Goto page Previous 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21 Next
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Jan 28, 2019 7:11 pm
I o to chodzi w akumulatorach rozruchowych zeby nie byly naladowane do pelna bo naladowanie do pelna skraca ich zywotnosc. Poza tym co da skonczenie ladowania przy szesnastu woltach jesli przez pierwsze pol godziny jazdy odbiorniki wyczerpia tak naladowany akumulator do pojemnosci samochodowej czyli ok 60-80% nominalnej? Sadzisz ze jak naladujesz akumulator do stu procent pojemnosci to przez tydzien albo miesiac bedzie mial zapas?
Tomalo
Guest
Mon Jan 28, 2019 7:21 pm
Ładowanie do pełna kwasowym wychodzi zawsze na dobre. Im mniej siarki na płytach tym większa trwałość i wydajność.
Zatem jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.
Alumulator w samochodzie należy mozliwie często doladowywać poza pojazdem. Im krócej siarka zalega na płytach tym większe szanse na jej odzyskanie do elektrolitu przy ładowaniu.
Queequeg
Guest
Mon Jan 28, 2019 8:33 pm
Queequeg <queequeg@trust.no1> wrote:
Quote:
Wyłączyła się, odłączyłem, poczekałem z 10 minut, zmierzyłem. 12,69
V.
To tak w miare przyzwoicie, ale poczekaj jeszcze pare h.
Zmierzę wieczorem, to będzie akurat parę h
12,64 V. Jest za to jeszcze ciekawiej, bo podłączyłem aku w samochodzie,
odpaliłem i zrobiłem kilka pomiarów.
1. Odczyt z ELM327 jest o kant d... potłuc. ELM pokazywał 13,7 V, miernik
podłączony do akumulatora 14,2 V. Więc wygląda na to, że podczas tej
godzinnej jazdy, o której pisałem, to napięcie było jednak ok. 14,2 V.
2. Pomiar napięcia między obudową silnika a klemą masową pokazał 31,5 mV,
a po włączeniu świateł (ok. 100 W, liczmy 7 A) skoczył do 48,8 mV. Daje to
2,5 mom na przewodzie masowym -- IMO bardzo przyzwoicie. Pokazuje też, że
alternator dawał bez świateł 12 A (i na światłach 19 A) -- akurat na
grzanie tylnej szyby, zasilanie całości (ECU, radio) i doładowywanie
naładowanego akumulatora...
Pytanie jaki jest opór na przewodzie plusowym... ale tego raczej w taką
pogodę nie sprawdzę (trzeba się kłaść pod samochód, a zimno i pada śnieg).
--
Eksperymentalnie:
http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
Queequeg
Guest
Mon Jan 28, 2019 8:36 pm
Tomalo <radioamatorek@gmail.com> wrote:
Quote:
Ładowanie do pełna kwasowym wychodzi zawsze na dobre. Im mniej siarki na płytach tym większa trwałość i wydajność.
Zatem jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.
Alumulator w samochodzie należy mozliwie często doladowywać poza pojazdem. Im krócej siarka zalega na płytach tym większe szanse na jej odzyskanie do elektrolitu przy ładowaniu.
Dlaczego więc nie słyszy się o usługach tuningu alternatorów, żeby dawały
wyższe napięcie? Technicznie wydaje się to bardzo proste do zrobienia.
--
Eksperymentalnie:
http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
Jacek Maciejewski
Guest
Mon Jan 28, 2019 8:37 pm
Dnia Mon, 28 Jan 2019 11:13:42 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):
Quote:
Link się nie wyświetla bo nie zezwalam na reklamy. No, to już wiesz jaki
jest cel tej publikacji - zarobienie na głupkach. Weź ty poczytaj jakiś
podręcznik do średniej szkoły elektrycznej...
--
Jacek
I hate haters.
Tomasz Gorbaczuk
Guest
Mon Jan 28, 2019 9:08 pm
W dniu .01.2019 o 20:45 Tomalo <radioamatorek@gmail.com> pisze:
Quote:
Jak pytasz ile, to około 10 lat. Teraz mam dwa nowe. Centrę Standard
wymieniłem po 9 latach a Futurę po 8 latach. Rekord to Bosch, wytrzymał
13 lat.
W jakich autach takie wyniki? - na jaki to się przekłada przebieg?
Moje obserwacje sa takie: żywotność aku znacząco zleży od przebiegu - u
mnie akumulator starcza na jakieś 200kkm / 4 lata
TG
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Jan 28, 2019 9:13 pm
Na nauke nigdy za pozno jesli leb nie zryty gorzala.
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/co-szkodzi-akumulatorom/511ql2s
Mozesz sobie w wyszukiwarke wpisac splywanie masy czynnej i sie dowiesz wiecej.
Jacek Maciejewski
Guest
Mon Jan 28, 2019 9:20 pm
Dnia Mon, 28 Jan 2019 11:48:21 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):
Quote:
Jak 16V takie dobre to dlaczego w miliardzie samochodow na swiecie jest 14 z ogonkiem?
Widzisz Zenuś, jakbyś poczytał podręcznik to byś wiedział że akumulator
ma coś co się nazywa opór wewnętrzny i dlatego napięcie na nim będzie
zależało od płynącego przezeń prądu. A ten, jak wiadomo, bywa różny i
dlatego podawanie napięcia na aku bez podawania przy jakim prądzie
świadczy o niedokształceniu delikwenta.
--
Jacek
I hate haters.
Tomalo
Guest
Mon Jan 28, 2019 9:45 pm
Jak pytasz ile, to około 10 lat. Teraz mam dwa nowe. Centrę Standard wymieniłem po 9 latach a Futurę po 8 latach. Rekord to Bosch, wytrzymał 13 lat.
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Jan 28, 2019 9:48 pm
Jak 16V takie dobre to dlaczego w miliardzie samochodow na swiecie jest 14 z ogonkiem? Akumulatory zamontowane przez fabryke czesto wytrzymuja 10 lat. Sadzisz ze te 10 lat to spisek zeby kupowac akumulator po dziesieciu latach a nie dwudziestu?
Tomalo
Guest
Mon Jan 28, 2019 9:53 pm
Dlaczego nie podwyższyć napięcia pytasz? Dobre pytani! Sprawa jest złożona i trzeba by założyć osobny wątek. Jednak producenci pojazdów z systemem start-stop podwyższają, bo jest problem z akumulatorami w takich pojazdach przy napięciu 14 V.
Problem głównie tkwi w ubytkach wody. Granicą gazowania i rekombinacji dla elektrolitu przyjęto 14,4 V. Powyżej jest spory ubytek wody i nie da się stosować akumulatorów bez korków, tzw. Szczelnych. To 14 V jest kompromisem pomiędzy trwałością, żywotnością a stanem naładowania. Dla żywotności i zdolności rozruchu i stanu naładowania lepiej aby to było wyższe napięcie, natomiast dla bezobslugowosci niższe. Ale to nie jedyny aspekt tej sprawy.
J.F.
Guest
Mon Jan 28, 2019 10:34 pm
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Jan 28, 2019 11:15 pm
Zenus to moge byc dla kolegow a nie dla ciebie. Im dalej starasz sie wymadrzac tym bardziej na glupka wychodzisz. Miliard samochodow ma 14V z ogonkiem i twierdzisz ze jacys niedouczeni auta robia. Jak dla mnie mozesz bezposrednio z gniazdka swoj akumulator ladowac. Jak ktos poslucha zeby akumulator ladowac do 16V bo na elektrodzie jakas stara instrukcja obslugi jest i zniszczy sobie akumulator to tez mnie nie obchodzi. Bo to glupi bedzie a glupich mi nie szkoda.
Tomalo
Guest
Mon Jan 28, 2019 11:42 pm
Przecież napisałem wyżej dlaczego jest 14,4 a nie 16,2 V.
Myślę jednak, iż jesteś dyletantem w tej dziedzinie. Nawet nie zrozumiałeś tego co napisałem.
Weź poczytaj trochę. Wszystko o czym napisałem podano w książce Zdzisława Ziętkiewicza: Akumulatory samochodowe i motocyklowe. WKiŁ 1983. Wydanie 7.
W tym urządzeniu się prawie nic nie zmieniło od 1859 roku.
Książkę pewnie znajdziesz na bazarku albo alkegro za kilka zł - bo jak widać nikt już takich pozycji nie czyta. Lud się całkowicie zdał na informacje z netu i myśli że to jest prawda.
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Jan 28, 2019 11:55 pm
To mnie ubawiles ze nic sie nie zmienilo. W zasadzie wszystko sie zmienilo z wyjatkiem nazwy.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21 Next