RTV forum PL | NewsGroups PL

Pasta termoprzewodzaca-niepalna

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Pasta termoprzewodzaca-niepalna

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Dariusz K. Ladziak
Guest

Sat Sep 25, 2004 6:01 pm   



On Fri, 24 Sep 2004 21:13:56 +0200, badworm <nospam@post.pl> wrote:


Quote:
A czy ten efekt można również zaobserwować w przypadku wyświetlaczy VFD,
takich jak np. w miniwieżach??? Mam wrażenie, że czegoś takiego
doświadczyłem Smile

Wszystko co mryga a wyswietla niezmienny obraz moze w mniejszym lub
wiekszym stopniu takie efekty powodowac. A czy mryga - latwo
sprawdzic, wystarczy popatrzec i powiedziec rrrrrrr... Jak obraz
wyswietlacza zacznie falowac to znaczy ze mryga.

--
Darek

Guest

Sat Sep 25, 2004 8:06 pm   



po amatorsku to jest w avt plastik 70 do zabezpieczania

a jesli nie po amatorsku to sito z wyborem :
lakier uv , farba termo utwardzalna lub chemo utwardzalna

lub metoda fotochemiczna z emulsjami lub innymi np. polimerowe warstwy
zabezpieczajace utwardzanie j.w.
ale potrzebny jest laminator , chemia lub piec ogolnie kupa kasy .


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

ziel
Guest

Sat Sep 25, 2004 8:59 pm   



On Behalf Of Dariusz Zolna
Quote:
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)

Wiesz co, może pobaw się trochę bardziej zanim zaczniesz
cokolwiek pisać Smile
Hmm...

A niby skąd procek ma wiedzieć, że mieszanka jest np. zbyt bogata?

Chyba, że odczytałeś mnie bezpośrednio Wink Oczywiście sonda dostarcza
informacji o jakości spalania już spalonej dawki paliwa;-).

pzdr
Artur

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika

ziel
Guest

Sat Sep 25, 2004 8:59 pm   



On Behalf Of jerry1111
Quote:
Ile mają wtrysnąć to się dowiadują z sondy lambda (benz.)

Nie. Glownie dowiaduja sie z warunkow pracy silnika, czyli glownie
przeplywomierz, przepustnica, temperatura powietrza i silnika.
Lambda to tylko troche korekcji coby spalanie w normie trzymac.

To taki skrót myślowy. Smile

Oczywiście napisałem bzdurę, chodziło mi o korekcję wtryskiwanej
ilości paliwa.

pzdr
Artur

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika

ziel
Guest

Sat Sep 25, 2004 8:59 pm   



On Behalf Of jerry1111
Quote:
Znaczy mam znowu popsuc komputera???? Sad((
W ostateczności możemy udawać, że coś padło Wink


Quote:
PS: Bede mial za tydzien 'piwa' na 60% Smile to postaram sie wszystkiego
nie zdefraudowac w celach testowych.
Ja będę już po badaniach, więc będę mógł przetestować.

M.Dz. jakoś się dowiezie, Irek ciągle przy swojej kobiecie,
ale może służbowo Mu odpuści.Wink
Jeszcze parę osób da się zebrać bez problemu ;-)

I żeby było w temacie.
Zakupiłem pastę. We wtorek powinienem ją otrzymać, więc
zrobię testy na palność - mokrej i suchej, oraz
jej właściwości po xxx godzinach grzania w różnych temperturach.
Piszę o paście WTP 1120. Ma wadę - w trakcie wysychania robią się
ubytki masy. czyli jednak grzałka musi być na wcisk.
Ma też i zaletę. Z powodu wady nie będą tego robić mechanicy,
tylko ja. A to oznacza dodatkową kasę ;-)

pzdr
Artur

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika

Bartosz Sarama
Guest

Sun Sep 26, 2004 8:32 am   



A może byś tak przestał łaskawie rozsyłaś ukryty spam na grupę?
Od testów jest grupa test.

--
Bartosz Sarama

jerry1111
Guest

Sun Sep 26, 2004 6:59 pm   



On 25 Sep 2004 23:59:45 +0200, zielpro@poczta.onet.pl (ziel) wrote:

Quote:
To taki skrót myślowy. Smile
Oczywiście napisałem bzdurę, chodziło mi o korekcję wtryskiwanej
ilości paliwa.

Dokladnie - poza tym sa (nie wiem czy we wszystkich) komputerach
siakies metody samoadaptacji do zmienionych warunkow (wiadomo: silnik
sie zuzywa, wtryski tez, a calosc dalej dziala dobrze i nie potrzebuje
duzego czasu na poprawne doregulowanie mieszanki).

Chcialem wlasnie w to bardziej pownikac, bo mnie temat interesowal
zawodowo ale... odpuscilem :-(


--
Jerry

Dariusz Zolna
Guest

Sun Sep 26, 2004 7:56 pm   



Użytkownik "ziel" <zielpro@poczta.onet.pl> napisał:
Quote:
Hmm...
A niby skąd procek ma wiedzieć, że mieszanka jest np. zbyt bogata?

A stąd, że to on ją ustala Smile
Ustala głównie na podstawie podciśnienia w kolektorze dolotowym i prędkości
obrotowej silnika. Pozostałe czujniki (głównie temperatury) mają tylko
odpowiednio dobrane współczynniki korekcji. Lambda ma najmniejsze znaczenie,
bo i jej odczyt jest nieprecyzyjny i nieaktualny i tak jak już pisałem służy
głównie do sygnalizowania problemów, a nie sterowania wtryskiem, choć w
niewielkim zakresie może też wpływać na skład mieszanki.


Quote:
Chyba, że odczytałeś mnie bezpośrednio Wink Oczywiście sonda dostarcza
informacji o jakości spalania już spalonej dawki paliwa;-).

No a jak miałem odczytać? W prostym zdaniu trudno doszukiwać się ukrytych
podtekstów. Przede wszystkim sonda ma dużą bezwładność i nie nadaje się do
sterowania czymkolwiek.

Darek Żołna

ziel
Guest

Sun Sep 26, 2004 8:04 pm   



On Behalf Of jerry1111
Quote:
Dokladnie - poza tym sa (nie wiem czy we wszystkich) komputerach
siakies metody samoadaptacji do zmienionych warunkow (wiadomo: silnik
sie zuzywa, wtryski tez, a calosc dalej dziala dobrze i nie potrzebuje
duzego czasu na poprawne doregulowanie mieszanki).
Z tego co poznałem (a wiem stosunkowo mało), korekcja jest brana z

Lambdy. Niestety nie mam dostępu do najnowszych komputerów,
a widzę, że na schematach są podłączone do masy dodatkowych
czujników. Np. druga sonda lambda, analogowy pomiar przepływu
powietrza (precyzyjny), miernik kompresji, itd..
Choć z tym ostatnim to nie bardzo wiem - raczej to będzie
czujnik informujący o:
a. wymiana oleju
b. zużycie zaworów (silnika)
c. nieergonomiczna jazda.
d. cholera wie co.

Quote:
Chcialem wlasnie w to bardziej pownikac, bo mnie temat interesowal
zawodowo ale... odpuscilem Sad
Zapraszam na razowy chlebek. Wink

Oczywiście suto zakropiony piwem (by 40V)Wink.

pzdr
Artur
PS
Oczywiście do chlebka obowiązkowo kawior. :-D

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika

ziel
Guest

Sun Sep 26, 2004 8:32 pm   



On Behalf Of Dariusz Zolna
Quote:
A niby skąd procek ma wiedzieć, że mieszanka jest np. zbyt bogata?

A stąd, że to on ją ustala Smile
Ustala głównie na podstawie podciśnienia w kolektorze dolotowym i
prędkości
obrotowej silnika. Pozostałe czujniki (głównie temperatury) mają tylko
odpowiednio dobrane współczynniki korekcji. Lambda ma najmniejsze
znaczenie,
bo i jej odczyt jest nieprecyzyjny i nieaktualny i tak jak już
pisałem służy
głównie do sygnalizowania problemów, a nie sterowania wtryskiem, choć w
niewielkim zakresie może też wpływać na skład mieszanki.
Oczywiście masz rację.

Przepraszam za zbyt skrótowe myślenie Sad.

Quote:
No a jak miałem odczytać? W prostym zdaniu trudno doszukiwać się ukrytych
podtekstów. Przede wszystkim sonda ma dużą bezwładność i nie nadaje się do
sterowania czymkolwiek.
Jak mnie się czyta, to należy doszukiwać się podtekstów Wink.

Co do bezwładności, to sprawa jest dyskusyjna.
Z punktu widzenia procesora, to dane są _lekko_ nieaktualne,
a z punktu ekonomisty za kierownicą - da się wytrzymać. ;-)

Udział procentowy/logarytmiczny/alogarytmiczny zależy od danej
implementacji i producenta silnika w funkcji odczytu z Lambdy.
Oczywistym jest, że dane z sondy inaczej będą odczytywane
w samochodzie sportowym, a inaczej w np. kombi.
Oczywiście biorą w tym udział pozostałe odczyty z innych
czujników. Ale odczyty z sondy za katalizatorem w
nowszych modelach mają priorytetowe znaczenie (w/g mnie),
a w układach z automatyczną skrzynią biegów w szczególności.

Powoli zaczynam rozumieć, dlaczego poszczególni producenci
faworyzują jedynie własne serwisy. Normalny człowiek
nie jest w stanie opanować wszystkich zależności.

pzdr
Artur

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika

J.F.
Guest

Sun Sep 26, 2004 10:36 pm   



On Sun, 26 Sep 2004 22:56:34 +0200, Dariusz Zolna wrote:
Quote:
Użytkownik "ziel" <zielpro@poczta.onet.pl> napisał:
Hmm...
A niby skąd procek ma wiedzieć, że mieszanka jest np. zbyt bogata?

A stąd, że to on ją ustala Smile
Ustala głównie na podstawie podciśnienia w kolektorze dolotowym i prędkości
obrotowej silnika. Pozostałe czujniki (głównie temperatury) mają tylko
odpowiednio dobrane współczynniki korekcji. Lambda ma najmniejsze znaczenie,
bo i jej odczyt jest nieprecyzyjny i nieaktualny

No nie bardzo. Wszystkie te czujniki sluza do w miare precyzyjnego
dawkowania paliwa - ale nadal nie wiadomo - za malo czy za duzo.
Jedynie z lambdy jest taka informacja..

Z tym ze glowna dana to jednak przeplywomierz/MAP, lambda sluzy do
korekcji..

J.

Krzysiek Slychan
Guest

Mon Sep 27, 2004 4:45 pm   



Nie lubie takiego spamu. Dlugi i bez sensownej tresci.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Slychan

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Pasta termoprzewodzaca-niepalna

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map