Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Fri Feb 02, 2007 2:48 am
"J.F." 4755s212mt2io4ef39q1hbt3qob3iqnsmc@4ax.com
Quote:
IMO - w tych normach jest sposob pomiaru tego pradu.
Jest.
Quote:
I nie jest to prad zwarcia.
Nie jest, bo nie może być takiej różnicy:
Zwarcie to zwarcie. Nie może być na zwarciu raz
400 A, a raz 600 A dla tego samego akumulatora.
Jest to jakiś prąd użyteczny.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
J.F.
Guest
Fri Feb 02, 2007 3:01 am
On Fri, 2 Feb 2007 01:30:05 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"J.F." rnd4s2d6r149ghsagbfmj80636pru631i9@4ax.com
Do zapalenia nie trzeba 40Ah.
40 A czy 400 A? U mnie do każdej świecy żarowej ponoć trzeba 20 A.
No i na dobrym mrozie trzeba grzać ze dwie ninuty,

choć nie tak
dużym prądem przez cały czas.
ale 80A*2min= 2.67 Ah.
dodaj do tego powiedzmy 500A*10s = 1.39 Ah
i wyjdzie ze potrzeba 4Ah.
I w praktyce to kiedys zajezdzilem do takiego stanu akumulator -
zapalal dobrze [benzyniak i zaskakiwal rewelacyjnie, zadnego tam 10s
krecenia] ale zapomnialem swiatla zgasic jak poszedlem do sklepu :-)
Quote:
Tak czy inaczej - jesli paluszki AA mialyby potrafic 200A,
to ja poprosze o demonstracje na pojezdzie :-)
Zgodze sie na 40 sztuk - dwie rownolegle serie po 20 sztuk.
To powinno dac 2*100A i 12V .
Chyba 4 po 10, bo 10 sztuk daje 12 V. (czy raczej prawie 14)
12V ma byc pod obciazeniem 100A :-)
Quote:
No i te 4 bez problemu dadzą łącznie 100 A, ale 1000 razy ich nie
naładujesz przy takich rozładowaniach.
Ja chce jedno uruchomienie zobaczyc :-)
J.
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Fri Feb 02, 2007 3:10 am
"Marek Lewandowski" epu2cq$p9v$2@inews.gazeta.pl
Quote:
a te normy się z sufitu wzięły? Czy może jednak ktoś je napisał,
opierając się o warunki uczciwej eksploatacji? Bo producenci mają
podobne tendencje, jak i Ty - do podawania prądu zwarcia jako
użytecznego prądu eksploatacji.
Może by tak tych producentów powystrzelać i zostawić same Google?
Do dywagowania wystarczy. :)
-=-
Quote:
Do sprawdzenia, że AA daje ileś A.
znaczy odpalałeś swój samochód w zimie tymi kablami z accu AA, czy jak?
Nie odpalałem.

Pisałem już, że potrzebuję ze 400 A na 14 V.
Może niezupełnie na 14 V, bo napięcie w instalacji spada o kilka
w czasie rozruchu -- czasami nawet do 7 V, a raczej rzadko jest
wyższe niż 11. :)
Przy podgrzewaniu silnika (4 razy po 20 A na jedną świecę)
spadek napięcia w instalacji jest rzędu 0.1 V.
-=-
Ale przyznam Ci racje co do tego, że można by znaleźć (na przykład
w Googlach, ale nie tylko tam) , iż moc mego rozrusznika to 1 KW. :)
Problem w tym, że pobierany prąd jest zdecydowanie większy, niż by to
wynikało z zestawienia tego 1 kW i napięcia 14 V.

BTW -- u mnie nie
ma aż 14.4 V. Jest ponad pół V mniej, ale nie mogę nic na to poradzić. :)
-=-
Przed paru laty, aby uruchomić silnik przy solidnym mrozie, musiałem
przejechać kilka kilometrów -- uruchomienie, wyłączenie i ponowne
uruchomienie (bez doładowania pomiędzy tymi uruchomieniami) nie było
możliwe, bo nie było już z czego odpalić.

A przy takim mrozie
(czyli wówczas, gdy powietrze jest suche) zupełnie zimny silnik
odpalał po dwóch sekundach kręcenia. Pojemność akumulatora to
około 72 Ah. Na solidnym mrozie oczywiście mniej. Ile Twoim
zdaniem z tych 72 Ah można utracić w 2 sekundy? :)
72 Ah = 259200 As
Ile jest z tych 72 Ah w temperaturze minus 20 stopni -- nie wiem.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Fri Feb 02, 2007 3:35 am
"J.F." oh65s2hflfi9kclqfkat87bmgp28jgghei@4ax.com
Quote:
40 A czy 400 A? U mnie do każdej świecy żarowej ponoć trzeba 20 A.
No i na dobrym mrozie trzeba grzać ze dwie ninuty,

choć nie tak
dużym prądem przez cały czas.
ale 80A*2min= 2.67 Ah.
dodaj do tego powiedzmy 500A*10s = 1.39 Ah
Tego tak nie policzysz. Silnik odpala po 2 sekundach. (lub szybciej)
Ale przy tak silnych obciążeniach nie można policzyć 1/1800h*400A.
Przy tak silnych obciążeniach pojemność drastycznie spada.
U mnie na dobrym mrozie jedno odpalenie kasuje akumulator.
Jeśli tuż po odpaleniu wyłączę silnik -- to już go nie odpalę.
Muszę poczekać z kilka minut (przejechać pięć kilometrów) aby
móc kolejny raz odpalić.
Nawet latem niechętnie wyłączam silnik tuż po odpaleniu.
Quote:
i wyjdzie ze potrzeba 4Ah.
:)
Quote:
I w praktyce to kiedys zajezdzilem do takiego stanu akumulator -
zapalal dobrze [benzyniak i zaskakiwal rewelacyjnie, zadnego tam 10s
krecenia] ale zapomnialem swiatla zgasic jak poszedlem do sklepu
Światła ciągną czasami bardzo dużo. Mijania niby 2 * 45 W, ale czasami
żarówki mają i 65 W na mijania, że już nie wspomnę o drogowych, czy jak
się je nazywa. Do tego dochodzą pozycyjne -- 20 W lub nawet 40 W.
Deska rozdzielcza -- czasami świeci jak choinka. 10 A może uciekać bez
problemu. :)
Quote:
Tak czy inaczej - jesli paluszki AA mialyby potrafic 200A,
to ja poprosze o demonstracje na pojezdzie :-)
Zgodze sie na 40 sztuk - dwie rownolegle serie po 20 sztuk.
To powinno dac 2*100A i 12V .
Chyba 4 po 10, bo 10 sztuk daje 12 V. (czy raczej prawie 14)
12V ma byc pod obciazeniem 100A
To 10 na napięcie i drugie

10 na prąd, bo 10 A ze sztuki pociągniesz.
Razem 100 sztuk.

500 złotych za Philipsy 1.6 Ah, czyli masz 16 Ah na 12 V.
Quote:
No i te 4 bez problemu dadzą łącznie 100 A, ale 1000 razy ich nie
naładujesz przy takich rozładowaniach.
Ja chce jedno uruchomienie zobaczyc
Z 400 sztuk może zobaczysz.

Benzynowy może
odpalisz z 200 lub jakiś lekki nawet ze 100. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Fri Feb 02, 2007 3:46 am
"Marek Wodzinski" epqcof$sf7$1@atena.e-wro.net
E> 1. Chyba NiCd mają większy od NiMH.
MW> z tego co pamiętam, to akurat odwrotnie
http://sklep.batimex.pl/?gclid=CLXGoLfPjooCFSJ4MAodBVo9kg
Tu są podane oporności NiCd. No i są większe niż NiMH.
Nawet 10 razy większe. Niby to nie wyrocznia, ale ja
pamiętam, że NiCd miały większy opór niż NiMH.
Pamiętam też oporności 2 mohmów dla ogniwa NiMH.
Wielkości zmierzone miernikiem (na przykład przez
rozładowywanie ogniwa wzorcowym opornikiem) mogą
być odległe od prawdy z wielu powodów.
-=-
Oczywiście dane producentów można zawsze kwestionować, jak to proponuje ML.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Marcin Stanisz
Guest
Fri Feb 02, 2007 6:49 am
On Fri, 2 Feb 2007 02:40:35 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
Ciekawe, bo mnie mówiono coś innego.
(i na własne oczy widziałem w stosownych książkach
podział na stały prąd i na przemienny częstotliwości 50 Hz)
Jasne, jasne. Hint: poszukaj definicji napięcia skutecznego...
Co za troll...
Marcin Stanisz
--
"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"
Marek Lewandowski
Guest
Fri Feb 02, 2007 9:59 am
On Feb 2, 2:40 am, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Quote:
ze zdolnością do gaszenia łuku elektrycznego. Różnie się łuk zachowuje
przy AC i przy DC i dlatego różnie się dobiera zabezpieczenia dla
układów prądu stałego i prądu zmiennego. Dotyczy to zresztą wszystkiego,
co musi móc rozłączać jakiś roboczy prąd - przekaźników, bezpieczników,
wyłączników itd.
Ciekawe, bo mnie mówiono coś innego.
(i na własne oczy widziałem w stosownych książkach
Autor, tytuł, rok wydania, wydawnictwo i co tam stało. Cytat, nie
interpretacja.
--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery:
http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog:
http://lockaphoto.stufftoread.com
Marek Lewandowski
Guest
Fri Feb 02, 2007 10:02 am
On Feb 2, 2:45 am, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Quote:
Nie wahają się, ale jeśli zależy coś od skrajnie różnych temperatur,
to zapewne zależy też od temperatury w ogóle.
A rozcieńczenie półlitra wywoływcza zależy od paru kropel pozostałych
po płukaniu filmu.
Z braku jakichkolwiek zdolności do oceniania wpływu czynników na
proces jesteś znany na conajmniej dwóch grupach.
Quote:
No i pamiętam, że podaje
się to dla różnych temperatur otoczenia.
lecytynkę? Pamięć Ci osatnio działa bardzo selektywnie i kupa w niej
totalych bzdur
Quote:
(w tym i dla ,,normalnej'')
I dla przewodów w izolacji, i dla samych/gołych drutów. W instalacjach
podtynkowych, rurkowych itd... Przewodów luzem i nie... Cała masa czynników.
A to nie ma nic do rzeczy...
--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery:
http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog:
http://lockaphoto.stufftoread.com
Marek Wodzinski
Guest
Fri Feb 02, 2007 10:55 am
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
Czyli pisałeś bez sensu i nie na temat...
Może i bez sensu.
Napisałem Ci wyraźnie, że eneloop są za krótko na rynku, aby
o nich coś sensownego napisać.
Ale wystarczająco, żeby sprawdzić, że potrafią oddać taki prąd w
zakresie napięć _pracy_.
Quote:
Reszty Twego postu nie chce mi się czytać.
Znaczy się, że wszystkie Twoje wyssane z palca teorie jednak są
nieprawdziwe, bo nie potrafisz pokazać _żadnego_ konkretnego przykładu
na obronę swoich tez.
Quote:
To, że z tych akumulatorów można pobierać przez kilka minut prądy
rzędu 10 A czy 20 A
20A już nie, nie w zakresie _pracy_.
Znowu zmyślasz.
Quote:
nie oznacza, że do takich prądów te akumulatory
służą.
Gdzie jest napisane, że nie służą?
Quote:
Napisałem, że można nawet i sto razy więcej niż 10 A,
ale po takim rozładowaniu akumulator nadaje się do wyrzucenia.
W zakresie pracy? Znowu bzdury gadasz. Poza tym z akumulatorka o
rezystancji wewnętrznej 20mOhm (Eneloop) więcej jak 70A _zwarcia_
(zakładając optymistycznie) nie jesteś w stanie wyciągnąć. Gdzie tu
Twoje 10A*100???
Quote:
Spróbuj tak rozładować go 1000/tysiąc
razy, a zobaczysz, czy piszę bzdury.
Pokaż mi gdzie napisałem, że _rozładowanie_ (nie zwieranie, które cały
czas chcesz robić z niewiadomych przyczyn) dużym prądem nie ma wpływu na
żywotność.
Ty rozładuj i objaw nam tą straszną prawdę jaka Ci wyjdzie z pomiarów.
Quote:
J.F. zauważył słusznie, że takiej wydolności te akumulatorki
nie mają, bo gdyby miały -- stosowano by je w samochodach.
Takiej wydolności jaką sobie wymyśliłeś. Zgadza się.
Quote:
(przynajmniej w luksusowych, gdzie dodatkowe kilkaset
złotych nie stanowi problemu, a wydaje mi się, że jednak
takich się nie stosuje do rozruchu silników spalinowych)
Bo NiMH ma słabe charakterystyki rozładowania w niskich temperaturach,
duże samorozładowanie (co dopiero teraz się zaczyna zmieniać w takich
Eneloopach) i dużą rezystancję wewnętrzną (standardowo). Dokładając
koszt, to trzebaby chyba na głowę upaść, żeby to wsadzić do samochodu,
który powinien być niezawodny.
Myślę, że dalsza dyskusja z Tobą jest bez sensu o ile nie pojawią się
_konkrety_ na zadane wcześniej pytania.
pozdrawiam
majek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
J.F.
Guest
Fri Feb 02, 2007 12:23 pm
On Fri, 2 Feb 2007 03:35:35 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"J.F." oh65s2hflfi9kclqfkat87bmgp28jgghei@4ax.com
40 A czy 400 A? U mnie do każdej świecy żarowej ponoć trzeba 20 A.
No i na dobrym mrozie trzeba grzać ze dwie ninuty,

choć nie tak
dużym prądem przez cały czas.
ale 80A*2min= 2.67 Ah.
dodaj do tego powiedzmy 500A*10s = 1.39 Ah
Tego tak nie policzysz. Silnik odpala po 2 sekundach. (lub szybciej)
Nie zawsze :-(
Quote:
Ale przy tak silnych obciążeniach nie można policzyć 1/1800h*400A.
Przy tak silnych obciążeniach pojemność drastycznie spada.
Oczywiscie musi to byc pojemnosc przy tym pradzie.
Choc jak widzisz 2.67Ah ciagniemy tylko przy 80A.
Quote:
U mnie na dobrym mrozie jedno odpalenie kasuje akumulator.
Moze czas na nowy ? :-)
Quote:
Tak czy inaczej - jesli paluszki AA mialyby potrafic 200A,
to ja poprosze o demonstracje na pojezdzie :-)
Zgodze sie na 40 sztuk - dwie rownolegle serie po 20 sztuk.
To powinno dac 2*100A i 12V .
Chyba 4 po 10, bo 10 sztuk daje 12 V. (czy raczej prawie 14)
12V ma byc pod obciazeniem 100A :-)
To 10 na napięcie i drugie

10 na prąd, bo 10 A ze sztuki pociągniesz.
Zaraz zaraz - obiecywano mi tu 200A.
To przy 100A powinny dawac jeszcze 0.6V.
I dlatego licze 40 sztuk.
Quote:
No i te 4 bez problemu dadzą łącznie 100 A, ale 1000 razy ich nie
naładujesz przy takich rozładowaniach.
Ja chce jedno uruchomienie zobaczyc :-)
Z 400 sztuk może zobaczysz.

Benzynowy może
odpalisz z 200 lub jakiś lekki nawet ze 100.
No to w koncu maja tych 200A czy tylko 20 ?
J.
J.F.
Guest
Fri Feb 02, 2007 12:25 pm
On Fri, 2 Feb 2007 02:48:55 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"J.F." 4755s212mt2io4ef39q1hbt3qob3iqnsmc@4ax.com
IMO - w tych normach jest sposob pomiaru tego pradu.
Jest.
I nie jest to prad zwarcia.
Nie jest, bo nie może być takiej różnicy:
Zwarcie to zwarcie. Nie może być na zwarciu raz
400 A, a raz 600 A dla tego samego akumulatora.
Moze, jesli temperatury sa rozne. A chyba sa.
Quote:
Jest to jakiś prąd użyteczny.
Zgadzam sie, jeszcze chyba napiecie ma byc jakies 8V, 10 ?
J.
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Fri Feb 02, 2007 3:40 pm
"Marek Lewandowski" 1170406792.605991.215150@l53g2000cwa.googlegroups.com
: Autor, tytuł, rok wydania, wydawnictwo i co tam stało. Cytat, nie
: interpretacja.
Poszukaj innego frajera, który będzie Ci dowodził oczywistości.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Eneuel Leszek
Guest
Fri Feb 02, 2007 3:41 pm
"Marcin Stanisz" 1nnjf07lt686r$.1c4d2hw59d881.dlg@40tude.net
Quote:
Jasne, jasne. Hint: poszukaj definicji napięcia skutecznego...
Co za troll...
Netykieta Marcina S:
0. ....
1. ....
xx. Gdy zabraknie argumentów -- nazwij interlokutora trollem. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
mk
Guest
Fri Feb 02, 2007 3:43 pm
Newsuser "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
On Fri, 02 Feb 2007 01:56:15 +0100, Marek Lewandowski wrote:
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Bo te 400A, to jak dla mnie się biorą z ca. 10C limitu dla
przeciętnego akumulatora ,,samochodowego'', a w ,,przeciętnych
samochodach'' siedzą accu 40-50Ah.
Ciekawe, że w instrukcjach tych (72 Ah) akumulatorów
napisane jest 400 A wg jakiejś normy i 600 wg innej. :)
a te normy się z sufitu wzięły? Czy może jednak ktoś je napisał,
opierając się o warunki uczciwej eksploatacji? Bo producenci mają
podobne tendencje, jak i Ty - do podawania prądu zwarcia jako
użytecznego prądu eksploatacji.
IMO - w tych normach jest sposob pomiaru tego pradu.
I nie jest to prad zwarcia.
Wg
http://www.bzoma.com.pl/index.php?s=cu_akumulatory :
Prąd rozruchu , zwany inaczej prądem pobierczym zimna.
Każdy akumulator winien prawidłowo pracować także i w trudnych warunkach,
np. w zimie, podczas silnych mrozów. Miarą tej właściwości jest prąd
pobierczy zimna, zwany inaczej prądem rozruchu. Jego wielkość określona jest
napięciem ogniwa, które przy temperaturze -18 st . C powinno wskazywać:
* potencjał 1.4 V przy rozładowywaniu przez 30 sekund, oraz
* potencjał 1.0 V przy rozładowywaniu przez 180 sekund.
Wg Varty powołującej się na jakąś normę EN prąd rozruchu (cold cranking
current) jest przy warunkach -18 st. C, Ui = 7.5 V (zapewne dla akumulatora
12V) przez 10 s.
Jeszcze co innego podaje Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Car_battery (Cranking, Cold Cranking)
pzdr
mk
mk
Guest
Fri Feb 02, 2007 3:44 pm
Newsuser "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Quote:
"mk" eptvq9$k7g$1@inews.gazeta.pl
Rezystancja zależy też od długości drutu.
Rypnąłem się z jednostką... miało być 0.1 Ohma/m.
Tak więc proponuje wyeliminowanie wpływu oporu przewodu -- dwa
akumulatorki szeregowo złączone z jednej strony grubym drutem
miedzianym i z drugiej (na niewielkim odcinku) drutem o średnicy 1
mm. Składamy jak paluszki w rączce, lecz później rozsuwamy końce
jednej ze stron i odległe końce łączymy grubym drutem, zaś zbliżone
do siebie cienkim, czyli mamy literę V -- górę łączymy grubo, dół
cienko.
Miedź b. dobrze przewodzi ciepło. Obawiam się, że by pomiar był wiarygodny
to jednak owy niewielki odcinek drutu powinien mieć najmniej te
kilkadziesiąt centymetrów...
pzdr
mk
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next