RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak przeliczyć impulsy z czujnika prędkości w VW Sharanie przy montażu tempomatu?

Mnoznik czestotliwosci

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak przeliczyć impulsy z czujnika prędkości w VW Sharanie przy montażu tempomatu?

Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

RadekNet
Guest

Thu Aug 12, 2010 4:59 pm   



Czesc!

Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
potrzeby lutowania ukladu...

--
Radek Wrodarczyk

Artur Miller
Guest

Thu Aug 12, 2010 4:59 pm   



Uzytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:be09df14-94c9-4892-8a8d-f14c37cbbbb9@c10g2000yqi.googlegroups.com...
Quote:
Czesc!

Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
potrzeby lutowania ukladu...

bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...

@

Artur Miller
Guest

Thu Aug 12, 2010 5:37 pm   



Uzytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:3ff89573-92ad-4f3a-b879-9ced485bd3e7@l6g2000yqb.googlegroups.com...
Quote:

bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...

A "z" ?


a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko ciezko
bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.

@

Artur Miller
Guest

Thu Aug 12, 2010 5:42 pm   



Uzytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:3ff89573-92ad-4f3a-b879-
Quote:

A "z" ?


o widzisz, tu nawet masz prawie gotowca
http://www.extremecircuits.net/2010/06/frequency-multiplier-for-lf_15.html

@

ajt
Guest

Thu Aug 12, 2010 5:44 pm   



Artur Miller pisze:
Quote:
Uzytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:3ff89573-92ad-4f3a-b879-9ced485bd3e7@l6g2000yqb.googlegroups.com...
bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...
A "z" ?


a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko ciezko
bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.


Wystarczy jedna kostka (najprostszy procek) i "pll" programowy :)

--
Pozdrawiam
Andrzej www.radom.ws

RadekNet
Guest

Thu Aug 12, 2010 5:45 pm   



On 12 Sie, 16:24, "Artur Miller" <a...@nigdzie.pl> wrote:
Quote:
Uzytkownik "RadekNet" <wrodarc...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:be09df14-94c9-4892-8a8d-f14c37cbbbb9@c10g2000yqi.googlegroups.com...

Czesc!

Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
potrzeby lutowania ukladu...

bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...

A "z" ?

--
Radek

Artur Miller
Guest

Thu Aug 12, 2010 5:56 pm   



Użytkownik "ajt" <ajt@usunajt.com.pl> napisał w wiadomości
news:4c64330f$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko ciezko
bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.


Wystarczy jedna kostka (najprostszy procek) i "pll" programowy :)


ale miało byc tylko lutowanie ;)

@

Sylwester Łazar
Guest

Thu Aug 12, 2010 6:58 pm   



Użytkownik Artur Miller <armi@nigdzie.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:i41bpe$6tf$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
o widzisz, tu nawet masz prawie gotowca
http://www.extremecircuits.net/2010/06/frequency-multiplier-for-lf_15.html

No, ale to z dużym lutowaniem!

Tu też jest prawie gotowiec:
http://allegro.pl/item1182420901_programator_pic_jdm_v2_rs232_dip_18_dla_pic
16f628.html
1) 16,99 zł płytka.
2) programatora nie trzeba, bo ta płytka już nią jest, a po zaprogramowaniu
można ją ładnie użyć do samochodu.
Ma złącze dużo lepsze niż konektory w samochodzie.
3) program. Jest tego pewnie kilkadziesiąt linijek. Przynajmniej mi tyle
zajeło o ile dobrze pamiętam.


--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Andgro
Guest

Thu Aug 12, 2010 8:13 pm   



RadekNet pisze:

Quote:
Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
potrzeby lutowania ukladu...

Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na których
sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz ponad tone;
z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie pre;dkos'cia;
jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz zabic' tylko
siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu Aug 12, 2010 8:16 pm   



Pan Artur Miller napisał:

Quote:
bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...

A "z" ?

a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko
ciezko bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.

A czy koniecznie trzeba zachowywać? Najprawdopodobniej wystarczy
układ, który po każdym impulsie wytworzy dziesięć impulsów
w odstępach takich, jakie powinny być przy jeździe z maksymalną
prędkością. Tempomat jest pewnie zbyt tępy, by zauważyć zmniany
prędkości co ćwierć obrotu koła -- wszystko sobie uśredni i nie
każe silnikowi zwalniać albo przśpieszać co kilkadziesiąć
centymetrów.

--
Jarek

Czarek
Guest

Thu Aug 12, 2010 8:18 pm   



W dniu 2010-08-12 22:13, Andgro napisał/a:

Quote:

Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na
których sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz
ponad tone; z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie
pre;dkos'cia; jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz
zabic' tylko siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?

Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed



--
Cz.

Sylwester Łazar
Guest

Thu Aug 12, 2010 8:46 pm   



Quote:
Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na których
sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz ponad tone;
z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie pre;dkos'cia;
jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz zabic' tylko
siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

Moze i masz racje.
W zyciu jest tyle rzeczy o które sie boimy, ze az ... strach.
Obawialbym sie, tego, ze urzadzenie przestawi przepustnice samoistnie,
ale...
Juz przeciez tempomaty z definicji bazuja na tym, ze pedal gazu juz nie jest
sprzezony bezposrednio linka.
W zasadzie Twoje obawy powinny sie tyczyc wszystkich samochodów z
tempomatami.
Skoro kolega montuje oryginalny uklad, który zostal przetestowany przez
firme, która go produkuje,
to w czym problem?
Zawsze moze to wylaczyc.
Wylacznik pewnie zostanie oryginalny.

W maluchu to byla typowa przypadlosc, gdy gaz nie wracal na swoja pozycje
spoczynkowa.
No ja rozumiem, ze masa o 400 kg mniejsza, ale czy to bylo tragiczne?
W koncu sa jeszcze hamulce.
Mam nadzieje, ze kolega wczesniej nie kombinowal z ABSem :-)

--
pozdrawiam
Sylwester Lazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Padre
Guest

Thu Aug 12, 2010 11:34 pm   



Quote:
Juz przeciez tempomaty z definicji bazuja na tym, ze pedal gazu juz nie jest
sprzezony bezposrednio linka.

I właśnie dlatego nie powinno się ingerować amatorsko w taki układ
szczególnie bez krzty wiedzy o jego konstrukcji.

RadekNet
Guest

Fri Aug 13, 2010 10:09 am   



On 12 Sie, 19:58, Sylwester Łazar <i...@alpro.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik Artur Miller <a...@nigdzie.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:i41bpe$6t...@usenet.news.interia.pl...> o widzisz, tu nawet masz prawie gotowca
http://www.extremecircuits.net/2010/06/frequency-multiplier-for-lf_15...

No, ale to z dużym lutowaniem!
Tu też jest prawie gotowiec:http://allegro.pl/item1182420901_programator_pic_jdm_v2_rs232_dip_18_...
16f628.html
1) 16,99 zł płytka.
2) programatora nie trzeba, bo ta płytka już nią jest, a po zaprogramowaniu
można ją ładnie użyć do samochodu.
Ma złącze dużo lepsze niż konektory w samochodzie.
3) program. Jest tego pewnie kilkadziesiąt linijek. Przynajmniej mi tyle
zajeło o ile dobrze pamiętam.

Mam dziwne wrazenie, ze to nie takie proste jak mi sie wydawalo Wink
Myslalem, ze w najgorszym razie poradzcie mi jakis prosty schemat,
ktory dam komus do zlozenia i wepne w uklad. A tutaj jakies
programowania jeszcze :(

--
Radek Wrodarczyk

RadekNet
Guest

Fri Aug 13, 2010 10:19 am   



On 12 Sie, 21:46, Sylwester Łazar <i...@alpro.pl> wrote:
Quote:
Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na których
sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz ponad tone;
z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie pre;dkos'cia;
jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz zabic' tylko
siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?

Moze i masz racje.

Nie ma Smile A jesli nadal uwaza, ze ma to niech zrobi eksperyment z
"awaria" tempomatu:
a) jedzie po autostradzie i wciska gaz do dechy, symulujac, ze
tempomat zwariowal
b) jedzie autostrada i trzyma staly gaz, symulujac, ze nie moze
wylaczy tempomatu przyciskiem
w kontekscie bezpieczenstwa na oba te wypadki najlepszym obronca jest
sprzeglo i hamulec ;>

Quote:
Juz przeciez tempomaty z definicji bazuja na tym, ze pedal gazu juz nie jest
sprzezony bezposrednio linka.

W tym silniku tempomat to druga linka ciagnaca przepustnice. Nie
ingerujesz w pedal gazu, ani w elektronike samochodu.
W dieslu wystarczy zalozyc sama manetke i przeprogramowac komputer,
ale rowniez nie tracisz kontroli nad sprzeglem i hamulcami w razie
padu komputera.

Quote:
W zasadzie Twoje obawy powinny sie tyczyc wszystkich samochodów z
tempomatami.

Dokladnie. A im nowsze auto (mniejsza kontrola mechaniczna) tym
wiekszy powinien byc jego strach.

Quote:
Skoro kolega montuje oryginalny uklad, który zostal przetestowany przez
firme, która go produkuje,to w czym problem?

I to druga sprawa - za wyjatkiem impulsatora, nic nie bedzie
przerabiane.

Quote:
Mam nadzieje, ze kolega wczesniej nie kombinowal z ABSem Smile

Nie mam ;)

Jeszcze kwestia tempomatu oryginalnego - od kilku dni szukam w sieci i
nie znalazlem schematu, a tempomat Sharana jest bardziej
rozczlonkowany i wymaga wpiecia sie w wiazke. To dopiero
niebezpieczne :)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk

Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak przeliczyć impulsy z czujnika prędkości w VW Sharanie przy montażu tempomatu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map