już homologacji nie ma!
--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

J.F.
Guest

Tue Sep 05, 2006 9:59 am   



On Tue, 05 Sep 2006 11:54:41 +0200, A.Grodecki wrote:
Quote:
Bez homologowania to możesz sobie tylko żarówkę z reflektora wyjąć Wink
Jeszcze raz: demontowanie lub montowanie dodatkowego oświetlenia
zewnętrznego, nawet opcjonalnegoo, jeśli wiąże się z ingerencją w
/modyfikacją homologowanego okablowania (a trudno sobie wyobrazić to
inaczej) musi zakończyć się ponowną homologacją. Bo "grzebane"
okablowanie już homologacji nie ma!

Przesadzasz. Mozna zamontowac hak do samochodu ? Mozna.

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Sep 05, 2006 10:09 am   



Hello A.Grodecki,

Tuesday, September 5, 2006, 12:10:37 PM, you wrote:

Quote:
Przesadzasz. Mozna zamontowac hak do samochodu ? Mozna.
Hak musi być homologowany? Musi.

Ale samochód po montażu haka nie wymaga ponownej _homologacji_.
Ponieważ wyciąłeś niewygodne - przypomnę Twoje twierdzenie:

Quote:
Bez homologowania to możesz sobie tylko żarówkę z reflektora wyjąć
Wink Jeszcze raz: demontowanie lub montowanie dodatkowego
oświetlenia zewnętrznego, nawet opcjonalnegoo, jeśli wiąże się z
ingerencją w /modyfikacją homologowanego okablowania (a trudno
sobie wyobrazić to inaczej) musi zakończyć się ponowną
homologacją. Bo "grzebane" okablowanie już homologacji nie ma!

Montaż haka holowniczego łącznie z gniazdem świateł przyczepy wymaga
ingerencji w okablowanie samochodu.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

A.Grodecki
Guest

Tue Sep 05, 2006 10:10 am   



J.F. napisał(a):

Quote:
Przesadzasz. Mozna zamontowac hak do samochodu ? Mozna.

Hak musi być homologowany? Musi.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

J.F.
Guest

Tue Sep 05, 2006 10:12 am   



On Tue, 05 Sep 2006 12:10:37 +0200, A.Grodecki wrote:
Quote:
J.F. napisał(a):
Przesadzasz. Mozna zamontowac hak do samochodu ? Mozna.

Hak musi być homologowany? Musi.

Hak tak, ale montaz nie [tylko sprawdzony u diagnosty].
A do instalacji sie wpinamy ze az milo.

J.

A.Grodecki
Guest

Tue Sep 05, 2006 10:38 am   



J.F. napisał(a):
Quote:
On Tue, 05 Sep 2006 12:10:37 +0200, A.Grodecki wrote:

J.F. napisał(a):

Przesadzasz. Mozna zamontowac hak do samochodu ? Mozna.

Hak musi być homologowany? Musi.


Hak tak, ale montaz nie [tylko sprawdzony u diagnosty].

Otóż to! Czy jest przeprowadzony zgodnie z zasadami.

Quote:
A do instalacji sie wpinamy ze az milo.

Spowoduj wypadek z przyczepą i nie miej dowodu poprawnej instalacji
elektrycznej z certyfikowanego zakładu, to zobaczysz. nIech tylko ktoś
powie, że Ci się światła nie świeciły (choćby się i świeciły). Jesteś
ugotowany na twardo!

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Sep 05, 2006 11:13 am   



Hello A.Grodecki,

Tuesday, September 5, 2006, 1:13:42 PM, you wrote:

[...]

Quote:
Montaż haka holowniczego łącznie z gniazdem świateł przyczepy wymaga
ingerencji w okablowanie samochodu.
art. 71 ust. 4 (Dz. U. z 2003r. Nr 58, poz. 515 z późn. zm.) Zespół
pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie
całkowitej nieprzekraczającej 3,5T i przyczepy lub autobusu i przyczepy
(UWAGA:) może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej
adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej
(UWAGA:) na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.
Z tego co mi wiadomo, badanie takie kosztuje 35zł.

Odróżniasz badanie techniczne od homologacji?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

A.Grodecki
Guest

Tue Sep 05, 2006 11:13 am   



RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Quote:
Hello A.Grodecki,

Tuesday, September 5, 2006, 12:10:37 PM, you wrote:


Przesadzasz. Mozna zamontowac hak do samochodu ? Mozna.

Hak musi być homologowany? Musi.


Ale samochód po montażu haka nie wymaga ponownej _homologacji_.
Ponieważ wyciąłeś niewygodne - przypomnę Twoje twierdzenie:


Bez homologowania to możesz sobie tylko żarówkę z reflektora wyjąć
Wink Jeszcze raz: demontowanie lub montowanie dodatkowego
oświetlenia zewnętrznego, nawet opcjonalnegoo, jeśli wiąże się z
ingerencją w /modyfikacją homologowanego okablowania (a trudno
sobie wyobrazić to inaczej) musi zakończyć się ponowną
homologacją. Bo "grzebane" okablowanie już homologacji nie ma!


Montaż haka holowniczego łącznie z gniazdem świateł przyczepy wymaga
ingerencji w okablowanie samochodu.

art. 71 ust. 4 (Dz. U. z 2003r. Nr 58, poz. 515 z późn. zm.) Zespół
pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie
całkowitej nieprzekraczającej 3,5T i przyczepy lub autobusu i przyczepy
(UWAGA:) może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej
adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej
(UWAGA:) na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.

Z tego co mi wiadomo, badanie takie kosztuje 35zł.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

A.Grodecki
Guest

Tue Sep 05, 2006 12:33 pm   



RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Quote:
Odróżniasz badanie techniczne od homologacji?

No, odróżniam. Homologację wydaje się na produkt a badaniom technicznym
poddaje się konkretne egzemplarze, skutki przeróbek, i eksploatacji.
Można powiedzieć że badanie techniczne jest taką miniaturową
indywidualną homologacją, bo też jest potwierdzeniem pozytywnego wyniku
konkretnych pomiarów i zgodnosci z przepisami.
Przecież wiadomo że nie chodzi ogruntowne przetestowanie i zatwierdzenie
sterty papierologii z elementami dokumentacji produkcyjnej całego auta.

Taki skrót myślowy. Jak Macierewicz może to i ja też :)

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

J.F.
Guest

Tue Sep 05, 2006 2:01 pm   



On Tue, 05 Sep 2006 14:33:40 +0200, A.Grodecki wrote:
Quote:
RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Odróżniasz badanie techniczne od homologacji?

No, odróżniam. Homologację wydaje się na produkt a badaniom technicznym
poddaje się konkretne egzemplarze, skutki przeróbek, i eksploatacji.
Można powiedzieć że badanie techniczne jest taką miniaturową
indywidualną homologacją, bo też jest potwierdzeniem pozytywnego wyniku
konkretnych pomiarów i zgodnosci z przepisami.

Powiedzmy sobie szczerze ze o ile pewnosc montazu mechanicznego haka
diagnosta oglada, poprawnosc dzialania elektryki sprawdza,
to jakoscia montazy elektrycznego zazwyczaj sie nie interesuje.

Quote:
Przecież wiadomo że nie chodzi ogruntowne przetestowanie i zatwierdzenie
sterty papierologii z elementami dokumentacji produkcyjnej całego auta.

Ale jednak mozna sie podlaczyc do instalacji w samochodzie :-)

J.

J.F.
Guest

Tue Sep 05, 2006 2:11 pm   



On Tue, 05 Sep 2006 12:38:02 +0200, A.Grodecki wrote:
Quote:
Spowoduj wypadek z przyczepą i nie miej dowodu poprawnej instalacji
elektrycznej z certyfikowanego zakładu, to zobaczysz. nIech tylko ktoś
powie, że Ci się światła nie świeciły (choćby się i świeciły). Jesteś
ugotowany na twardo!

Glowy nie dam, ale cos mi sie wydaje ze ten drugi uslyszy "Swiecily
sie czy nie - to pan nie zachowal bezpiecznego odstepu".

J.

A.Grodecki
Guest

Tue Sep 05, 2006 3:41 pm   



J.F. napisał(a):

Quote:
Powiedzmy sobie szczerze ze o ile pewnosc montazu mechanicznego haka
diagnosta oglada, poprawnosc dzialania elektryki sprawdza,
to jakoscia montazy elektrycznego zazwyczaj sie nie interesuje.

Nie interesuje się wieloma rzeczami. Że kratka niezgodna z normą, że
szyba porysowana, że przyciemnienie szyby przekracza normę, że tłumik
zaraz odpadnie...

Quote:
Przecież wiadomo że nie chodzi ogruntowne przetestowanie i zatwierdzenie
sterty papierologii z elementami dokumentacji produkcyjnej całego auta.


Ale jednak mozna sie podlaczyc do instalacji w samochodzie Smile

Można jak się chce. Rozmawiamy o ewentualnych konsekwencjach takiej
nieusankcjonowanej stemplem urzędowym samowolki, kiedy ktoś zacznie
wnikać, na przykład w razie poważnego wypadku, albo nawet nie poważnego,
ale w przypadku spornej winy.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

"Wszystkie zwierzęta sa równe.
Ale te, które mają futerko w trzykolorowe pasy, są równiejsze."

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak przerobić 3. światło stop w Astrze G na migające dla większego bezpieczeństwa?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map