RTV forum PL | NewsGroups PL

Czy godzina jazdy wystarczy, aby naładować całkowicie rozładowany akumulator?

O ładowaniu w samochodzie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Czy godzina jazdy wystarczy, aby naładować całkowicie rozładowany akumulator?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Next

J.F.
Guest

Tue Jan 29, 2019 2:42 am   



Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:757add0f-4aef-4105-b302-f3d562510840@googlegroups.com...
Quote:
Zenus to moge byc dla kolegow a nie dla ciebie. Im dalej starasz sie
wymadrzac tym bardziej na glupka wychodzisz.
Miliard samochodow ma 14V z ogonkiem

A nawet bez ogonka ...

J.

EM
Guest

Tue Jan 29, 2019 8:28 am   



Quote:
Czasy się zmieniły, instrumenty też Smile Jak muszę znać napięcie to podpinam
ELM pod OBD i oglądam na komórce w uchwycie na komórkę.

Nie wiem skąd czerpie pomiar napięcia ten ELM, ale jak sam widzisz w tym

wypadku to jest sporo mniej niż na akumulatorze.
--
Pozdrawiam
EdiM

Tomalo
Guest

Tue Jan 29, 2019 9:16 am   



W 1983 był już antymon i wapń zaczął być w użyciu. Na ironię wapń dodano właśnie po to by móc pozbyć się korków. Wapń bowiem podnosi napięcie gazowania. Stąd przy 14 V można usunąć korki bo utrata wody jest niewielka przez cały żywot. Jednak dalej występie. Co ciekawe, dodatek Ca wymaga właśnie wyższego napięcia do naładowania pełnej porcji ładunku. Zatem zawsze lepszy jest akumulator z korkami niż bez.
Anymon zaczęto dodawać w 1880 r zresztą tedy też wymyslono pastowane kratki.
Stąd naprawdę niewiele się zmieniło. No mamy zbiorniki z PP zamiast ebonitu.
Przez cały ten okres ulepszono trwałość i własności użytkowe - zasada działania nie uległa zmianie.

Queequeg
Guest

Tue Jan 29, 2019 11:17 am   



EM <edim123@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
Nie wiem skąd czerpie pomiar napięcia ten ELM, ale jak sam widzisz w tym
wypadku to jest sporo mniej niż na akumulatorze.

Ma dwa źródła, może z ECU a może sam (mierzyć ze złącza OBD). U mnie ECU
nie podaje napięcia, więc ELM mierzy sam.

Albo ELM mierzy niedokładnie, albo są takie spadki na instalacji, że do
złącza OBD dochodzi 500 mV mniej...

--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Andrzej S
Guest

Tue Jan 29, 2019 11:26 am   



W dniu 2019-01-28 22:55, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
To mnie ubawiles ze nic sie nie zmienilo. W zasadzie wszystko sie zmienilo z wyjatkiem nazwy.

Bardzo sympatycznie sobie Panowie dogryzają, tak trzymać.

Trochę reklamy.
Kupiłem właśnie ładowarkę Foxsur 12V, 5A (gdzieś tutaj była
rekomendowana). Na wyświetlaczu widać, że mierzy temperaturę
i przy -8 stC napięcie ładowania zwiększa do 15,8V. Napięcie
co chwila się zmienia. Chyba wie co robi.

Mam mały aku motocyklowy, uważałem go za padnięty. Foxsur
mówił po 10 min. ładowania że jest FULL. Bez nadziei
podłączyłem owego Foxsura w trybie Repair (jakiś algorytm
pulsowania) i po kilku cyklach i kilkudzisięciu godzinach
wg. manuala aku zreanimował się. Nie wiem jak z utrzymaniem
parametrów, pojadę w weekend to sprawdzę. Stoi tydzień na zimnie.
Ale na pierwszy rzut oka różnica poraziła mnie.

I jeszcze to: miało być dowalanie VAT-u Aliexpressowi,
a jest darmowy transport w 2 tyg.

Allegro - co tam u was?

pozdr serd
--
A S

Queequeg
Guest

Tue Jan 29, 2019 11:33 am   



Tomalo <radioamatorek@gmail.com> wrote:

Quote:
Weź poczytaj trochę. Wszystko o czym napisałem podano w książce
Zdzisława Ziętkiewicza: Akumulatory samochodowe i motocyklowe. WKiŁ
1983. Wydanie 7.

Służę linkiem, jeśli ktoś zainteresowany, choć niestety to skany.

https://chomikuj.pl/user347/Books/Techniczne/Zdzis*c5*82aw+Zi*c4*99tkiewicz+Akumulatory+samochodowe+i+motocyklowe,2791067075.pdf

--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Mateusz Viste
Guest

Tue Jan 29, 2019 12:54 pm   



On Tue, 29 Jan 2019 09:33:58 +0000, Queequeg wrote:
Quote:
Służę linkiem, jeśli ktoś zainteresowany, choć niestety to skany.

https://chomikuj.pl/user347/Books/Techniczne/Zdzis*c5*82aw
+Zi*c4*99tkiewicz+Akumulatory+samochodowe+i+motocyklowe,2791067075.pdf


5 zł :/

Mateusz

Kris
Guest

Tue Jan 29, 2019 1:01 pm   



W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 11:26:38 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
Quote:
Bez nadziei
podłączyłem owego Foxsura w trybie Repair (jakiś algorytm
pulsowania) i po kilku cyklach i kilkudzisięciu godzinach
wg. manuala aku zreanimował się.

Od kilku tygodni mam dokładnie tą samą ładowarkę.
Mam pytanie o tryb "repair" czy można go używac do aku który jest fizycznie w samochodzie?
Elektronika auta(auto oczywiście wyłączone ale aku podłączony) nie zgłupieje, nie padnie od tego "repair"?
Bo auto niedawno kupiłem i aku niby ok- odpala na mrozie(minus 15stc najwięcej było, 1,6hdi) itp ale jak raz na kilkanaście minut zostawiłem wyłączone auto z włączonymi światłami to już aku nie zakręcił. Foxtur podłączony w tryb "ładowanie ładował aku ze 20minut i pokazał "full"
I co prawda od tamtego czasu problemów z aku nie ma ale chcę przetestować ten tryb repair tylko się boję żeby od tego elektronika w aucie nie powariowała.

Jacek Maciejewski
Guest

Tue Jan 29, 2019 1:10 pm   



Dnia Tue, 29 Jan 2019 03:01:51 -0800 (PST), Kris napisał(a):

Quote:
W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 11:26:38 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
Bez nadziei
podłączyłem owego Foxsura w trybie Repair (jakiś algorytm
pulsowania) i po kilku cyklach i kilkudzisięciu godzinach
wg. manuala aku zreanimował się.

Od kilku tygodni mam dokładnie tą samą ładowarkę.
Mam pytanie o tryb "repair" czy można go używac do aku który jest fizycznie w samochodzie?
Elektronika auta(auto oczywiście wyłączone ale aku podłączony) nie zgłupieje, nie padnie od tego "repair"?
Bo auto niedawno kupiłem i aku niby ok- odpala na mrozie(minus 15stc najwięcej było, 1,6hdi) itp ale jak raz na kilkanaście minut zostawiłem wyłączone auto z włączonymi światłami to już aku nie zakręcił. Foxtur podłączony w tryb "ładowanie ładował aku ze 20minut i pokazał "full"
I co prawda od tamtego czasu problemów z aku nie ma ale chcę przetestować ten tryb repair tylko się boję żeby od tego elektronika w aucie nie powariowaŁ
Panowie, szypta rozumu. Jedynym poprawnym pomiarem stanu faktycznego

*dowolnego* aku jest naładowanie go w kontrolnych warunkach do pełna i
kontrolne rozładowanie. Kontrolne to znaczy z użyciem amperomierza,
woltomierza, opornika kontrolnego, teromostatu i stopera. Wszelkie
powoływanie się na takie czy inne ładowarki nie ma sensu bo nie znamy
algorytmu jakm się one posługują. Oraz oczywiście, znajomość właściwych
charakterystyk publikowanych przez producenta. Więc nie młóćcie plew po
próżnicy bo przykro was czytać.
--
Jacek
I hate haters.

Queequeg
Guest

Tue Jan 29, 2019 1:57 pm   



Tomalo <radioamatorek@gmail.com> wrote:

Quote:
Jednak producenci pojazdów z systemem start-stop podwyższają, bo jest
problem z akumulatorami w takich pojazdach przy napięciu 14 V.

Ale tam chyba ogólnie jest bardziej skomplikowany kontroler ładowania niż
prosty regulator z klasycznego alternatora...

Quote:
Problem głównie tkwi w ubytkach wody. Granicą gazowania i rekombinacji
dla elektrolitu przyjęto 14,4 V. Powyżej jest spory ubytek wody i nie da
się stosować akumulatorów bez korków, tzw. Szczelnych.

No właśnie. I albo ktoś tę wodę doleje, albo gęstość elektrolitu wzrośnie
za bardzo i będzie problem (podobno może dojść do korozji płyt).

Quote:
To 14 V jest kompromisem pomiędzy trwałością, żywotnością a stanem
naładowania. Dla żywotności i zdolności rozruchu i stanu naładowania
lepiej aby to było wyższe napięcie, natomiast dla bezobslugowosci
niższe. Ale to nie jedyny aspekt tej sprawy.

Zastanawiam się, czy pełne naładowanie akumulatora (wysycenie elektrolitu
siarką) musi wiązać się z gazowaniem.

Może kontrolery ładowania nie powinny mierzyć napięcia, tylko akumulatory
powinny mieć wbudowane czujniki gęstości elektrolitu...

--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Jacek Maciejewski
Guest

Tue Jan 29, 2019 2:03 pm   



Dnia Tue, 29 Jan 2019 04:28:12 -0800 (PST), Kris napisał(a):

Quote:
Kogutek kiedys pisał cos w stylu"Polak jak się w robocie nie upie...li i zmęczy to uważa że zapłata mu się nie nalezy"

To co wyżej piszesz pewnie ma sens ale tez weź pod uwagę że zamiast ręcznie robić to co nazywasz wyżej "poprawnym pomiarem stanu faktycznego" może teraz robić jedno chińskie urządzenie za kilkanaście usd.
Gdybym miał robić ręcznie:
"naładowanie go w kontrolnych warunkach do pełna i kontrolne. rozładowanie ....z użyciem amperomierza, woltomierza, opornika kontrolnego, teromostatu i stopera"
to kliknął bym w allegro i za 200zł zamówił nowe aku i miał na kilka lat spokój
A skoro mam chińska zabawkę to chętnie ja potestuje. Jeśli mi zabije aku to strata niewielka, pytam tylko czy elektroniki w aucie nie uszkodzi bo to trochę bardziej kłopotliwe by było.
aku odżył/działa lepiej/ padł całkowicie
Jasne. Chcesz wiedzieć - weź przyrządy i zmierz. Chcesz mieć spokój -

weź chińską ładowarkę Smile Albo kryształową kulę :)

Quote:
Więc nie >młóćcie plew po próżnicy bo przykro was czytać.

Zauważam nieśmiało że nie ma obowiązku czytania.
Jasne. Przecież się nie skarżę na głupoty jakie czytam Smile Zauważam

jedynie że są bolesne i w miarę swoich skromnych możliwości edukuję
glupich żeby ich czytanie mniej bolało Smile Taka charytatywna,
bezinteresowna, iście Owsiakowa inicjatywa.


--
Jacek
I hate haters.

Jacek Maciejewski
Guest

Tue Jan 29, 2019 2:09 pm   



Dnia Tue, 29 Jan 2019 04:28:12 -0800 (PST), Kris napisał(a):

Quote:
Kogutek kiedys pisał cos w stylu"Polak jak się w robocie nie upie...li i zmęczy to uważa że zapłata mu się nie nalezy"

To co wyżej piszesz pewnie ma sens ale tez weź pod uwagę że zamiast ręcznie robić to co nazywasz wyżej "poprawnym pomiarem stanu faktycznego" może teraz robić jedno chińskie urządzenie za kilkanaście usd.
Gdybym miał robić ręcznie:
"naładowanie go w kontrolnych warunkach do pełna i kontrolne. rozładowanie ....z użyciem amperomierza, woltomierza, opornika kontrolnego, teromostatu i stopera"
to kliknął bym w allegro i za 200zł zamówił nowe aku i miał na kilka lat spokój
A skoro mam chińska zabawkę to chętnie ja potestuje. Jeśli mi zabije aku to strata niewielka, pytam tylko czy elektroniki w aucie nie uszkodzi bo to trochę bardziej kłopotliwe by było.
aku odżył/działa lepiej/ padł całkowicie
Jasne. Chcesz wiedzieć - weź przyrządy i zmierz. Chcesz mieć spokój -

weź chińską ładowarkę Smile Albo kryształową kulę :)

Quote:
Więc nie >młóćcie plew po próżnicy bo przykro was czytać.

Zauważam nieśmiało że nie ma obowiązku czytania.
Jasne. Przecież się nie skarżę na głupoty jakie czytam Smile Zauważam

jedynie że są bolesne i w miarę swoich skromnych możliwości edukuję
glupich żeby ich czytanie mniej bolało Smile Taka charytatywna,
bezinteresowna, iście Owsiakowa inicjatywa.

PS. Już po napisaniu powyższego, przeczytałem na innej grupie co
następuje:
"Nie wkręcaj się. Zauważyłem, że Kris ma tendencję do konfabulowania. "
Kris, tu wciąż są ludzie dosyć rozgarnięci, do których i ja się
zaliczam. Byle bzdet nie przejdzie. Dwa razy przeczytaj co napisałeś
zanim klepniesz w enter, bo podlegasz ocenie.


--
Jacek
I hate haters.

Kris
Guest

Tue Jan 29, 2019 2:28 pm   



W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 13:10:28 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Quote:
Dnia Tue, 29 Jan 2019 03:01:51 -0800 (PST), Kris napisał(a):

W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 11:26:38 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
Bez nadziei
podłączyłem owego Foxsura w trybie Repair (jakiś algorytm
pulsowania) i po kilku cyklach i kilkudzisięciu godzinach
wg. manuala aku zreanimował się.

Od kilku tygodni mam dokładnie tą samą ładowarkę.
Mam pytanie o tryb "repair" czy można go używac do aku który jest fizycznie w samochodzie?
Elektronika auta(auto oczywiście wyłączone ale aku podłączony) nie zgłupieje, nie padnie od tego "repair"?
Bo auto niedawno kupiłem i aku niby ok- odpala na mrozie(minus 15stc najwięcej było, 1,6hdi) itp ale jak raz na kilkanaście minut zostawiłem wyłączone auto z włączonymi światłami to już aku nie zakręcił. Foxtur podłączony w tryb "ładowanie ładował aku ze 20minut i pokazał "full"
I co prawda od tamtego czasu problemów z aku nie ma ale chcę przetestować ten tryb repair tylko się boję żeby od tego elektronika w aucie nie powariowaŁ
Panowie, szypta rozumu. Jedynym poprawnym pomiarem stanu faktycznego
*dowolnego* aku jest naładowanie go w kontrolnych warunkach do pełna i
kontrolne rozładowanie. Kontrolne to znaczy z użyciem amperomierza,
woltomierza, opornika kontrolnego, teromostatu i stopera.


Kogutek kiedys pisał cos w stylu"Polak jak się w robocie nie upie....li i zmęczy to uważa że zapłata mu się nie nalezy"

To co wyżej piszesz pewnie ma sens ale tez weź pod uwagę że zamiast ręcznie robić to co nazywasz wyżej "poprawnym pomiarem stanu faktycznego" może teraz robić jedno chińskie urządzenie za kilkanaście usd.
Gdybym miał robić ręcznie:
"naładowanie go w kontrolnych warunkach do pełna i kontrolne. rozładowanie ....z użyciem amperomierza, woltomierza, opornika kontrolnego, teromostatu i stopera"
to kliknął bym w allegro i za 200zł zamówił nowe aku i miał na kilka lat spokój
A skoro mam chińska zabawkę to chętnie ja potestuje. Jeśli mi zabije aku to strata niewielka, pytam tylko czy elektroniki w aucie nie uszkodzi bo to trochę bardziej kłopotliwe by było.

Quote:
Wszelkie powoływanie się na takie czy inne ładowarki nie ma sensu bo >nie znamy algorytmu jakm się one posługują. Oraz oczywiście, znajomość >właściwych charakterystyk publikowanych przez producenta.

Jedyny "algorytm" jaki mi potrzebny to:
-przed podłączeniem takiej czy innej ładowarki aku działało źle/nie działało wcale
-po zastosowaniu trybu "repair" aku odżył/działa lepiej/ padł całkowicie

Quote:
Więc nie >młóćcie plew po próżnicy bo przykro was czytać.

Zauważam nieśmiało że nie ma obowiązku czytania.

Kris
Guest

Tue Jan 29, 2019 3:19 pm   



W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 14:09:54 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
"
Quote:
Kris, tu wciąż są ludzie dosyć rozgarnięci, do których i ja się
zaliczam. Byle bzdet nie przejdzie.

Gdzie bzdety pisałem?
Zacytujesz?

Quote:
Dwa razy przeczytaj co napisałeś
zanim klepniesz w enter, bo podlegasz ocenie.

To oceniaj.
Tyle tylko że nie bardzo co masz oceniać bo ja tu do niczego nie przekonywałem
Zadałem proste mam nadzieje pytanie: czy można ładowarkę foxtur w trybie "repair" używać do aku podłączonego w samochodzie.
Wtrąciłeś się do dyskusji z tekstami nie na temat
No chyba że masz taką ładowarkę i pokudłączałeś i masz jakąkolwiek wiedzę w tym temacie.
Jak nie masz to poprzestań na czytaniu a może ktoś, kto używa tego typu ładowarek odpowie na pytanie.

Kris
Guest

Tue Jan 29, 2019 3:22 pm   



W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 14:03:06 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Quote:
Jasne. Chcesz wiedzieć - weź przyrządy i zmierz. Chcesz mieć spokój -
weź chińską ładowarkę Smile Albo kryształową kulę Smile
A czemu nie bierzesz pod uwagę trzeciego rozwiązania?

Byc może chińskie raczki zrobiły urządzenie które zmierzy stan faktyczny aku poprzez "naładowanie go w kontrolnych warunkach do pełna i kontrolne. rozładowanie ....z użyciem amperomierza, woltomierza, opornika kontrolnego, teromostatu i stopera"Wink

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Czy godzina jazdy wystarczy, aby naładować całkowicie rozładowany akumulator?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Informacja o ciasteczkach