Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Sep 12, 2011 6:41 pm
Pan J.F. napisał:
Quote:
http://jfox.republika.pl/images/utp.jpg
Zadanie na szóstkę: oblicz nową impedancję falową połączonych
przewodów i przedyskutuj odbicia sygnałów wprowadzone tą metodą
i ich wpływ na liczbę retransmisji paczek danych

)
Moge sie tylko pochwalic dyskusja: empirycznie stwierdzono ze kabel
transmituje tak samo jakby byl jednolity, pomimo ze wcale nie jest
bardzo krotki, a takie zlacza sa dwa
Ja nawet kiedyś podobną instalację zmierzyłem jakimś super-duper
miernikiem. Więc nie tylko transmituje, ale ma na to papier.
Jarek
--
Zgodnie z zasadami aerodynamiki trzmiel nie powinien latać,
ale trzmiel o tym nie wie, więc lata.
Pszemol
Guest
Mon Sep 12, 2011 7:13 pm
"Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> wrote in message
news:slrnj6sdfr.510.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Pan Michoo napisał:
http://jfox.republika.pl/images/utp.jpg
Zadanie na szóstkę: oblicz nową impedancję falową połączonych
przewodów i przedyskutuj odbicia sygnałów wprowadzone tą metodą
i ich wpływ na liczbę retransmisji paczek danych

)
Kiedyś z kumplami się bawiliśmy w różny sposób skrętką sieciową -
łącznie z owinięciem 5m przedłużacza z podpiętą na końcu lodówką
wokół 30m nieekranowanej skrętki - strat pakietów brak.
Kiedyś, z braku innych dostępnych rozwiązań, połączyłem dwa odcinki
koncentryka ethernetowego dwumetrowym kawałkiem przewodu od
lampki nocnej. Dzałało jak gdyby nigdy nic.
Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.
Jawi
Guest
Mon Sep 12, 2011 9:12 pm
W dniu 2011-09-12 20:37, bratsiostry pisze:
Quote:
Zostawić kilka niezbędnych do funkcjonowania w
społeczeństwie - polski, wiedza o społeczeństwie, język obcy, troszkę
matmy, fizyki, historii, geografii. Zostawić czas na rozwijanie
samodzielne.
Ty, no, no, a religia?
Dzieci moje mają angielski od 1 kl i niemiecki od 4. Żal patrzeć czego i
jak ich uczą na tych lekcjach. Niemiecki 1 godz. tygodniowo, W-F 3 a
religii 2 godziny:)) i od 3 lat ten sam w kółko materiał, ciągle to
samo, same dzieciaki się już śmieją...
--
Mario
Guest
Mon Sep 12, 2011 9:53 pm
W dniu 2011-09-12 22:20, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan Pszemol napisał:
Kiedyś, z braku innych dostępnych rozwiązań, połączyłem dwa odcinki
koncentryka ethernetowego dwumetrowym kawałkiem przewodu od
lampki nocnej. Dzałało jak gdyby nigdy nic.
Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.
Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.
Nie wiadomo jakie pasmo przenoszą transformatorki. Ja w każdym razie
ustawiłbym na początku na sztywno 10M.
--
Pozdrawiam
MD
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Sep 12, 2011 10:20 pm
Pan Pszemol napisał:
Quote:
Kiedyś, z braku innych dostępnych rozwiązań, połączyłem dwa odcinki
koncentryka ethernetowego dwumetrowym kawałkiem przewodu od
lampki nocnej. Dzałało jak gdyby nigdy nic.
Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.
Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Tue Sep 13, 2011 12:08 am
Pan Mario napisał:
Quote:
Kiedyś, z braku innych dostępnych rozwiązań, połączyłem dwa odcinki
koncentryka ethernetowego dwumetrowym kawałkiem przewodu od
lampki nocnej. Dzałało jak gdyby nigdy nic.
Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.
Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.
Nie wiadomo jakie pasmo przenoszą transformatorki. Ja w każdym razie
ustawiłbym na początku na sztywno 10M.
W karcie z koncentrykiem?!
--
Jarek
AlexY
Guest
Tue Sep 13, 2011 12:21 am
Użytkownik janusz_kk1 napisał:
Quote:
no i okazało się że trafił na dwóch takich 'elektroników' co nic nie
umieli,
zresztą potem się okazało że reszta też nie była lepsza

ja się
śmiałem, bo jako
amator wiedziałem więcej od nich

Takich to 'elektroników' wyprodukowały
nam technika, rzecz się działa w 2004 roku.
Przecież to standard, ucieczka przed wojskiem, u mnie w technikum na
ściśle elektronicznym kierunku na 30 było tylko 3 kumających.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Mario
Guest
Tue Sep 13, 2011 1:46 am
W dniu 2011-09-13 00:08, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan Mario napisał:
Kiedyś, z braku innych dostępnych rozwiązań, połączyłem dwa odcinki
koncentryka ethernetowego dwumetrowym kawałkiem przewodu od
lampki nocnej. Dzałało jak gdyby nigdy nic.
Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.
Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.
Nie wiadomo jakie pasmo przenoszą transformatorki. Ja w każdym razie
ustawiłbym na początku na sztywno 10M.
W karcie z koncentrykiem?!
Wątki mi się pomieszały. Myślałem o "transformator video - odwrotnie"
--
Pozdrawiam
MD
Pszemol
Guest
Tue Sep 13, 2011 2:42 am
"Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> wrote in message
news:slrnj6sqc5.83t.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Pan Pszemol napisał:
Kiedyś, z braku innych dostępnych rozwiązań, połączyłem dwa odcinki
koncentryka ethernetowego dwumetrowym kawałkiem przewodu od
lampki nocnej. Dzałało jak gdyby nigdy nic.
Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.
Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.
No nie wiem jak dawno było to Twoje "kiedyś", ale niedawno
projektowaliśmy płytkę elektroniczną ze 100 megabitowym
ethernetem i pociągnęliśm nieszczęśliwie zbyt długie ścieżki
i na 100 Mbps gubiło jakieś 30-40% paczek, na 10 Mbps chodziło
bardzo dobrze. Wyobrazam sobie że taka partyzantka mogłaby
przejść przy 10 Mbps ale już przy 100 Mbps marnie to widzę.
Klient może nie zauważyć jiśli mu router/switch nie wynegocjuje
nawet tego 100 Mbps i zdegraduje transmisję na 10 Mbps...
Dopiero transfer zmierzy lub pośledzi wypadające paczki to
zobaczy jaka kicha się zrobiła.
Lelek@
Guest
Tue Sep 13, 2011 5:34 am
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message
news:Xns9F5D8C1B5C90Delektronik@localhost.net...
Quote:
janusz_kk1 pisze tak:
idziemy w kierunku USA gdzie właściwa nauka to dopiero studia.
Dla nas chyba w to graj. Im więcej lewych-rączek w Polsce tym częsciej
telefon dzwoni. Skrócenie przewodu w żyrandolu 100zł
To prawda

Czasem szuka się pracownika i nikt nic nie umie. Jakby się w
ogóle nie interesowali tym czego się uczyli.
Lelek@
Guest
Tue Sep 13, 2011 5:37 am
"janusz_kk1" <janusz_kk@o2.pl> wrote in message
news:op.v1ph51ok1cvm6g@lap...
Dnia 11-09-2011 o 23:14:43 Robert Zemła <mojejapko@gmail.com> napisał(a):
Quote:
amator wiedziałem więcej od nich

Takich to 'elektroników' wyprodukowały
nam technika, rzecz się działa w 2004 roku.
Nie da się kogoś zmusić żeby jego zawód był jego pasją. 95% to debile.
Ja mam lepszy test. Dać miernik i niech coś zmierzą
Lelek@
Guest
Tue Sep 13, 2011 5:39 am
"Jawi" <tajny@poufny.pl> wrote in message
news:4e6e7587$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2011-09-12 20:37, bratsiostry pisze:
Zostawić kilka niezbędnych do funkcjonowania w
społeczeństwie - polski, wiedza o społeczeństwie, język obcy, troszkę
matmy, fizyki, historii, geografii. Zostawić czas na rozwijanie
samodzielne.
Ty, no, no, a religia?
Dzieci moje mają angielski od 1 kl i niemiecki od 4. Żal patrzeć czego i
jak ich uczą na tych lekcjach. Niemiecki 1 godz. tygodniowo, W-F 3 a
religii 2 godziny:)) i od 3 lat ten sam w kółko materiał, ciągle to samo,
same dzieciaki się już śmieją...
Posyłasz na religię? Ja nie posyłam i pędzę wszelkie oznaki zabobonu.
Artur(m)
Guest
Tue Sep 13, 2011 8:41 am
Użytkownik "bratsiostry" <no_more_spam@interia.pl> napisał w wiadomości
news:j4ljhe$3gp$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
I słusznie. Po co państwo ma inwestować w ludzi, którzy i tak nie
skorzystają nigdy w życiu z podanej im wiedzy? Dzieci uczone są mnóstwa
przedmiotów w podstawówce. Uczą się ich na zasadzie zakuć, zdać i
zapomnieć. Po co to? Zostawić kilka niezbędnych do funkcjonowania w
społeczeństwie - polski, wiedza o społeczeństwie, język obcy, troszkę
matmy, fizyki, historii, geografii. Zostawić czas na rozwijanie
samodzielne. Zdecydowana większość ludzi nic nie pamięta z lekcji fizyki,
chemii, historii, geografii, matematyki (oprócz umiejętności w zakresie 4
działań), przyrody, muzyki, plastyki...
Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to dreszcz przeszła przez mój
"sterany kręgosłup".
Mnożenie dzielenie, dla spokoju ducha - pierwiastek,
ogólny opis ciepła na przykładzie gotowania
i pierwsza zasada dynamiki no może w czasie zając dodatkowych
pozostałe, bez chemii, z opisem działania Mieszka I,
(początek chrześcijaństwa) jedna data (no dwie) 1410, 1525,
bo chwalebne
Reszta na rozwijanie samodzielne Myślę, że spora grupa
wybrałaby W-F, muzykę, plastykę, roboty ręczne.
Też byłem zdania (w liceum), że faszerują mnie niepotrzebnymi
wiadomościami. Nie potrzebowałem (do dziś) rozwiązywać
układu równań (nawet liniowych), a być może nie potrafiłbym
ich rozwiązać ad hoc, ale pozostawiło to (niezapominalny),
szczególny, system myślenia.
Artur(m)
4CX250
Guest
Tue Sep 13, 2011 8:54 am
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:j4kmph.2r4.0@poczta.onet.pl...
Quote:
Zadanie na szóstkę: oblicz nową impedancję falową połączonych
przewodów i przedyskutuj odbicia sygnałów wprowadzone tą metodą
i ich wpływ na liczbę retransmisji paczek danych

)
Dla prądu stałego 12V ???????
Marek
KO
Guest
Tue Sep 13, 2011 1:15 pm
On Mon, 12 Sep 2011 20:37:27 +0200, bratsiostry wrote:
Quote:
Byłem zaskoczony w tym roku będąc w Danii - kraju, gdzie chyba ponad 90%
społeczeństwa w sposób komunikatywny zna angielski - dzieci zaczynają
się go uczyć dopiero od 5 klasy podstawówki. U nas mają od bodajże
drugiej, a efekty są gorsze.
Założę się, że papkę podają im w oryginalnym języku + napisy, nie z
lektorem jak w Polsce. To chyba główny powód.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Next