RTV forum PL | NewsGroups PL

Czy godzina jazdy wystarczy, aby naładować całkowicie rozładowany akumulator?

O ładowaniu w samochodzie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Czy godzina jazdy wystarczy, aby naładować całkowicie rozładowany akumulator?

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 19, 20, 21  Next

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Feb 01, 2019 10:16 am   



Hello HF5BS,

Friday, February 1, 2019, 5:52:24 AM, you wrote:

[...]

Quote:
Tak mi się skojarzyło z życiem np. cukrzyka - czy przed pójściem do piachu
wybierze 8 lat nudnego życia,

Znaczy ja już żyję na kredyt? A ludzie z cukrzycą typu I, którzy
przezywają dziesiątki lat, całe życie na insulinie?

Quote:
odmawiania sobie wszystkiego, pieprzenia się z lekami, insuliną (nie
każdy), dietami,

Przy cukrzycy typu I niczego nie musisz sobie odmawiać. Wystarczy, że
będziesz panował nad insuliną. Przy typie II do diagnozy dochodzi
zazwyczaj na podstawie powikłań, gdy organizm już jest w złym stanie.
Ale jeśli zapanujesz nad sytuacją, to możesz sobie pozwolić na dużo.

Quote:
czy wybierze szalone życie ze znajomymi, imprezy, radość, swoboda,
mieć wszystko złe w dupie...

I za pół roku do piachu.

Zły przykład wybrałeś.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Fri Feb 01, 2019 10:25 am   



Dnia Fri, 1 Feb 2019 09:57:17 +0100, HF5BS napisał(a):
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
(1) z fiutkiem (z kawałkiem znaczy się), upaliło mi żarówkę w światłach,
zwłaszcza w środku nocy gdzieś pod Zadupicami Mniejszymi, choćby i w
środku

19V nie pali .. przynajmniej nie od razu

Ale wiesz, jak to z prawamu Murphy'ego jest... Nirmalnie nie pali, ale
akurat spali tam, gdzie to jest szczególnie niepożądane, np, na zakręcie i
nie zobaczymy drzewa, na które jedziemy...

Ogolnie to zarowki sie czasem pala, wiec musisz byc na to
przygotowany.

Quote:
lasu w deszczową pogodę. A do tego zjarało choćby radio, że "panie, nie
jedź
pan przez Zadupice, bo tam lokalny strumyk wywaliło i podmył drogę po
ulewach. Sytuacja mocno osob liwa, ale nie nierealna, jak już żzycie
zdążyło
tu i tam pokazywać, może szczegóły były inne.
Radia tez nie pali ... poza tym w Syrenie nie bylo radia, a w

Model Safari-2 (czy inne z plusem na masie, podobno ruda mniej żre takie
auta, zresztą telekomunikacja ma plus na masie, jedynie BL jest uminusowana.

Ale to nie bylo wyposazenie fabryczne fabryka nie odpowiadala :-)

P.S. Do germanowych tranzystorow pasuje plus na masie/

Quote:
Zadupicach nie bylo telefonu, zeby mogli cala Polske powiadomic :-)

Dzisiaj jest i dzisiejsze czasy mam na myśli.
Że komórki są? Powiedzmy, żze nie polegałbym ślepi na nich, poza tym, akurat
bateria doszła minut swych ostatnich, a podpiąć nie ma jak.

No ale dzieki nim ktos z Zadupic moze powiadomi ze most zerwalo.
A za PRL ... nie ma telefonu, nie ma samochodu, nie ma benzyny.

No dobra, wladza sie starala, aby we wsi jeden telefon byl.

Quote:
regulator zwierał wzbudzenie przy wyższych obrotach? Dla fantacji
przecież
nie.

Trudno mi powiedzec czy zwieral.

W opisie było, że miał trzy stany - załączenie wzbudzenia przy niskich,
odizolowanie przy średnich i zwarcie przy wysokich.

Musialbym odszukac, ale
https://www.polmozbytbielsko.pl/?2064,pl_regulator-napiecia-rg-15k

Rzucaja sie w oczy dwa oporniki, to moze bylo zasilanie pelnym
napieciem, przez opornik lub wcale ... albo przez dwa oporniki.

Quote:
Ale elektronika widac zrobila postep, bo teraz wszystkie
elektroniczne.

Czekam tylko, aż takie auto przejedzie koło jakiejś silnej radiostacji, czy
zaliczy epizod z piorunem, czy bezpośrednio, czy akurat przejeżdżał koło
piorunochronu, w który akurat zaiwaniło.
Ale skoro loki z falownikami jeżdżą w czasie burzy, to może i nic złego nie
będzie?

A ile elektroniki w samolotach.

J.

J.F.
Guest

Fri Feb 01, 2019 12:55 pm   



Dnia Fri, 1 Feb 2019 03:37:37 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
Quote:
Przeciez skoro uwazasz, ze 14V nie naladuje akumulatora do pelna, to
12V nie naladuje wcale.
Po prostu - to napiecie "znamionowe". Czyli "pradnica przeznaczona do
samochodow z instalacja 12V". A dokladniej "instalacji o napieciu
znamionowym 12V"

A tak naprawde to ~14V.
Zreszta pradnica jak alternator byla regulowana - to regulator
wyznaczal napiecie.

No wcale, wcale! Stąd już prądnic się nie stosuje, gdyż prądnica o
mocy 1 czy 2 kW do współczesnego samochodu miałaby wielkość 2x
większą niż tej samej mocy alternator. Prądnica na biegu jałowym
wyciągała przeciętnie 12,8-13,2 V stąd powszechnie się mówi że
prądnica jest dwunastowoltowa. Natomiast alternator na biegu
jałowym wyciąga 14,2-14,4 V stąd się mówi i pisze na alternatorze
14 V.

I co - w ciezarowkach pradnic nie bylo, bo nie da sie zrobic 24V?
To trzeba zrobic zrobic 14.4V, skoro taka potrzebna.

Niestety - immanentna cecha pradnic, w tym i alternatorow, jest
zaleznosc napiecia od obrotow.
A ze w samochodzie zakres obrotow szeroki, to potrzebny jest
regulator.

Oba rodzaje maja swoje charakterystki i to juz od konstruktora zalezy
czy da odpowiednio duza, czy szkoda mu miejsca/masy, wiec zalozy, ze
samochod jezdzi a nie stoi, wiec na wolnych obrotach pradu dla
wszystkich nie musi starczyc.

A jak by wygladala wspolczesna pradnica DC ... nie wiem, ale jesli
calkiem male silniki maja 20kW i wiecej ...
Alternatory tez zrobily postep, kiedys byly 45A, 55A, dzis 205A, a
wymiary niewiele wieksze ...

J.

J.F.
Guest

Fri Feb 01, 2019 1:04 pm   



Dnia Fri, 1 Feb 2019 03:29:57 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
Quote:
Oczywiscie w traktorach potworach z silnikami 150 koni sa
alternatory ale w malych caly czas pradnice. To sa te same pradnice
co w warszawiance. Po co zmieniac jak sie sprawdzily.

A po co zmieniac w samochodach ? Widac alternatory lepsze ..

Nikt już nie stosuje prądnic prądu stałego! Jedyna możliwość, to jako część zamienna do istniejącego urządzenia np. Ursusa C-330. Prądnica prądu stałego ma szereg bardzo poważnych wad w stosunku do prądnicy trójfazowej prądu przemiennego - tzw. alternatora.
1. Jest cięższa i wymaga większej ilości materiałów dla tej samej mocy.

Nie jestem taki pewny.
Nikt nie robi, wiec trudno porownac :-)

Quote:
2. Musi być stosowany skomplikowany układ regulacji napięcia, bo
prądnica wymaga dodatkowo wyłącznika prądu zwrotnego (aby
akumulator się nie rozładował po wyłączeniu silnika),

Owszem, w alternatorach zgrabnie to wychodzi, ale czy az takie
skomplikowane ... jeden przekaznik, albo nawet nie ...

Quote:
oraz regulatora prądu.

Nie jestem przekonany, bo jaki prad chcesz regulowac ?

Quote:
Załatwia to jedno urządzenie elektromechaniczne
zwane "reglerem". Alternator tych rzeczy nie wymaga, regulacja
prądu jest automatyczna a prąd zwrotny blokują diody mostka a
wystarczy tylko półprzewodnikowy regulator napięcia - lub
elektromechaniczny.

No jak nie wymaga, skoro regler (czyli po szkopsku regulator) nadal
jest ?

Quote:
3. Praktyczny brak ładowania na obrotach biegu jałowego, gdzie alternator ładuje przy tych obrotach znakomicie.

Kwestia tylko doboru.

Quote:
4. Większa zawodność - komutator.

Zdecydowanie.
Zuzywajace sie szczotki, zuzywajacy sie komutator ... w alternatorze
tez sie zuzywaja, ale znacznie wolniej.

Quote:
5. Bardziej skomplikowana konstrukcja

Bardzo podobna akurat.
Nie liczac komutatora.

Quote:
6. itd, itp.

No i efekt widac - pradnic juz nikt nie uzywa.
Tylko trzeba bylo opanowac produkcje diod duzej mocy ...

J.

Tomalo
Guest

Fri Feb 01, 2019 1:06 pm   



Quote:
Jak rano wstaniesz, akumulator będzie miał pełny ładunek i alternator nie jest w stanie ani nic zabrać ani nic dodać.. Nie wiem czemu uważasz, że po 10 minutach coś zniknie.
po 10 minutach jazdy!!!!

Ani jazdy, ani postoju. Nie ma takiej opcji.

Quote:

Czyżbyś uważał, że jak przyłożysz do akumulatora napięcie wyższe niż jego znamionowe to on raczył się od tego rozładować?
Nic podobnego. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Jak akumulator w stanie spoczynku ma 12,8 V to przyłożenie > napięcia 14,4 V (alternator) powoduje jego doładowywanie a nie rozładowywanie.
właśnie!!! jeśli masz akumulator naładowany do 16v, a alternator daje
maksymalnie 14.4v, to wegług wspomnianej zasady, ładowanie nie wystąpi.
co wystąpi? Rozładowanie. do jakiego poziomu? 14.4v. po jakim czasie? Po
odpaleniu rozrusznikiem, albo najdalej po 10 minutach pracy silnika.

Przecież ci napisałem, że akumulator nie ma napięcia 16 V! Nie da się naładować tak akumulatora, aby w stanie wolnym, po odłączeniu od prostownika miał 16 V.
Te 16 V uzyskasz na biegunach tylko w momencie jak będzie on podłączony do prostownika i skończy się jego proces ładowania. Jak wyłączysz prostownik z sieci to napięcie na akumulatorze spadnie od razu do około 13 V. Ponieważ jest to napięcie niższe niż napięcie w instalacji pokładowej pojazdu, więc po włożeniu takiego akumulatora do samochodu i włączeniu silnika będzie on w dalszym ciągu doładowywany niewielkim prądem (tzw. prądem konserwującym). I teraz jak będziesz nim w kółko jeździł nie pobierając zeń prądu tak akumulator będzie stale naładowany w 100%. Ponieważ nie będziesz tedy pobierać prądu z akumulatora ale z alternatora, który ma wyższe napięcie niż akumulator. Napięcie z akumulatora będzie pobierane wtedy, gdy: albo alternator nie pracuje, bo np. silnik jest wyłączony albo gdy alternator nie wyrabia się, bo za dużo urządzeń włączyłeś.

Quote:
W sytuacji gdy wsadzisz w 100% naładowany akumulator to on będzie tylko utrzymywał swój ładunek. Popłynie tzw. prąd konserwujący na poziomie około 100-500 mA. Prąd zapobiegnie rozładowaniu.
Akumulator nie ładuje się stałym napięciem 16 V. Akumulator ładuje się stałym prądem Q1/10, który powoduje powolny wzrost napięcia. Po osiągnięciu napięcia 15,8-16,2 V dalej już napięcie nie będzie rosło i cała energia pójdzie w rozkład wody na H i O. Wtedy można zakończyć ładowanie.
KPW?

tak. Tylko że Ty ciągle nie na temat. Masz rozrusznik powietrzny, na
butle w której jest 14.4atmosfery. Ty twierdzisz że możesz bezpiecznie
nabić tam 16 atmosfer. tego NIE NEGUJE. Ale kompersor w aucie,
podtrzymuje ciśnienie w butli 14.4 atmosfery. Oczywistym jest, że jeśli
w aucie zamontujesz butle w której jest 16 atmosfer, kompersor "dający"
14.4atm nic wiecej nie wciśnie - tu się chyba zgadzamy. następuje
rozruch - bardzo dynamiczny,bo zamiast 14.4 mamy 16. super. ale te 1.6
atm róznicy - się traci przy rozruchu. Jak nie przy rozruchu to (załóżmy
że tak jest) ciśnienie jest potrzebne w układize hamulcowym i znika. w
takim przypadku kompresor zaczyna działać i "dobija" do 14.4 atomosfery
i taki stan się stabilizuje
pytanie. czy po 3 dniach butla która była kilka dni temu naładowana do
16atmosfer, "pamięta" o tym, zachowuje się jakakolwiek pozytywna
pozostałość, cecha, coś lepiej działa? Przełóż sobie atmosfery na
napięcie jak nie skumałeś

Niestety, tu twoja analogia pneumatyczna nie działa. Analogie mają to do siebie, że nie odwzorowują w 100% wszystkich zachowań.
Nie możesz takiej analogii użyć w tej sytuacji.
Po prostu akumulatora nie ładujesz tak aby miał 16 V. On nie ma 16 V. On ma 12,8 V po całkowitym naładowaniu. Niemniej jednak dla dużego uproszczenia SEM prostownika dodaje się do SEM akumulatora i jak oba są razem spięte to na zaciskach jest 16 V. Jak to rozłączysz to na akumulatorze będziesz miał tylko 13 V a na prostowniku 14 V.

Zresztą tak samo masz w samochodzie. Alternator podłączony stale do akumulatora wytwarza 14,4 V jak pojedziesz ze Szczecina do Zakopanego i na mecie zdejmiesz wyłączysz silnik w samochodzie i podłączysz woltomierz, to jak myślisz będzie na akumulatorze 14,4 V ??
Ja myślę, że nie, ba nawet wiem że nie będzie. Będzie tam około 12-13 V.

Tomalo
Guest

Fri Feb 01, 2019 1:22 pm   





Tomalo
Guest

Fri Feb 01, 2019 1:29 pm   



Quote:
Oczywiscie w traktorach potworach z silnikami 150 koni sa
alternatory ale w malych caly czas pradnice. To sa te same pradnice
co w warszawiance. Po co zmieniac jak sie sprawdzily.

A po co zmieniac w samochodach ? Widac alternatory lepsze ..

Nikt już nie stosuje prądnic prądu stałego! Jedyna możliwość, to jako część zamienna do istniejącego urządzenia np. Ursusa C-330. Prądnica prądu stałego ma szereg bardzo poważnych wad w stosunku do prądnicy trójfazowej prądu przemiennego - tzw. alternatora.
1. Jest cięższa i wymaga większej ilości materiałów dla tej samej mocy.
2. Musi być stosowany skomplikowany układ regulacji napięcia, bo prądnica wymaga dodatkowo wyłącznika prądu zwrotnego (aby akumulator się nie rozładował po wyłączeniu silnika), oraz regulatora prądu. Załatwia to jedno urządzenie elektromechaniczne zwane "reglerem". Alternator tych rzeczy nie wymaga, regulacja prądu jest automatyczna a prąd zwrotny blokują diody mostka a wystarczy tylko półprzewodnikowy regulator napięcia - lub elektromechaniczny.
3. Praktyczny brak ładowania na obrotach biegu jałowego, gdzie alternator ładuje przy tych obrotach znakomicie.
4. Większa zawodność - komutator.
5. Bardziej skomplikowana konstrukcja
6. itd, itp.

J.F.
Guest

Fri Feb 01, 2019 1:33 pm   





Tomalo
Guest

Fri Feb 01, 2019 1:37 pm   



Quote:

Przeciez skoro uwazasz, ze 14V nie naladuje akumulatora do pelna, to
12V nie naladuje wcale.

Po prostu - to napiecie "znamionowe". Czyli "pradnica przeznaczona do
samochodow z instalacja 12V". A dokladniej "instalacji o napieciu
znamionowym 12V"

A tak naprawde to ~14V.

Zreszta pradnica jak alternator byla regulowana - to regulator
wyznaczal napiecie.


No wcale, wcale! Stąd już prądnic się nie stosuje, gdyż prądnica o mocy 1 czy 2 kW do współczesnego samochodu miałaby wielkość 2x większą niż tej samej mocy alternator.
Prądnica na biegu jałowym wyciągała przeciętnie 12,8-13,2 V stąd powszechnie się mówi że prądnica jest dwunastowoltowa. Natomiast alternator na biegu jałowym wyciąga 14,2-14,4 V stąd się mówi i pisze na alternatorze 14 V.

Tomalo
Guest

Fri Feb 01, 2019 2:33 pm   





J.F.
Guest

Fri Feb 01, 2019 3:49 pm   





HF5BS
Guest

Fri Feb 01, 2019 8:18 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:2yajdzi03doo$.rokl4tcagjej.dlg@40tude.net...
Quote:
19V nie pali .. przynajmniej nie od razu

Ale wiesz, jak to z prawamu Murphy'ego jest... Nirmalnie nie pali, ale
akurat spali tam, gdzie to jest szczególnie niepożądane, np, na zakręcie
i
nie zobaczymy drzewa, na które jedziemy...

Ogolnie to zarowki sie czasem pala, wiec musisz byc na to
przygotowany.

Jednak owo 19V może wybitnie tym prawom pomóc i na to wolałbym już się nie
(musieć) przygotowywać.
Jak pyknąć, to niech pyknie przy 12V, jak fabryka przewidziala. Prędzej bym
się spodziewał, że awaria wystąpi z przyczyn "naturalnych", a nie wskutek
nienormalnych warunków pracy.

Quote:
Model Safari-2 (czy inne z plusem na masie, podobno ruda mniej żre takie
auta, zresztą telekomunikacja ma plus na masie, jedynie BL jest
uminusowana.

Ale to nie bylo wyposazenie fabryczne fabryka nie odpowiadala Smile

Nie wszyscy mieli, ale w kilku Skarpetach widziałem.

Quote:

P.S. Do germanowych tranzystorow pasuje plus na masie/

A ja myślałem, że do P-N-P...

Quote:
Że komórki są? Powiedzmy, żze nie polegałbym ślepi na nich, poza tym,
akurat
bateria doszła minut swych ostatnich, a podpiąć nie ma jak.

No ale dzieki nim ktos z Zadupic moze powiadomi ze most zerwalo.

Wiadomo, <Kononowicz mode on> po to one są, po to są one! <Kononowicz (1)
mode off>

Quote:
A za PRL ... nie ma telefonu, nie ma samochodu, nie ma benzyny.

Jak się wszyscy nie schleją, to możze jeden bystry podjedzie czymś, zanim
zaleje teren, do najbliższej wiochy i jakiś się dowrzeszczy, aby
zadzwonili... Albo jakieś CB, choćby Tukana, czy Echo, kupią na wiochę, może
doleci.

Quote:

No dobra, wladza sie starala, aby we wsi jeden telefon byl.

Baaardzo się starała...

Quote:

regulator zwierał wzbudzenie przy wyższych obrotach? Dla fantacji
przecież
nie.

Trudno mi powiedzec czy zwieral.

W opisie było, że miał trzy stany - załączenie wzbudzenia przy niskich,
odizolowanie przy średnich i zwarcie przy wysokich.

Musialbym odszukac, ale
https://www.polmozbytbielsko.pl/?2064,pl_regulator-napiecia-rg-15k


Rzucaja sie w oczy dwa oporniki, to moze bylo zasilanie pelnym
napieciem, przez opornik lub wcale ... albo przez dwa oporniki.

Jeśli, to by mi wzbudzenie pasowało. Nawet po pijaku nie pokuszę się,
puszczać przez te drucidła, pełnych 25A

Quote:

Ale elektronika widac zrobila postep, bo teraz wszystkie
elektroniczne.


https://www.polmozbytbielsko.pl/?804,pl_regulator-napiecia-pradnicy-syrena-elektroniczny-rp-15k
Ano...

Quote:

Czekam tylko, aż takie auto przejedzie koło jakiejś silnej radiostacji,
czy
zaliczy epizod z piorunem, czy bezpośrednio, czy akurat przejeżdżał koło
piorunochronu, w który akurat zaiwaniło.
Ale skoro loki z falownikami jeżdżą w czasie burzy, to może i nic złego
nie
będzie?

A ile elektroniki w samolotach.


Ale one chyba od początku były projektowane z myślą o narażeniu w trakcie
używania na skutki spiorunowania... W samochodach niespecjalnie bym się
spodziewał. Bo i nie zaleca się jeżdżenia w casie burzy, choćby dlatego:
https://www.youtube.com/watch?v=vV8wBsyFQao
https://www.youtube.com/watch?v=NHrNQMdRX7U
To tyle tak na szybko.

--
Łapy, łapy, cztery łapy,
A na łapach pies kudłaty.
Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?
Może ty? Może ty? Może jednak ja...?

HF5BS
Guest

Fri Feb 01, 2019 8:40 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:1649718598$20190201101635@squadack.com...
Quote:
Hello HF5BS,

Friday, February 1, 2019, 5:52:24 AM, you wrote:

[...]

Tak mi się skojarzyło z życiem np. cukrzyka - czy przed pójściem do
piachu
wybierze 8 lat nudnego życia,

Znaczy ja już żyję na kredyt? A ludzie z cukrzycą typu I, którzy
przezywają dziesiątki lat, całe życie na insulinie?

Roman, tego nigdy do końca nie wiemy. Podałem to tylko jako przykład, może
to też być np. po zawale serca, czy udarze mózgu.
Kto wie, czy i ja na kredyt już nie dmucham, skoro w listopadzie 2017
zzdarzyło mi się zatrzymanie pikawy, szcześliwie zama się zresetowała, co
jakiś czas próbuje sie zawiesić. Najlepsze, że lekarze nie są w stanie nic
więcej powiedzieć, z badań wychodzi, że "zużycie" odpowiada wiekowi. Ja sam
zresztą jestem cukrzykiem, tyle, że "drugim".

Quote:

odmawiania sobie wszystkiego, pieprzenia się z lekami, insuliną (nie
każdy), dietami,

Przy cukrzycy typu I niczego nie musisz sobie odmawiać. Wystarczy, że
będziesz panował nad insuliną. Przy typie II do diagnozy dochodzi

Ale mimo wszystko, trzeba cholernie uważać. Jednorazowy epizod kwasicy
ketonowej, czy znacznie gorszej mleczanowej, najpewniej nie uczyni wiele
szkody, uchwycony z pomocą w porę. Ale... Danuta Rinn, Ella Fitzgerald,
dziennikarz Robert Leszczyński, ich łączy pewien fakt, że "przekręcili się"
z tego samego (choć może różnego w szczegółach) powodu.
http://www.mojacukrzyca.org/?a=text&id=159 - nie o każdym wiemy, że to mają.
No i ciekaw jestem, co by wybrali - 8 lat nudnego życia, zastrzyki, diety,
oszczędzanie się... Czy 5 lat żywiołu, towarzystwa, radości. itd,
nieprzejmowania sie niczym...

Quote:
zazwyczaj na podstawie powikłań, gdy organizm już jest w złym stanie.
Ale jeśli zapanujesz nad sytuacją, to możesz sobie pozwolić na dużo.

Otóż to. Choć nie zawsze sie to da tak ładnie prowadzić, ale prawda, jak
byłem na diabetologii, to pielęgniarka od tych spraw wyjaśniła, że nie
należy się pieprzyć z tym, że na przzyjęciu są słodkie ciastka, jeśli
trzymamy chorobę w ryzach, to wiele nam nie ubędzie, jak się odważymy zleść
słodkie ciastko, trzeba wiedzieć co potem i powinno być dobrze.

Quote:

czy wybierze szalone życie ze znajomymi, imprezy, radość, swoboda,
mieć wszystko złe w dupie...

I za pół roku do piachu.

Niekoniecznie. Teoretycznie od lat kilku, powinienem w nim leżeć z tego
powodu. A jakoś jeszcze żyję...
Oczywiście, przypadek przypadkowi nierówny i nie można wszystkiego walić do
jednego wora. Jeden cukrzyk obje się ciastkami na przyjęciu i najwyżej
poczuje coś podobnego do stanu lekkiej nietrzeźwości, jakoś to spali, czy
insuliną dziabnie i jakoś przetrwa. Inny skończy ze śpiączką na intensywnej
internie.

Quote:

Zły przykład wybrałeś.

Zależy, jak spojrzeć.
Idealny na pewno nie jest... Ale co poradzić na kogoś, kto o tym wie, ale
świadomie wybierze, że jeszcze raz w życiu zaszaleje, pojedzie na wspaniałe
wakacje, a nie będzie lat kilka najbliższych co miesiąc siusiu, probówka, do
labu i na spacerek na podwórko. Ja chyba bym chciał ucelować pośrodku.

--
Łapy, łapy, cztery łapy,
A na łapach pies kudłaty.
Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?
Może ty? Może ty? Może jednak ja...?

HF5BS
Guest

Fri Feb 01, 2019 8:58 pm   





J.F.
Guest

Fri Feb 01, 2019 9:02 pm   



Dnia Fri, 1 Feb 2019 20:18:15 +0100, HF5BS napisał(a):
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
19V nie pali .. przynajmniej nie od razu
Ale wiesz, jak to z prawamu Murphy'ego jest... Nirmalnie nie pali, ale
akurat spali tam, gdzie to jest szczególnie niepożądane, np, na zakręcie
i nie zobaczymy drzewa, na które jedziemy...

Ogolnie to zarowki sie czasem pala, wiec musisz byc na to
przygotowany.

Jednak owo 19V może wybitnie tym prawom pomóc i na to wolałbym już się nie
(musieć) przygotowywać.
Jak pyknąć, to niech pyknie przy 12V, jak fabryka przewidziala.

Fabryka wie, ze to jest ~14V :-)

Quote:
Model Safari-2 (czy inne z plusem na masie, podobno ruda mniej żre takie
auta, zresztą telekomunikacja ma plus na masie, jedynie BL jest
uminusowana.

P.S. Do germanowych tranzystorow pasuje plus na masie/
A ja myślałem, że do P-N-P...

germanowe byly pnp.
A krzemowe poczatkowo tylko npn.

Choc cos mi chodzi po glowie, ze byly pozniej i germanowe npn - para
komplementarna AC180/181


Quote:
regulator zwierał wzbudzenie przy wyższych obrotach? Dla fantacji
przecież nie.
Trudno mi powiedzec czy zwieral.

W opisie było, że miał trzy stany - załączenie wzbudzenia przy niskich,
odizolowanie przy średnich i zwarcie przy wysokich.

Musialbym odszukac, ale
https://www.polmozbytbielsko.pl/?2064,pl_regulator-napiecia-rg-15k

Rzucaja sie w oczy dwa oporniki, to moze bylo zasilanie pelnym
napieciem, przez opornik lub wcale ... albo przez dwa oporniki.

Jeśli, to by mi wzbudzenie pasowało. Nawet po pijaku nie pokuszę się,
puszczać przez te drucidła, pełnych 25A

Oczywiscie zasilanie wzbudzenia mam na mysli.

J.

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 19, 20, 21  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Czy godzina jazdy wystarczy, aby naładować całkowicie rozładowany akumulator?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map