Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Next
J.F
Guest
Thu Oct 16, 2025 1:46 pm
On Thu, 16 Oct 2025 13:33:01 +0200,
Çxá´Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 13:06, J.F pisze:
I jak z niezawodnociÄ
?
5 lat to mao? Akumulator nadal jest sprawny/elowy i tani.
Niezawodnoc caoci.
Miao wiecic, a nie wieci.
Problem w tym, e zawsze wieci
O to pytam.
PogratulowaÄ, jeli zawsze wiecia.
To w koncu rower - jest deszcz, rosa, wstrzÄ
sy, upadki ...
Quote:
Bo jak siÄ popsuje .. zostajesz bez swiata, gdy najbardziej potrzeba
Powerbank te siÄ psuje.
Dwie lampki i zapas baterii?
Te baterie trzeba naadowaÄ a ja mam adowarkÄ ze sobÄ
Inna sprawa, e mam tam spore wiato, Ä
cznie z 20tys lumenw/3 lampy.
Do roweru mam jeszcze przyczepkÄ dla psa, ktra te ma owietlenie z tyu.
Nie interesuje mnie w tedy adowanie czegokolwiek, wymiana baterii.
Ten sprzÄt jest zawsze przygotowany i bezobsugowy i taki ma byÄ.
Zero stresu, zero pamiÄtania. Dziaa zawsze.
Ale kiedys przestanie.
I liczenie e "ma dziaaÄ zawsze" to takie yczeniowe jest :-)
Quote:
Akurat tutaj, mam opcjÄ, e mogÄ nawet usunÄ
Ä
ten akumulator a dynamo (to koo od roweru elektrycznego) nadal dziaa.
Jest tam przetwornica step down i mam "stay" wolta od 5km/h. Dlatego
wanie instalacja jest 6V a nie 12, bo 12V to dopiero jest przy ~ 10km/h
SÄ
przetwornice down/up
Nie, tak to nie dziaa tutaj

Step up ma ten problem, e jest
niewydajne prÄ
dowo przy maych obrotach. Przy step down jest odwrotnie
Niewydajne ale co doaduje. Albo zawieci - przynajmniej na tyle,
eby Cie samochd nie rozjecha :-)
Quote:
Obecnie dooyem tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza siÄ ten rower w
miecie i turystyce. Do cigania mam inny rower.
Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam suchawki z kablem :-(
Ja mam goniki i radio FM. Telefon te mam i siÄ aduje podczas jazdy.
Kiedy dojadÄ na miejsce to mam naadowany telefon a nie rozadowany
Idea posiadania wasnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiÄ
zaniem i
penÄ
niezalenociÄ
w kadych warunkach. Heby woli tryb pasoytniczy i
nawet mu siÄ nie dziwiÄ, bo wiele osb tak ma.
Ja popieram wasne zasilanie, ale kondycjÄ mam sabÄ
, wiÄc
pasoytnicze mi siÄ bardziej podoba :-)
A dla bezpieczestwa - oba :-)
J.
io
Guest
Thu Oct 16, 2025 2:02 pm
W dniu 16.10.2025 o 13:33, x pisze:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 13:06, J.F pisze:
....
Obecnie dołożyłem tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza się ten rower w
mieście i turystyce. Do ścigania mam inny rower.
Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam słuchawki z kablem :-(
Ja mam głośniki i radio FM. Telefon też mam i się ładuje podczas jazdy.
Kiedy dojadę na miejsce to mam naładowany telefon a nie rozładowany
Idea posiadania własnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem i
pełną niezależnością w każdych warunkach. Heby woli tryb pasożytniczy i
nawet mu się nie dziwię, bo wiele osób tak ma.
A ja nie widzę większej różnicy. Jeden zarobił pieniądze na baterie a
drugi na jedzenie by pedałować.
x
Guest
Thu Oct 16, 2025 3:02 pm
W dniu 16.10.2025 o 14:02, io pisze:
Quote:
...
Obecnie dołożyłem tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza się ten rower w
mieście i turystyce. Do ścigania mam inny rower.
Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam słuchawki z kablem :-(
Ja mam głośniki i radio FM. Telefon też mam i się ładuje podczas
jazdy. Kiedy dojadę na miejsce to mam naładowany telefon a nie
rozładowany
Idea posiadania własnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem
i pełną niezależnością w każdych warunkach. Heby woli tryb
pasożytniczy i nawet mu się nie dziwię, bo wiele osób tak ma.
A ja nie widzę większej różnicy. Jeden zarobił pieniądze na baterie a
drugi na jedzenie by pedałować.
To też tak nie działa. Jeden waży 60kg i liczy każdy gram w rowerze +
opór i każdy kilogram to dla niego strata. Inny waży 90kg i sobie
pedałuje wolniej i w dupie ma to, że jest cięższy o 30kg i musi naciskać
więcej. W sumie 90kg z górki ma większą moc niż 60kg, co przy
rekuperacji i jest na plus :D
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
J.F
Guest
Thu Oct 16, 2025 3:12 pm
On Thu, 16 Oct 2025 14:02:44 +0200, io wrote:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 13:33,
Çxá´Âí íí í pisze:
W dniu 16.10.2025 o 13:06, J.F pisze:
...
Obecnie dooyem tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza siÄ ten rower w
miecie i turystyce. Do cigania mam inny rower.
Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam suchawki z kablem :-(
Ja mam goniki i radio FM. Telefon te mam i siÄ aduje podczas jazdy.
Kiedy dojadÄ na miejsce to mam naadowany telefon a nie rozadowany
Idea posiadania wasnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiÄ
zaniem i
penÄ
niezalenociÄ
w kadych warunkach. Heby woli tryb pasoytniczy i
nawet mu siÄ nie dziwiÄ, bo wiele osb tak ma.
A ja nie widzÄ wiÄkszej rnicy. Jeden zarobi pieniÄ
dze na baterie a
drugi na jedzenie by pedaowaÄ.
Po prawdzie, to trzeba by przeliczyÄ co tasze :-)
Ale jak Pixel hamuje z grki, to kosztw nie ma ..
J.
x
Guest
Thu Oct 16, 2025 3:13 pm
W dniu 16.10.2025 o 13:46, J.F pisze:
Quote:
Ja mam głośniki i radio FM. Telefon też mam i się ładuje podczas jazdy.
Kiedy dojadę na miejsce to mam naładowany telefon a nie rozładowany
Idea posiadania własnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiązaniem i
pełną niezależnością w każdych warunkach. Heby woli tryb pasożytniczy i
nawet mu się nie dziwię, bo wiele osób tak ma.
Ja popieram własne zasilanie, ale kondycję mam słabą, więc
pasożytnicze mi się bardziej podoba
Kondycja akurat tutaj nie jest specjalnie istotna. Zawodowy kolarz
wyciska 2kW w pedałach a my rozmawiamy o 10W bo tyle sobie ustawiam
potencjometrem podczas jazdy, żeby ładować telefon. W nocy też mogę mieć
10W bo jest 15Ah akumulator ale oświetlenie wpierdala 40W czyli łącznie
4A bym musiał wykręcać pedałami a wtedy już czuć, jakby się pod małą
górkę jechało. W dzień można sobie ustawić 15W i doładować ten
akumulator. Oczywiście opcja ładowania akumulatora z gniazdka w piwnicy
również istnieje i nie muszę ciągle ładować tego akumulatora podczas
jazdy. Już pisałem, że jest tani, więc mając 5 lat nadal żyje a koszt to
30zł
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-bluebox-gel-15-6-t1-6v-15ah-17734445468
czyli żaden koszt. >
Quote:
A dla bezpieczeństwa - oba
No i tak jest.
....nawet powerbank mogę naładować heby'emu, jakby jechał ze mną na
wycieczkę
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
J.F
Guest
Thu Oct 16, 2025 3:32 pm
On Thu, 16 Oct 2025 15:13:18 +0200,
Çxá´Âí íí í wrote:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 13:46, J.F pisze:
Ja mam goniki i radio FM. Telefon te mam i siÄ aduje podczas jazdy.
Kiedy dojadÄ na miejsce to mam naadowany telefon a nie rozadowany
Idea posiadania wasnego zasilania jest dla mnie idealnym rozwiÄ
zaniem i
penÄ
niezalenociÄ
w kadych warunkach. Heby woli tryb pasoytniczy i
nawet mu siÄ nie dziwiÄ, bo wiele osb tak ma.
Ja popieram wasne zasilanie, ale kondycjÄ mam sabÄ
, wiÄc
pasoytnicze mi siÄ bardziej podoba :-)
Kondycja akurat tutaj nie jest specjalnie istotna. Zawodowy kolarz
wyciska 2kW w pedaach
Raczej 600-700W, o ile pamiÄtam, z tym, e dugotrwale.
Quote:
a my rozmawiamy o 10W bo tyle sobie ustawiam
Ale jak nie zawododowy, wiÄc nie wiem czy 50W wyciskam :-)
Quote:
potencjometrem podczas jazdy, eby adowaÄ telefon. W nocy te mogÄ mieÄ
10W bo jest 15Ah akumulator ale owietlenie wpierdala 40W czyli Ä
cznie
Ale to masz "jasno jak w dzien" :-)
Quote:
4A bym musia wykrÄcaÄ pedaami a wtedy ju czuÄ, jakby siÄ pod maÄ
grkÄ jechao.
40W ... przy masie z rowerem 100kg, to jest 0.04m/s w grÄ.
Takie powiedzmy 4m/s w poziomie i grka 1% ...
Quote:
Taniocha ... promocja jaka?
Ale z dostawÄ
to ju 47zl

Chyba, e potrzebujesz 2, lub cos innego
dobierzesz.
Quote:
A dla bezpieczestwa - oba
No i tak jest.
...nawet powerbank mogÄ naadowaÄ heby'emu, jakby jecha ze mnÄ
na
wycieczkÄ
J.
J.F
Guest
Thu Oct 16, 2025 3:58 pm
On Thu, 16 Oct 2025 15:13:18 +0200,
Çxá´Âí íí í wrote:
Quote:
P.S. a wersje 12V 7Ah do UPS wstawiaes?
Ile wytrzymujÄ
?
J.
heby
Guest
Thu Oct 16, 2025 4:14 pm
On 16/10/2025 12:05, x wrote:
Quote:
Panele są na plecaku. To na te większe ekstrema. Na te mniejsze to
telefon styka na ~2 dni, z powerbankiem kilka razy dłużej.
Bajki opowiadasz. Akurat kiedyś nabyłem taki panel 30W. W taki dzień jak
dzisiaj daje 1% swojej mocy w południe.
Panel w pochmurny dzień vs słoneczny dzien daje 10%. Nie wiem skąd masz
1%, to nie jest prawda. Albo źle zrobiona przetwornica, której nie chce
się pracować przy małej mocy. Sam panel niewiele tu winny.
Quote:
plecaku. Zimą/krótkie słońce/zachmurzenie to jednak nie działa i
potrzeba 3 tygodni, żeby się akumulatorki naładowały. Po prostu MAM i
WIEM.
Ja nie chodze z plecakiem zimą. To rozwiązuje problem.
Quote:
Mnie jednak nie zastanawiało specjalnie, dlaczego ustawiają wiatraczki
wzdłuż drogi do oświetlenia, zamiast paneli czy zasilania kablowego.
Aby był backup na serię kilku pochmurnych dni. Można było wsadzić
większy panel albo dać wiatraczek. Wiatraczki w mojej okolicy zatarły
się. Jest ich coraz mniej. Chyba się nie sprawdziło.
Quote:
Otu:https://swiatoze.pl/turbina-wiatrowa-ktora-wykorzystuje-ruch-
pojazdow-do-produkcji-energii/ widocznie panel PV nie jest taki fajny
To raczej pokazowa technologia. Bez większego sensu, bo idę o zakład, że
infrastruktura w tym miejscu ma normalne zasilanie.
Coś jak solarne drogi. Nie maja śladu sensu, ale można je znaleźć w
kilku miejscach na świecie, wyłcznie po to żeby... żeby... y... no żeby
było.
Quote:
A ja się cały czas zastanawiam co po tych piezoeletrycznych harvesterach
przeciętnemu suwerenowi. Myślę, że kompletnie obojętne i zupełnie
zbędne.
Może suwerenowi jest to niepotrzebne ale w przemyśle na większą skalę
już tak.
Ale w jakich zastosowaniach? Fabryka bez prądu? Czujniki na ZigBee?
Jak by mi ktoś kazał wstawić czujnik bezprzewodowy do obsługi procesu
technologicznego, to bym morę obił. To niebezpieczne.
heby
Guest
Thu Oct 16, 2025 4:17 pm
On 16/10/2025 12:30, J.F wrote:
Quote:
A ja się cały czas zastanawiam co po tych piezoeletrycznych harvesterach
przeciętnemu suwerenowi. Myślę, że kompletnie obojętne i zupełnie zbędne.
Takich w plecaku?
W plecaku miały być sprężyny.
Quote:
Telefon, trzeba naładować, nawigację. A nie zawsze będzie wieczorem
gniazdko z prądem.
Tego z piezo nie da się naładowac, tam są pewno pikowaty. Ze sprężyn nie
dam wiary, że dostaniemy choć wat ciągle.
Proponuje rozwiązanie chińskie: oni tam mają wybetonowane szlaki w
górach, toalety i McDonalds na szczycie.
Quote:
Ech, kiedy będą te ogniwa paliwowe na alkohol ... a miały być chyba
już 20 lat temu ...
U nas to nie przejdzie z uwagi na podwójne zastosowanie.
J.F
Guest
Thu Oct 16, 2025 4:35 pm
On Thu, 16 Oct 2025 16:17:40 +0200, heby wrote:
Quote:
On 16/10/2025 12:30, J.F wrote:
A ja się cały czas zastanawiam co po tych piezoeletrycznych harvesterach
przeciętnemu suwerenowi. Myślę, że kompletnie obojętne i zupełnie zbędne.
Takich w plecaku?
W plecaku miały być sprężyny.
Sprężyny prądu nie generują.
Muszą być jeszcze cewki lub piezoelementy :-)
Quote:
Telefon, trzeba naładować, nawigację. A nie zawsze będzie wieczorem
gniazdko z prądem.
Tego z piezo nie da się naładowac, tam są pewno pikowaty.
Przypomina mi się ten dzwonek bezprzewodowy, z przyciskiem bez
baterii.
https://www.youtube.com/watch?v=f_xYoTRwviM
miliwaty?
Quote:
Ze sprężyn nie dam wiary, że dostaniemy choć wat ciągle.
Plecak ciężki, a amplituda ruchu spora.
A google wykopało
https://www.elektroda.pl/news/news2075562.html
2016 ... coś drgnęło
http://instepnanopower.com/
Ale kupic chhyba nadal nie można, tylko zainwestować :_)
A może można kupić
https://spadlabuta.pl/buty-generujace-energie-czy-bedziemy-ladowac-telefon-podczas-chodzenia.html
Quote:
Ech, kiedy będą te ogniwa paliwowe na alkohol ... a miały być chyba
już 20 lat temu ...
U nas to nie przejdzie z uwagi na podwójne zastosowanie.
Przejdzie, z uwagi na dostępność paliwa :-)
J.
x
Guest
Thu Oct 16, 2025 8:08 pm
W dniu 16.10.2025 o 16:14, heby pisze:
Quote:
Panele są na plecaku. To na te większe ekstrema. Na te mniejsze to
telefon styka na ~2 dni, z powerbankiem kilka razy dłużej.
Bajki opowiadasz. Akurat kiedyś nabyłem taki panel 30W. W taki dzień
jak dzisiaj daje 1% swojej mocy w południe.
Panel w pochmurny dzień vs słoneczny dzien daje 10%. Nie wiem skąd masz
1%, to nie jest prawda. Albo źle zrobiona przetwornica, której nie chce
się pracować przy małej mocy. Sam panel niewiele tu winny.
Mylisz się. Piszę całą prawdę i tylko prawdę

Wiem bo mam takie panele
i są pod CIĄGŁĄ kontrolą w aplikacji z logiem. Przykład? Mam też panel
300W i w taki pochmurny dzień daje mi 500mA ładowania. To dużo uważasz
czy mało? Mogę Ci logi pokazać a nawet film nakręcić z multimetrem.
Powiesz jeszcze, że panel stary lub do dupy, otóż mam 2 takie zestawy z
różnymi panelami i pomiar jest porównywalny.
Zawsze mam bekę z tych co "widzieli u kolegi" ale jak podłączyć przyrząd
i dokonać pomiaru to wtedy dziwną minę widzę.>
Quote:
plecaku. Zimą/krótkie słońce/zachmurzenie to jednak nie działa i
potrzeba 3 tygodni, żeby się akumulatorki naładowały. Po prostu MAM i
WIEM.
Ja nie chodze z plecakiem zimą. To rozwiązuje problem.
Latem w lesie jest tak samo ciemno jak zimą na polu

>
Quote:
Mnie jednak nie zastanawiało specjalnie, dlaczego ustawiają wiatraczki
wzdłuż drogi do oświetlenia, zamiast paneli czy zasilania kablowego.
Aby był backup na serię kilku pochmurnych dni. Można było wsadzić
większy panel albo dać wiatraczek. Wiatraczki w mojej okolicy zatarły
się. Jest ich coraz mniej. Chyba się nie sprawdziło.
Aha i w te pochmurne dni jest wiatr

>
Quote:
Otu:https://swiatoze.pl/turbina-wiatrowa-ktora-wykorzystuje-ruch-
pojazdow-do-produkcji-energii/ widocznie panel PV nie jest taki fajny :)
To raczej pokazowa technologia. Bez większego sensu, bo idę o zakład, że
infrastruktura w tym miejscu ma normalne zasilanie.
Nawet Ci się opisu nie chciało poczytać.>
Quote:
Coś jak solarne drogi. Nie maja śladu sensu, ale można je znaleźć w
kilku miejscach na świecie, wyłcznie po to żeby... żeby... y... no żeby
było.
Chyba jednak nie, bo darmowa energia wiatru z jadących samochodów to
jednak jakiś potencjał.>
Quote:
> A ja się cały czas zastanawiam co po tych piezoeletrycznych
harvesterach
> przeciętnemu suwerenowi. Myślę, że kompletnie obojętne i zupełnie
zbędne.
Może suwerenowi jest to niepotrzebne ale w przemyśle na większą skalę
już tak.
Ale w jakich zastosowaniach? Fabryka bez prądu? Czujniki na ZigBee?
Nie, choćby do wszelakich czujników pogodowych, sejsmicznych, wilgotności...
Mam akurat takie czujniki na wentylach przy oponach w aucie. Mierzą
ciśnienie i temperaturę. Odbiornik jest zasilany z PV ale same czujniki
mają baterię. Wystarczy jednak żeby ktoś wpakował tam harvestera, który
wykorzystuje energię z obracającego się koła i ładuje kondzia, żeby nie
było aku. Idealne rozwiązanie zamiast bateryjki. Wszelakie zegary, jak
najbardziej mogą mieć zasilanie z harvestera, czy głupi kalkulator. Ideą
tego jest aby nie używać baterii czy akumulatora, bo zwyczajnie jest to
najbardziej awaryjna część wszystkich takich urządzeń a nawet JEDYNA
awaryjna część, bo same urządzenia mogą pracować setki lat a bateryjki
jednak nie :)
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
x
Guest
Thu Oct 16, 2025 8:40 pm
W dniu 16.10.2025 o 15:58, J.F pisze:
Quote:
P.S. a wersje 12V 7Ah do UPS wstawiałes?
Ile wytrzymują?
Ostatnio stały się modne takie na 10 lat. Dwa lata temu wpakowałem do
UPS i zostało mi jeszcze osiem lat czekania, żeby potwierdzić :)
....a jeśli chodzi o tego producenta to recki ma dość dobre
https://allegro.pl/kategoria/ups-akumulatory-19167?producent=Bluebox
--
Pixel
Albo PiS albo Polska
heby
Guest
Thu Oct 16, 2025 8:51 pm
On 16/10/2025 20:08, x wrote:
Quote:
Panel w pochmurny dzień vs słoneczny dzien daje 10%. Nie wiem skąd
masz 1%, to nie jest prawda. Albo źle zrobiona przetwornica, której
nie chce się pracować przy małej mocy. Sam panel niewiele tu winny.
Mylisz się. Piszę całą prawdę i tylko prawdę

Wiem bo mam takie panele
i są pod CIĄGŁĄ kontrolą w aplikacji z logiem.
Ja również. Wydajność z zachmurzeniem pełnym to dokłądnie 10% wydajności
w pełnym słońcu, co bardzo ładnie widać na wykresach, któe obserwuje od
wielu lat na własnej elektrowni.
Istnieją sytuacje, gdzie wydajność spadła do prawie zera, ale to była na
przykład nawałnica, gdzie nagle robiło się ciemno jak późnym wieczorem.
Przy narmalnej pogodzie zachmurzonej mam 10% wydajności.
Stawiam na to, że przetwornica nie jest w ogóle zaprojektowana do
niskich napięć z panelu. Dlatego sam panel musi być sensownie
zaprojektowany (np. na wyższe napięcie), co często wyklucza chińskie
wynalazki robione na odpierdol.
Quote:
Przykład? Mam też panel
300W i w taki pochmurny dzień daje mi 500mA ładowania. To dużo uważasz
czy mało? Mogę Ci logi pokazać a nawet film nakręcić z multimetrem.
Nie musisz, ja wiem ile dają panele w pochmurny dzień, mam to na żywo w
podglądzie i przypuszczam z jakiej przyczyny Tobie nie dają tego co mi dają.
Quote:
Zawsze mam bekę z tych co "widzieli u kolegi" ale jak podłączyć przyrząd
i dokonać pomiaru to wtedy dziwną minę widzę.
No to mamy słowo przeciwko słowu. U mnie są na to wykresy.
Przykładowo dokładnie dzisiaj, ze 100% słońca, po przyjściu chmur spadło
do 20% produkcji, w kilka minut i utrzymało po chwili około 15% przez
godzinę. Wiem ile dokłądnie ma produkować o każdej minucie, bo mam dane
z innych dni kiedy świeci słońce.
Quote:
Ja nie chodze z plecakiem zimą. To rozwiązuje problem.
Latem w lesie jest tak samo ciemno jak zimą na polu
I wtedy masz 10%. Albo polankę.
Quote:
Otu:https://swiatoze.pl/turbina-wiatrowa-ktora-wykorzystuje-ruch-
pojazdow-do-produkcji-energii/ widocznie panel PV nie jest taki
fajny
To raczej pokazowa technologia. Bez większego sensu, bo idę o zakład,
że infrastruktura w tym miejscu ma normalne zasilanie.
Nawet Ci się opisu nie chciało poczytać.
Przeczytałem i dowiedziałem się że w podziemnych liniach metra nie ma
zasilania.
Autor tego bełkotu nie ma pojęcia co pisze. Energia do ich napędu będzie
się brała z baku kierowców, będzie nieużyteczna i dostępna w miejscach,
gdzie jest już zasilanie (np. oświetlenie).
Coraz bardziej przypomina to debilizmy Szumiły, który postulował, żeby
do osi samochodu elektrycznego dopiąć prądnicę i ładować w ten sposób
baterię. Nie widzę większej różnicy, mamy po prostu modę na takie
kretyńskie pomysły i co gorsza mamy na nie fundusze...
Quote:
Chyba jednak nie, bo darmowa energia wiatru z jadących samochodów to
jednak jakiś potencjał.
Ona nie jest darmowa. Jeśli postawisz takich turbin pierdyliard na
drodze, wzrośnie zużycie paliwa tych samochodów, ograniczysz widoczność,
wygenerujsze szum, dostaniesz pieryliard elementów mechanicznych
wymagających serwisowania. To nie ma śladu sensu, chyba że jesteś
januszem energetyki i przy swoim płocie na trasie S76 postawisz wiatraki
aby łapały pierdy beemek jadących na wiejską dyskotekę. To wtedy tak,
jest szansa że się zwróci za kilkaset lat.
Quote:
Może suwerenowi jest to niepotrzebne ale w przemyśle na większą skalę
już tak.
Ale w jakich zastosowaniach? Fabryka bez prądu? Czujniki na ZigBee?
Nie, choćby do wszelakich czujników pogodowych, sejsmicznych,
wilgotności...
Ale gdzie potrzebujesz tych czujników?
Zigbee i wszystko co ma miliwaty mocy transmisji wymaga odbiornika w
zasięgu wzroku. Czyli zasilania. Czyli masz zasilanie w zasięgu wzroku.
To po co robić to radiowo?
Radiowe czujniki sprawdzą się w domu, gdzie lenistwo stoi za brakiem
kabli w każdym zakamarku. Ale przemysłowo?
Tak na marginesie, w okolicy mojej jest masa czujników radiowych,
służących do pomiaru różnych parametrów, np. stanu zbiornika
retencyjnego. Ale one mają doprowadzone zasilanie, to łączność była
kłopotem, kiedy to robili.
Jak bym się uparł, mógłbym wywołać niezłą panikę podszywając się pod
taki nadajnik. Ramka danych jest dość prosta.
Quote:
Mam akurat takie czujniki na wentylach przy oponach w aucie.
Ciężko to nazwać sensownym zastosowaniem, bo baterie w tych czujnikach
wytrzymują 10 lat i da się je lub baterię (choć czasem kombinując)
wymienić przy okazji zmiany opony.
Quote:
Mierzą
ciśnienie i temperaturę.
Coś mi się wydaje, że mierząc róznice prędkości obrotowej opon można też
zgadnąć jaką mają średnicę i pośrednio ciśnienie. W gruncie rzeczy
wykrycie sytuacji niebezpiecznej jest raczej proste, bez czujników
innych niż ten który już jest do ABS/ESP.
Quote:
mają baterię. Wystarczy jednak żeby ktoś wpakował tam harvestera, który
wykorzystuje energię z obracającego się koła i ładuje kondzia, żeby nie
było aku.
W Lagunie II wytrzymały ponad 10 lat na CR2032, a potem można było
wydłubać baterię i włożyć nową. Nie ma taki harvester kompletnie śladu
sensu.
Quote:
Idealne rozwiązanie zamiast bateryjki. Wszelakie zegary, jak
najbardziej mogą mieć zasilanie z harvestera, czy głupi kalkulator.
Kalkulatory zasilane z małej celi foto są w handlu od lat 80 co
najmniej. Zazwyczaj kalkulatory używamy przy świetle. W dodaku mój
naukowy Casio, przy intensywnym używaniu, zjadał dwie CR2032 na bodaj 5
lat. Po co kombinować jakąs mechanikę w środku, która na bank się popsuje?
Quote:
Ideą
tego jest aby nie używać baterii czy akumulatora, bo zwyczajnie jest to
najbardziej awaryjna część wszystkich takich urządzeń a nawet JEDYNA
awaryjna część, bo same urządzenia mogą pracować setki lat a bateryjki
jednak nie
Chętnie bym się dowiedział jaka jest awaryjnośc ceramiki piezo,
poddawanej nieustannemu stresowi przez dziesięc lat. Zgaduje że nie za
wielka w porównaniu do ceny tego rozwiązania.
J.F
Guest
Fri Oct 17, 2025 10:34 am
On Thu, 16 Oct 2025 20:51:55 +0200, heby wrote:
Quote:
On 16/10/2025 20:08,
Çxá´Âí íí í wrote:
Panel w pochmurny dzie vs soneczny dzien daje 10%. Nie wiem skÄ
d
masz 1%, to nie jest prawda. Albo le zrobiona przetwornica, ktrej
nie chce siÄ pracowaÄ przy maej mocy. Sam panel niewiele tu winny.
Mylisz siÄ. PiszÄ caÄ
prawdÄ i tylko prawdÄ

Wiem bo mam takie panele
i sÄ
pod CIÄGÄ kontrolÄ
w aplikacji z logiem.
Ja rwnie. WydajnoÄ z zachmurzeniem penym to dokÄ
dnie 10% wydajnoci
w penym socu, co bardzo adnie widaÄ na wykresach, kte obserwuje od
wielu lat na wasnej elektrowni.
Hm, jak pisaem - Smiena 8M zakadaa 1/16, ale moe klisza wybaczaa
wiÄksze bÄdy :-)
Quote:
IstniejÄ
sytuacje, gdzie wydajnoÄ spada do prawie zera, ale to bya na
przykad nawanica, gdzie nagle robio siÄ ciemno jak pnym wieczorem.
Przy narmalnej pogodzie zachmurzonej mam 10% wydajnoci.
Stawiam na to, e przetwornica nie jest w ogle zaprojektowana do
niskich napiÄÄ z panelu. Dlatego sam panel musi byÄ sensownie
zaprojektowany (np. na wysze napiÄcie), co czÄsto wyklucza chiskie
wynalazki robione na odpierdol.
IMHO - panel to panel.
Moe mieÄ co najwyzej jaki wysoki "prÄ
d upywu".
Quote:
Zawsze mam bekÄ z tych co "widzieli u kolegi" ale jak podÄ
czyÄ przyrzÄ
d
i dokonaÄ pomiaru to wtedy dziwnÄ
minÄ widzÄ.
No to mamy sowo przeciwko sowu. U mnie sÄ
na to wykresy.
Przykadowo dokadnie dzisiaj, ze 100% soca, po przyjciu chmur spado
do 20% produkcji, w kilka minut i utrzymao po chwili okoo 15% przez
godzinÄ. Wiem ile dokÄ
dnie ma produkowaÄ o kadej minucie, bo mam dane
z innych dni kiedy wieci soce.
To "pene zachmurzenie" te takie umowne ...
Quote:
Otu:https://swiatoze.pl/turbina-wiatrowa-ktora-wykorzystuje-ruch-
pojazdow-do-produkcji-energii/ Â widocznie panel PV nie jest taki
fajny
To raczej pokazowa technologia. Bez wiÄkszego sensu, bo idÄ o zakad,
e infrastruktura w tym miejscu ma normalne zasilanie.
Nawet Ci siÄ opisu nie chciao poczytaÄ.
Przeczytaem i dowiedziaem siÄ e w podziemnych liniach metra nie ma
zasilania.
Autor tego bekotu nie ma pojÄcia co pisze. Energia do ich napÄdu bÄdzie
siÄ braa z baku kierowcw,
Tak moe niekoniecznie - samochody i tak dmuchajÄ
ja boki, trudno
powiedziec, jaki wpyw bÄdÄ
miay te wiatraki.
Ale jak zechcÄ
optymalizowaÄ uzysk, to pewnie kierowcy odczujÄ
:-)
Quote:
bÄdzie nieuyteczna i dostÄpna w miejscach,
gdzie jest ju zasilanie (np. owietlenie).
Przede wszystkim to bÄdzie jej bardzo mao.
Prawdopodobnie nieopacalnie mao :-)
Quote:
Coraz bardziej przypomina to debilizmy Szumiy, ktry postulowa, eby
do osi samochodu elektrycznego dopiÄ
Ä prÄ
dnicÄ i adowaÄ w ten sposb
bateriÄ. Nie widzÄ wiÄkszej rnicy, mamy po prostu modÄ na takie
kretyskie pomysy i co gorsza mamy na nie fundusze...
No wiesz ... czy to takie kretynskie, czy zrobiÄ napÄd spalinowy na
przd, elektryczny na ty, i w takiej hybrydzie adowaÄ baterie
obrotami tylnych k ...
Quote:
Chyba jednak nie, bo darmowa energia wiatru z jadÄ
cych samochodw to
jednak jaki potencja.
Ona nie jest darmowa. Jeli postawisz takich turbin pierdyliard na
drodze, wzronie zuycie paliwa tych samochodw, ograniczysz widocznoÄ,
wygenerujsze szum,
Samochody i tak szumiÄ
, nawet mocno.
Kto wie - moe taki wiatrak nawet te szumy wytumi ...
Quote:
dostaniesz pieryliard elementw mechanicznych
wymagajÄ
cych serwisowania. To nie ma ladu sensu, chyba e jeste
januszem energetyki i przy swoim pocie na trasie S76 postawisz wiatraki
aby apay pierdy beemek jadÄ
cych na wiejskÄ
dyskotekÄ. To wtedy tak,
jest szansa e siÄ zwrci za kilkaset lat.
Jako tak :-)
Quote:
Moe suwerenowi jest to niepotrzebne ale w przemyle na wiÄkszÄ
skalÄ
ju tak.
Ale w jakich zastosowaniach? Fabryka bez prÄ
du? Czujniki na ZigBee?
Nie, choÄby do wszelakich czujnikw pogodowych, sejsmicznych,
wilgotnoci...
Ale gdzie potrzebujesz tych czujnikw?
Zigbee i wszystko co ma miliwaty mocy transmisji wymaga odbiornika w
zasiÄgu wzroku. Czyli zasilania. Czyli masz zasilanie w zasiÄgu wzroku.
To po co robiÄ to radiowo?
No ale jak masz np 500km rurociÄ
gu, i chciaby co 50km mierzyÄ
parametry, to ju inna rozmowa.
Quote:
Radiowe czujniki sprawdzÄ
siÄ w domu, gdzie lenistwo stoi za brakiem
kabli w kadym zakamarku. Ale przemysowo?
Tak na marginesie, w okolicy mojej jest masa czujnikw radiowych,
suÄ
cych do pomiaru rnych parametrw, np. stanu zbiornika
retencyjnego. Ale one majÄ
doprowadzone zasilanie, to Ä
cznoÄ bya
kopotem, kiedy to robili.
No widzisz, a teraz odwrotnie.
Quote:
Jak bym siÄ upar, mgbym wywoaÄ niezÄ
panikÄ podszywajÄ
c siÄ pod
taki nadajnik. Ramka danych jest doÄ prosta.
SiÄ kto podszyje, to siÄ zabezpieczy :-)
Quote:
Mam akurat takie czujniki na wentylach przy oponach w aucie.
CiÄko to nazwaÄ sensownym zastosowaniem, bo baterie w tych czujnikach
wytrzymujÄ
10 lat i da siÄ je lub bateriÄ (choÄ czasem kombinujÄ
c)
wymieniÄ przy okazji zmiany opony.
No wasnie - kombinujÄ
Ä.
Poza tym wodomierze w domach, gazomierze - miliony doprowadze
zasilania, wymiana co 8-10 lat, albo jakis zgrabny harvester.
Quote:
MierzÄ
cinienie i temperaturÄ.
Co mi siÄ wydaje, e mierzÄ
c rznice prÄdkoci obrotowej opon mona te
zgadnÄ
Ä jakÄ
majÄ
rednicÄ i porednio cinienie.
Chyba kiepsko, bo tych bezporednich czujnikw przybywa.
Quote:
majÄ
bateriÄ. Wystarczy jednak eby kto wpakowa tam harvestera, ktry
wykorzystuje energiÄ z obracajÄ
cego siÄ koa i aduje kondzia, eby nie
byo aku.
W Lagunie II wytrzymay ponad 10 lat na CR2032, a potem mona byo
wydubaÄ bateriÄ i woyÄ nowÄ
. Nie ma taki harvester kompletnie ladu
sensu.
Bateria, wydubanie - nie lepiej harvester?
Tylko mona go te w miarÄ prosto zrobiÄ - magnes gdzies w piacie,
ceweczka w czujniku
Albo czytnik RFID w nadkolu :-)
Quote:
Idealne rozwiÄ
zanie zamiast bateryjki. Wszelakie zegary, jak
najbardziej mogÄ
mieÄ zasilanie z harvestera, czy gupi kalkulator.
Kalkulatory zasilane z maej celi foto sÄ
w handlu od lat 80 co
najmniej. Zazwyczaj kalkulatory uywamy przy wietle. W dodaku mj
naukowy Casio, przy intensywnym uywaniu, zjada dwie CR2032 na bodaj 5
lat. Po co kombinowaÄ jakÄ
s mechanikÄ w rodku, ktra na bank siÄ popsuje?
Tak jest.
Przy czym ... kalkulatory odeszy do lamusa ...
Quote:
IdeÄ
tego jest aby nie uywaÄ baterii czy akumulatora, bo zwyczajnie jest to
najbardziej awaryjna czÄÄ wszystkich takich urzÄ
dze a nawet JEDYNA
awaryjna czÄÄ, bo same urzÄ
dzenia mogÄ
pracowaÄ setki lat a bateryjki
jednak nie
ChÄtnie bym siÄ dowiedzia jaka jest awaryjnoc ceramiki piezo,
poddawanej nieustannemu stresowi przez dziesiÄc lat. Zgaduje e nie za
wielka w porwnaniu do ceny tego rozwiÄ
zania.
A ile wytrzymuje w myjkach ultradzwiÄkowych, nawilaczach, itp ?
J.
io
Guest
Fri Oct 17, 2025 2:09 pm
W dniu 16.10.2025 o 15:02, x pisze:
Quote:
W dniu 16.10.2025 o 14:02, io pisze:
...
Obecnie dołożyłem tam jeszcze radio. Idealnie sprawdza się ten rower w
mieście i turystyce. Do ścigania mam inny rower.
Radio mam w telefonie.
Ale nie zawsze mam słuchawki z kablem :-(
Ja mam głośniki i radio FM. Telefon też mam i się ładuje podczas
jazdy. Kiedy dojadę na miejsce to mam naładowany telefon a nie
rozładowany
Idea posiadania własnego zasilania jest dla mnie idealnym
rozwiązaniem i pełną niezależnością w każdych warunkach. Heby woli
tryb pasożytniczy i nawet mu się nie dziwię, bo wiele osób tak ma.
A ja nie widzę większej różnicy. Jeden zarobił pieniądze na baterie a
drugi na jedzenie by pedałować.
To też tak nie działa. Jeden waży 60kg i liczy każdy gram w rowerze +
opór i każdy kilogram to dla niego strata. Inny waży 90kg i sobie
pedałuje wolniej i w dupie ma to, że jest cięższy o 30kg i musi naciskać
więcej.
I kupuje baterie a nie p..i się w dynama :-)
Quote:
W sumie 90kg z górki ma większą moc niż 60kg, co przy
rekuperacji i jest na plus :D
Trzeba tylko ciągle mieć z górki
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Next