RTV forum PL | NewsGroups PL

Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

Autonomiczne samochody i kolizja Google-car

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 27, 28, 29  Next

Piotrek
Guest

Sat Apr 09, 2016 9:58 am   



Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:neagto$5cl$1@mx1.internetia.pl...
Quote:

Wybory są dla głupich. Tylko głupi powierzają swoje sprawy innym.
Mądrzy tego nie potrzebują.

i powierzyli ....... Kaczyńskiemu.

Piotrek
Guest

Sat Apr 09, 2016 10:11 am   



Użytkownik "Piotrek" <niuycasd@aser.we> napisał w wiadomości news:5708d26a$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:neagto$5cl$1@mx1.internetia.pl...
Quote:

Wybory są dla głupich. Tylko głupi powierzają swoje sprawy innym.
Mądrzy tego nie potrzebują.

i powierzyli ....... Kaczyńskiemu.

sprawami mądrych teraz zajmuje się Kaczyński.

Robert Wańkowski
Guest

Sat Apr 09, 2016 10:52 am   



W dniu 2016-04-08 o 4:01, Pszemol pisze:
Quote:
Chyba tak. Bo skąd by się wzięło 15% oszczędności na paliwie.

Nie rozumiem związku. Gdyby nie było w pierwszej kierowcy
to spodziewałbyś się <15% czy >15% oszczędności?
Z tego co zrozumiałem, to ten konwój, który przejechał przez Europę w

tej technologii oszczędza 15% na paliwie.
A oszczędność wynika przecież z powodu optymalnej jazdy zrealizowanej
przez system. Gdyby w pierwszej ciężarówce był kierowca to reszta
autonomicznych powielała by nieekonomiczną jazdę człowieka.

Robert

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:03 am   



"Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> wrote in message
news:5708deff$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2016-04-08 o 4:01, Pszemol pisze:
Chyba tak. Bo skąd by się wzięło 15% oszczędności na paliwie.

Nie rozumiem związku. Gdyby nie było w pierwszej kierowcy
to spodziewałbyś się <15% czy >15% oszczędności?
Z tego co zrozumiałem, to ten konwój, który przejechał przez Europę w tej
technologii oszczędza 15% na paliwie.
A oszczędność wynika przecież z powodu optymalnej jazdy zrealizowanej
przez system. Gdyby w pierwszej ciężarówce był kierowca to reszta
autonomicznych powielała by nieekonomiczną jazdę człowieka.

Z tego co czytałem oszczędność na paliwie bierze się z tego,
że 2 i następne podążają za pierwszą w dużo mniejszych
odległościach, czyli jadą w zmiksowanym przez pierwszą
cieżarówkę powietrzu, same doznając mniejszych oporów.
Coś tak jak rowerzyści nr2 i następni w łańcuszku, jadąc
koło-w-koło mniej się męczą niż ten pierwszy rowerzysta
który musi strugę powietrza sobą rozdzierać na kilka strumieni...
I jadąc na długich dystansach zmieniają się wystawiając na
pierwszego ciągle kogoś innego.
A więc same zgłoszone oszczędności na paliwie moim zdaniem
nie zbyt jasno przekonują czy w tej pierwszej kierowcą był
żywy człowiek czy jakiś automat.

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:06 am   



"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message
news:nea906$g3m$2@node1.news.atman.pl...
Quote:
Pytanie to zadano w sesji Q&A na końcu prezentacji.

Jaka była odpowiedź?
Pominąłem tą część a nie bardzo mam chęć oglądać ponownie.

Pierwsze pytanie z Q&A: minuta 37:55.

Wybacz, ale jeśli Tobie się nie chce oglądać to tym bardziej
mi się nie chce

To następnym razem nie zaczynaj wątku opierającego się TYLKO i video.
Uznaj że Ci się nie chce i nie pisz.

Bardzo udany wątek - nie wiem na co tu narzekać...
Ci co chcieli pogadać video obejrzeli, poglądy wymienili....
Ja jestem zadowolony. A reszta? No cóż... nie dla psa kiełbasa Smile

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:07 am   



"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message
news:nea91v$g3m$3@node1.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 08.04.2016 o 05:06, Pszemol pisze:

Napisał byś odpowiedź, zamiast powoływać się na video.
Nie każdy toleruje taki przekaz w necie.

A jak nie chcesz pisać - to nie zaczynaj takich wątków, tylko idź na
kanał video.

Nikt Ci tu nie każe brać udziału w dyskusji która Ci nie odpowiada.

Tobie też nikt nie każe robić video-śmietnika z grupy dyskusyjnej.
Tekstowej jak najbardziej.

Zgadza się, nikt nie każe ale też nikt nie zabrania bo nie moze Razz
Uśmiechnij się - wiosna idzie wielkimi krokami i ptaszki ćwierkają!

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:10 am   



"ACMM-033" <valhalla@interia.pl> wrote in message
news:ne8ffq$28v$1@node2.news.atman.pl...
Quote:

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ne8cs7$jmb$1@node1.news.atman.pl...
Akurat gdyby dużo jeżdził rowerem, to raczej jezdnią i w ten sposób
problem przejść by go mało dotyczył. Pewnym utrudnieniem są ścieżki;)

Które potrafią wić się jak piskorz, oraz zaczynać/kończyć ch.. wie gdzie.
I teraz panie bracie skacz z asfaltu na chodnik i z powrotem.
Ja mało jeżdżę, ale dużo obserwuję. I widzę, jak to w niektórych
miejscach jest porobione.

To tak jak teściowa na tylnym siedzeniu:
mało jeździ (wcale) ale dużo "obserwuje", poucza i komentuje... Smile))
Najpierw pojeździj troszku więcej, najlepiej rutynowo, w każdy
dzień np. do pracy (słońce czy śnieg) a potem wczuj się w zagadnienie.

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:13 am   



"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message
news:nea960$g3m$4@node1.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 08.04.2016 o 14:12, Pszemol pisze:
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message
news:ne64jj$9c2$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 07.04.2016 o 19:02, SW3 pisze:
W dniu 07.04.2016 o 17:10 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl
pisze:

Zazwyczaj nawet nie zwalniają....

Niektórzy rowerzyści

Nie napisałem że niektórzy.
Napisałem, że poza mną w tym roku nie widziałem ani jednego jadącego
zgodnie z przepisami.

Ponieważ jesteś "niedzielnym" rowerzystą to nie rozumiesz,

I jeszcze poniedziałkowym, wtorkowym, środowym, czwartkowym
piątkowym i sobotnim.
W te dni transportowałem dupsko na rowerze w tym tygodniu.

Więc rozumiem - prawo jest tylko dla kierowców, a od pedalarzy nikt
niczego nie wymaga i ich nie kontroluje.
A niektórym co głupszym wydaje się, że tak jest ok i że powinno się
dodatkowo ich obowiązki zmniejszać.

Nikt tak nie twierdzi.
Twierdzę tylko tyle, że jednostajna, płynna jazda, bez zsiadania
czy zatrzymywania się i rozpędzania od zera jest dla rowerzysty
optymalna. Rowerzysta musi wiedzieć że to on ma popatrzeć
na drogę jak wjeżdza na pasy i to on ma uniknąć kolizji z autem
nadjeżdzającym na pasy i nie wymusić na nim zatrzymania się,
ale wymagać od rowerzysty zsiadanie z rowera na każdej
przecznicy w dużym mieście gdzie przecznice są co chwileczkę jest
niepraktyczne i nieżyciowe. Taki przepis ma mało zalet a dużo wad.

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:16 am   



"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message
news:nea9es$g3m$5@node1.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 08.04.2016 o 14:10, Pszemol pisze:
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message
news:ne5t9n$1l2$2@node1.news.atman.pl...
Po pierwsze - jeśli o mnie chodzi to właśnie zsiadam i przeprowadzam.

Tylko dlatego że poglądy masz takie, że droga jest własnością tych co w
samochodach. Po prostu boisz się takich Cavalino siedzących za kółkiem
:-)

Nie, gdy nic nie jedzie, to zupełnie nie chodzi o to czy się kogoś boję.
Po prostu daję dobry przykład i nie łamię sensownych przepisów
tam gdzie to nie jest konieczne.

Acha, Ty taki "pouczacz, niedoszły nauczyciel-profesor"?
Własne dzieci/wnuki masz? Te sobie pouczaj.
A obcych ludzi zostaw Ty w spokoju, profesorku Smile

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:24 am   



"Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> wrote in message
news:slrnngc5e6.4di.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Jak na razie, to samochód jest alternatywą dla metra, samolotu,
pociągu i wszystkiego co się rusza. Nie odwrotnie. I to ułomną
alternatywą, to taki ersatz. Ja w każdym razie bym wolał z domu
taksówką na lotniska, tysiąc kilometrów samolotem, a na końcu
znowu na kółkach, być może wypożyczonego samochodu. Lepsze
i prostsze rozwiązania są, a jeśli nie są stosowane, to nie z
przyczyn technicznych, a innych. Ja też czasem jadę tysiąc
kilometrów samochodem, choć to tak rozsądne, jak lot helikopterem
do Leningradu po rajstopy dla żony. Czy jest to samochód z żywym
kierowcą, czy z guglową ćwierćinteligencją, ma niewielkie znaczenie.

1000 km to duży dystans, dobry kandydat na przelot samolotem.
Ale 100-200km już mniej sensowne, prawda?
30km w korkach miejskich już bardziej typowe zastosowanie samochodu.

Nie bardzo rozumiem dlaczego tak uparcie jesteś przeciw, argumentując
nieprzekonywująco że na 1000km to się googlotron i do tego taki mały,
niewygodny, miejski nie nadaje. Mały, niewygodny się nie nadaje, owszem.
Ale nadaje się większy, wygodny. Być może z kabiną z tyłu do spania.
Jeszcze takich nie ma ale być może zbudują i będą sprzedawać...
Komuś się przyda. Nawet jak Ty uznasz to za niedobry pomysł.
Przecież na tym polega kapitalizm i wolny rynek że niektórym odpowiada
Twingo czy Corsa a niektórym Tesla S jeszcze innym jakieś Porche.

Quote:
Google robi badania podstawowe nad autonomicznymi samosterującymi
układami. Jako poligon badawczy wybrało sobie samochody. Ja to tak
widzę. A każde badania podstawowe, które nie wiadomo do czego się
przydadzą, są miłe memu sercu. Gdyby im chodziło tylko o usprawnienie
transportu, to inaczej by się za to zabrali.

Wybudowaliby przystanek metra przy każdej kamienicy w Warszawie...
Oczywiście.

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:29 am   



"Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> wrote in message
news:slrnngc9l9.58q.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Ależ mój sceptycyzm tutaj wyrażany odnosi się właśnie do prób modyfikacji
istniejącego świata. Ja wiem, że z wszelkiej inżynierii społecznej nigdy
nie może wyniknąć nic dobrego, liczne przykłady historyczne pokazują, że
rewolucje nie przynoszą niczego dobrego, próby narzucenia nowych porządków
przynoszą tylko nowy bałagan. Na samochody patrzę bardziej kulturowo niż
technicznie, więc dla kogoś, kto widzi wszystko wyłącznie z pozycji
inżynierskich, moje gadanie może zdać się niezrozumiałe. Mój steptycyzm
ma zatem formę aktywną, by nie rzec agresywną -- wara mi stąd, bo z bańki
przywalę i z kopa poprawię.

Co rozumiesz przez kulturowo patrzeć na samochód?
Bo automat w samochodzie nie zmienia jego funkcji podstawowej przecież.
Posiadanie samochodu daje Ci właśnie większą wolność, niezależność od
istniejących lub nieistniejących w Twoim mieście środków publicznego
transportu, rozkładu jazdy itp. Zmienił kulturę spędzania wolnego czasu.
Do dziś inaczej planują weekend ludzie, którzy mają samochód od tych
którzy samochodu nie mają. Podobnie będzie z posiadaczami samochodu
automatycznego, będą mieli inne opcje do dyspozycji od tych bez automatu:
np. nieco dłuższe trasy (mniejsze zmęczenie) jazda w nocy (plus spanie) itp.

Quote:
Jeśli ktoś chce coś wielkiego budować od zera, to też jestem sceptyczny,
ale inaczej. To taki życzliwy sceptycyzm -- twórzcie te swoje utopie, to
zajęcie szlachetne. Ja wiem, że skazane na niepowodznie, ale nie o to
chodzi przecież, by zrobić, lecz by coś robić. Kiedyś tworzenie utopii
polegało na pisaniu książek. Dzisiaj, gdy ma się pieniądze, można nawet
wybudować "prawdziwe" miasto. Ja w nim mieszkać nie będę, ale proszę
bardzo, budujcie, budujcie.

Smile Zaleciało trochę malkontenctwem starczym Smile))
Otwórz okno, wpuść trochę świeżego powietrza, młodzieńczego entuzjazmu Wink

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:32 am   



"Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> wrote in message
news:slrnngce8j.5q8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Pan J.F. napisał:

liczne przykłady historyczne pokazują, że rewolucje nie przynoszą
niczego dobrego, próby narzucenia nowych porządków przynoszą
tylko nowy bałagan.

No coz - zauwaz, ze rewolucje biora sie z tego, ze stary swiat nie
jest dobry.

"Zauważ"? No jakoś nie potrafię. Nie potrafię dostrzec tego, że jak
przyszedł Marks, Lenin, Stalin, Dzierżyński, to świat stał się lepszy.
A próbowano mi to pokazywać i tłumaczyć. Są tacy, którzy twierdzą,
że choć chcieli dobrze, ale im nie wyszło. Ja i w to nie wierzę.

Naprawdę nie zauważyłeś lepszego świata??
Wolałbyś być dziś feudalnym parobkiem u jakiegoś szlachcica? :-)

Quote:
Dzisiaj, gdy ma się pieniądze, można nawet wybudować "prawdziwe"
miasto. Ja w nim mieszkać nie będę, ale proszę bardzo, budujcie,
budujcie.

A czemu nie ?

Lodz, Gdynia, Nowa Huta - malo to miast powstalo z pieniedzy ?

To są zwykłe miasta, nie utopijne. Tylko w Nowej Hucie jest trochę
narzuconej ideologii przestrzeni, ale realnej, nie utopijnej.

Dziś realnej, ale wtedy?
Wtedy była ta ideologia i puste przestrzenie z rozmachem krytykowane.

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:35 am   



"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:57061ef0$0$22821$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnngc5e6.4di.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pan Pszemol napisał: [...]
Google robi badania podstawowe nad autonomicznymi samosterującymi
układami. Jako poligon badawczy wybrało sobie samochody. Ja to tak
widzę. A każde badania podstawowe, które nie wiadomo do czego się
przydadzą, są miłe memu sercu. Gdyby im chodziło tylko o usprawnienie
transportu, to inaczej by się za to zabrali.

IMO nie - to zauwaz jest mocno przywiazane do samochodow.
Jakby im o cos innego chodzilo, to by poszli w inna strone.

Moze i robia badania podstawowe bardziej ogolne, a chwilowo wykreowali z
tego samochod, ale patrzac na wielkosc projektu - zamierzaja na tym
zarobic.

A rynek duzy - od miliarda samochodow, przez automatycznych kurierow
(pomysl Amazona z dronami), automatyczne taksowki, a moze rewolucja w
miejskiej komunikacji.

Google nie jest altruistą, to jest oczywiste.
Jest wojna o to aby mieć "swój system" przy użytkowniku, jeździć
za nim tam gdzie i on jeździ i serwować mu reklamy, oferty itp...
Producenci oferować już będą w autach iOS Appla lub Android Googla
w samochodach. Być może Google wyczuło nosem że warto zrobić
krok w kierunku automatów i potem dodać taki soft do Androida Smile
Może to w tym kierunku jest ruch, bo taki Mercedes, dziś opóźniony
jak słychać z narzekań zanotowanych na zebraniu akcjonariuszy
Daimlera ze środy. nie będzie robił swojego systemu: kupi licencję
na gotowca od Googla, prawda?

Pszemol
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:40 am   



"Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> wrote in message
news:slrnngca4u.58q.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Pan J.F. napisał:

Google robi badania podstawowe nad autonomicznymi samosterującymi
układami. Jako poligon badawczy wybrało sobie samochody. Ja to tak
widzę. A każde badania podstawowe, które nie wiadomo do czego się
przydadzą, są miłe memu sercu. Gdyby im chodziło tylko o usprawnienie
transportu, to inaczej by się za to zabrali.

IMO nie - to zauwaz jest mocno przywiazane do samochodow.
Jakby im o cos innego chodzilo, to by poszli w inna strone.

Jakby chcieli sprawnego sterowania samochodem w ruchu drogowym, to
by wyszli poza ograniczenia, jakie ma żywy kierowca. Obraz z kamer
widzących ulicę z góry, interakcja między pojazdami itp.

No ale już wyszli poza te ograniczenia.
Googlowozy komunikują się ze sobą. Jak jeden z nich napotka
roboty drogowe czy jakąś przeszkodę na drugim pasie autostrady
na 14 kilometrze od Katowic to wszystkie inne googlowozy o niej
wiedzą i za wczasu zmienią pas aby się na nią nie nadziać.
Do tego radar i laser, plus kamera wysoko na dachu a nie w kabinie.

Quote:
Robią po prostu emulację sterowania białkowego, która może mu
tylko dorównać, a jeśli czymś przewyższy, to wyłącznie mniejszą
stopą błędów.

Sam sobie przeczysz. No chyba że Ty masz w oczach radar
i laser widzący w nocy na 300 metrów dookoła samochodu,
oraz reakcję systemu na impuls zewnętrzny rzędu 5ms zamiast
typowych ludzkich, 300ms-3sekund.

Quote:
Moze i robia badania podstawowe bardziej ogolne, a chwilowo wykreowali
z tego samochod, ale patrzac na wielkosc projektu - zamierzaja na tym
zarobic.

Jak ja bym mógł na czymś zarobić, to bym zarobił. Nic a nic im się
nie dziwię. Dziwię się tym, co chcą płacić.

Malkontent Smile

Robert Wańkowski
Guest

Sat Apr 09, 2016 11:43 am   



W dniu 2016-04-09 o 13:03, Pszemol pisze:
Quote:
"Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> wrote in message
news:5708deff$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-04-08 o 4:01, Pszemol pisze:
Chyba tak. Bo skąd by się wzięło 15% oszczędności na paliwie.

Nie rozumiem związku. Gdyby nie było w pierwszej kierowcy
to spodziewałbyś się <15% czy >15% oszczędności?
Z tego co zrozumiałem, to ten konwój, który przejechał przez Europę w
tej technologii oszczędza 15% na paliwie.
A oszczędność wynika przecież z powodu optymalnej jazdy zrealizowanej
przez system. Gdyby w pierwszej ciężarówce był kierowca to reszta
autonomicznych powielała by nieekonomiczną jazdę człowieka.

Z tego co czytałem oszczędność na paliwie bierze się z tego,
że 2 i następne podążają za pierwszą w dużo mniejszych
odległościach, czyli jadą w zmiksowanym przez pierwszą
cieżarówkę powietrzu, same doznając mniejszych oporów.
Coś tak jak rowerzyści nr2 i następni w łańcuszku, jadąc
koło-w-koło mniej się męczą niż ten pierwszy rowerzysta
który musi strugę powietrza sobą rozdzierać na kilka strumieni...
I jadąc na długich dystansach zmieniają się wystawiając na
pierwszego ciągle kogoś innego.
A więc same zgłoszone oszczędności na paliwie moim zdaniem
nie zbyt jasno przekonują czy w tej pierwszej kierowcą był
żywy człowiek czy jakiś automat.
No to widać kiepsko czytałem. Sad


Robert

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 27, 28, 29  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Imponująca prezentacja Chrisa Urmsona o technologii autonomicznych samochodów Google!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map