RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak maksymalnie wykorzystać energię z 920 MHz w RF-Harvester do VEP-RFID?

RF-Harvester

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak maksymalnie wykorzystać energię z 920 MHz w RF-Harvester do VEP-RFID?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

J.F
Guest

Thu Oct 16, 2025 1:46 pm   



On Thu, 16 Oct 2025 13:33:01 +0200, …ǝxᴉ“’Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 13:06, J.F pisze:
I jak z niezawodno›cią?
5 lat to ma‚o? Akumulator nadal jest sprawny/elowy i tani.

Niezawodno›c ca‚o›ci.
Mia‚o ›wiecic, a nie ›wieci.

Problem w tym, e zawsze ›wieci Smile

O to pytam.
Pogratulować, je›li zawsze ›wieci‚a.

To w koncu rower - jest deszcz, rosa, wstrząsy, upadki ...

Quote:
Bo jak się popsuje .. zostajesz bez swiat‚a, gdy najbardziej potrzeba
Sad
Powerbank te się psuje.

Dwie lampki i zapas baterii?

Te baterie trzeba na‚adować a ja mam ‚adowarkę ze sobą Smile
Inna sprawa, e mam tam spore ›wiat‚o, ‚Ä…cznie z 20tys lumenw/3 lampy.
Do roweru mam jeszcze przyczepkę dla psa, ktra te ma o›wietlenie z ty‚u.
Nie interesuje mnie w tedy ‚adowanie czegokolwiek, wymiana baterii.
Ten sprzęt jest zawsze przygotowany i bezobs‚ugowy i taki ma być.
Zero stresu, zero pamiętania. Dzia‚a zawsze.

Ale kiedys przestanie.
I liczenie e "ma dzia‚ać zawsze" to takie yczeniowe jest :-)

Quote:
Akurat tutaj, mam opcję, e mogę nawet usunąć
ten akumulator a dynamo (to ko‚o od roweru elektrycznego) nadal dzia‚a.
Jest tam przetwornica step down i mam "sta‚y" wolta od 5km/h. Dlatego
w‚a›nie instalacja jest 6V a nie 12, bo 12V to dopiero jest przy ~ 10km/h

Są przetwornice down/up Smile
Nie, tak to nie dzia‚a tutaj Smile Step up ma ten problem, e jest
niewydajne prądowo przy ma‚ych obrotach. Przy step down jest odwrotnie Smile

Niewydajne ale co› do‚aduje. Albo za›wieci - przynajmniej na tyle,
eby Cie samochd nie rozjecha‚ :-)

Quote:
Obecnie do‚oy‚em tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza się ten rower w
mie›cie i turystyce. Do ›cigania mam inny rower.

Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam s‚uchawki z kablem :-(

Ja mam g‚o›niki i radio FM. Telefon te mam i się ‚aduje podczas jazdy.
Kiedy dojadę na miejsce to mam na‚adowany telefon a nie roz‚adowany Smile
Idea posiadania w‚asnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem i
pe‚ną niezaleno›cią w kadych warunkach. Heby woli tryb pasoytniczy i
nawet mu się nie dziwię, bo wiele osb tak ma.

Ja popieram w‚asne zasilanie, ale kondycję mam s‚abą, więc
pasoytnicze mi się bardziej podoba :-)

A dla bezpiecze„stwa - oba :-)

J.

io
Guest

Thu Oct 16, 2025 2:02 pm   



W dniu 16.10.2025 o 13:33, x pisze:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 13:06, J.F pisze:

....
Obecnie dołożyłem tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza się ten rower w
mieście i turystyce. Do ścigania mam inny rower.

Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam słuchawki z kablem :-(

Ja mam głośniki i radio FM. Telefon też mam i się ładuje podczas jazdy.
Kiedy dojadę na miejsce to mam naładowany telefon a nie rozładowany Smile
Idea posiadania własnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem i
pełną niezależnością w każdych warunkach. Heby woli tryb pasożytniczy i
nawet mu się nie dziwię, bo wiele osób tak ma.


A ja nie widzę większej różnicy. Jeden zarobił pieniądze na baterie a
drugi na jedzenie by pedałować.

x
Guest

Thu Oct 16, 2025 3:02 pm   



W dniu 16.10.2025 o 14:02, io pisze:

Quote:
...
Obecnie dołożyłem tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza się ten rower w
mieście i turystyce. Do ścigania mam inny rower.

Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam słuchawki z kablem :-(

Ja mam głośniki i radio FM. Telefon też mam i się ładuje podczas
jazdy. Kiedy dojadę na miejsce to mam naładowany telefon a nie
rozładowany Smile
Idea posiadania własnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem
i pełną niezależnością w każdych warunkach. Heby woli tryb
pasożytniczy i nawet mu się nie dziwię, bo wiele osób tak ma.


A ja nie widzę większej różnicy. Jeden zarobił pieniądze na baterie a
drugi na jedzenie by pedałować.

To też tak nie działa. Jeden waży 60kg i liczy każdy gram w rowerze +
opór i każdy kilogram to dla niego strata. Inny waży 90kg i sobie
pedałuje wolniej i w dupie ma to, że jest cięższy o 30kg i musi naciskać
więcej. W sumie 90kg z górki ma większą moc niż 60kg, co przy
rekuperacji i jest na plus :D

--
Pixel
Albo PiS albo Polska

J.F
Guest

Thu Oct 16, 2025 3:12 pm   



On Thu, 16 Oct 2025 14:02:44 +0200, io wrote:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 13:33, …ǝxᴉ“’Âí íí í pisze:
W dniu 16.10.2025 o 13:06, J.F pisze:
...
Obecnie do‚oy‚em tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza się ten rower w
mie›cie i turystyce. Do ›cigania mam inny rower.

Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam s‚uchawki z kablem :-(

Ja mam g‚o›niki i radio FM. Telefon te mam i się ‚aduje podczas jazdy.
Kiedy dojadę na miejsce to mam na‚adowany telefon a nie roz‚adowany Smile
Idea posiadania w‚asnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem i
pe‚ną niezaleno›cią w kadych warunkach. Heby woli tryb pasoytniczy i
nawet mu się nie dziwię, bo wiele osb tak ma.

A ja nie widzę większej rnicy. Jeden zarobi‚ pieniądze na baterie a
drugi na jedzenie by peda‚ować.

Po prawdzie, to trzeba by przeliczyć co ta„sze :-)

Ale jak Pixel hamuje z grki, to kosztw nie ma ..

J.

x
Guest

Thu Oct 16, 2025 3:13 pm   



W dniu 16.10.2025 o 13:46, J.F pisze:

Quote:
Ja mam głośniki i radio FM. Telefon też mam i się ładuje podczas jazdy.
Kiedy dojadę na miejsce to mam naładowany telefon a nie rozładowany Smile
Idea posiadania własnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem i
pełną niezależnością w każdych warunkach. Heby woli tryb pasożytniczy i
nawet mu się nie dziwię, bo wiele osób tak ma.

Ja popieram własne zasilanie, ale kondycję mam słabą, więc
pasożytnicze mi się bardziej podoba Smile

Kondycja akurat tutaj nie jest specjalnie istotna. Zawodowy kolarz
wyciska 2kW w pedałach a my rozmawiamy o 10W bo tyle sobie ustawiam
potencjometrem podczas jazdy, żeby ładować telefon. W nocy też mogę mieć
10W bo jest 15Ah akumulator ale oświetlenie wpierdala 40W czyli łącznie
4A bym musiał wykręcać pedałami a wtedy już czuć, jakby się pod małą
górkę jechało. W dzień można sobie ustawić 15W i doładować ten
akumulator. Oczywiście opcja ładowania akumulatora z gniazdka w piwnicy
również istnieje i nie muszę ciągle ładować tego akumulatora podczas
jazdy. Już pisałem, że jest tani, więc mając 5 lat nadal żyje a koszt to
30zł
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-bluebox-gel-15-6-t1-6v-15ah-17734445468
czyli żaden koszt. >
Quote:
A dla bezpieczeństwa - oba Smile

No i tak jest.
....nawet powerbank mogę naładować heby'emu, jakby jechał ze mną na
wycieczkę Very Happy
--
Pixel
Albo PiS albo Polska

J.F
Guest

Thu Oct 16, 2025 3:32 pm   



On Thu, 16 Oct 2025 15:13:18 +0200, …ǝxᴉ“’Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 13:46, J.F pisze:
Ja mam g‚o›niki i radio FM. Telefon te mam i się ‚aduje podczas jazdy.
Kiedy dojadę na miejsce to mam na‚adowany telefon a nie roz‚adowany Smile
Idea posiadania w‚asnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem i
pe‚ną niezaleno›cią w kadych warunkach. Heby woli tryb pasoytniczy i
nawet mu się nie dziwię, bo wiele osb tak ma.

Ja popieram w‚asne zasilanie, ale kondycję mam s‚abą, więc
pasoytnicze mi się bardziej podoba :-)

Kondycja akurat tutaj nie jest specjalnie istotna. Zawodowy kolarz
wyciska 2kW w peda‚ach

Raczej 600-700W, o ile pamiętam, z tym, e d‚ugotrwale.

Quote:
a my rozmawiamy o 10W bo tyle sobie ustawiam

Ale jak nie zawododowy, więc nie wiem czy 50W wyciskam :-)

Quote:
potencjometrem podczas jazdy, eby ‚adować telefon. W nocy te mogę mieć
10W bo jest 15Ah akumulator ale o›wietlenie wpierdala 40W czyli ‚Ä…cznie

Ale to masz "jasno jak w dzien" :-)

Quote:
4A bym musia‚ wykręcać peda‚ami a wtedy ju czuć, jakby się pod ma‚Ä…
grkę jecha‚o.

40W ... przy masie z rowerem 100kg, to jest 0.04m/s w grę.
Takie powiedzmy 4m/s w poziomie i grka 1% ...

Quote:
W dzie„ mona sobie ustawić 15W i do‚adować ten
akumulator. Oczywi›cie opcja ‚adowania akumulatora z gniazdka w piwnicy
rwnie istnieje i nie muszę ciągle ‚adować tego akumulatora podczas
jazdy. Ju pisa‚em, e jest tani, więc mając 5 lat nadal yje a koszt to
30z‚
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-bluebox-gel-15-6-t1-6v-15ah-17734445468
czyli aden koszt.

Taniocha ... promocja jaka›?

Ale z dostawą to ju 47zl Razz Chyba, e potrzebujesz 2, lub cos innego
dobierzesz.

Quote:
A dla bezpiecze„stwa - oba Smile
No i tak jest.
...nawet powerbank mogę na‚adować heby'emu, jakby jecha‚ ze mną na
wycieczkę Very Happy

J.

J.F
Guest

Thu Oct 16, 2025 3:58 pm   



On Thu, 16 Oct 2025 15:13:18 +0200, …ǝxᴉ“’Âí íí í wrote:
Quote:
Oczywi›cie opcja ‚adowania akumulatora z gniazdka w piwnicy
rwnie istnieje i nie muszę ciągle ‚adować tego akumulatora podczas
jazdy. Ju pisa‚em, e jest tani, więc mając 5 lat nadal yje a koszt to
30z‚
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-bluebox-gel-15-6-t1-6v-15ah-17734445468
czyli aden koszt.

P.S. a wersje 12V 7Ah do UPS wstawia‚es?
Ile wytrzymują?


J.

heby
Guest

Thu Oct 16, 2025 4:14 pm   



On 16/10/2025 12:05, x wrote:
Quote:
Panele są na plecaku. To na te większe ekstrema. Na te mniejsze to
telefon styka na ~2 dni, z powerbankiem kilka razy dłużej.
Bajki opowiadasz. Akurat kiedyś nabyłem taki panel 30W. W taki dzień jak
dzisiaj daje 1% swojej mocy w południe.

Panel w pochmurny dzień vs słoneczny dzien daje 10%. Nie wiem skąd masz
1%, to nie jest prawda. Albo źle zrobiona przetwornica, której nie chce
się pracować przy małej mocy. Sam panel niewiele tu winny.

Quote:
plecaku. Zimą/krótkie słońce/zachmurzenie to jednak nie działa i
potrzeba 3 tygodni, żeby się akumulatorki naładowały. Po prostu MAM i
WIEM.

Ja nie chodze z plecakiem zimą. To rozwiązuje problem.

Quote:
Mnie jednak nie zastanawiało specjalnie, dlaczego ustawiają wiatraczki
wzdłuż drogi do oświetlenia, zamiast paneli czy zasilania kablowego.

Aby był backup na serię kilku pochmurnych dni. Można było wsadzić
większy panel albo dać wiatraczek. Wiatraczki w mojej okolicy zatarły
się. Jest ich coraz mniej. Chyba się nie sprawdziło.

Quote:
Otu:https://swiatoze.pl/turbina-wiatrowa-ktora-wykorzystuje-ruch-
pojazdow-do-produkcji-energii/  widocznie panel PV nie jest taki fajny Smile

To raczej pokazowa technologia. Bez większego sensu, bo idę o zakład, że
infrastruktura w tym miejscu ma normalne zasilanie.

Coś jak solarne drogi. Nie maja śladu sensu, ale można je znaleźć w
kilku miejscach na świecie, wyłcznie po to żeby... żeby... y... no żeby
było.

Quote:
A ja się cały czas zastanawiam co po tych piezoeletrycznych harvesterach
przeciętnemu suwerenowi. Myślę, że kompletnie obojętne i zupełnie
zbędne.
Może suwerenowi jest to niepotrzebne ale w przemyśle na większą skalę
już tak.

Ale w jakich zastosowaniach? Fabryka bez prądu? Czujniki na ZigBee?

Jak by mi ktoś kazał wstawić czujnik bezprzewodowy do obsługi procesu
technologicznego, to bym morę obił. To niebezpieczne.

heby
Guest

Thu Oct 16, 2025 4:17 pm   



On 16/10/2025 12:30, J.F wrote:
Quote:
A ja się cały czas zastanawiam co po tych piezoeletrycznych harvesterach
przeciętnemu suwerenowi. Myślę, że kompletnie obojętne i zupełnie zbędne.
Takich w plecaku?

W plecaku miały być sprężyny.

Quote:
Telefon, trzeba naładować, nawigację. A nie zawsze będzie wieczorem
gniazdko z prądem.

Tego z piezo nie da się naładowac, tam są pewno pikowaty. Ze sprężyn nie
dam wiary, że dostaniemy choć wat ciągle.

Proponuje rozwiązanie chińskie: oni tam mają wybetonowane szlaki w
górach, toalety i McDonalds na szczycie.

Quote:
Ech, kiedy będą te ogniwa paliwowe na alkohol ... a miały być chyba
już 20 lat temu ...

U nas to nie przejdzie z uwagi na podwójne zastosowanie.

J.F
Guest

Thu Oct 16, 2025 4:35 pm   



On Thu, 16 Oct 2025 16:17:40 +0200, heby wrote:
Quote:
On 16/10/2025 12:30, J.F wrote:
A ja się cały czas zastanawiam co po tych piezoeletrycznych harvesterach
przeciętnemu suwerenowi. Myślę, że kompletnie obojętne i zupełnie zbędne.
Takich w plecaku?

W plecaku miały być sprężyny.

Sprężyny prądu nie generują.
Muszą być jeszcze cewki lub piezoelementy :-)

Quote:
Telefon, trzeba naładować, nawigację. A nie zawsze będzie wieczorem
gniazdko z prądem.

Tego z piezo nie da się naładowac, tam są pewno pikowaty.

Przypomina mi się ten dzwonek bezprzewodowy, z przyciskiem bez
baterii.


https://www.youtube.com/watch?v=f_xYoTRwviM
miliwaty?


Quote:
Ze sprężyn nie dam wiary, że dostaniemy choć wat ciągle.

Plecak ciężki, a amplituda ruchu spora.


A google wykopało
https://www.elektroda.pl/news/news2075562.html

2016 ... coś drgnęło
http://instepnanopower.com/

Ale kupic chhyba nadal nie można, tylko zainwestować :_)

A może można kupić
https://spadlabuta.pl/buty-generujace-energie-czy-bedziemy-ladowac-telefon-podczas-chodzenia.html

Quote:
Ech, kiedy będą te ogniwa paliwowe na alkohol ... a miały być chyba
już 20 lat temu ...

U nas to nie przejdzie z uwagi na podwójne zastosowanie.

Przejdzie, z uwagi na dostępność paliwa :-)

J.

x
Guest

Thu Oct 16, 2025 8:08 pm   



W dniu 16.10.2025 o 16:14, heby pisze:

Quote:
Panele są na plecaku. To na te większe ekstrema. Na te mniejsze to
telefon styka na ~2 dni, z powerbankiem kilka razy dłużej.
Bajki opowiadasz. Akurat kiedyś nabyłem taki panel 30W. W taki dzień
jak dzisiaj daje 1% swojej mocy w południe.

Panel w pochmurny dzień vs słoneczny dzien daje 10%. Nie wiem skąd masz
1%, to nie jest prawda. Albo źle zrobiona przetwornica, której nie chce
się pracować przy małej mocy. Sam panel niewiele tu winny.

Mylisz się. Piszę całą prawdę i tylko prawdę Smile Wiem bo mam takie panele
i są pod CIĄGŁĄ kontrolą w aplikacji z logiem. Przykład? Mam też panel
300W i w taki pochmurny dzień daje mi 500mA ładowania. To dużo uważasz
czy mało? Mogę Ci logi pokazać a nawet film nakręcić z multimetrem.
Powiesz jeszcze, że panel stary lub do dupy, otóż mam 2 takie zestawy z
różnymi panelami i pomiar jest porównywalny.
Zawsze mam bekę z tych co "widzieli u kolegi" ale jak podłączyć przyrząd
i dokonać pomiaru to wtedy dziwną minę widzę.>
Quote:
plecaku. Zimą/krótkie słońce/zachmurzenie to jednak nie działa i
potrzeba 3 tygodni, żeby się akumulatorki naładowały. Po prostu MAM i
WIEM.

Ja nie chodze z plecakiem zimą. To rozwiązuje problem.

Latem w lesie jest tak samo ciemno jak zimą na polu Smile>
Quote:
Mnie jednak nie zastanawiało specjalnie, dlaczego ustawiają wiatraczki
wzdłuż drogi do oświetlenia, zamiast paneli czy zasilania kablowego.

Aby był backup na serię kilku pochmurnych dni. Można było wsadzić
większy panel albo dać wiatraczek. Wiatraczki w mojej okolicy zatarły
się. Jest ich coraz mniej. Chyba się nie sprawdziło.

Aha i w te pochmurne dni jest wiatr Smile>
Quote:
Otu:https://swiatoze.pl/turbina-wiatrowa-ktora-wykorzystuje-ruch-
pojazdow-do-produkcji-energii/  widocznie panel PV nie jest taki fajny :)

To raczej pokazowa technologia. Bez większego sensu, bo idę o zakład, że
infrastruktura w tym miejscu ma normalne zasilanie.

Nawet Ci się opisu nie chciało poczytać.>
Quote:
Coś jak solarne drogi. Nie maja śladu sensu, ale można je znaleźć w
kilku miejscach na świecie, wyłcznie po to żeby... żeby... y... no żeby
było.

Chyba jednak nie, bo darmowa energia wiatru z jadących samochodów to
jednak jakiś potencjał.>
Quote:
 > A ja się cały czas zastanawiam co po tych piezoeletrycznych
harvesterach
 > przeciętnemu suwerenowi. Myślę, że kompletnie obojętne i zupełnie
zbędne.
Może suwerenowi jest to niepotrzebne ale w przemyśle na większą skalę
już tak.

Ale w jakich zastosowaniach? Fabryka bez prądu? Czujniki na ZigBee?

Nie, choćby do wszelakich czujników pogodowych, sejsmicznych, wilgotności...
Mam akurat takie czujniki na wentylach przy oponach w aucie. Mierzą
ciśnienie i temperaturę. Odbiornik jest zasilany z PV ale same czujniki
mają baterię. Wystarczy jednak żeby ktoś wpakował tam harvestera, który
wykorzystuje energię z obracającego się koła i ładuje kondzia, żeby nie
było aku. Idealne rozwiązanie zamiast bateryjki. Wszelakie zegary, jak
najbardziej mogą mieć zasilanie z harvestera, czy głupi kalkulator. Ideą
tego jest aby nie używać baterii czy akumulatora, bo zwyczajnie jest to
najbardziej awaryjna część wszystkich takich urządzeń a nawet JEDYNA
awaryjna część, bo same urządzenia mogą pracować setki lat a bateryjki
jednak nie :)


--
Pixel
Albo PiS albo Polska

x
Guest

Thu Oct 16, 2025 8:40 pm   



W dniu 16.10.2025 o 15:58, J.F pisze:

Quote:
P.S. a wersje 12V 7Ah do UPS wstawiałes?
Ile wytrzymują?


Ostatnio stały się modne takie na 10 lat. Dwa lata temu wpakowałem do
UPS i zostało mi jeszcze osiem lat czekania, żeby potwierdzić :)

....a jeśli chodzi o tego producenta to recki ma dość dobre Smile
https://allegro.pl/kategoria/ups-akumulatory-19167?producent=Bluebox


--
Pixel
Albo PiS albo Polska

heby
Guest

Thu Oct 16, 2025 8:51 pm   



On 16/10/2025 20:08, x wrote:
Quote:
Panel w pochmurny dzień vs słoneczny dzien daje 10%. Nie wiem skąd
masz 1%, to nie jest prawda. Albo źle zrobiona przetwornica, której
nie chce się pracować przy małej mocy. Sam panel niewiele tu winny.
Mylisz się. Piszę całą prawdę i tylko prawdę Smile Wiem bo mam takie panele
i są pod CIĄGŁĄ kontrolą w aplikacji z logiem.

Ja również. Wydajność z zachmurzeniem pełnym to dokłądnie 10% wydajności
w pełnym słońcu, co bardzo ładnie widać na wykresach, któe obserwuje od
wielu lat na własnej elektrowni.

Istnieją sytuacje, gdzie wydajność spadła do prawie zera, ale to była na
przykład nawałnica, gdzie nagle robiło się ciemno jak późnym wieczorem.
Przy narmalnej pogodzie zachmurzonej mam 10% wydajności.

Stawiam na to, że przetwornica nie jest w ogóle zaprojektowana do
niskich napięć z panelu. Dlatego sam panel musi być sensownie
zaprojektowany (np. na wyższe napięcie), co często wyklucza chińskie
wynalazki robione na odpierdol.

Quote:
Przykład? Mam też panel
300W i w taki pochmurny dzień daje mi 500mA ładowania. To dużo uważasz
czy mało? Mogę Ci logi pokazać a nawet film nakręcić z multimetrem.

Nie musisz, ja wiem ile dają panele w pochmurny dzień, mam to na żywo w
podglądzie i przypuszczam z jakiej przyczyny Tobie nie dają tego co mi dają.

Quote:
Zawsze mam bekę z tych co "widzieli u kolegi" ale jak podłączyć przyrząd
i dokonać pomiaru to wtedy dziwną minę widzę.

No to mamy słowo przeciwko słowu. U mnie są na to wykresy.

Przykładowo dokładnie dzisiaj, ze 100% słońca, po przyjściu chmur spadło
do 20% produkcji, w kilka minut i utrzymało po chwili około 15% przez
godzinę. Wiem ile dokłądnie ma produkować o każdej minucie, bo mam dane
z innych dni kiedy świeci słońce.

Quote:
Ja nie chodze z plecakiem zimą. To rozwiązuje problem.
Latem w lesie jest tak samo ciemno jak zimą na polu Smile

I wtedy masz 10%. Albo polankę.

Quote:
Otu:https://swiatoze.pl/turbina-wiatrowa-ktora-wykorzystuje-ruch-
pojazdow-do-produkcji-energii/  widocznie panel PV nie jest taki
fajny Smile
To raczej pokazowa technologia. Bez większego sensu, bo idę o zakład,
że infrastruktura w tym miejscu ma normalne zasilanie.
Nawet Ci się opisu nie chciało poczytać.

Przeczytałem i dowiedziałem się że w podziemnych liniach metra nie ma
zasilania.

Autor tego bełkotu nie ma pojęcia co pisze. Energia do ich napędu będzie
się brała z baku kierowców, będzie nieużyteczna i dostępna w miejscach,
gdzie jest już zasilanie (np. oświetlenie).

Coraz bardziej przypomina to debilizmy Szumiły, który postulował, żeby
do osi samochodu elektrycznego dopiąć prądnicę i ładować w ten sposób
baterię. Nie widzę większej różnicy, mamy po prostu modę na takie
kretyńskie pomysły i co gorsza mamy na nie fundusze...

Quote:
Chyba jednak nie, bo darmowa energia wiatru z jadących samochodów to
jednak jakiś potencjał.

Ona nie jest darmowa. Jeśli postawisz takich turbin pierdyliard na
drodze, wzrośnie zużycie paliwa tych samochodów, ograniczysz widoczność,
wygenerujsze szum, dostaniesz pieryliard elementów mechanicznych
wymagających serwisowania. To nie ma śladu sensu, chyba że jesteś
januszem energetyki i przy swoim płocie na trasie S76 postawisz wiatraki
aby łapały pierdy beemek jadących na wiejską dyskotekę. To wtedy tak,
jest szansa że się zwróci za kilkaset lat.

Quote:
Może suwerenowi jest to niepotrzebne ale w przemyśle na większą skalę
już tak.
Ale w jakich zastosowaniach? Fabryka bez prądu? Czujniki na ZigBee?
Nie, choćby do wszelakich czujników pogodowych, sejsmicznych,
wilgotności...

Ale gdzie potrzebujesz tych czujników?

Zigbee i wszystko co ma miliwaty mocy transmisji wymaga odbiornika w
zasięgu wzroku. Czyli zasilania. Czyli masz zasilanie w zasięgu wzroku.
To po co robić to radiowo?

Radiowe czujniki sprawdzą się w domu, gdzie lenistwo stoi za brakiem
kabli w każdym zakamarku. Ale przemysłowo?

Tak na marginesie, w okolicy mojej jest masa czujników radiowych,
służących do pomiaru różnych parametrów, np. stanu zbiornika
retencyjnego. Ale one mają doprowadzone zasilanie, to łączność była
kłopotem, kiedy to robili.

Jak bym się uparł, mógłbym wywołać niezłą panikę podszywając się pod
taki nadajnik. Ramka danych jest dość prosta.

Quote:
Mam akurat takie czujniki na wentylach przy oponach w aucie.

Ciężko to nazwać sensownym zastosowaniem, bo baterie w tych czujnikach
wytrzymują 10 lat i da się je lub baterię (choć czasem kombinując)
wymienić przy okazji zmiany opony.

Quote:
Mierzą
ciśnienie i temperaturę.

Coś mi się wydaje, że mierząc róznice prędkości obrotowej opon można też
zgadnąć jaką mają średnicę i pośrednio ciśnienie. W gruncie rzeczy
wykrycie sytuacji niebezpiecznej jest raczej proste, bez czujników
innych niż ten który już jest do ABS/ESP.

Quote:
mają baterię. Wystarczy jednak żeby ktoś  wpakował tam harvestera, który
wykorzystuje energię z obracającego się koła i ładuje kondzia, żeby nie
było aku.

W Lagunie II wytrzymały ponad 10 lat na CR2032, a potem można było
wydłubać baterię i włożyć nową. Nie ma taki harvester kompletnie śladu
sensu.

Quote:
Idealne rozwiązanie zamiast bateryjki. Wszelakie zegary, jak
najbardziej mogą mieć zasilanie z harvestera, czy głupi kalkulator.

Kalkulatory zasilane z małej celi foto są w handlu od lat 80 co
najmniej. Zazwyczaj kalkulatory używamy przy świetle. W dodaku mój
naukowy Casio, przy intensywnym używaniu, zjadał dwie CR2032 na bodaj 5
lat. Po co kombinować jakąs mechanikę w środku, która na bank się popsuje?

Quote:
Ideą
tego jest aby nie używać baterii czy akumulatora, bo zwyczajnie jest to
najbardziej awaryjna część wszystkich takich urządzeń a nawet JEDYNA
awaryjna część, bo same urządzenia mogą pracować setki lat a bateryjki
jednak nie Smile
Chętnie bym się dowiedział jaka jest awaryjnośc ceramiki piezo,

poddawanej nieustannemu stresowi przez dziesięc lat. Zgaduje że nie za
wielka w porównaniu do ceny tego rozwiązania.

J.F
Guest

Fri Oct 17, 2025 10:34 am   



On Thu, 16 Oct 2025 20:51:55 +0200, heby wrote:
Quote:
On 16/10/2025 20:08, …ǝxᴉ“’Âí íí í wrote:
Panel w pochmurny dzie„ vs s‚oneczny dzien daje 10%. Nie wiem skąd
masz 1%, to nie jest prawda. Albo le zrobiona przetwornica, ktrej
nie chce się pracować przy ma‚ej mocy. Sam panel niewiele tu winny.
Mylisz się. Piszę ca‚Ä… prawdę i tylko prawdę Smile Wiem bo mam takie panele
i są pod CIĄGÄ„ kontrolą w aplikacji z logiem.

Ja rwnie. Wydajno›Ä‡ z zachmurzeniem pe‚nym to dok‚Ä…dnie 10% wydajno›ci
w pe‚nym s‚o„cu, co bardzo ‚adnie widać na wykresach, kte obserwuje od
wielu lat na w‚asnej elektrowni.

Hm, jak pisa‚em - Smiena 8M zak‚ada‚a 1/16, ale moe klisza wybacza‚a
większe b‚Ä™dy :-)

Quote:
Istnieją sytuacje, gdzie wydajno›Ä‡ spad‚a do prawie zera, ale to by‚a na
przyk‚ad nawa‚nica, gdzie nagle robi‚o się ciemno jak pnym wieczorem.
Przy narmalnej pogodzie zachmurzonej mam 10% wydajno›ci.

Stawiam na to, e przetwornica nie jest w ogle zaprojektowana do
niskich napięć z panelu. Dlatego sam panel musi być sensownie
zaprojektowany (np. na wysze napięcie), co często wyklucza chi„skie
wynalazki robione na odpierdol.

IMHO - panel to panel.
Moe mieć co najwyzej jaki› wysoki "prąd up‚ywu".

Quote:
Zawsze mam bekę z tych co "widzieli u kolegi" ale jak pod‚Ä…czyć przyrząd
i dokonać pomiaru to wtedy dziwną minę widzę.

No to mamy s‚owo przeciwko s‚owu. U mnie są na to wykresy.

Przyk‚adowo dok‚adnie dzisiaj, ze 100% s‚o„ca, po przyj›ciu chmur spad‚o
do 20% produkcji, w kilka minut i utrzyma‚o po chwili oko‚o 15% przez
godzinę. Wiem ile dok‚Ä…dnie ma produkować o kadej minucie, bo mam dane
z innych dni kiedy ›wieci s‚o„ce.

To "pe‚ne zachmurzenie" te takie umowne ...

Quote:
Otu:https://swiatoze.pl/turbina-wiatrowa-ktora-wykorzystuje-ruch-
pojazdow-do-produkcji-energii/  widocznie panel PV nie jest taki
fajny Smile
To raczej pokazowa technologia. Bez większego sensu, bo idę o zak‚ad,
e infrastruktura w tym miejscu ma normalne zasilanie.
Nawet Ci się opisu nie chcia‚o poczytać.

Przeczyta‚em i dowiedzia‚em się e w podziemnych liniach metra nie ma
zasilania.

Autor tego be‚kotu nie ma pojęcia co pisze. Energia do ich napędu będzie
się bra‚a z baku kierowcw,

Tak moe niekoniecznie - samochody i tak dmuchają ja boki, trudno
powiedziec, jaki wp‚yw będą mia‚y te wiatraki.
Ale jak zechcą optymalizować uzysk, to pewnie kierowcy odczują :-)

Quote:
będzie nieuyteczna i dostępna w miejscach,
gdzie jest ju zasilanie (np. o›wietlenie).

Przede wszystkim to będzie jej bardzo ma‚o.
Prawdopodobnie nieop‚acalnie ma‚o :-)

Quote:
Coraz bardziej przypomina to debilizmy Szumi‚y, ktry postulowa‚, eby
do osi samochodu elektrycznego dopiąć prądnicę i ‚adować w ten sposb
baterię. Nie widzę większej rnicy, mamy po prostu modę na takie
krety„skie pomys‚y i co gorsza mamy na nie fundusze...

No wiesz ... czy to takie kretynskie, czy zrobić napęd spalinowy na
przd, elektryczny na ty‚, i w takiej hybrydzie ‚adować baterie
obrotami tylnych k‚ ...

Quote:
Chyba jednak nie, bo darmowa energia wiatru z jadących samochodw to
jednak jaki› potencja‚.

Ona nie jest darmowa. Je›li postawisz takich turbin pierdyliard na
drodze, wzro›nie zuycie paliwa tych samochodw, ograniczysz widoczno›Ä‡,
wygenerujsze szum,

Samochody i tak szumią, nawet mocno.
Kto wie - moe taki wiatrak nawet te szumy wyt‚umi ...

Quote:
dostaniesz pieryliard elementw mechanicznych
wymagających serwisowania. To nie ma ›ladu sensu, chyba e jeste›
januszem energetyki i przy swoim p‚ocie na trasie S76 postawisz wiatraki
aby ‚apa‚y pierdy beemek jadących na wiejską dyskotekę. To wtedy tak,
jest szansa e się zwrci za kilkaset lat.

Jako› tak :-)

Quote:
Moe suwerenowi jest to niepotrzebne ale w przemy›le na większą skalę
ju tak.
Ale w jakich zastosowaniach? Fabryka bez prądu? Czujniki na ZigBee?
Nie, choćby do wszelakich czujnikw pogodowych, sejsmicznych,
wilgotno›ci...

Ale gdzie potrzebujesz tych czujnikw?

Zigbee i wszystko co ma miliwaty mocy transmisji wymaga odbiornika w
zasięgu wzroku. Czyli zasilania. Czyli masz zasilanie w zasięgu wzroku.
To po co robić to radiowo?

No ale jak masz np 500km rurociągu, i chcia‚by› co 50km mierzyć
parametry, to ju inna rozmowa.

Quote:
Radiowe czujniki sprawdzą się w domu, gdzie lenistwo stoi za brakiem
kabli w kadym zakamarku. Ale przemys‚owo?

Tak na marginesie, w okolicy mojej jest masa czujnikw radiowych,
s‚uących do pomiaru rnych parametrw, np. stanu zbiornika
retencyjnego. Ale one mają doprowadzone zasilanie, to ‚Ä…czno›Ä‡ by‚a
k‚opotem, kiedy to robili.

No widzisz, a teraz odwrotnie.

Quote:
Jak bym się upar‚, mg‚bym wywo‚ać niez‚Ä… panikę podszywając się pod
taki nadajnik. Ramka danych jest do›Ä‡ prosta.

Się kto› podszyje, to się zabezpieczy :-)

Quote:
Mam akurat takie czujniki na wentylach przy oponach w aucie.
Cięko to nazwać sensownym zastosowaniem, bo baterie w tych czujnikach
wytrzymują 10 lat i da się je lub baterię (choć czasem kombinując)
wymienić przy okazji zmiany opony.

No w‚asnie - kombinująć.

Poza tym wodomierze w domach, gazomierze - miliony doprowadze„
zasilania, wymiana co 8-10 lat, albo jakis zgrabny harvester.

Quote:
Mierzą
ci›nienie i temperaturę.
Co› mi się wydaje, e mierząc rznice prędko›ci obrotowej opon mona te
zgadnąć jaką mają ›rednicę i po›rednio ci›nienie.

Chyba kiepsko, bo tych bezpo›rednich czujnikw przybywa.

Quote:
mają baterię. Wystarczy jednak eby kto›Â  wpakowa‚ tam harvestera, ktry
wykorzystuje energię z obracającego się ko‚a i ‚aduje kondzia, eby nie
by‚o aku.

W Lagunie II wytrzyma‚y ponad 10 lat na CR2032, a potem mona by‚o
wyd‚ubać baterię i w‚oyć nową. Nie ma taki harvester kompletnie ›ladu
sensu.

Bateria, wyd‚ubanie - nie lepiej harvester?

Tylko mona go te w miarę prosto zrobić - magnes gdzies w pia›cie,
ceweczka w czujniku Smile
Albo czytnik RFID w nadkolu :-)

Quote:
Idealne rozwiązanie zamiast bateryjki. Wszelakie zegary, jak
najbardziej mogą mieć zasilanie z harvestera, czy g‚upi kalkulator.

Kalkulatory zasilane z ma‚ej celi foto są w handlu od lat 80 co
najmniej. Zazwyczaj kalkulatory uywamy przy ›wietle. W dodaku mj
naukowy Casio, przy intensywnym uywaniu, zjada‚ dwie CR2032 na bodaj 5
lat. Po co kombinować jakąs mechanikę w ›rodku, ktra na bank się popsuje?

Tak jest.

Przy czym ... kalkulatory odesz‚y do lamusa ...

Quote:
Ideą
tego jest aby nie uywać baterii czy akumulatora, bo zwyczajnie jest to
najbardziej awaryjna czę›Ä‡ wszystkich takich urządze„ a nawet JEDYNA
awaryjna czę›Ä‡, bo same urządzenia mogą pracować setki lat a bateryjki
jednak nie Smile
Chętnie bym się dowiedzia‚ jaka jest awaryjno›c ceramiki piezo,
poddawanej nieustannemu stresowi przez dziesięc lat. Zgaduje e nie za
wielka w porwnaniu do ceny tego rozwiązania.

A ile wytrzymuje w myjkach ultradzwiękowych, nawilaczach, itp ?

J.

io
Guest

Fri Oct 17, 2025 2:09 pm   



W dniu 16.10.2025 o 15:02, x pisze:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 14:02, io pisze:

...
Obecnie dołożyłem tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza się ten rower w
mieście i turystyce. Do ścigania mam inny rower.

Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam słuchawki z kablem :-(

Ja mam głośniki i radio FM. Telefon też mam i się ładuje podczas
jazdy. Kiedy dojadę na miejsce to mam naładowany telefon a nie
rozładowany Smile
Idea posiadania własnego zasilania jest dla mnie idealnym
rozwiązaniem i pełną niezależnością w każdych warunkach. Heby woli
tryb pasożytniczy i nawet mu się nie dziwię, bo wiele osób tak ma.


A ja nie widzę większej różnicy. Jeden zarobił pieniądze na baterie a
drugi na jedzenie by pedałować.

To też tak nie działa. Jeden waży 60kg i liczy każdy gram w rowerze +
opór i każdy kilogram to dla niego strata. Inny waży 90kg i sobie
pedałuje wolniej i w dupie ma to, że jest cięższy o 30kg i musi naciskać
więcej.

I kupuje baterie a nie p..i się w dynama :-)

Quote:
W sumie 90kg z górki ma większą moc niż 60kg, co przy
rekuperacji i jest na plus :D


Trzeba tylko ciągle mieć z górki Smile

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak maksymalnie wykorzystać energię z 920 MHz w RF-Harvester do VEP-RFID?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map