RTV forum PL | NewsGroups PL

Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

Autonomiczne samochody i kolizja Google-car

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 27, 28, 29  Next

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 8:46 pm   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:ne0ti5$1a1$1@dont-email.me...
Quote:
Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy.
Ciekaw jestem, co program zrobi?

No jak to co? Spróbuje wyhamować tyle ile się da.
A takiego samobójce będzie widział radarem i lidarem z daleka.

Jeszcze niech zdecyduje, czy gość sobie się o ścianę opiera, czy tańczy do
ulubionej muzyki ze słuchawek, czy właśnie zamierza mu pod koła wpaść. Ale
do tego już potrzeba intuicji. Daru, którego komputer z pewnością nie ma.
Można przewidywać matematycznie, ale nadal pozostaje to suchą matematyką,
zbitkiem algorytmów. Sztuczna, nawet superinteligencja, mimo wszystko nadal
jest sztuczna.

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

Jarosław Sokołowski
Guest

Tue Apr 05, 2016 8:58 pm   



ACMM-033 napisało:

Quote:
Powiedcie mi, że to nieprawda! Te systemy śledzenia pasa ruchu
naprawdę działają na tej zasadzie?! Jeszcze tego Forda nie
puścili z torbami, tak jak teraz chcą to zrobić z Volkswagenem?
Pomysłodawcy nie zamknęli jeszcze w szpitalu dla obłąkanych?

Widzę, że też jesteś sceptykiem, jak ja...? Ja tam dam szansę,
poczekam, jak się to rozwinie.

W tym przypadku po prostu realistą. Wiele razy słyszałem w radiu
reklamy samochodów, co to same trzymają się pasa ruchu, więc są
bezpieczniejsze od innych. Reklamom, to ja z zasady nie wierzę,
ale spodziewałem się, że to jednak jest jakiś rozsądny układ
samosterujący lub przynajmniej jego namiastka. W życiu bym nie
przypuszczał, że ktoś, kto kupuje wypasioną brykę i wierzy w jej
cudowne właściwości, tak naprawdę oddaje swój los w ręce pijanego
ziutka w golfie na łysych oponach, który akurat jedzie przed nim.

--
Jarek

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 9:10 pm   



Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości
news:ne0u0g$34q$1@dont-email.me...
Quote:
ACMM-033 wrote:


Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne0k8t$8ej$1@node2.news.atman.pl...

A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne zakończy
temat...

Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co
program
zrobi?

nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
musiał wybrać kogo zabić
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-przyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic

Celne spostrzeżenie, znów mamy walkę karnawału z postem, algorytmów z
intuicją, inteligencją, wartościami moralnymi, itd.
Zauważmy też, że cały czas rozpatrujemy sytuację powiedzmy, zdrową, gdzie
sprawne algorytmy, pojazd, "zderzają się" z rzeczywistością.
K.I.T.T vs K.A.R.R.
Teoretycznie identyczne pojazdy - ale różne algorytmy, kto oglądał serial, o
polskim tytule "nieustraszony", czy jakoś tak, wie, o co mi chodzi - jakie
były konsekwencje, że algorytmy były różne. I jeszcze tłumacze-pizdy,
tłumacząsy filmowe KITT na polskie lektorskie KARR - przez jeden sezon tak
lektor na KITTa gadał. Ale mniejsza o to. Auto z superwypasionym programem i
osprzętem. A i tak nie było wolne od wad. Zresztą, wystarczyłoby, aby się
paliwo skończyło, lub zatkał przewód paliwowy - i guzik ta cała logika by
pomogła.
Auta Google - diesle? Zwłaszcza TDI?
Powodzenia. Jak automatyka auta poradzi sobie z problemem choroby szalonych
diesli? Potrafi zgasić motor, zanim ten się zatrze i strzeli z kija?
Podpowiadam - odcięcie dopływu paliwa nic nie da, nie zgasi silnika. Bo to
nie paliwo go napędza, lecz olej smarny. Jak sobie poradzi z tym, żeby
zdecydować się poświęcić silnik i uratować resztę, potrafi to? Podkreślam
też, że nie musi być turbiny w dieslu, aby się on rozbiegał. Czy komputer
wrzuci piątkę i strzeli sprzęgłem, w sposób zdecydowany, ale nie za mocny,
jednocześnie z hamowaniem, by zdusić motor...? A awaria potrafi wystąpić
nagle. Co, gdy z jakiegoś powodu zablokuje się linka gazu, pedał,
przepustnica, etc, zależy, co tam samochód ma w środku...? Bo jakoś nie
zostało za mocno powiedziane, co, gdy zdarzy się awaria samego samochodu,
bądź jednej z jego części, choćby to był wystrzał opony na zakręcie. W
najgorszym razie - pojazd zapala się, co wtedy? Mnie to szczerze interesuje.
Artykuł, który podlinkowałeś, nabiera wtedy szczególnego znaczenia - póki
auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc trochę
sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na przywitanie
odetnie?

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

A.L.
Guest

Tue Apr 05, 2016 10:11 pm   



On Tue, 5 Apr 2016 23:10:27 +0200, "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
wrote:

Quote:

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości
news:ne0u0g$34q$1@dont-email.me...
ACMM-033 wrote:


Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne0k8t$8ej$1@node2.news.atman.pl...

A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne zakończy
temat...

Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co
program
zrobi?

nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
musiał wybrać kogo zabić
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-przyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic

Celne spostrzeżenie, znów mamy walkę karnawału z postem, algorytmów z
intuicją, inteligencją, wartościami moralnymi, itd.
Zauważmy też, że cały czas rozpatrujemy sytuację powiedzmy, zdrową, gdzie
sprawne algorytmy, pojazd, "zderzają się" z rzeczywistością.
K.I.T.T vs K.A.R.R.
Teoretycznie identyczne pojazdy - ale różne algorytmy, kto oglądał serial, o
polskim tytule "nieustraszony", czy jakoś tak, wie, o co mi chodzi - jakie
były konsekwencje, że algorytmy były różne. I jeszcze tłumacze-pizdy,
tłumacząsy filmowe KITT na polskie lektorskie KARR - przez jeden sezon tak
lektor na KITTa gadał. Ale mniejsza o to. Auto z superwypasionym programem i
osprzętem. A i tak nie było wolne od wad. Zresztą, wystarczyłoby, aby się
paliwo skończyło, lub zatkał przewód paliwowy - i guzik ta cała logika by
pomogła.
Auta Google - diesle? Zwłaszcza TDI?
Powodzenia. Jak automatyka auta poradzi sobie z problemem choroby szalonych
diesli? Potrafi zgasić motor, zanim ten się zatrze i strzeli z kija?
Podpowiadam - odcięcie dopływu paliwa nic nie da, nie zgasi silnika. Bo to
nie paliwo go napędza, lecz olej smarny. Jak sobie poradzi z tym, żeby
zdecydować się poświęcić silnik i uratować resztę, potrafi to? Podkreślam
też, że nie musi być turbiny w dieslu, aby się on rozbiegał. Czy komputer
wrzuci piątkę i strzeli sprzęgłem, w sposób zdecydowany, ale nie za mocny,
jednocześnie z hamowaniem, by zdusić motor...? A awaria potrafi wystąpić
nagle. Co, gdy z jakiegoś powodu zablokuje się linka gazu, pedał,
przepustnica, etc, zależy, co tam samochód ma w środku...? Bo jakoś nie
zostało za mocno powiedziane, co, gdy zdarzy się awaria samego samochodu,
bądź jednej z jego części, choćby to był wystrzał opony na zakręcie. W
najgorszym razie - pojazd zapala się, co wtedy? Mnie to szczerze interesuje.
Artykuł, który podlinkowałeś, nabiera wtedy szczególnego znaczenia - póki
auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc trochę
sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na przywitanie
odetnie?


Niestety, masz racje. Tak zwana "Sztuczna Inteligencja" jest
porazajaco prymitywna, co nie znaczy ze nie czyni wrazenia na gawiedzi
(patrz Przemol)

A.L.

AlexY
Guest

Tue Apr 05, 2016 10:22 pm   



Pszemol pisze:
Quote:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:ne0otb$amv$2@dont-email.me...
J.F. pisze:
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnng7hk0.2bh.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
To jakieś straszne zawracanie głowy z tymi autonomicznymi samochodami.
Pomysł do zrealizowania i do upowszecznienia -- ale pod jednym
warunkiem.
Że toto nie będzie jeździć po tych samych drogach co ludzie. Nie że tak

Jak widzisz - jezdza. I daja rade.
Tylko raz przeoczyl debesciaka, :-)

Mowa o tej kolizji z autobusem? Moim zdaniem popełnili kardynalny błąd
pozwalając wjechać na zajęty pas zakładając że inny uczestnik go
przepuści.

Błąd też zrobił zakładając że autobus się "nie zmieści" na swojej linii.

Bo powinien założyć że w takich sytuacjach kierowca normalnie
przekracza swoimi kołami linię między pasami: obrys wydzielonego
pasa jezdni nie jest przecież z muru, jak w Egipcie Smile i komputer
musi być tego nauczony żeby przewidział lepiej takie zachowanie
człowieka łagodnie łamiącego przepisy.

Czekaj bo w tej kolizji co była z winy samochodu gugli (jedyny przypadek
jak dotąd) to autobus był cały czas na swoim pasie jadąc na wprost,
autonom na prawoskręcie omijał 2 worki z piaskiem leżące przy prawym
krawężniku.
Błąd pierwszy: zahaczył o pas autobusu robiąc błędne założenie że
zostanie przez autobus przepuszczony - ten kardynalny błąd o którym
wspomniałem.
Błąd drugi: po kiego grzyba omijał te worki na prawie metr? Być może
algorytm tak ustawiony na wypadek gdyby worek okazał się być jakimś
skunksem, spanikował i rzucił się do ucieczki wprost pod koła, IMHO
dyskusyjne.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Tue Apr 05, 2016 10:27 pm   



Jarosław Sokołowski pisze:
[..]
Quote:
Teraz powiem to, co kiedyś powiedział dyrektor Poczty Jej
Królewskiej Mości -- "Telefon? To może dobre u was w Ameryce.
U nas w Anglii dość mamy chłopców na posyłki". Jeśli to troska
o niepełnosprawnych by moała być powodem prac nad samochodami
bez kierowcy, to ja wolę, by pieniądze na badania poszły dla
ludzi, którzy chcą i potrafią się nimi zaopiekować. Nie tylko
zawiozą gdzie będzie trzeba, ale porozmawiają, potraktują jak
drugiego człowieka, coś miłego powiedzą.

Niektórzy z nich chcą trochę samodzielności, nie są aż takimi roślinkami
że nawet nie zaprogramują samochodu dokąd ma pojechać.

[..]


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Tue Apr 05, 2016 10:37 pm   



ACMM-033 pisze:
[..]
Quote:
Artykuł, który podlinkowałeś, nabiera wtedy szczególnego znaczenia -
póki auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc
trochę sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na
przywitanie odetnie?

Chłopie, panikujesz, rozumiem że masz obawy, ale nad tematem od kilku
lat siedzi sztab profesjonalistów, zanim zobaczymy pierwszy fabryczny
samochód autonomiczny jeszcze trochę wody w wiśle upłynie. A te
przykłady które podajesz to sam bym mógł podać metody rozwiązań a gdzie
mi do tych inżynierów co zajmują się tematem.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 10:52 pm   



Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ne161k$35q$10@node1.news.atman.pl...
....
Quote:
Pewnie nikt. A jak się spieprzy sygnalizacja i zapalą się dwa zielone, a
jak wysiądą hamulce w klasycznym samochodzie, a kto poszedł do pierdla jak
się w Toyocie pedał gazu blokował?

Właśnie - niech się w guglowozie pedał zaklinuje na pełnej piździe, nie
tylko "tojotom" się to zdarza. Ciekaw jestem, co komputer w aucie zrobi...

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

Liwiusz
Guest

Tue Apr 05, 2016 11:03 pm   



W dniu 2016-04-06 o 00:52, ACMM-033 pisze:
Quote:

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ne161k$35q$10@node1.news.atman.pl...
...
Pewnie nikt. A jak się spieprzy sygnalizacja i zapalą się dwa zielone,
a jak wysiądą hamulce w klasycznym samochodzie, a kto poszedł do
pierdla jak się w Toyocie pedał gazu blokował?

Właśnie - niech się w guglowozie pedał zaklinuje na pełnej piździe, nie
tylko "tojotom" się to zdarza. Ciekaw jestem, co komputer w aucie zrobi...

No widzisz, w googolowozie można taką awarię przewidzieć i odpowiednio
zaprogramować działanie - eksperci dobiorą optymalne zachowanie, a w
human-wozie reakcje będą losowe, zwykle błędne.

Najważniejszym atutem googlowozu jest to, że będzie mylił się tylko za
pierwszym razem.

--
Liwiusz

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 11:06 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnng89o7.961.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
ACMM-033 napisało:

Powiedcie mi, że to nieprawda! Te systemy śledzenia pasa ruchu
naprawdę działają na tej zasadzie?! Jeszcze tego Forda nie
puścili z torbami, tak jak teraz chcą to zrobić z Volkswagenem?
Pomysłodawcy nie zamknęli jeszcze w szpitalu dla obłąkanych?

Widzę, że też jesteś sceptykiem, jak ja...? Ja tam dam szansę,
poczekam, jak się to rozwinie.

W tym przypadku po prostu realistą. Wiele razy słyszałem w radiu

W sumie na jedno wychodzi, ale mniejsza o to.

Quote:
reklamy samochodów, co to same trzymają się pasa ruchu, więc są

I teraz Waści, pijany malarz namalował krzywo pas ruchu, a ja akurat sięgam
po-coś-tam. Automatyka, oczywiście, wyśledzi jak namalowano linię - proszę,
konsekwencji opisywać nie muszę.

Quote:
bezpieczniejsze od innych. Reklamom, to ja z zasady nie wierzę,

Jak i ja. To jest perfidna manipulacja, stwarzająca u ludzi potrzeby i
pożądania, których normalnie nie mają. W chamski sposób grają na uczuciach
sugerując, że bardziej pokochasz swój płyn do naczyń, mydło, niż najbliższą
ci osobę, a dla ukochanej/-ego zrobisz wszystko, ergo - kupisz. Na szczęście
jestem odporny na takie dicta.

Quote:
ale spodziewałem się, że to jednak jest jakiś rozsądny układ
samosterujący lub przynajmniej jego namiastka. W życiu bym nie
przypuszczał, że ktoś, kto kupuje wypasioną brykę i wierzy w jej
cudowne właściwości, tak naprawdę oddaje swój los w ręce pijanego
ziutka w golfie na łysych oponach, który akurat jedzie przed nim.

I teraz właśnie, niech automat w samochodzie zgaduje, czy ziutek krzywo
jedzie, bo akurat np. sięgał po okulary, czy jest najebany w trzy pizdy. A
to mogą nie byc jedyne powody, czemu krzywo jedzie. My sobie tu pięknie
wyobrażamy, a tu życie potrafi pokazać, jak straszliwie można się na tym
przejechać. Przykład - późnym wieczorem, droga z dala od cywilizacji, ale
jakaś ważna szosa, bo nawet w dobrym stanie. na liczniku ok. 80 km/h, lat
temu od pyty, ze 30. Miejscami malutkie obłoczki mgły, na tyle małe, że nie
trzeba zwalniać. Kolejny obłoczek i nagle, przy wyjściu z niego, śjakieś 10
metrów, kompletnie nieoświetlona furmanka. Palec Boży zrządził, że obyło się
bez wypadku i można było po drobnym wymanewrowaniu (samochodem dość ostro
rzuciło przy hamowaniu i skręceniu kierownicą, a samochody z przeciwka
stanęły) pojechać dalej. Telefon komórkowy wówczas należał do pojęć sci-fi,
bo zaraz bym zadzwonił na policję... jeszcze wówczas milicję. Jestem
ogromnie ciekaw reakcji guglowozu w takich przypadkach.

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 11:13 pm   



Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości
news:ne19r6$lp8$1@dont-email.me...
[quote]bo tego nikt do końca nie wie co samochód zrobi, ani co, jak i czy w
ogóle mu kazać. W któ

masti
Guest

Tue Apr 05, 2016 11:14 pm   



ACMM-033 wrote:

Quote:

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości
news:ne0u0g$34q$1@dont-email.me...
ACMM-033 wrote:


Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne0k8t$8ej$1@node2.news.atman.pl...

A jeżeli to się stanie - to pierwsza ofiara śmiertelna zapewne zakończy
temat...

Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co
program
zrobi?

nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
musiał wybrać kogo zabić
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-przyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic

Celne spostrzeżenie, znów mamy walkę karnawału z postem, algorytmów z
intuicją, inteligencją, wartościami moralnymi, itd.
Zauważmy też, że cały czas rozpatrujemy sytuację powiedzmy, zdrową, gdzie
sprawne algorytmy, pojazd, "zderzają się" z rzeczywistością.
K.I.T.T vs K.A.R.R.
Teoretycznie identyczne pojazdy - ale różne algorytmy, kto oglądał serial, o
polskim tytule "nieustraszony", czy jakoś tak, wie, o co mi chodzi - jakie
były konsekwencje, że algorytmy były różne. I jeszcze tłumacze-pizdy,
tłumacząsy filmowe KITT na polskie lektorskie KARR - przez jeden sezon tak
lektor na KITTa gadał. Ale mniejsza o to. Auto z superwypasionym programem i
osprzętem. A i tak nie było wolne od wad. Zresztą, wystarczyłoby, aby się
paliwo skończyło, lub zatkał przewód paliwowy - i guzik ta cała logika by
pomogła.
Auta Google - diesle? Zwłaszcza TDI?
Powodzenia. Jak automatyka auta poradzi sobie z problemem choroby szalonych
diesli? Potrafi zgasić motor, zanim ten się zatrze i strzeli z kija?
Podpowiadam - odcięcie dopływu paliwa nic nie da, nie zgasi silnika. Bo to
nie paliwo go napędza, lecz olej smarny. Jak sobie poradzi z tym, żeby
zdecydować się poświęcić silnik i uratować resztę, potrafi to? Podkreślam
też, że nie musi być turbiny w dieslu, aby się on rozbiegał. Czy komputer
wrzuci piątkę i strzeli sprzęgłem, w sposób zdecydowany, ale nie za mocny,
jednocześnie z hamowaniem, by zdusić motor...? A awaria potrafi wystąpić
nagle. Co, gdy z jakiegoś powodu zablokuje się linka gazu, pedał,
przepustnica, etc, zależy, co tam samochód ma w środku...? Bo jakoś nie
zostało za mocno powiedziane, co, gdy zdarzy się awaria samego samochodu,
bądź jednej z jego części, choćby to był wystrzał opony na zakręcie. W
najgorszym razie - pojazd zapala się, co wtedy? Mnie to szczerze interesuje.
Artykuł, który podlinkowałeś, nabiera wtedy szczególnego znaczenia - póki
auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc trochę
sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na przywitanie
odetnie?

bo tego nikt do końca nie wie co samochód zrobi, ani co, jak i czy w
ogóle mu kazać. W któ

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 11:20 pm   



Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl> napisał w wiadomości
news:ne1ei6$8ih$1@dont-email.me...
....
Quote:
Chłopie, panikujesz, rozumiem że masz obawy, ale nad tematem od kilku lat
siedzi sztab profesjonalistów, zanim zobaczymy pierwszy fabryczny

To tylko minimalizuje ryzyko. Nie, nie panikuję. Obawy - potraktuj to, jako
ostrożność. Nic nie jest wieczne, a dowolne urządzenie ma to do siebie, ze
wbrew wszystkiemu może się zepsuć. Jak zdechnie starter, to auto nie
pojedzie i będzsie kosztować to może trochę nerwów. A jak komp się zawiesi,
to jak go zresetujesz w jadącym setką aucie?

Quote:
samochód autonomiczny jeszcze trochę wody w wiśle upłynie. A te

W _W_iśle... Ciekaw jestem, czym się te prace zakończą. Oby nie było jak w
Planecie Małp, gdzie ludziom odmówione zostało prawo do samodzielności, w
imię niby ich bezpieczeństwa, czy czego tam...

Quote:
przykłady które podajesz to sam bym mógł podać metody rozwiązań a gdzie mi
do tych inżynierów co zajmują się tematem.

Tylko, że dość często takie moje wróżby się spełniały...

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

ACMM-033
Guest

Tue Apr 05, 2016 11:45 pm   



Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne1g7f$708$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Najważniejszym atutem googlowozu jest to, że będzie mylił się tylko za
pierwszym razem.

Właśnie, będzie... Pierwszy i ostatni raz. Poza tym, brak myślenia - nie
podoba mi się to. Cały czas to komputer. Durny i głupi gomputer. Mój laptop
jest absolutnie durny, głupi, bezmyślny, i tak dalej. To maszyna, realizuje
sztywny program. Co z tego, że może monitoruje każdy scalaczek, czy się nie
przegrzewa. Ale jak mu powiem "tej, komputer, smutno mi", to nie mając
programu, który to zinterpretuje, najwyżej zazgrzyta modemem i zrealizuje
STOP 0x7F (0, 0, 0, 0), czyli błąd dzielenia przez zero. Tak, ja wiem, że
ludzie robią błędy. Kto ich nie robi?

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

ACMM-033
Guest

Wed Apr 06, 2016 12:01 am   



Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości
news:ne1gh3$ecm$1@dont-email.me...
Quote:
przykłady które podajesz to sam bym mógł podać metody rozwiązań a gdzie
mi do tych inżynierów co zajmują się tematem.

z tymi "fachowcami" od motoryzacji to bym uważał.
Skoro potrafią połączyć wycieraczki czy szyby z silnikiem w jeden moduł
tak, że awaria dupereli wpływa na działanie silnika albo szynę danych
bez zabezpieczeń przez ingerecją czy wpływem wody (no ciekawe skąd woda
w samochodzie?) to co dopiero mówić o zaawansowanych technologiach Smile

To będzie, jak ze szklanką od Coli, stale o niej truję, ale stale dzieje się
coś, co wymaga porównania do niej.
I znów - koleżance kasjerce spada, ok. metra chyba, ale ponad pół na pewno.
Podłoga z twardej terakoty, szklanka odbija się kilka sekund jak piłeczka
pingpongowa, nic się nie stało. Identyczna, u mnie, przewraca się na
dywanie. Na kawałki. Może komputer poradzi sobie z wyeliminowaniem
zagrożenia wypadkiem, ale wystarczy, że np. gołąb mu nasra na szybę przed
kamerą i już mamy problem. Albo "okopci" jakiś czujnik. Auto przejedzie
przez kałużę i zaleje np. hmm... no co... dalmierz może, prądnicę, jakiś
element wykonawczy, a brudna woda, to i przewodnictwo prądu. Że zareaguje na
kałużę, to zwolni? Jak odróżni w upalny dzień kałużę od fatamorgany?
(odróżnienie wcale nie jest takie oczywiste, jak by się wydawało)
Chwalebne jest, że dąży się do wsparcia sterowania samochodem. Ale mam
wątpliwości, wobec bezkrytycznego zawierzania technologii. Zbyt wiele razy
przejechałem się na pewnikach, które jednak okazały się nie być pewnikami...
Jak ktoś chce, niech może to nazwie (przesadną) ostrożnością.
Mam nadzieję, że auta nie będą łączyły się ze światem? Wolałbym jednak nie
ryzykować, że jakiś członek męski zamierzy mi się włamać i dobrze, jeśli
tylko zrobić niegroźnego psikusa.

--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 27, 28, 29  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map