Goto page Previous 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21 Next
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:12 pm
Wody ubywa przy zbyt długim gazowaniu. Przy 16 V i już naładowanym aku prad płynie niewielki i gazowanie jest znikome i tez ubytek wody pomijalny. Napięcie 16 V jest na nim przez niedługi czas wiec nie ma to znaczenia w eksploatacji. Wody ubywa stale, ale są to ubytki niewielkie w trakcie całego okresu życia akumulatora wiec cześć producentów postanowiła usunąć korki i zostały tylko 2 małe dziurki bezpieczeństwa po bokach na wypadek gdyby aku zaczął gazowac co mogłoby skutkować rozerwaniem. Musi być połączenie z atmosferą chociażby tylko jednostronne.
Jacek Maciejewski
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:13 pm
Dnia Wed, 30 Jan 2019 19:43:49 +0100, J.F. napisał(a):
Quote:
A w nowym akumulatorze po ladowaniu napieciem 14.0V ile bedzie ?
Po ładowaniu napięciem 14 V będzie dokładnie 14 V

Bez względu czy aku
jest nowy czy stary.
--
Jacek
I hate haters.
J.F.
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:16 pm
Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:f39e6986-1c85-4e13-8cea-d7aafaa93cf7@googlegroups.com...
Quote:
Ile chcesz takich ładowań wytrzyma. Napięcie 2,7 V/celę jest
standardowym napięciem końcowym ładowania a nie jakimś wymysłem,
eksperymentem czy fanaberia.
16 V to napięcie końca ładowania, a nie napięcie buforowe.
Akumulator moze byc bezpiecznie ładowany do tego napięcia bez żadnych
skutków ubocznych. Jednak napięcie trwałe na zaciskach nie powinno
przekraczać 14,4 V. >Jeszcze lepiej jak będzie mniej.
No to ja sobie zechce 2x dziennie doladowac do 16V ... a moze lepiej
4x dziennie ?
A przy jakim napieciu uznajesz, ze aku rozladowany i podlaczasz
prostownik ?
J.
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:16 pm
Ile chcesz takich ładowań wytrzyma. Napięcie 2,7 V/celę jest standardowym napięciem końcowym ładowania a nie jakimś wymysłem, eksperymentem czy fanaberia.
16 V to napięcie końca ładowania, a nie napięcie buforowe. Akumulator moze byc bezpiecznie ładowany do tego napięcia bez żadnych skutków ubocznych. Jednak napięcie trwałe na zaciskach nie powinno przekraczać 14,4 V. Jeszcze lepiej jak będzie mniej.
J.F.
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:22 pm
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:op.zwfztxjyg01fvf@l-259.harvard.local...
W dniu .01.2019 o 18:19 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Quote:
Ale jest tez druga sprawa - alternator np 100A, na wolnych obrotach
mniej, a jak wlacze swiatla, dmuchawy, grzalki ... to czy dla
akumulatora zostanie tych 5A ?
Teraz Kolego są komputery

- w warunkach zimowych uzupełnienie
ładunku w akumulatorze ma najwyższy priorytet. Skutkuje to tym, że
przez pierwszych kilka minut cała "komfortowa" elektronika
(podgrzewacze klimy, foteli, kierownicy, szyby, lusterek) dostaje
mniej pradu niż by chciała.
To samo dzieje po rozruchu w systemie start-stop.
Nie mowie nie, ale u mnie jest jest jeszcze rocznik 2007, komputery
tez juz sa, ale dmuchawa chodzi na tych obrotach, ktore ustawie.
A szyba i lusterka maja byc podgrzewane pelna moca, bo inaczej jazda
jest niebezpieczna.
Foteli grzanych nie mam, to nie sprawde :-)
Tak czy inaczej - te sprytne komputery moga podniesc napiecie na
pewien czas, aby szybciej doladowac aku.
Pod warunkiem, ze pradu z altka starczy.
J.
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:22 pm
Nie wiem w zeszłym roku zmieniłem opony bo miały 10 lat i pewnie ze 100 km (pół roku jeżdżę na letnich a pół na zimowych). Jednak je zmieniłem mimo iż miały jeszcze połowę wysokości bieżnika. Auto ma przebieg 250 tys a są to oryginalne zimówki z salonu.
Jednak pół bieżnika już było za mało na wjazd u mnie pod górkę ale dość jak na przepisy. Opony spokojnie wytrzymują 100 tys km. Takie są moje doświadczenia.
J.F.
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:24 pm
Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6d484343-c8e7-45b6-b119-fafac9da1e24@googlegroups.com...
Quote:
Niekoniecznie.
Alternator przeciętnie ma wydajność 100 A. Po rozruchu na elektronikę
i urządzenia pokładowe , nawiew, podgrzewanie szyb, foteli, światła
idzie gdzieś 50-60 A resztę 40 A łyka akumulator!
To jest wydajnosc na wysokich obrotach, a ja sobie stoje w korku na
swiatlach na wolnych obrotach silnika.
No chyba, ze masz ma mysli alternator np 200A, i srednia osiagalna w
jezdzie miejskiej :)
J.
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:27 pm
Niekoniecznie.
Alternator przeciętnie ma wydajność 100 A. Po rozruchu na elektronikę i urządzenia pokładowe , nawiew, podgrzewanie szyb, foteli, światła idzie gdzieś 50-60 A resztę 40 A łyka akumulator! Tym więcej łyka im jest bardziej rozładowany. Jak jest naładowany to po rozruchu łyka tylko kilka A. To jest dla niego korzystne i zwiększa jego trwałość bo jest mniej obciążony termicznie.
Zatem warto ładować jak najczęściej !
J.F.
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:28 pm
Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ae0ee32c-a008-456c-adc0-edbabb00dd99@googlegroups.com...
Quote:
Niestety nie. Pasek gwiżdże bo alternator jest obciazony prawie
maksymalnie. To że przestał gwizdać oznacza że obciążenie spadło ze
100 A na 50 czy 70A ale nie świadczy to o uzupełnieniu ladunku.
Sprawność ładowania powoduje że o pobraniuz akumulatora 5 Ah aby
uzupełnić to 5 Ah trzeba władować 7-8 Ah.
No ale do rozruchu zuzylismy powiedzmy 800As, a nie 5Ah.
Pozostaje postojowy pobor pradu auta i samorozladowanie aku.
Poza tym skoro akumulator byl prawie naladowany, to przez chwile
bedzie bral duzy prad, a potem spadnie do tych kilku A.
I bedzie jeszcze potrzebowal paru minut na doladowanie, ale bez
piszczenia paska.
J.
Zenek Kapelinder
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:32 pm
Co Ty kurwa znowu wymysliles. Wedlug twojej religii akumulator laduje sie pradem 1/10 tego co na nalepce wydrukowali przez 10 godzin. Przez 10 godzin prad nie ma prawa spasc ponizej 1/10C. Tak napisal twoj przewodnik duchowy w ksiazce starszej niz ja.
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:33 pm
Niestety nie. Pasek gwiżdże bo alternator jest obciazony prawie maksymalnie. To że przestał gwizdać oznacza że obciążenie spadło ze 100 A na 50 czy 70A ale nie świadczy to o uzupełnieniu ladunku.
Sprawność ładowania powoduje że o pobraniuz akumulatora 5 Ah aby uzupełnić to 5 Ah trzeba władować 7-8 Ah.
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:39 pm
Ale w samochodzie nie ma ogranicznika pradu!
Jest nim tylko rezystancja uzwojen alternatora.?Wiec akumulator weźmie tyle ile mu dasz. Wsadź se rozładowany akumulator do auta, odpal silnik i zmierz prąd. Widok 50 A nie jest niczym dziwnym i żadnym wyczynem. Stąd rozladowany akumulator po rozruchu jest katowany ogromnym prądem co jak można się spodziewać nie wychodzi mu na dobre. Prąd ten spada w miarę jak napięcie rośnie i niestety czasami można nim zabić akumulator. Takie przypadki się zdarzają przy próbie rozruchu z dawcy - innego pojazdu przyłączonego na krótko
Jak piszesz, optymalny prąd to 1/10 pojemności znamionowej.
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:43 pm
E tam, znajdą zdrowszą robotę.
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:50 pm
Tak pomyślałem, że chyba jesteś dobrym hejterem. Nie wiem za co mnie nie lubisz,ale chyba za to samo co cała reszta hejterów.
Moim zdaniem powinieneś się przenieść na łonet lbo pudelka czy innego szmatławca. Tu na newsach nie ma przyzwolenia na hejt i trollowanie. No smarkacz jesteś i możesz nie wiedzieć. Ja ja pisalem z Pszemolem tu 20 lat temu to ciebie na świecie pewnie nie było. Więc jak chcesz być traktowany poważnie zmień język rynsztokowy na przyzwoity. Ja się nie obrażam, ale sam wystawiasz sobie laurkę imbecyla.
Tomalo
Guest
Wed Jan 30, 2019 8:52 pm
Napięciem 14 V nie naładujesz do pełna. Z doświadczeń wynika, że 1,25 da się z uzyskać.
Goto page Previous 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21 Next