Goto page Previous 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 27, 28, 29 Next
Pszemol
Guest
Fri Apr 08, 2016 3:05 am
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message
news:almarsoft.8985158061211190240@news.neostrada.pl...
Quote:
On Wed, 6 Apr 2016 19:32:01 +0200, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl
wrote:
Napisał byś odpowiedź, zamiast powoływać się na video.
Nie każdy toleruje taki przekaz w necie.
Odpowiedź była tak mętna, że moim zdaniem nic w zadanym problemie nie
rozwiązała.
Pytanie ogólne to i odpowiedź była ogólna.
Pszemol
Guest
Fri Apr 08, 2016 3:06 am
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message
news:ne3h6g$jpp$5@node1.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 06.04.2016 o 05:00, Pszemol pisze:
"masti" <gone@to.hell> wrote in message
news:ne0u0g$34q$1@dont-email.me...
Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co
program
zrobi?
nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
musiał wybrać kogo zabić
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-przyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic
Pytanie to zadano w sesji Q&A na końcu prezentacji.
Napisał byś odpowiedź, zamiast powoływać się na video.
Nie każdy toleruje taki przekaz w necie.
A jak nie chcesz pisać - to nie zaczynaj takich wątków, tylko idź na kanał
video.
Nikt Ci tu nie każe brać udziału w dyskusji która Ci nie odpowiada.
Pszemol
Guest
Fri Apr 08, 2016 4:24 am
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:ne5vbn$45o$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
- slynny lot pokazowy w Miluzie - pilot sterowal recznie, ale komputer
czuwal, i wzniesc sie nie pozwolil :-)
I to jest chyba jedyny w miarę udokumentowany przypadek kiedy komp
przedobrzył. Z tym, że warto zwrócić uwagę, że błąd ujawnił się
(spektakularnie, bo spektakularnie) ale na początku eksploatacji serii (a
w sumie chyba nawet całego fly by wire w lotnictwie cywilnym) i pozostał
jednostkowym przypadkiem. Całkiem nieźle, w porównaniu
z innymi przyczynami katastrof.
I chyba o to chodzi właśnie z tym zwiększonym bezpieczeństwem.
Wiadomo że będą awarie, wiadomo że będą błędy w programie,
wiadomo że zginie jakaś ilość osób - chodzi tylko o to, aby nie
ginęło ich tyle co ginie dziś z rąk ludzi za kółkiem: przypominam
że rocznie w samych USA ginie ponad 30 tysięcy osób na drogach.
Półtora miliona ludzi ginie rocznie na drogach na całym świecie.
To są statystyki które byłyby niedopuszczalne w lotnictwie...
A w przypadku samochodów tolerujemy taki duży procent bo
nie mieliśmy do tej pory wyjścia - ale zaczynamy mieć inną opcję.
Pszemol
Guest
Fri Apr 08, 2016 4:36 am
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:ne2hmi$8cu$3@dont-email.me...
Quote:
Pszemol pisze:
"masti" <gone@to.hell> wrote in message
news:ne0u0g$34q$1@dont-email.me...
Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co
program
zrobi?
nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
musiał wybrać kogo zabić
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-przyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic
Pytanie to zadano w sesji Q&A na końcu prezentacji.
Jaka była odpowiedź?
Pominąłem tą część a nie bardzo mam chęć oglądać ponownie.
Pierwsze pytanie z Q&A: minuta 37:55.
Wybacz, ale jeśli Tobie się nie chce oglądać to tym bardziej
mi się nie chce cytować i pisać tu tych 30 zdań odpowiedzi...
ACMM-033
Guest
Fri Apr 08, 2016 8:50 am
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:ne76sn$mhn$1@dont-email.me...
Quote:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:ne3gki$1hp$1@dont-email.me...
ACMM-033 pisze:
[..]
komputerze sterującym nie zawiesi się? W windzie, sterowanej komputerem,
[..]
Porównujesz samochód autonomiczny do windy?
No właśnie dlatego pytałem o poglądy polityczne, bo logiką powala.
A weź ty się odchrzań od mojej logiki...
--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.
J.F.
Guest
Fri Apr 08, 2016 8:59 am
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F."
Quote:
...
Tak czy inaczej - coraz bardziej skomplikowane sie te samoloty robia,
coraz wiecej skomplikowanych zaleznosci powstaje, i nie ma sie co
dziwic, ze piloci glupieja.
Z drugiej - oni nie maja glupiec, oni maja pilotowac zgodnie z
instrukcja, punkt po punkcie
---
Tak, czytać te instrukcje latania w powietrzu
A dokladnie tak.
Przy normalnych manewrach jest "checklista", ktora jeden pilot czyta,
a drugi wykonuje punkt po punkcie.
Moze i znaja na pamiec, ale zeby pamiec nie zawiodla, to jest jak
wyzej.
Przy nienormalnych zaczyna sie nerwowe wertowanie instrukcji - co
robic w tej sytuacji.
I to jest jak najbardziej prawidlowe - pamiec moze byc zawodna, pilot
moze cos zapamietac z innego modelu, sa zaleznosci o ktorych mu sie
nie mowi, bo i tak nie spamieta,
producent moze wprowadzic zmiany - czy w samolocie, czy w zalecanym
sposobie postepowania.
I potem tylko mozna przeczytac w raporcie z wypadku "zalecono
poprawienie instrukcji, bo nie opisywala, co piloci maja zrobic w tej
sytuacji".
J.
ks
Guest
Fri Apr 08, 2016 9:06 am
W dniu 2016-04-07 o 15:54, SW3 pisze:
Quote:
W dniu 07.04.2016 o 15:08 ks <krzysieksx@gmail.com> pisze:
Niewłaściwe użycie przez grupę osób spowodowało zakaz dla wszystkich.
I właśnie to jest źle.
no właśnie przecież jest, masz zejść z roweru, w tym celu powinieneś się
zatrzymać i dodatkowo możesz w tym czasie się upewnić, że możesz
...
Zdecyduj się: zależy Ci na tym, żeby przedostawać się przez jezdnię ostrożnie, z
upewnieniem, bez wtargiwania, czy na tym by znajdować się obok roweru?
położenie w stosunku do roweru mnie nie obchodzi, o ile jesteś w stanie ocenić
sytuację na drodze. A osobiście uważam, że robiąc ewolucje na rowerze skupiasz
na czym innym niż patrzenie na drogę. Może Ty tak potrafisz, ale większość nie i
potrzebuje czasu na rozejrzenie się po okolicy.
Poza tym nie dopuszczasz żadnych okoliczności niezależnych od Ciebie, które
spowodują wypchnięcie Ciebie z rowerem na drogę? np jedziesz sobie na luzie,
przed przejściem widzisz że nie zdążysz przejechać i się zatrzymujesz, nie
schodzisz, tylko balansujesz sobie stojąc na pedałach albo siedzisz na siodełku.
Za tobą jedzie następny rowerzysta, który się spieszy i uważa, że jednak
przejedzie (bo nie musi się w końcu zatrzymać to zdąży przelecieć, a najwyżej
przyhamuje sobie do tych 10km/h na przejściu). No i teraz ten z tyłu nie
spodziewa się Twojego zatrzymania, bo jego zdaniem powinieneś przejechać, i
wpada na Twój rower (nie tak mało prawdopodobne, bo pomiędzy ludźmi na chodniku
nie zawsze jest dużo ścieżek przejazdu). I teraz jeśli byś stał obok roweru to
by się pewnie nic nie stało, najwyżej rower by ci się wyrwał, jak siedzisz na
rowerze to cię popchnie do przodu razem z rowerem i lądujesz na jezdni,
ewentualnie leżysz na ludziach stojących obok...
pozdrawiam Krzysiek
ks
Guest
Fri Apr 08, 2016 9:30 am
W dniu 2016-04-07 o 17:55, Shrek pisze:
Quote:
On 07.04.2016 11:34, Polonek wrote:
Powód jest jeden - wyrabianie dobrego nawyku.
Przejeżdżanie powoli i z uwagą nie zawsze udaje się
i dlatego są wypadki.
Ale to jest "overkill". Skoro wjeżdza na pełnej kurwie na przejście, to nic nie
pomoże wymaganie, żeby wogole nie wjeżdzał;)
Tak jak z pomysłem, że skoro np część rowerzystów w dupie ma oświetlenie, to
nakażmy im jeżdzić w kamizelkach. Wtedy będą mieli w dupie i oświetlenie i
kamizelki, czyli niby coś zrobiliśmy, ale nic nie osiągneliśmy:P
Shrek.
Hmmm, może to i nie taki głupi pomysł z tymi kamizelkami. W razie wypadku było
by przynajmniej wiadomo, czy dał szansę bycia zauważonym na drodze. Światełka to
mogą się w trakcie uderzenia same wyłączyć albo włączyć, a kamizelka nie spadnie
ani nie założy się na zwłoki...
Co mi przypomniało uroczą historię: miałem kiedyś mini pyskówkę z rowerzystą,
było grubo po zmroku, oświetlenie uliczne, generalnie oczami widać. Ja stałem
przed światłami, nuda, to się rozglądam i widzę w lusterku, jak środkiem ulicy
jedzie normalny miejski rowerzysta model 'mroczne widmo': świateł nie miał
włączonych żadnych, ciemny płaszczyk. Zatrzymał się koło mojego okna, to
otwieram i mówię do gościa żeby jakieś światełka sobie włączył, bo widzę, że
lampę ma z przodu i że go ktoś w końcu potrąci jak będzie jeździł bez świateł.
Nie zdążyłem dobrze skończyć zdania jak usłyszałem że on włączy światło jak
zobaczy że ktoś na niego jedzie a ogólnie to jestem pojeb.. chu.. złam.. i
wpierd... się w nie swoje sprawy i żebym spier... . Ale to może tylko w Krakowie
tacy rowerzyści jeżdżą.
Marek
Guest
Fri Apr 08, 2016 9:36 am
On Fri, 8 Apr 2016 10:59:24 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Przy normalnych manewrach jest "checklista", ktora jeden pilot
czyta,
a drugi wykonuje punkt po punkcie.
Przy nienormalnych zaczyna sie nerwowe wertowanie instrukcji - co
robic w tej sytuacji.
I to.jest nonsens. Pilot powinien to umieć na pamięć a lista powinna
być pro forma jedynie.
Proszę nie mówić, że się nie da, znam człowieka co całego pana
tadeusza zna na pamięć, więc da się zapamiętać.
--
Marek
Liwiusz
Guest
Fri Apr 08, 2016 9:55 am
W dniu 2016-04-08 o 11:36, Marek pisze:
Quote:
On Fri, 8 Apr 2016 10:59:24 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl
wrote:
Przy normalnych manewrach jest "checklista", ktora jeden pilot
czyta,
a drugi wykonuje punkt po punkcie.
Przy nienormalnych zaczyna sie nerwowe wertowanie instrukcji - co
robic w tej sytuacji.
I to.jest nonsens. Pilot powinien to umieć na pamięć a lista powinna być
pro forma jedynie.
Proszę nie mówić, że się nie da, znam człowieka co całego pana tadeusza
zna na pamięć, więc da się zapamiętać.
Cały wątek dyskutujemy właśnie o wyeliminowaniu błędów ludzkich. "Pilot
ma pamiętać" powoduje, że część będzie pamiętać z błędami (choćby w
stresie). Jak widać wyszło, że lepiej jest, jak nie polega na pamięci,
tylko na piśmie, nawet jeśli to dłużej trwa.
Pomijając już fakt, że może pamiętać, ale w pamięci nie może "odhaczać"
co zrobił, a potem jest wypadek, że czegoś zapomniał (a na papierowej
liście ma możliwość odhaczania).
Generalnie śmieszne są takie wypowiedzi laików, że coś ze
specjalistycznej dziedziny i potwierdzone empirycznie jest nonsensem.
--
Liwiusz
AlexY
Guest
Fri Apr 08, 2016 10:30 am
Marek pisze:
Quote:
On Fri, 8 Apr 2016 10:59:24 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl
wrote:
Przy normalnych manewrach jest "checklista", ktora jeden pilot
czyta,
a drugi wykonuje punkt po punkcie.
Przy nienormalnych zaczyna sie nerwowe wertowanie instrukcji - co
robic w tej sytuacji.
I to.jest nonsens. Pilot powinien to umieć na pamięć a lista powinna być
pro forma jedynie.
Proszę nie mówić, że się nie da, znam człowieka co całego pana tadeusza
zna na pamięć, więc da się zapamiętać.
Są 2 ale, sprawdź jak u człowieka funkcjonuje mechanizm zapamiętywania,
w skrócie pamięć krótkotrwała pamięta dość dokładnie (każdy człowiek
zapamiętuje inną ilość szczegółów), następnie informacja jest
zapamiętywana w pamięci długotrwałej tylko że w tym biorą udział emocje,
informacja może być dość mocno zniekształcona.
Drugie ale, to że piloci ze szkoleń to tak jakby masówka, jeden
zapamiętuje lepiej drugi gorzej, a wszyscy muszą mieć jakiś minimalny
standard więc procedury równa się w dół, tak samo jest z ruchem
drogowym, przepisy (np limity prędkości) są dostosowane do najgorszego
dopuszczalnego przypadku czyli np pana Zenka lat 70, czas reakcji
leniwca, jadący zdezelowanym trabantem.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
J.F.
Guest
Fri Apr 08, 2016 10:31 am
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.3632244490254637445@news.neostrada.pl...
On Fri, 8 Apr 2016 10:59:24 +0200, "J.F."
Quote:
Przy normalnych manewrach jest "checklista", ktora jeden pilot
czyta, a drugi wykonuje punkt po punkcie.
Przy nienormalnych zaczyna sie nerwowe wertowanie instrukcji - co
robic w tej sytuacji.
I to.jest nonsens. Pilot powinien to umieć na pamięć a lista powinna
być pro forma jedynie.
Proszę nie mówić, że się nie da, znam człowieka co całego pana
tadeusza zna na pamięć, więc da się zapamiętać.
A ilu takich ludzi, i czy starczy ich na pilotow
No i jak on sie pomyli czy zatnie "a co by nastepnej zwrotce", to
nikogo nie zabije ...
System jest sprawdzony - jest lista, czytaja, wykonuja, i jest
bezpiecznie.
Problem we wspolczesnych systemach sie zaczyna, jak robisz cos inaczej
niz na liscie.
Bo wtedy moze nie dzialac.
Kwestia moze byc konstrukcyjna - np silnik nr 1 nie ma pompy oleju i
smarowany jest z silnika nr 2, ktory sie zapala pierwszy i gasi
ostatni.
Ale moze byc tez programistyczna, czy wlasnie "dziwne zaleznosci", i
sie okazuje, ze przycisk "uchod" nie dziala, jesli nie ma ILS na
lotnisku.
J.
Pszemol
Guest
Fri Apr 08, 2016 11:41 am
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:ne3e0r$h1k$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Generalnie w znakomitej większości wypadków to błąd pilota, który potem
swojego błedu nie dostrzegł i na manualu skończyłoby się to tak samo.
Jestem przekonany, że autonomiczne samochody bezpieczeństwo podniosą.
Będzie bezpiecznie i nudno.
Więcej artykułów na ten temat:
http://www.autoblog.com/category/autonomous/
Quote:
Na szczęście nawet jak nie da się kupić już manualnego
samochodu, to myślę, że można będzie dalej przeżyć sport ekstremalny w
postaci ręcznego prowadzania na motocyklu;)
Ron Medford, Google
masti
Guest
Fri Apr 08, 2016 11:49 am
Cavallino wrote:
Quote:
W dniu 07.04.2016 o 19:02, SW3 pisze:
W dniu 07.04.2016 o 17:10 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Zazwyczaj nawet nie zwalniają....
Niektórzy rowerzyści
Nie napisałem że niektórzy.
Napisałem, że poza mną w tym roku nie widziałem ani jednego jadącego
zgodnie z przepisami.
napisał gość, który chwali się, że ma w dupie wszystkie przepisy bo wie
lepiej
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
masti
Guest
Fri Apr 08, 2016 11:50 am
Pszemol wrote:
Quote:
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:ne32tb$9ut$1@dont-email.me...
Pszemol wrote:
"masti" <gone@to.hell> wrote in message
news:ne0u0g$34q$1@dont-email.me...
Wystarczy, że mu samobójca przed maskę wyskoczy. Ciekaw jestem, co
program
zrobi?
nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
musiał wybrać kogo zabić
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-przyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic
Pytanie to zadano w sesji Q&A na końcu prezentacji.
i jaka była odpowiedź?
bo nie spodziewam się niczego innego niż zapewnienia, zę nic takigeo się
nie zdarzy. to jest cały czas marketing
Leniuszek...
ale co? przerasta Cię napisanie 1 zdania?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
Goto page Previous 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 27, 28, 29 Next