Goto page Previous 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13 Next
badworm
Guest
Sun Sep 19, 2004 8:08 pm
Dnia 2004-09-18 22:37, Użytkownik TomaszB napisał:
Quote:
Jest gdzies podany prad jakim ogniwo jest rozladowywane?
Bo jakos nie chce mi sie szukac tych charakterystyk.
Skoro Tobie się nie chce to mi dwa razy

Na dysku ostał się tylko PDF
do akumulatorków GP160AAH(Ni-MH 1600mAh) i dla wszystkich wartości prądu
rozładowującego, od 0,1C do 3C, charakterystyka kończy się na 0,9V. Z
tego, co pamiętam, to u innych producentów było tak samo - przcież prąd
jakim akukulator jest rozładowywany nie ma wpływu na wartość napięcia
końcowego lecz na czas rozładowania. Przy prądach rzędu 3C wpływ
rezystancji wewnętrznej(na poziomie góra kilkudziesięciu mohm) będzie
już zauważalny ale jeszcze nie taki strasznie duży.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066
"Dziwny jest ten świat..."
Tnijcie cytaty i sygnaturki!
Darek R.
Guest
Sun Sep 19, 2004 8:17 pm
Q napisał:
Quote:
Jak polaczyc kila plikow *.ps w jeden?
/jaki soft potrafi 'kopiowac i wstawiac' jednego ps'a do innego?
To (i jeszcze z bajerami) załatwi Ci pstops z pakietu psutils
http://www.knackered.org/angus/psutils/
--
Pozdrowienia
Dariusz Rzońca
ziel
Guest
Sun Sep 19, 2004 10:12 pm
On Behalf Of J.F.
Quote:
Diesel czy benzyna ?
Bawię się i jednym i drugim.
Quote:
W bezynie masz na listwie zasilajacej wtryskiwacze zawor
sterowany membrana cisnieniem z kolektora dolotowego.
W rezultacie spadek cisnienia na wtryskiwaczu jest staly.
W koncu programisci komputera sterujacego w samochodzie
tez chca precyzyjnie wtrysnac ilosc paliwa ktore zadali
Ale z zewnątrz to można dołączyć się przepływomierzem tylko
za pompą.
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
A jak jest w ropniaku zwykłym to dopiero w tym tygodniu popatrzę.
W takim zwykłym bez elektroniki

.
Quote:
W Common Railu cisnienie jest o zero wieksze, czy 110-250 MPa.
A jak dzialaja tdi i wspolczesne im silniki to ja nie wiem -
wtryskiwacze sa tam elektrycznie/elektronicznie otwierane.
Centralka kontroluje wszystko.
temp.paliwa i powietrza, ciśnienie i przepływ powietrza oraz paliwa.
Co ciekawe reguluje ciśnienie paliwa i czas wtrysku, w zależności
od temperatury (paliwa, silnika, chłodnicy, powietrza),
szybkości obrotowej i czort wie czego jeszcze.
No i ma dwie pompy. Jedną "normalną" i drugą wysokociśnieniową.
Quote:
Przesadzasz. Moze pecet z windowsem XP proponujesz ?
Z XP też nie da rady. maksymalnie win98.

pzdr
Artur
--
Archiwum grupy:
http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
dzieciol
Guest
Sun Sep 19, 2004 10:19 pm
ziel wrote:
Quote:
.
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
A jak jest w ropniaku zwykłym to dopiero w tym tygodniu popatrzę.
W takim zwykłym bez elektroniki

.
Regulacja skoku tloka pompy paliwa.
J.F.
Guest
Sun Sep 19, 2004 10:24 pm
On Sun, 19 Sep 2004 22:41:48 +0200, jerry1111 wrote:
Quote:
On Mon, 13 Sep 2004 02:40:02 +0200, "Andy" <anokWYTNIJ@ceti.pl> wrote:
chyba 80 - 100 Hz powinno wystarczyc ?
Nie starcza - przy tej czestotliwosci jak patrze na
4xLED 7 segmentowe i szybko porusze glowa, to widze migotanie
wyswietlaczy.
Ale jak szybko ruszysz to i tak odczytu nie widzisz, jaka to roznica
ze miga ?
Mam w zegarku 50Hz - bez zarzutu.
J.
J.F.
Guest
Sun Sep 19, 2004 11:50 pm
On 20 Sep 2004 01:12:35 +0200, ziel wrote:
Quote:
W bezynie masz na listwie zasilajacej wtryskiwacze zawor
sterowany membrana cisnieniem z kolektora dolotowego.
W rezultacie spadek cisnienia na wtryskiwaczu jest staly.
W koncu programisci komputera sterujacego w samochodzie
tez chca precyzyjnie wtrysnac ilosc paliwa ktore zadali
Ale z zewnątrz to można dołączyć się przepływomierzem tylko
za pompą.
Ale przynajmniej cisnienie masz stale :-)
Ta konstrukcja moze niestety uniemozliwic probe rozlaczenia obiegu.
Quote:
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
Tam jest drobna korekcja tylko. Ile nalezy to wiedza z przeplywomierza
powietrza, problemem jest jak to zrobic precyzyjnie .. poki sie
lambda nie podgrzala.
Quote:
A jak jest w ropniaku zwykłym to dopiero w tym tygodniu popatrzę.
W takim zwykłym bez elektroniki

.
W ksiazkach jest :-)
Quote:
A jak dzialaja tdi i wspolczesne im silniki to ja nie wiem -
wtryskiwacze sa tam elektrycznie/elektronicznie otwierane.
Centralka kontroluje wszystko.
temp.paliwa i powietrza, ciśnienie i przepływ powietrza oraz paliwa.
Ale ja bym sie chcial dowiedziej o czesc wtryskowa -
Common Rail to to nie jest, a proba sterowaniem wtryskiwaczem
przy klasycznej pompie wtryskowej zakonczy sie awaria
Quote:
Co ciekawe reguluje ciśnienie paliwa i czas wtrysku, w zależności
od temperatury (paliwa, silnika, chłodnicy, powietrza),
szybkości obrotowej i czort wie czego jeszcze.
IMHO - on tam glownie ma za zadanie pilnowac zeby gornej dawki nie
przekroczono, bo wtedy dym leci. Ile wtrysnie to kierowca
reguluje - ponizej maksimum ile wleci to bedzie dobrze.
No i moze jeszcze steruje ambitniej procesem wtrysku -
tzn tam chyba dwie dawki sa, kat wyprzedzenia trzeba dobrac
itp. Ale precyzja raczej niepotrzebna.
J.
Jacek R. Radzikowski
Guest
Mon Sep 20, 2004 12:33 am
dzieciol <central@park.net> wrote:
Quote:
ziel wrote:
.
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)
A jak jest w ropniaku zwykłym to dopiero w tym tygodniu popatrzę.
W takim zwykłym bez elektroniki

.
Regulacja skoku tloka pompy paliwa.
Skok tloka jest zawsze taki sam. Trudno by bylo to zmieniac. Natomiast
ilosc wtlaczanego paliwa jest regulowana sprytnym mechanizmem pozwalajacym
na regulacje czasu trwania wtrysku: Na bocznej powierzchni tloczka jest
wyzlobione spiralne (zwykle to jest od 1/4 do 1/2 obrotu) naciecie polaczone
czolem tloka. W bocznej sciance korpusu pompy wywiercony jest otwor.
W trakcie ruchu roboczego paliwo jest sprezane do momentu, kiedy brzeg
naciecia na tloku odkryje swiatlo otworu w korpusie. W tym momencie
paliwo z komory sprezania ucieka przez otwor do przewodu zwrotnego.
Oczywiscie cisnienie spada tez niemal do zera i wtryskiwacze sie zamykaja.
Ilosc przetlaczanego paliwa jest regulowana przez zmiane katu ustawienia
tloka wzgledem otworu w korpusie. Dzieki spiralnemu nacieciu zmienia sie
przez to dlugosc skoku "roboczego". Calkowity skok tloka pozostaje niezmieniony.
pzdr.
j.
Pelos
Guest
Mon Sep 20, 2004 4:36 am
Użytkownik "QmX" <kumex@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ci8oco$9pv$1@korweta.task.gda.pl...
Quote:
Użytkownik "Roman" <romantek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ci6goi$d0$1@atlantis.news.tpi.pl...
bezpiecznika oznaczenia) - w razie czego dobierzesz coś z Indela.
Trafo do SL-20, jako część zamienną, można kupić w TME za 39,9zł netto.
Eeee... tam te trafo sie ladnie naprawiaja. Musza czesto padac skoro
sprzedaja je jako czesci zamienne
Jak sie natnie tasme izolacyjna uzwojenia pierwotnego - to pod tasma jest
takie cos jak mala dioda wlozona w szereg.
Wywalic i po sprawie. Mozna ciac smialo bo pod spodem jest jeszcze jedna
warstwa tasmy izolacyjnej - juz na samym uzwojeniu.
Kupilem sobie grzalke ceramiczna nowa za ta - przebicie niestety
I tu kurka rozczarowanie bo ceramiczna (niebieska) ma inne groty niz ta co
jest w zestawie z SL-20 (bialo-zolta)
Ech ....
--
Pelos
http://www.pelos.pl
zobacz co mam na sprzedaz
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=26946
QmX
Guest
Mon Sep 20, 2004 4:51 am
Użytkownik "Pelos" <pelos@pelos.pl> napisał w wiadomości
news:cilq8f$ral$1@opal.futuro.pl...
Quote:
Kupilem sobie grzalke ceramiczna nowa za ta - przebicie niestety
I tu kurka rozczarowanie bo ceramiczna (niebieska) ma inne groty niz ta co
jest w zestawie z SL-20 (bialo-zolta)
A w ogóle ceramiczna pasuje do kolby nie ceramicznej (to, że groty są inne
to wiem)?
Ja mam w robocie SL-20C i też już się grzałka upaliła (chyba po 2
miesiącach). Wymienili mi gwarancyjnie.
Na szczęście zakupiłem też drugą kolbę nie ceramiczną (od SL-10), więc było
czym lutować mimo awarii. :)
Wydaje mi się, że Solomony są tanie, nienajgorsze użytkowo, ale mało trwałe.
QmX.
QmX
Guest
Mon Sep 20, 2004 5:28 am
Uzytkownik "jerry1111" <stop_this_spam_jerry1111_remove@remove.wp.pl>
napisal w wiadomosci news:mkgrk0d7qn7ok1j7btn01jg0sr9q7fgf8m@4ax.com...
Quote:
Nie starcza - przy tej czestotliwosci jak patrze na
4xLED 7 segmentowe i szybko porusze glowa, to widze migotanie
wyswietlaczy.
Albo patrzac poszczekaj zebami (poklap paszcza)

.
Malo jest wyswietlaczy, które przy takiej operacji nie drza.
:-)
QmX.
Piotr Gałka
Guest
Mon Sep 20, 2004 5:30 am
Użytkownik "BartMan" <newsRE_MO_VE@bartman.prv.pl> napisał w
wiadomości news:cii36p$12i$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Czy to Pan napisal z Pawlem Galka ksiazke o DSM-51?
Tak
No to bardzo mi milo. Wasza ksiazka, mimo ze o DSMie, ktorego nie
posiadalem, byla tak fajnie napisana, ze i tak sie dobrze nauczylem
'51.
W dodatku, bylem na wakacjach i nie mialem jak tego praktycznie
wyprobowac, ale i tak mi wszystko sensownie do glowy wlazlo. Serio.
Dzieki za ta ksiazke.
BartMan
Dziękuję, miło słyszeć (czytać) takie opinie.
P.G.
Pelos
Guest
Mon Sep 20, 2004 5:43 am
Użytkownik "QmX" <kumex@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cilr54$gr3$1@korweta.task.gda.pl...
Quote:
Użytkownik "Pelos" <pelos@pelos.pl> napisał w wiadomości
news:cilq8f$ral$1@opal.futuro.pl...
Kupilem sobie grzalke ceramiczna nowa za ta - przebicie niestety
I tu kurka rozczarowanie bo ceramiczna (niebieska) ma inne groty niz ta
co
jest w zestawie z SL-20 (bialo-zolta)
A w ogóle ceramiczna pasuje do kolby nie ceramicznej (to, że groty są inne
to wiem)?
Tzn. mialem na mysli cala kolbe. :)
Ja mam w robocie SL-20C i też już się grzałka upaliła (chyba po 2
miesiącach). Wymienili mi gwarancyjnie.
Pieknie :-/
Quote:
Na szczęście zakupiłem też drugą kolbę nie ceramiczną (od SL-10), więc
było
czym lutować mimo awarii. :)
Wydaje mi się, że Solomony są tanie, nienajgorsze użytkowo, ale mało
trwałe.
chyba tak
--
Pelos
http://www.pelos.pl
zobacz co mam na sprzedaz
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=26946
Piotr Gałka
Guest
Mon Sep 20, 2004 5:46 am
Użytkownik "futu" <futumba@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cikf6i$31j$1@news.onet.pl...
Quote:
EMC to troche dalej czarna magia
Czarna magia trochę się rozjaśnia po przeczytaniu atykułów ze strony:
http://www.compliance-club.com/keith_armstrong.asp
P.G.
Piotr Gałka
Guest
Mon Sep 20, 2004 6:02 am
Użytkownik "J.F." <jfox_nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:aeerk05fiii08odh6pavdjoet19qlrq04s@4ax.com...
Quote:
Również w przypadku takiego standardu jak 7805 spotkałem różne
zachowanie układu przy nietypowym zastosowaniu.
Uwe = 30V, dolny pin na 20V, to wyjście 25V.
Dolny pin zwieramy tranzystorem do masy - na wyjściu wszystkich
jakie
wtedy miałem pojawia się 5V, ale na 7805 Motoroli robi się wtedy
28V.
generalnie nie ma prawa. No chyba ze sie wzbudzil .. a ma prawo
Ja wzbudzenie rozumiem, że generuje, ale różnie można rozumieć to
słowo.
Według mnie układ sprzężenia zwrotnego znalazł się chwilowo poza
zakresem normalnej pracy i z ujemnego zrobił się dodatni.
Wszystko 'zatrzasnęło się' w skrajnym stanie. Scalak dawał na wyjście
maxa i 'nie wiedział', że daje za dużo.
To było 15 lat temu. Dałem zenerkę 5V6 między nogi scalaka i nie
tracił ujemnego sprzężenia zwrotnego, bez względu na producenta.
P.G.
Roman
Guest
Mon Sep 20, 2004 7:07 am
"ArturVF500" <strobole@o2.pl> wrote in message
news:cifg0l$rsg$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
pytanko dotyczy podstawowej aplikacji 555 jako generator monostabilny; po
podaniu impulsu na wejscie uklad generuje impuls wyjsciowy o czasie T; czy
jezeli podam kolejny impuls przed uplywem T stan wyjscia zostanie
podtrzymany a czas przedluzony o kolejne T?
Przyjrzyj się układowi CD4047 - może bardziej będzie pasował niż 555 ?
Roman
Goto page Previous 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13 Next