Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Next
J.F
Guest
Tue Feb 28, 2012 10:03 am
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Quote:
P.S. Ja tam ruszylem 20t. Recznie. czyli co - 20W wedlug ciebie ?
To cienki jesteś. Znam takiego co był w wojsku w czołgach. Opowiadał
że
normalną praktyką jest przepychanie czołgu przez dwie osoby z
breszkami. Dwóch
potrzeba żeby ruszyć a potem już jeden daje radę.
Klamal. Wrota hangaru na szynach jeden ruszy. Ale przesunac je o te
10m to trzeba juz dwoch chlopa i sie dobrze przy tym spocic :-)
J.
wacek
Guest
Tue Feb 28, 2012 1:37 pm
Użytkownik "kogutek" napisał:
Quote:
Przez ile czasu da te 0,5kW? I jak to liczysz? Czy przez dwie godziny
cherlak da radę te 0,5 kW produkować. Czyli prościej czy da radę
przy umownej sprawności prądnicy 100% wyprodukować 1kWh?
Jak liczę to ci powiedziałem z podstawowych wzorów fizyki na energię
kinetyczną i moc, z doświadczenia z wbieganiem w górę po schodach.
Niejaki "ajt" policzył to za ciebie, jemu wyszło 0,7kW.
Jeśli to proste doświadczenie byś sam wykonał to poza obliczeniem mocy na
wznoszenie, dowiedział byś się że w czasie takiego biegu pracują na maksa
wszystkie mięśnie, a moc na wznoszenie jest produkowana tylko w nogach, więc
w czasie takiego biegu produkuje się dobre kilka kilowatów mocy i oczywiście
przeciętny człowiek wytrzyma to przez pojedyncze minuty.
Jadąc rowerem to siedzisz sobie wygodnie i większość generowanej mocy idzie
w pedały, więc te 0.5kW wytrzymasz przez pojedyncze godziny.
Wracając do tematu, jedyne co się rzuca w oczy dla kumatego człowieka to
zadziwiająco niska sprawność dynama tradycyjnego, oraz to że to "nowe" jest
od niego sprawniejsze, natomiast szału nie ma bo to żadne cuda wyciągnąć
kilka watów z kilkuset w kole.
W tym "nowym" dynamie wcale nie musi być żadnych części ruchomych, wystarczy
nieruchomy magnes neodymowy i cewka, magnes generuje w feldze prądy wirowe,
felga się porusza w stosunku do cewki i mamy zmienne pole w niej i prąd.
Prawie każdy kto przeczytał dowolny podręcznik fizyki, potrafił by
skonstruować taką prądnicę sprawniejszą od dynama na 100 sposobów, dlatego
zastanawiające jest dlaczego całymi latami nikt czegoś lepszego nie
produkuje.
Prawdopodobnie dlatego że korporacje albo wykupiły patenty, albo
opatentowały pomysły po to żeby nikt nie mógł czegoś takiego wymyśleć, bo im
się to nie opłaca, więc wielce prawdopodobne za tym wynalazkiem niedługo
zainteresuje się ACTA, PIPA i podobne złodziejskie korporacyjne organizację.
Piotr Gałka
Guest
Tue Feb 28, 2012 2:05 pm
Użytkownik "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4f4ccfbf$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W tym "nowym" dynamie wcale nie musi być żadnych części ruchomych,
wystarczy nieruchomy magnes neodymowy i cewka, magnes generuje w feldze
prądy wirowe, felga się porusza w stosunku do cewki i mamy zmienne pole w
niej i prąd.
Według mnie jednostajny ruch felgi nie spowoduje powstania zmiennego pola,
chyba żeby felga była niejednorodna.
P.G.
Wieslaw Bicz
Guest
Tue Feb 28, 2012 2:42 pm
W dniu 2012-02-27 19:01, Mirek pisze:
Quote:
On 27.02.2012 14:55, kogutek wrote:
750W ma koń jak ma ruszyć z miejsca wóz. Potem do dwustu może
dłużej dać.
Ej, a czy 756W (1KM) to nie jest moc ciągła konia na wale kieratu?
Nie wiem jaką moc chwilową ma koń, ale chyba tu ktoś konia w akcji
(choćby zrywka drzewa) nie widział.
Natomiast jeśli chodzi o rower (troszkę jeżdżę) to podtrzymuje - 250W
moc ciągła kolarza (nie dotyczy L.Armstronga

), 150 - 200W IMHO każdy,
komu rower nie zgnił powinien _chwilowo_ pociągnąć. 20W - to może
pozwoli się rowerowi ledwie toczyć po płaskim i bez wiatru.
Mirek.
Nie wiem, po co się kłócić, skoro dane są dostępne. Na poczekaniu
znalazłem taki wykres:
http://www.leifiphysik.de/web_ph09/umwelt_technik/06fahrrad/energie_leistung.htm
To po niemiecku, ale wyjaśnić trzeba tylko tyle, że czerwona linia
dotyczy wyczynowych kolarzy.
W. Bicz
Wieslaw Bicz
Guest
Tue Feb 28, 2012 2:46 pm
W dniu 2012-02-27 01:19, Tomasz Wójtowicz pisze:
Quote:
W dniu 2012-02-26 23:48, Marek Wodzinski pisze:
No właśnie tak, jak napisałeś. Czujniki prędkości oparte o to
rozwiązanie są stosowane tu i ówdzie. Tutaj dochodzi jeszcze
samowzbudzenie na magnesie trwałym. Zdaje się nawet, że jest coś takiego
jak przetwornica rezonansowa, gdzie rolę felgi rowerowej odgrywa rdzeń
dławika.
Masz jakiegoś linka/linki, gdzie możnaby pooglądać jak takie czujniki są
zrobione, ewentualnie opisane jak i dlaczego to działa?
Bo o ile sposób z obracającym się magnesem jest w miarę intuicyjny, to
coś bez mechaniki jest dla mnie lepszym i ciekawszym pomysłem :-)
W zasadzie to są czujniki reluktancyjne. Jeśli chodzi o to koło
rowerowe, to podejrzewam, że minimalne zwichrowanie koła rowerowego
powoduje pierwotne zmienne pole EM, które indukuje trochę prądu w
jakiejś cewce, a dalej to idzie rezonansowo. To tak jak z prądnicami
samowzbudnymi - wzbudzi się, jeśli charakterystyka będzie powyżej
jakiejś tam krzywej. Tutaj rezonans musi mieć dodatnie sprzężenie zwrotne.
Mam wrażanie, że taki układ nie może być wydajniejszy niż zwykły
mechaniczny, bo prądy wirowe muszą być chyba bardziej stratne, ale może
może wyczucie się tutaj myli?
W. Bicz
Artur(m)
Guest
Tue Feb 28, 2012 3:01 pm
Użytkownik "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4f4ccfbf$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...
[...]
Quote:
Prawdopodobnie dlatego że korporacje albo wykupiły patenty, albo
opatentowały pomysły po to żeby nikt nie mógł czegoś takiego wymyśleć, bo
im się to nie opłaca, [...]
Komu zagraża sprawne dynamo rowerowe?
Może masz rację, ale nie mogę sobie tego
samodzielnie wyobrazić.
Artur(m)
Jacek Maciejewski
Guest
Tue Feb 28, 2012 3:06 pm
Dnia Tue, 28 Feb 2012 13:37:26 +0100, wacek napisał(a):
Quote:
felga się porusza w stosunku do cewki i mamy zmienne pole w niej
I tu się mylisz.
--
Jacek
Artur M. Piwko
Guest
Tue Feb 28, 2012 3:22 pm
In the darkest hour on Mon, 27 Feb 2012 21:54:08 +0100,
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> screamed:
Quote:
Jesli dobrze pamietam, to ja w gorach w 10 minut wspinam sie o 100m.
Ale ja niewytrenowany jestem i kondycje mam juz bardzo slaba
a i tak to jest jakies 160W, dostepne przez kilka godzin ..
"W górach" to bardzo ogólny kwantyfikator. Podaj prędkość wznoszenia
przy wspinaniu się np. na Kozi Wierch. :P
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
[ 15:22:20 user up 13092 days, 3:17, 1 user, load average: 0.98, 0.28, 0.00 ]
grep... grep... grep... (Frog with UNIX stuck in its' throat)
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Feb 28, 2012 3:25 pm
Hello Piotr,
Tuesday, February 28, 2012, 2:05:19 PM, you wrote:
Quote:
W tym "nowym" dynamie wcale nie musi być żadnych części ruchomych,
wystarczy nieruchomy magnes neodymowy i cewka, magnes generuje w feldze
prądy wirowe, felga się porusza w stosunku do cewki i mamy zmienne pole w
niej i prąd.
Według mnie jednostajny ruch felgi nie spowoduje powstania zmiennego pola,
chyba żeby felga była niejednorodna.
Nie możemy zakładać niejednorodności felgi - stawiam 5PLN, że moje
rozwikłanie jest poprawne :)
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
wacek
Guest
Tue Feb 28, 2012 4:18 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
Quote:
Według mnie jednostajny ruch felgi nie spowoduje powstania
zmiennego pola, chyba żeby felga była niejednorodna.
Nie możemy zakładać niejednorodności felgi - stawiam 5PLN,
że moje rozwikłanie jest poprawne
ale ja wcale nie twierdzę ze w tym konkretnym "dynamie" nie ma ruchomych
magnesów, twierdzę tylko że do działania takiego "dynama" wystarczą
nieruchome: cewka i magnes.
natomiast ruch felgi, niezależnie czy jest jednostajny czy nie, powoduje że
pole magnetyczne ze stałego magnesu w feldze jest zmienne, a prądy wirowe
może nawet lokalnie stałe, generują zmienne pole magnetyczne, bo są w ruchu.
Piotr Gałka
Guest
Tue Feb 28, 2012 4:35 pm
Użytkownik "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4f4cee92$0$26683$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
Według mnie jednostajny ruch felgi nie spowoduje powstania
zmiennego pola, chyba żeby felga była niejednorodna.
Nie możemy zakładać niejednorodności felgi - stawiam 5PLN,
że moje rozwikłanie jest poprawne :)
ale ja wcale nie twierdzę ze w tym konkretnym "dynamie" nie ma ruchomych
magnesów, twierdzę tylko że do działania takiego "dynama" wystarczą
nieruchome: cewka i magnes.
natomiast ruch felgi, niezależnie czy jest jednostajny czy nie, powoduje
że pole magnetyczne ze stałego magnesu w feldze jest zmienne, a prądy
wirowe może nawet lokalnie stałe, generują zmienne pole magnetyczne, bo są
w ruchu.
I tu się nie zgadzamy.
P.G.
J.F
Guest
Tue Feb 28, 2012 5:57 pm
Użytkownik "Artur M. Piwko" napisał w wiadomości
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> screamed:
Quote:
Jesli dobrze pamietam, to ja w gorach w 10 minut wspinam sie o
100m.
Ale ja niewytrenowany jestem i kondycje mam juz bardzo slaba
a i tak to jest jakies 160W, dostepne przez kilka godzin ..
"W górach" to bardzo ogólny kwantyfikator. Podaj prędkość wznoszenia
przy wspinaniu się np. na Kozi Wierch.
A ktory to i jak sie tam wspina ?
Tak czy inaczej - ciekawostke u siebie zauwazylem, a moze i wcale nie
ciekawe - jak teren sie wznosi lagodnie to moge isc szybko, jak
bardziej stromo to juz wolno, jak jeszcze stromiej to przystanki musze
robic czesto - a predkosc wznoszenia wychodzila mniej wiecej taka
sama.
J.
Mirek
Guest
Tue Feb 28, 2012 7:05 pm
On 28.02.2012 15:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Nie możemy zakładać niejednorodności felgi - stawiam 5PLN, że moje
rozwikłanie jest poprawne :)
Tylko że trochę chyba zawikłałeś opis.
Magnes walcowy z osią obrotu prostopadłą do osi felgi (góra - dół),
magnesowany prostopadle do swojej osi (czyli odwrotnie jak większość
neodymów), umieszczony w cewce równoległej do felgi - czy tak?
Raczej tylko jedna para biegunów - więcej to trzeba by więcej cewek i
chyba się nie opłaci.
Zastanawia mnie jednak, że reklamują to jako "bezgłośne"... choć pewnie
gdyby nie miało elementów ruchomych też warto byłoby wspomnieć.
Mirek.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Feb 28, 2012 7:18 pm
Hello Mirek,
Tuesday, February 28, 2012, 7:05:55 PM, you wrote:
Quote:
Nie możemy zakładać niejednorodności felgi - stawiam 5PLN, że moje
rozwikłanie jest poprawne
Tylko że trochę chyba zawikłałeś opis.
Magnes walcowy z osią obrotu prostopadłą do osi felgi (góra - dół),
magnesowany prostopadle do swojej osi (czyli odwrotnie jak większość
neodymów), umieszczony w cewce równoległej do felgi - czy tak?
Dokładnie tak
A jesli przeszkadza kierunek magnesowania, to można dać dwa magnesy
normalne a pomiedzy nie ośkę.
Quote:
Raczej tylko jedna para biegunów - więcej to trzeba by więcej cewek i
chyba się nie opłaci.
Byłby problem z odbiorem energii.
Quote:
Zastanawia mnie jednak, że reklamują to jako "bezgłośne"... choć pewnie
gdyby nie miało elementów ruchomych też warto byłoby wspomnieć.
Nie ma przekładni a łożyskowanie jednego elementu nie powinno
hałasować.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
wacek
Guest
Tue Feb 28, 2012 11:19 pm
Użytkownik "Piotr Gałka" napisał{
Quote:
I tu się nie zgadzamy. P.G.
ale z czym się nie zgadzasz, rozwiniesz trochę?
że prąd w feldze która się porusza nie generuje zmiennego pola magnetycznego
w cewce?
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Next