RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną z elektronikiem po Politechnice Śląskiej?

Magister Inżynier elektronik

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną z elektronikiem po Politechnice Śląskiej?

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Next

Dariusz Dorochowicz
Guest

Mon Apr 29, 2013 7:12 am   



W dniu 2013-04-29 03:14, ak pisze:
Quote:
Dariusz Dorochowicz wrote:


No
i w ogóle, to sprawdź poziom zniekształceń. Powiedz, dlaczego fuzz na
diodach germanowych brzmi lepiej niż na krzemowych, nie wspominając
już o tak oczywistym rozwiązaniu jak użycie komparatora.


Kazdy idiota moze pisac co mu slina na jezyk przyniesie.

A dzięki i wzajemnie ;)

Quote:
Masz gdzies charaktyerystyki brzmieniowe diod Ge i Si,
czy sobie jaja czlowieku robisz?

Może sobie jaja robię, może niekoniecznie? Powiedzmy, że jest to pewien
test. Zadaję pytania, na które ktoś o odpowiedniej wiedzy jest w stanie
odpowiedzieć "w środku nocy", ewentualnie po krótkim namyśle. Ktoś inny
nawet korzystając z wiedzy "w internecie" tego nie będzie wiedział.
Oczywiście da się to wszystko uprościć, ale od razu będzie widać, czy
jest to wiedza pobieżna, czy też np. pojawi się hasło "charakterystyka
brzmieniowa diody" albo też i parę innych. Nie będę pisał, dlaczego samo
pojawienie się takiego hasła jest absolutnym nieporozumieniem, szkoda
czasu, a już na pewno nie będę tego pisał nie wiedząc tego, co wiesz na
ten temat. Tym bardziej po takim powitaniu.

Quote:
Co ma w tym temacie wsponego komparator?

Może coś ma... Kwestia wiedzy, jak co działa i dlaczego. Jeżeli wiesz,
ja działają różne "fuzzy", próba użycia komparatora powinna być dla
Ciebie dość oczywista, tym bardziej w kontekście dodatkowych możliwości,
które daje taki układ.

Pozdrawiam

DD

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Apr 29, 2013 7:21 am   



Hello Dariusz,

Monday, April 29, 2013, 9:12:05 AM, you wrote:

[...]

Nie pojmuję, po co to karmisz.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Dariusz Dorochowicz
Guest

Mon Apr 29, 2013 7:32 am   



W dniu 2013-04-29 09:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello Dariusz,

Monday, April 29, 2013, 9:12:05 AM, you wrote:

[...]

Nie pojmuję, po co to karmisz.

Z zasady (nie zawsze przestrzeganej) raz daję szansę. Powiedzmy, że
zbytnio się o oczy nie obił, więc czemu nie? Ale ja nigdy pamięci do
twarzy nie miałem i często mam z tym różne problemy.

Pozdrawiam

DD

uzytkownik
Guest

Mon Jun 24, 2013 9:18 am   



Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości
news:kkmo9q$21j$1@mx1.internetia.pl...

Quote:
Taaaa. Wzmacniacze na lampach "brzmią dobrze", bo ludziom podoba się
zniekształcony przez nie dźwięk (ale teraz to się da DSP załatwić i to
w sposób regulowany). Tranzystory o ile ich nie przeciążysz są
naprawdę liniowe, co słychać. Współczesne wzmacniacze estradowe to
coraz częściej klasa D - wysokosprawne przetwornice impulsowe.

Panowie "ekspierdzi od siedmiu boleści"!

Po pierwsze lampa brzmi lepiej dla ucha ludzkiego, brzmi "ciepło" i to
jest niepodważalna prawda.
Brzmi lepiej, gdyż lampy mają mniejsze wzmocnienia i obejmuje się je
"płytkimi" i "krótkimi (lokalnymi)" sprzężeniami zwrotnymi, które
wprowadzają niewielkie zniekszatałcenia harmoniczne i przede wszystkim
intermodulacyjne.

Tranzystory zaś ze względu na duże wzmocniania muszą być obejmowane
"głębokimi" i zazwyczaj "długimi" sprzężeniami zwrotnymi, a ze względu
na problemy z odprowadzaniem dużej ilości ciepła z tranzystorów trudno
jest uzyskać prawdziwą klasę pracy A i z reguły jest to czysta klasa B,
ewentualnie klasa AB. Z taką klasą pracy tranzystorów oraz "długimi" i
"głębokimi" sprzężeniami zwrotnymi nierozerwalne są bardzo duże
zniekształcenia intermodulacyjne, które dla ludzkiego ucha objawiają się
ostrym, suchym brzmieniem, czasami wręcz świszczącym.

Jeżeli chodzi o moce wzmacniaczy lampowych to są one ograniczone ze
względu na koszt lamp oraz koszt oraz trudność budowy transformatorów
głośnikowych i sięgają co najwyżej 200-300W.
Dlatego też wzmacniacze lampowe używa się tylko do nagłaśniania
instrumentów, w szczególności gitar.
Ponadto lampa posiada ujemny współczynnik temperaturowy, dzięki któremu
trudno jest lampę przeciążyć i zniszczyć.
Jest to szczególnie doceniana cecha we wzmacniaczach gitarowych. Po
perwsze daje większą pewność, że przeciążony wzmacniacz przeżyje, a
ponadto przeciążenie lampy objawia się delikatnym obcinaniem przebiegów
co powoduje wprowadzenie do brzmienia gitary zniekszatałcenia, które
wzbogacają barwę instrumentów, zwłaszcza gitar. To obcinanie to znany
gitarzystom efekt "overdrive".

W przypadku tranzystorów obcinanie przebiegu jest bardzo ostre i już nie
przypomina ciepłego "overdrive" i znany jest jako "fuzz", bardzo ostre
dla ucha brzmienie. Ponadto tranzystory bipolarne mają dodatni
współczynnik temperaturowy po przekroczeniu pewnego poziomu, co oznacza,
że bez dobrej kompensacji i zabezpieczenia temperaturowego,
wyłączającego stopień mocy, przeciążony tranzystor uległby zniszczeniu.

Natomiast tranzystory polowe posiadają zerowy lub wręcz nawet ujemny
współczynnik temperaturowy, dzięki czemu zachowują się w stopniach
końcowych podobnie do lamp.
Dlatego też większe wzmacniacze instrumentalne buduje się w oparciu o
lampy w stopniach wejściowych i tranzystorach polowych w stopniach
końcowych.

W przypadku wzmacniaczy estradowych, gdzie potrzebna jest ogromna moc,
liczona w kilowatach, którą trudno by było uzyskać na lampach, a
zniekształcenia nie mają większego znaczenia, stosuje się wzmacniacze
półprzewodnikowe, bardzo często ze stopniami mocy w oparciu o
tranzystory polowe, nierzadko pracujące w cyfrowej klasie D. Dzięki temu
ograniocza się moc strat w tranzystorach. Ponieważ takie wzmacniacze
estradowe mają bardzo duże zniekształcenia harmoniczne i
intermodulacyjne, które w plenerze i nie są istotne aż tak bardzo to tor
przetwarzania buduje się na półprzewodnikach, (tranzystorach lub wręcz
wzmacniaczach operacyjnych), ale coraz częściej na specjalizowanych
scalonych sterownikach cyfrowych, pracujących w klasie D.

Niestety żaden jeszcze wzmacniacz pracujący w klasie D nie uzyskał
jakości brzmienia lampowego.
Prawda, że DSP potrafią symulować nawet brzmienia lampowe, ale można to
usłyszeć tylko w studio muzycznym.
Na estradzie nadal królują lampy we wzmacniaczach instrumentalnych.

uzytkownik
Guest

Mon Jun 24, 2013 9:27 am   



Użytkownik "Waldemar Krzok" <waldemar@zedat.fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:ata5uhFiiu5U2@mid.uni-berlin.de...

Quote:
Źle trafiłeś.
Muzykę znam z całą pewnością lepiej od Ciebie (to wynika z rozkładu
prawdopodobieństwa).
Większe też raczej mam pojęcie o jakości dżwięku.
Zajmowałem się tym już wtedy gdy na kupę mówiłeś papu (bez
złośliwości),
a zanim Jaruzelski wypowiedział wojnę pisywałem na ten temat w kilku
gazetach.
Nawet teraz słucham znakomitej muzyki organowej (Nicolaus Bruhns
współczesny Bacha) na nienajgorszych kolumnach (Infinity Kappa 8.2)
sprzed ca. 20 lat.
Wiem na ten temat wystarczająco dużo by zdawać sobie sprawę , że
większość (zdecydowana) różnych opowieści to pierdoły mające
wzbudzić
pożądanie dyletantów i przynieść pieniądze sprzedawcom,
dystrybutorom,
producentom (choć tym ostatnim na końcu).
Odnoszenie jakości muzyki i dźwięku do tego co wydobywa się z
jęczących
wzmacniaczy , których parametry są z założenia (i realnej potrzeby,
bo o
co innego idzie) ZNACZNIE gorsze od przeciętnego wzmacniacza
domowego...wybacz.



Dowiedz sie co to znieksztalcenia TIM i dlaczego wlasnie na
tranzystorach robi sie dobre przestery, bo mnie o tym uczono przez 5
lat
w szkole.


tylko od lat 70tych slew rate poprawiła się znacznie. Nie używaj
wzmacniaczy na TG72 i uA709 w stopniu wejściowym, to i TIM praktycznie
zniknie(znaczy nie będzie słyszalne).

Ale TIM będzie zawsze, kiedy istnieje sprzężenie zwrotne i tym większe
im głębsze musi być sprzężenie, a sprzężenie musi być tym głębsze im
większe wzmocnienie mają tranzystory, a wzmocnienia tranzystorów coraz
większe i koło się zamyka.
Oczywiście można ograniczyć TIM wprowadzając tzw. lokalne sprzężenia
zwrotne oraz szybsze tranzystory. Jednak budując stopnie wzmacniaczy
ogranicza się szybkość pracy poszczególnych stopni, aby ograniczyć
możliwość wzbudzeń w.cz.

uzytkownik
Guest

Mon Jun 24, 2013 9:29 am   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:1506942416.20130418142955@pik-net.pl.invalid...

Quote:
Źle trafiłeś.

Ale do kogo to piszesz? Bo może się okazać, że sam xle trafiłes...

Muzykę znam z całą pewnością lepiej od Ciebie (to wynika z rozkładu
prawdopodobieństwa).
Większe też raczej mam pojęcie o jakości dżwięku.
Zajmowałem się tym już wtedy gdy na kupę mówiłeś papu (bez
złośliwości),

Możesz się bardzo pomylić, ba ani ja ani Waldek dziećmi nie jesteśmy.

A co do starych kolumn - za najlepsze, jakich słuchałem w życiu uważam
kolumny studyjne wyprodukowane przez Fonię w roku 1957, na głośnikach
Goodmans. Pół metra sześciennego trapezowego bass-reflexu z małym
otworem, lekko tłumionego filcem. Głośnik 15" o mocy zaledwie 20W +
wysokotonowy tubowy a aluminiową cewką.

Aha!
Bass-reflex i kolumny studyjne.
Dobry żart Smile

Anerys
Guest

Mon Jun 24, 2013 9:48 am   



Użytkownik "uzytkownik" <adres@serwer.pl> napisał w wiadomości
news:51c80efa$0$1269$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Panowie "ekspierdzi od siedmiu boleści"!
(ciach wszystko)


Tak z ciekawości - z którego roku i z jakiej publikacji przytaczasz te
wieści? Trącą bowiem myszką i delikatnie ujmując, niezbyt pasują do
rzeczywistości.
Kryterium lepiej/gorzej jest tu kryterium subiektywnym i nie może stanowić
usasadnienia dla przewagi jednych świąt nad drugimi.
Czysta klasa B - hmm... osobliwość. Tłumaczyć nie muszę, odsyłam do
literatury, a hint - charakterystyka elementu wzmacniającego (tranzystor,
czy lampa, "prawie" jeden wuj, choć skutki wyrażą się inaczej). Można
(teoretycznie ma to ręce i nogi, jednak teoria sobie, praktyka sobie), ale
skutki będą niemiłe.
Brzmi "lepiej" nie utożsamiajmy z "przyjemniej".

Takich parę innych rzeczy... ale kompletnie nie mam teraz głowy do
rozpisywania się nad tym.
Tymczasem miłego słuchania złomu o nazwie Burmester 931 Smile))

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

PS. Pewien mój znajomy wspomniałby w tej sytuacji coś o uczeniu ojca
produkcji dzieci... Ale tu nie pisuje. A ja też nie zawsze się z nim
zgadzam...

Anerys
Guest

Mon Jun 24, 2013 10:00 am   



Użytkownik "uzytkownik" <adres@serwer.pl> napisał w wiadomości
news:51c810fc$0$1464$65785112@news.neostrada.pl...
(...)
Quote:
tylko od lat 70tych slew rate poprawiła się znacznie. Nie używaj
wzmacniaczy na TG72 i uA709 w stopniu wejściowym, to i TIM praktycznie
zniknie(znaczy nie będzie słyszalne).

Ale TIM będzie zawsze, kiedy istnieje sprzężenie zwrotne i tym większe im
głębsze musi być sprzężenie, a sprzężenie musi być tym głębsze im większe
wzmocnienie mają tranzystory, a wzmocnienia tranzystorów coraz większe i
koło się zamyka.
Oczywiście można ograniczyć TIM wprowadzając tzw. lokalne sprzężenia
zwrotne oraz szybsze tranzystory. Jednak budując stopnie wzmacniaczy
ogranicza się szybkość pracy poszczególnych stopni, aby ograniczyć
możliwość wzbudzeń w.cz.

A tak naprawdę, to wiesz, na czym polega mechanizm tych zniekształceń?
Może się czepiam, ale mam wrażenie, że niezbyt wiernie powtarzasz wieści z
pisemek dla elektroników amatorów. Może i się mylę, ale nic nie poradzę na
moje subiektywne wrażenie, tylko wrażenie. Na pewne sprawy jestem wyczulony
i właśnie mi one "zapachniały".
Powtórzę, co kiedyś pisałem - wysłyszę różnice między MP3-320 a WAV (jest
naprawdę bardzo nikła). Jakość dźwięku ma dla mnie wbrew pozorom, OGROMNE
znaczenie (nagrania video z kalkulatorów przenośnych mnogie na YT, są dla
mnie nie do słuchania, nie nadają się nawet do wyrzygania).
Nie robię jednak sensacji, jeśli jakieś urządzenie zagra gorzej, jeśli tylko
jest prawidłowo ustawione i używane, ze źródłem dźwięku lepszym jakościowo
od patefonów sprzed 100 lat i poprawnym technicznie. Albowiem moim celem
jest czerpać przyjemność ze słuchania nastawiając się na przekaz, a nie
towarzyszącą mu technikę. Jak mi się nie podoba jakiś przekaz, to go po
prostu wyłaczam.

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

sundayman
Guest

Mon Jun 24, 2013 12:33 pm   



Quote:
Aha!
Bass-reflex i kolumny studyjne.
Dobry żart Smile

W jakim studio pracowałeś i ile lat ?
Czyli wg. ciebie to jest też żart ?
http://www.genelec.com/products/previous-models/1031a/

A wiesz, ile zapłaciliśmy za ten żart, kupując go do studia w 1991 roku ?

Irek N.
Guest

Mon Jun 24, 2013 4:46 pm   



{ciach pierdoły}

Quote:
Niestety żaden jeszcze wzmacniacz pracujący w klasie D nie uzyskał
jakości brzmienia lampowego.

A ja Ci polecam Tact Millenium. Słuchałem i bardzo chętnie słuchał bym
nadal Smile
Dla równowagi rzadko kiedy lampowy potrafił mnie czymś zauroczyć, ale
może uprzedzony już jestem.

Miłego.
Irek.N.

Anerys
Guest

Mon Jun 24, 2013 5:06 pm   



Użytkownik "uzytkownik" <adres@serwer.pl> napisał w wiadomości
news:51c8118d$0$1468$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
A co do starych kolumn - za najlepsze, jakich słuchałem w życiu uważam
kolumny studyjne wyprodukowane przez Fonię w roku 1957, na głośnikach
Goodmans. Pół metra sześciennego trapezowego bass-reflexu z małym
otworem, lekko tłumionego filcem. Głośnik 15" o mocy zaledwie 20W +
wysokotonowy tubowy a aluminiową cewką.

Aha!
Bass-reflex i kolumny studyjne.
Dobry żart Smile

Dużo można Romanowi zarzucić. Ale na pewno nie to, że nie zna się na rzeczy.
Więc muszę cie zmartwić - powiem wprost - jeśli miałbym się skonsultować z
kimś w jakiejś elektronicznej sprawie, to z Romanem właśnie.

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

uzytkownik
Guest

Mon Jun 24, 2013 9:14 pm   



Użytkownik "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisał w wiadomości
news:51c815eb$0$1270$65785112@news.neostrada.pl...

Quote:
Tak z ciekawości - z którego roku i z jakiej publikacji przytaczasz te
wieści? Trącą bowiem myszką i delikatnie ujmując, niezbyt pasują do
rzeczywistości.
Kryterium lepiej/gorzej jest tu kryterium subiektywnym i nie może
stanowić usasadnienia dla przewagi jednych świąt nad drugimi.
Czysta klasa B - hmm... osobliwość. Tłumaczyć nie muszę, odsyłam do
literatury, a hint - charakterystyka elementu wzmacniającego
(tranzystor, czy lampa, "prawie" jeden wuj, choć skutki wyrażą się
inaczej). Można (teoretycznie ma to ręce i nogi, jednak teoria sobie,
praktyka sobie), ale skutki będą niemiłe.
Brzmi "lepiej" nie utożsamiajmy z "przyjemniej".

Takich parę innych rzeczy... ale kompletnie nie mam teraz głowy do
rozpisywania się nad tym.
Tymczasem miłego słuchania złomu o nazwie Burmester 931 Smile))

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest
ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako
stalking.

PS. Pewien mój znajomy wspomniałby w tej sytuacji coś o uczeniu ojca
produkcji dzieci... Ale tu nie pisuje. A ja też nie zawsze się z nim
zgadzam...

Poza pier.... o niczym, nic konkretnego nie wnosisz do dyskusji.
Nie rozumiem więc po co w ogóle zabierasz głos?

uzytkownik
Guest

Mon Jun 24, 2013 9:26 pm   



Użytkownik "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisał w wiadomości
news:51c87cae$0$1456$65785112@news.neostrada.pl...

Quote:
A co do starych kolumn - za najlepsze, jakich słuchałem w życiu
uważam
kolumny studyjne wyprodukowane przez Fonię w roku 1957, na
głośnikach
Goodmans. Pół metra sześciennego trapezowego bass-reflexu z małym
otworem, lekko tłumionego filcem. Głośnik 15" o mocy zaledwie 20W +
wysokotonowy tubowy a aluminiową cewką.

Aha!
Bass-reflex i kolumny studyjne.
Dobry żart :)

Dużo można Romanowi zarzucić. Ale na pewno nie to, że nie zna się na
rzeczy.
Więc muszę cie zmartwić - powiem wprost - jeśli miałbym się
skonsultować z kimś w jakiejś elektronicznej sprawie, to z Romanem
właśnie.

Cieszą mnię Twoje przekonania, ale wybacz, ze nie będę ich podzielał
wraz z Tobą.
Ja natomiast "liznąłem" nieco estrady i akustyki, bo sam przez wiele lat
muzykowałem i kręciłem się po studiach muzycznych.
Kiedyś nawet konstruowałem wzmacniacze i estradowe zestawy głośnikowe.
Fakt, że kilka lat minęło od tego czasu.
Co zaś się tyczy wypowiedzi Romana to po prostu mnie rozśmieszyła, kiedy
uznał, że najlepsze kolumny jakie słyszał to bass-reflexy studyjne z
1957 roku. No cóż? Nie mam mu za złe, że nie słyszał nic lepszego. W
końcu nie każdy kto się zna na "w jakiejś elektronicznej sprawie", musi
się znać na akustyce, zwłaszcza tej studyjnej czy estradowej.
Kiedyś może i ktoś mógł uznawać te zestawy z 1957r. za studyjne, ale
obecnie nie nadawałyby się nawet do odsłuchiwania czy materiał jest
rytmicznie równo zgrany, a co dopiero mówiąc o wykorzystaniu jako
monitory studyjne podczas masteringu.
Nie ta jakość, nie te wymagania, nie ta klasa.

uzytkownik
Guest

Mon Jun 24, 2013 9:32 pm   



Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:kq9emn$b5k$1@news.task.gda.pl...

Quote:
Aha!
Bass-reflex i kolumny studyjne.
Dobry żart :)

W jakim studio pracowałeś i ile lat ?
Czyli wg. ciebie to jest też żart ?
http://www.genelec.com/products/previous-models/1031a/

A wiesz, ile zapłaciliśmy za ten żart, kupując go do studia w 1991
roku ?

Twój problem.
Nie takie rzeczy już widziałem w studiach.
Wszystko zależy co kto i do czego potrzebuje.
Bynajmniej jako monitory tzw. bliskiego pola podczas prac
masteringowych, bass-reflex to bardzo zły wybów ze względu na zbyt
nierównomierną charakterystykę przetwarzania pasma + zmiana fazy
generowanej przez otwór w zależności od częstotliwości. Obecnie coraz
częściej monitory bliskiego pola konstruuje się jako aktywne z
wbudowanym DSP, które mają za zadanie wyrównać charakterystykę.

uzytkownik
Guest

Mon Jun 24, 2013 9:38 pm   



Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości
news:kq9t3s$i20$1@news.dialog.net.pl...
{ciach pierdoły}

Quote:
Niestety żaden jeszcze wzmacniacz pracujący w klasie D nie uzyskał
jakości brzmienia lampowego.

A ja Ci polecam Tact Millenium. Słuchałem i bardzo chętnie słuchał bym
nadal Smile
Dla równowagi rzadko kiedy lampowy potrafił mnie czymś zauroczyć, ale
może uprzedzony już jestem.

Ciekawe czy jest lepszy od mojego 2x200W skonstruowanego przeszło 10 lat
temu, który mnie kosztował 20 razy mniej? Smile
Z teguły ludzie zachwycają się ceną, a jak się postawi obok sprzęt za 20
razy mniej i nie powie ile który kosztował to większość ludzi przestaje
już słyszeć różnicę Wink

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną z elektronikiem po Politechnice Śląskiej?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map