Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
RadekNet
Guest
Thu Aug 12, 2010 4:59 pm
Czesc!
Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
potrzeby lutowania ukladu...
--
Radek Wrodarczyk
Artur Miller
Guest
Thu Aug 12, 2010 4:59 pm
Uzytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:be09df14-94c9-4892-8a8d-f14c37cbbbb9@c10g2000yqi.googlegroups.com...
Quote:
Czesc!
Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
potrzeby lutowania ukladu...
bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...
@
Artur Miller
Guest
Thu Aug 12, 2010 5:37 pm
Uzytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:3ff89573-92ad-4f3a-b879-9ced485bd3e7@l6g2000yqb.googlegroups.com...
Quote:
bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...
A "z" ?
a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko ciezko
bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.
@
Artur Miller
Guest
Thu Aug 12, 2010 5:42 pm
Uzytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:3ff89573-92ad-4f3a-b879-
Quote:
A "z" ?
o widzisz, tu nawet masz prawie gotowca
http://www.extremecircuits.net/2010/06/frequency-multiplier-for-lf_15.html
@
ajt
Guest
Thu Aug 12, 2010 5:44 pm
Artur Miller pisze:
Quote:
Uzytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:3ff89573-92ad-4f3a-b879-9ced485bd3e7@l6g2000yqb.googlegroups.com...
bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...
A "z" ?
a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko ciezko
bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.
Wystarczy jedna kostka (najprostszy procek) i "pll" programowy :)
--
Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.ws
RadekNet
Guest
Thu Aug 12, 2010 5:45 pm
On 12 Sie, 16:24, "Artur Miller" <a...@nigdzie.pl> wrote:
Quote:
Uzytkownik "RadekNet" <wrodarc...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:be09df14-94c9-4892-8a8d-f14c37cbbbb9@c10g2000yqi.googlegroups.com...
Czesc!
Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
potrzeby lutowania ukladu...
bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...
A "z" ?
--
Radek
Artur Miller
Guest
Thu Aug 12, 2010 5:56 pm
Użytkownik "ajt" <ajt@usunajt.com.pl> napisał w wiadomości
news:4c64330f$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko ciezko
bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.
Wystarczy jedna kostka (najprostszy procek) i "pll" programowy :)
ale miało byc tylko lutowanie ;)
@
Sylwester Łazar
Guest
Thu Aug 12, 2010 6:58 pm
Użytkownik Artur Miller <armi@nigdzie.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:i41bpe$6tf$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
Tu też jest prawie gotowiec:
http://allegro.pl/item1182420901_programator_pic_jdm_v2_rs232_dip_18_dla_pic
16f628.html
1) 16,99 zł płytka.
2) programatora nie trzeba, bo ta płytka już nią jest, a po zaprogramowaniu
można ją ładnie użyć do samochodu.
Ma złącze dużo lepsze niż konektory w samochodzie.
3) program. Jest tego pewnie kilkadziesiąt linijek. Przynajmniej mi tyle
zajeło o ile dobrze pamiętam.
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Andgro
Guest
Thu Aug 12, 2010 8:13 pm
RadekNet pisze:
Quote:
Montuje w VW Sharanie tempomat z Opla Omegi i mam problem z ilosci
impulsow z czujnika predkosci. W Sharanie jest to 4 na obrot kola, w
Oplu 40. Poradzcie prosze, jak to prosto pomnozyc do 40? Najlepiej bez
potrzeby lutowania ukladu...
Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na których
sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz ponad tone;
z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie pre;dkos'cia;
jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz zabic' tylko
siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
Jarosław Sokołowski
Guest
Thu Aug 12, 2010 8:16 pm
Pan Artur Miller napisał:
Quote:
bez lutowania, to najprosciej bedzie znalezc tempomat z VW...
A "z" ?
a "z" ... to pewnie jakis PLL (4046 ?) z dzielnikiem /10. Tylko
ciezko bedzie zachowac stabilnosc przy niskich predkosciach.
A czy koniecznie trzeba zachowywać? Najprawdopodobniej wystarczy
układ, który po każdym impulsie wytworzy dziesięć impulsów
w odstępach takich, jakie powinny być przy jeździe z maksymalną
prędkością. Tempomat jest pewnie zbyt tępy, by zauważyć zmniany
prędkości co ćwierć obrotu koła -- wszystko sobie uśredni i nie
każe silnikowi zwalniać albo przśpieszać co kilkadziesiąć
centymetrów.
--
Jarek
Czarek
Guest
Thu Aug 12, 2010 8:18 pm
W dniu 2010-08-12 22:13, Andgro napisał/a:
Quote:
Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na
których sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz
ponad tone; z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie
pre;dkos'cia; jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz
zabic' tylko siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
--
Cz.
Sylwester Łazar
Guest
Thu Aug 12, 2010 8:46 pm
Quote:
Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na których
sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz ponad tone;
z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie pre;dkos'cia;
jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz zabic' tylko
siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?
--
Pozdrawiam,
A. Grodecki
Moze i masz racje.
W zyciu jest tyle rzeczy o które sie boimy, ze az ... strach.
Obawialbym sie, tego, ze urzadzenie przestawi przepustnice samoistnie,
ale...
Juz przeciez tempomaty z definicji bazuja na tym, ze pedal gazu juz nie jest
sprzezony bezposrednio linka.
W zasadzie Twoje obawy powinny sie tyczyc wszystkich samochodów z
tempomatami.
Skoro kolega montuje oryginalny uklad, który zostal przetestowany przez
firme, która go produkuje,
to w czym problem?
Zawsze moze to wylaczyc.
Wylacznik pewnie zostanie oryginalny.
W maluchu to byla typowa przypadlosc, gdy gaz nie wracal na swoja pozycje
spoczynkowa.
No ja rozumiem, ze masa o 400 kg mniejsza, ale czy to bylo tragiczne?
W koncu sa jeszcze hamulce.
Mam nadzieje, ze kolega wczesniej nie kombinowal z ABSem :-)
--
pozdrawiam
Sylwester Lazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Padre
Guest
Thu Aug 12, 2010 11:34 pm
Quote:
Juz przeciez tempomaty z definicji bazuja na tym, ze pedal gazu juz nie jest
sprzezony bezposrednio linka.
I właśnie dlatego nie powinno się ingerować amatorsko w taki układ
szczególnie bez krzty wiedzy o jego konstrukcji.
RadekNet
Guest
Fri Aug 13, 2010 10:09 am
On 12 Sie, 19:58, Sylwester Łazar <i...@alpro.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik Artur Miller <a...@nigdzie.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:i41bpe$6t...@usenet.news.interia.pl...> o widzisz, tu nawet masz prawie gotowca
http://www.extremecircuits.net/2010/06/frequency-multiplier-for-lf_15...
No, ale to z dużym lutowaniem!
Tu też jest prawie gotowiec:http://allegro.pl/item1182420901_programator_pic_jdm_v2_rs232_dip_18_...
16f628.html
1) 16,99 zł płytka.
2) programatora nie trzeba, bo ta płytka już nią jest, a po zaprogramowaniu
można ją ładnie użyć do samochodu.
Ma złącze dużo lepsze niż konektory w samochodzie.
3) program. Jest tego pewnie kilkadziesiąt linijek. Przynajmniej mi tyle
zajeło o ile dobrze pamiętam.
Mam dziwne wrazenie, ze to nie takie proste jak mi sie wydawalo
Myslalem, ze w najgorszym razie poradzcie mi jakis prosty schemat,
ktory dam komus do zlozenia i wepne w uklad. A tutaj jakies
programowania jeszcze :(
--
Radek Wrodarczyk
RadekNet
Guest
Fri Aug 13, 2010 10:19 am
On 12 Sie, 21:46, Sylwester Łazar <i...@alpro.pl> wrote:
Quote:
Co za g?upi pomys? z.eby naraz.ac' z.ycie robia;c dziwne rzeczy na których
sie; dodatkowo nie zna. Cz?owieku, zastanów sie;! Wytaczasz ponad tone;
z.elastwa na jezdnie; i zamierzasz powierzyc' sterowanie pre;dkos'cia;
jakiemus' szmelcowi skleconemu na kolanie??? Zamierzasz zabic' tylko
siebie czy jeszcze masz kogos' na oku, np z.one; i dziecko?
Moze i masz racje.
Nie ma

A jesli nadal uwaza, ze ma to niech zrobi eksperyment z
"awaria" tempomatu:
a) jedzie po autostradzie i wciska gaz do dechy, symulujac, ze
tempomat zwariowal
b) jedzie autostrada i trzyma staly gaz, symulujac, ze nie moze
wylaczy tempomatu przyciskiem
w kontekscie bezpieczenstwa na oba te wypadki najlepszym obronca jest
sprzeglo i hamulec ;>
Quote:
Juz przeciez tempomaty z definicji bazuja na tym, ze pedal gazu juz nie jest
sprzezony bezposrednio linka.
W tym silniku tempomat to druga linka ciagnaca przepustnice. Nie
ingerujesz w pedal gazu, ani w elektronike samochodu.
W dieslu wystarczy zalozyc sama manetke i przeprogramowac komputer,
ale rowniez nie tracisz kontroli nad sprzeglem i hamulcami w razie
padu komputera.
Quote:
W zasadzie Twoje obawy powinny sie tyczyc wszystkich samochodów z
tempomatami.
Dokladnie. A im nowsze auto (mniejsza kontrola mechaniczna) tym
wiekszy powinien byc jego strach.
Quote:
Skoro kolega montuje oryginalny uklad, który zostal przetestowany przez
firme, która go produkuje,to w czym problem?
I to druga sprawa - za wyjatkiem impulsatora, nic nie bedzie
przerabiane.
Quote:
Mam nadzieje, ze kolega wczesniej nie kombinowal z ABSem
Nie mam ;)
Jeszcze kwestia tempomatu oryginalnego - od kilku dni szukam w sieci i
nie znalazlem schematu, a tempomat Sharana jest bardziej
rozczlonkowany i wymaga wpiecia sie w wiazke. To dopiero
niebezpieczne :)
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next