Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next
Arczi
Guest
Wed Jan 31, 2007 7:59 pm
On 2007-01-31 17:00 Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
Akumulatorek ładuje się, ale później szybko traci. Szybciej niż pozostałe.
Mam tak samo z nowiutkim Sanyo. Po wyjęciu z ładowarki i odłożeniu na
bok napięcie spada w oczach. Następnego dnia jest na poziomie 0,8V bez
obciążenia. Na szczęście można je dostać na sztuki.
Quote:
kupowanie tego rodzaju akumulatorków (o pojemności znacznie
przekraczającej 2Ah) mija się z celem.
To mi powiedz gdzie dostać np. Sanyo 2100mAh, bo bym z chęcią nabył,
lecz nie mam gdzie. Sam zauważyłem, że te o większych pojemnościach
stosunkowo szybciej ulegają samorozładowaniu (~2 tyg. w przypadku tak
polecanych Sanyo).
--
Pozdrawiam
Arczi
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Wed Jan 31, 2007 8:59 pm
"Arczi" epqou8$r0n$1@inews.gazeta.pl
Quote:
Mam tak samo z nowiutkim Sanyo. Po wyjęciu z ładowarki i odłożeniu na
bok napięcie spada w oczach. Następnego dnia jest na poziomie 0,8V bez
obciążenia. Na szczęście można je dostać na sztuki.
No i żądaj wymiany na nowy.
Quote:
kupowanie tego rodzaju akumulatorków (o pojemności znacznie
przekraczającej 2Ah) mija się z celem.
To mi powiedz gdzie dostać np. Sanyo 2100mAh, bo bym z chęcią nabył,
lecz nie mam gdzie. Sam zauważyłem, że te o większych pojemnościach
stosunkowo szybciej ulegają samorozładowaniu (~2 tyg. w przypadku tak
polecanych Sanyo).
Ale tylko Sanyo ENELOOP nie rozładowują się. Pozostałe zachowują się normalnie.
A gdzie kupić Sanyo 2100? Jeśli takie w ogóle są, to chyba najlepiej w Jokerze,
bo są tam chyba najtańsze. Tak coś około 2100 (czy 2300) cztery sztuki wraz
z ładowarką widziałem za 39 złotych. Moim zdaniem to dobra cena. Ponadto
w Białymstoku są stale sprzedawane Philipsy 1600 po 5 złotych za sztukę.
Moim zdaniem dobrym rozwiązaniem są te Sanyo ENELOOP, choć (znowu moim zdaniem)
cena ich wkrótce spadnie do około 7 złotych za sztukę.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Wed Jan 31, 2007 11:50 pm
"Marek Wodzinski" epql7i$ud$1@atena.e-wro.net
Quote:
Pamiętam wielkości rzędu kilku mohm.
Czas odświeżyć pamięć.
Odświeżenie pokazało (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Nie oznacza to jednak, że mniejszej oporności nie ma.
Quote:
E> 1. Chyba NiCd mają większy od NiMH.
z tego co pamiętam, to akurat odwrotnie
To będę musiał odświeżyć pamięć.
Tego na razie nie znalazłem. Gdyby jednak okazało się,
że nie mam racji -- ile razy opór wewnętrzny NiCd jest
mniejszy od NiMH?
Quote:
Tyle tylko, że NiCd kończyły się na pojemnościach 1Ah,
podczas gdy NiMH przekraczają 2.5Ah, a opór zależy
także od pojemności.
Tu się zgadzam z komentarzem Marka, więc nie będę powtarzać.
To i ja się nie wypowiem. :)
Quote:
E> 2. Aby uzyskać z 1 V 10 A -- wystarczy mieć opór 100 mohm. :)
Ale żeby uzyskać z takiego NiMH 1V i 10A trzeba 20mOhm.
A to dlaczego? 1000mV/20mohm=50A
Te 1V chcesz uzyskać na wyjściu czy wewnętrznej rezystancji?
Odpowiedź jest chyba oczywista: :)
-- wewnętrzna rezystancja jest rozłożona na całym akumulatorku
-- ponadto zakładam brak zewnętrznej. :)
Quote:
Bo jak ma być na wyjściu (tak jak ja liczyłem i jak zaznaczyłem), to
liczysz źle i dlatego głupoty wychodzą.
To policz dobrze. :)
Quote:
Ale zazwyczaj napięcie naładowanego akumulatorka przekracza 1400mV
a bywają akumulatorki z oporem wewnętrznym rzędu kilku mohm. :)
Ależ proszę bardzo pokaż mi takie akumulatorki _konsumenckie_, a nie
akumulatorki RC lub przemysłowe o podwyższonym prądzie rozładowania.
1400mV/2mohm=700A
1400mV/3mohm=467A
Widzę, że jedyne zastosowanie jakie masz dla akumulatorków
to ogrzewanie, gdzie elementem grzejnym jest bateria?
Widzisz źle.
Quote:
Policz lepiej prądy przy _użytecznym_ zakresie napięć wyjściowych
i realnej rezystancji.
Jest większy niż dopuszczakny, więc liczenie nie ma sensu.
Quote:
Może nieco przesadziłem z tym 100/sto razy, ale akumulatorek taki
przy zwarciu może dać kilkaset amperów.
Jeszcze raz: pokaż mi 'taki' zwykły konsumencki akumulatorek i skoryguj
swoje obliczenia.
Nie mam dostępu do dokumentacji. Znalazłem (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Natomiast pamiętam i mniejsze oporności, i to dla formatu/rozmiaru R6.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
J.F.
Guest
Thu Feb 01, 2007 12:41 am
On Wed, 31 Jan 2007 23:50:51 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"Marek Wodzinski" epql7i$ud$1@atena.e-wro.net
Pamiętam wielkości rzędu kilku mohm.
Czas odświeżyć pamięć.
Odświeżenie pokazało (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Nie oznacza to jednak, że mniejszej oporności nie ma.
Mowicie o R6/AA ?
Hm, kto ma cegi na prad staly, lub inny pomysl jak to sprawdzic ?
Bo to by tak ze 200A zwarcia dawalo ..
Hm kupic 20 sztuk i przetrenowac w samochodzie ? :-)
J.
J.F.
Guest
Thu Feb 01, 2007 1:00 am
On Wed, 31 Jan 2007 17:00:16 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"Arczi" epqdj8$bet$1@inews.gazeta.pl
i co to jest "przepalenie"?
Naładowany kondensator i małe "bum".
Akumulatorek ładuje się, ale później szybko traci. Szybciej niż pozostałe.
i dlatego podejrzewamy ze ma wewnetrze zwarcie.
kondesator 50mF naladowany do ~30V pieknie likwiduje takie zwarcia,
ale uprzedzam - lubia sie odbudowac
J.
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Thu Feb 01, 2007 1:18 am
"J.F." 35a2s2pibod9tnodu17nvh33drc3lq6ijs@4ax.com
Quote:
Mowicie o R6/AA ?
Tak.
Quote:
Hm, kto ma cegi na prad staly, lub inny pomysl jak to sprawdzic ?
Bo to by tak ze 200A zwarcia dawalo ..
Da więcej, ale nie na długo. Na dodatek nie uzyskasz
przy takim rozładowywaniu 1000/tysiąca cykli ładowania.
Quote:
Hm kupic 20 sztuk i przetrenowac w samochodzie ?
Nic z tego. Nawet 200 byłoby za mało. Ponadto one mają
inne charakterystyki -- niekorzystne w takich przypadkach.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Thu Feb 01, 2007 1:21 am
"J.F." 17b2s2tjda0s65p3m2iegjt2to0ip4fmlr@4ax.com
E>Akumulatorek ładuje się, ale później szybko traci. Szybciej niż pozostałe.
Quote:
i dlatego podejrzewamy ze ma wewnetrze zwarcie.
kondesator 50mF naladowany do ~30V pieknie likwiduje takie zwarcia,
ale uprzedzam - lubia sie odbudowac
I nie zabija takiego akumulatorka?
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Marek Wodzinski
Guest
Thu Feb 01, 2007 2:20 pm
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"Marek Wodzinski" epql7i$ud$1@atena.e-wro.net
Pamiętam wielkości rzędu kilku mohm.
Czas odświeżyć pamięć.
Odświeżenie pokazało (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Konkret: podaj link do specyfikacji któregoś konsumenckiego ogniwa AA,
które ma taką rezystancję wewnętrzną
Quote:
Nie oznacza to jednak, że mniejszej oporności nie ma.
W _konsumenckich_ nie widziałem. Podasz przykład?
Quote:
E> 2. Aby uzyskać z 1 V 10 A -- wystarczy mieć opór 100 mohm. :)
Ale żeby uzyskać z takiego NiMH 1V i 10A trzeba 20mOhm.
A to dlaczego? 1000mV/20mohm=50A
Te 1V chcesz uzyskać na wyjściu czy wewnętrznej rezystancji?
Odpowiedź jest chyba oczywista: :)
-- wewnętrzna rezystancja jest rozłożona na całym akumulatorku
-- ponadto zakładam brak zewnętrznej.
Ja pisałem o prądzie jaki można wziąć z ogniwa mając na jego wyjściu 1V.
Czyli w normalnej eksploatacji. Prąd zwarcia nie był tu od samego
początku rozważany.
Quote:
Bo jak ma być na wyjściu (tak jak ja liczyłem i jak zaznaczyłem), to
liczysz źle i dlatego głupoty wychodzą.
To policz dobrze.
Ja liczę dobrze. Tylko liczę dla _pracy_ ogniwa, a nie zwarcia.
Te 10A z Eneloopa o których pisałem w pierwszym poście też dotyczyło
_pracy_ a nie zwarcia.
Quote:
Ale zazwyczaj napięcie naładowanego akumulatorka przekracza 1400mV
a bywają akumulatorki z oporem wewnętrznym rzędu kilku mohm. :)
Ależ proszę bardzo pokaż mi takie akumulatorki _konsumenckie_, a nie
akumulatorki RC lub przemysłowe o podwyższonym prądzie rozładowania.
1400mV/2mohm=700A
1400mV/3mohm=467A
Widzę, że jedyne zastosowanie jakie masz dla akumulatorków
to ogrzewanie, gdzie elementem grzejnym jest bateria?
Widzisz źle.
To oświeć mnie jakie jeszcze inne zastosowanie ma zwarta bateria?
Quote:
Może nieco przesadziłem z tym 100/sto razy, ale akumulatorek taki
przy zwarciu może dać kilkaset amperów.
Jeszcze raz: pokaż mi 'taki' zwykły konsumencki akumulatorek i skoryguj
swoje obliczenia.
Nie mam dostępu do dokumentacji. Znalazłem (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Gdzie znalazłeś? Konkrety proszę.
Ja podałem dla Enegizera 2500 (w zasadzie na ogniwach Sanyo) dane z ich
strony. Pokaż które to ogniwa AA mają 10 razy mniejszą rezystancję
wewnętrzną niż jedne z najlepszych ogniw na rynku.
pozdrawiam
majek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
J.F.
Guest
Thu Feb 01, 2007 2:32 pm
On Thu, 1 Feb 2007 01:21:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"J.F." 17b2s2tjda0s65p3m2iegjt2to0ip4fmlr@4ax.com
E>Akumulatorek ładuje się, ale później szybko traci. Szybciej niż pozostałe.
i dlatego podejrzewamy ze ma wewnetrze zwarcie.
kondesator 50mF naladowany do ~30V pieknie likwiduje takie zwarcia,
ale uprzedzam - lubia sie odbudowac
I nie zabija takiego akumulatorka?
Wrecz odwrotnie - ozywia :-)
J.
J.F.
Guest
Thu Feb 01, 2007 2:35 pm
On Thu, 1 Feb 2007 01:18:53 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"J.F." 35a2s2pibod9tnodu17nvh33drc3lq6ijs@4ax.com
Mowicie o R6/AA ?
Tak.
Hm, kto ma cegi na prad staly, lub inny pomysl jak to sprawdzic ?
Bo to by tak ze 200A zwarcia dawalo ..
Da więcej, ale nie na długo.
Dlugo nie trzeba, po sekundzie spadnie do 100A, potem do 50 ..
Quote:
Hm kupic 20 sztuk i przetrenowac w samochodzie ?
Nic z tego. Nawet 200 byłoby za mało.
No to prawde piszecie czy nie ? :-)
Quote:
Ponadto one mają inne charakterystyki -- niekorzystne w takich przypadkach.
A co tu niekorzystnego ?
J.
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Thu Feb 01, 2007 2:41 pm
"Marek Wodzinski" epspdg$6qg$1@atena.e-wro.net
Quote:
Odświeżenie pokazało (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Konkret: podaj link do specyfikacji któregoś konsumenckiego ogniwa AA,
które ma taką rezystancję wewnętrzną
Pisałem, że nie mam dostępu do dokumentacji, tak więc skorzystałem z Googli. :)
Quote:
Ja liczę dobrze. Tylko liczę dla _pracy_ ogniwa, a nie zwarcia.
Te 10A z Eneloopa o których pisałem w pierwszym poście też dotyczyło
_pracy_ a nie zwarcia.
I ja te 10 A zakwestionowałem.
Quote:
To oświeć mnie jakie jeszcze inne zastosowanie ma zwarta bateria?
Pisałem o maksymalnym prądzie, który można uzyskać z akumulatorka,
i o tym, że ma się ów wysoki prąd rozładowania nijak do używania
tegoż akumulatorka, bo skraca jego żywotność.
Eneloop są zbyt krótko na rynku, aby pisać o możliwości obciążania
ich prądem 10 A. Prąd taki można z nich uzyskać, ale można i większy,
tyle tylko, że kosztem żywotności i pojemności akumulatorka. Spadek
pojemności widać na tych wykresach, spadku żywotności -- nie widać.
Quote:
Nie mam dostępu do dokumentacji. Znalazłem (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Gdzie znalazłeś? Konkrety proszę.
W Googlach. :)
Quote:
Ja podałem dla Enegizera 2500 (w zasadzie na ogniwach Sanyo)
Więc dla Energizera czy Sanyo?
Quote:
dane z ich strony. Pokaż które to ogniwa AA mają 10 razy mniejszą
rezystancję wewnętrzną niż jedne z najlepszych ogniw na rynku.
Na tych stronach:
http://www.conrad.pl/glowna.php?katalogi=06&strona=157
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Thu Feb 01, 2007 2:55 pm
"J.F." 22r3s2dov9bmqvetv1us682pcgipm4do76@4ax.com
Quote:
Da więcej, ale nie na długo.
Dlugo nie trzeba, po sekundzie spadnie do 100A, potem do 50 ..
Ale nie na wiele cykli wystarczy. :)
Quote:
Hm kupic 20 sztuk i przetrenowac w samochodzie ?
Nic z tego. Nawet 200 byłoby za mało.
No to prawde piszecie czy nie ?
Na rozruch silnika 200 A to mało. Pytanie jeszcze -- jakiego silnika.
Dla mnie to za mało. (diesel) Nawet odpalanie od innego samochodu
(akumulatora w innym samochodzie) za pomoca przewdów, na których
napisane jest 200 A -- nie skutkuje. :)
Ponoć akumulator (ołowiowy) potrafi dać na rozruchu ponad 400 A.
Quote:
Ponadto one mają inne charakterystyki -- niekorzystne w takich przypadkach.
A co tu niekorzystnego ?
Nie jest przeznaczony do gwałtownego, silnego obciążenia i stałęgo doładowywania.
No i ma za małą pojemność. 20 sztuk po 2 Ah to 40 Ah, ale przy napięciu 1.4V, nie
przy 14 V. Jeśli chcesz przy 14 V mieć 40 Ah, to trzeba 200 sztuk.

200 A z tego
pociągniesz bez problemu, nawet przez ponad minutę, ale nie na 1000 cykli.

No
i koszt 200 sztuk jest zbyt wysoki.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Guest
Thu Feb 01, 2007 3:02 pm
"J.F." bvq3s25kdsqs8pc09o2lb6kotlst6ad6dt@4ax.com
Quote:
I nie zabija takiego akumulatorka?
Wrecz odwrotnie - ozywia
Przepalając dendryty. Ale czy przy okazji nie zabija? :)
Na razie Sony się ładują prądem 50 mA. Za tydzień

zobaczę,
co z tego wyrosło i będę sprawdzał codziennie (lub co kilka dni)
spadające napięcie. I Sony 2500, i Philips 2450 są chronione
i gwarancją, i ustawą, więc w razie czego je zareklamuję.
Na razie się ładują i rozładowują (w lampie) normalnie.
Jeśli te dendryt się odradzają -- to raczej przykre.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....
Marek Wodzinski
Guest
Thu Feb 01, 2007 4:27 pm
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Quote:
"Marek Wodzinski" epspdg$6qg$1@atena.e-wro.net
Odświeżenie pokazało (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Konkret: podaj link do specyfikacji któregoś konsumenckiego ogniwa AA,
które ma taką rezystancję wewnętrzną
Pisałem, że nie mam dostępu do dokumentacji, tak więc skorzystałem z Googli.
To wygooglaj ją i podaj. Na razie nie podałeś żadnego argumentu oprócz
'zdaje mi się'.
Quote:
Ja liczę dobrze. Tylko liczę dla _pracy_ ogniwa, a nie zwarcia.
Te 10A z Eneloopa o których pisałem w pierwszym poście też dotyczyło
_pracy_ a nie zwarcia.
I ja te 10 A zakwestionowałem.
Raczej napisałeś coś o znikomym oporze wewnętrznym, którego jak dotąd
nie udało Ci się udowodnić i pisać o prądach zwarcia, gdy wyraźnie było
zaznaczone, że mowa była o pracy _ciągłej_ (w domyśle: napięcie na
akumulatorze powyżej 0.9V).
W tamtym poście podałem też link do testu, gdzie człowiek rozładowywał
(nie zwierał) te Eneloopy właśnie prądem 10A. I mieścił się w napięciu
roboczym wyciągając z nich 75% pojemności.
Quote:
To oświeć mnie jakie jeszcze inne zastosowanie ma zwarta bateria?
Pisałem o maksymalnym prądzie, który można uzyskać z akumulatorka,
i o tym, że ma się ów wysoki prąd rozładowania nijak do używania
tegoż akumulatorka, bo skraca jego żywotność.
Czyli pisałeś bez sensu i nie na temat...
Quote:
Eneloop są zbyt krótko na rynku, aby pisać o możliwości obciążania
ich prądem 10 A. Prąd taki można z nich uzyskać, ale można i większy,
tyle tylko, że kosztem żywotności i pojemności akumulatorka. Spadek
pojemności widać na tych wykresach, spadku żywotności -- nie widać.
Więc po co się wypowiadasz o tym o czym nie wiesz (żywotność)?
Mowa była o pracy z 10A. Jest dowód. Wg. mnie całkiem dobrze sobie
radzą, bo napięcie nie spada poniżej 0.9V.
W takim kontekście Twoje pisanie o prądach zwarcia są całkiem nie na
miejscu.
Quote:
Nie mam dostępu do dokumentacji. Znalazłem (od 4 do 5) mohmów dla NiMH.
Gdzie znalazłeś? Konkrety proszę.
W Googlach.
Czyli nie znalazłeś. Czcza gadanina.
Quote:
Ja podałem dla Enegizera 2500 (w zasadzie na ogniwach Sanyo)
Więc dla Energizera czy Sanyo?
Użyj tego swojego Googla i sprawdź co oznaczają literki HR na spodzie
akumulatorów Energizer 2500.
Quote:
Konkretnie?
Bo wszystkie NiMH AA na tej stronie mają 10-40mOhm (impedancji
_minimalnej_, której te Energizery mają 12mOhm, rezystancja jest
zazwyczaj większa).
Znowu ślepy strzał?
pozdrawiam
majek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
Marek Lewandowski
Guest
Thu Feb 01, 2007 5:01 pm
On Feb 1, 2:55 pm, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
Quote:
Dlugo nie trzeba, po sekundzie spadnie do 100A, potem do 50 ..
Ale nie na wiele cykli wystarczy.
więcej, niż typowy ołowiowy wytrzyma równie ciężkich rozruchów
silnika...
Quote:
Na rozruch silnika 200 A to mało. Pytanie jeszcze -- jakiego silnika.
Dla mnie to za mało. (diesel) Nawet odpalanie od innego samochodu
(akumulatora w innym samochodzie) za pomoca przewdów, na których
napisane jest 200 A -- nie skutkuje.
mierzyłeś ten prąd, czy jak zwykle piszesz, co ci do głowy strzeli?
Bo to, co na kablach stoi, to wybacz, ale ma się nijak do ich
rzeczywistych parametrów.
Quote:
Ponoć akumulator (ołowiowy) potrafi dać na rozruchu ponad 400 A.
ponoć w Moskwie rozdają samochody. Znowu podpadasz, piszesz coś bez
odniesienia do żadnych konkretów.
Jaki akumulator, jakiego producenta, w jakich warunkach? Bo owszem,
miałem akumulator z 1400A prądu rozruchu przez 30 sekund na -30oC
mrozie, ale to jest konkretny akumulator (optima 1400, zwijane
elektrody), natomiast aktualny mój accu daje ledwie 110A, a to Twoje
tak rzucone hasło 400A odnosi się dokładnie do niczego.
Quote:
Nie jest przeznaczony do gwałtownego, silnego obciążenia i
bo?
Quote:
stałęgo doładowywania.
nie mówimy o układzie ładowania, tylko o rozruchu.
Quote:
No i ma za małą pojemność. 20 sztuk po 2 Ah to 40 Ah, ale przy napięciu 1.4V, nie
przy 14 V. Jeśli chcesz przy 14 V mieć 40 Ah, to trzeba 200 sztuk.

200 A z tego
pociągniesz bez problemu, nawet przez ponad minutę, ale nie na 1000 cykli.

No
i koszt 200 sztuk jest zbyt wysoki.
Jeśli chcesz mieć pojemność akku ołowiowego to i daj cele
porównywalnej wielkości.
--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery:
http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog:
http://lockaphoto.stufftoread.com
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6 Next