Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
William Bonawentura
Guest
Mon Aug 16, 2010 11:19 am
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1719665299.20100816125121@pik-net.pl...
Quote:
Hello Dariusz,
Mam wrażenie, że butla "11 kG" łapie się już pod "300 l*atm" - 11 kG
LPG to 20 litrów, butla nie może być wypełniona pod zawór, czyli
zapewne ma co najmniej 25l. Ciśnienie jaka ta butla musi wytrzymywać
znamionowo to bodaj 15 atm - czyli iloczyn przekracza 300 i pod DT
raczej podlega.
Standardowa buttla "11kg" ma Vmax 25l i Pmax 2,5MPa.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Aug 16, 2010 11:33 am
Hello William,
Monday, August 16, 2010, 1:19:14 PM, you wrote:
Quote:
Mam wrażenie, że butla "11 kG" łapie się już pod "300 l*atm" - 11 kG
LPG to 20 litrów, butla nie może być wypełniona pod zawór, czyli
zapewne ma co najmniej 25l. Ciśnienie jaka ta butla musi wytrzymywać
znamionowo to bodaj 15 atm - czyli iloczyn przekracza 300 i pod DT
raczej podlega.
Standardowa buttla "11kg" ma Vmax 25l i Pmax 2,5MPa.
2.5MPa to prawie 25 atm, czyli iloczyn przekracza znacznie 300 l*atm -
nieprawdaż?
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Sylwester Łazar
Guest
Mon Aug 16, 2010 12:00 pm
Quote:
Mam wrażenie, że butla "11 kG" łapie się już pod "300 l*atm" - 11 kG
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Roman!
Daj spokój.
Co to tydzień straszenia?
Zrobiłem taki generator kilka lat temu, który generował wyższą
częstotliwość, niz impulsy z encodera.
http://www.alpro.pl/pulsgen/analizator_screen.jpg
Jak kolega RadekNet jest zainteresowany, to niech zadzwoni, a wrażeniami z
jazdy się podzieli.
Widzę tyle niebezpiecznych rzeczy w samochodzie, że jak kolega zrobi ten
tempomat starannie,
to nie powinno się nic wydarzyć.
Na przeglądze niech poprosi o sprawdzenie, czy nie zagraża to
bezpieczeństwu.
Po to są stacje kontroli technicznej.
Poza tym warto, aby ktoś rzucił na to okiem PO wykonaniu.
Wróżeniem z fusów, to lepiej się nie zajmować.
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
J.F.
Guest
Mon Aug 16, 2010 1:18 pm
On Mon, 16 Aug 2010 05:39:14 -0700 (PDT), RadekNet wrote:
Quote:
On 16 Sie, 13:00, Sylwester Łazar <i...@alpro.pl> wrote:
Daj spokój. Co to tydzień straszenia?[...]
Dziekuje za glos rozsadku

Tempomat (ten czy inny) bedzie motowac w
samochodzie mechanik.
Daj spokoj - i mechanik ma ci czestotliwosc mnozyc ?
Robota dla fachowego elektronika.
J.
Artur Miller
Guest
Mon Aug 16, 2010 1:21 pm
Użytkownik "RadekNet" <wrodarczyk@gmail.com> napisał w wiadomości
news:aeb1395b-c52d-4775-ba4b-c656e6a84169@c10g2000yqi.googlegroups.com...
Quote:
Dziekuje za glos rozsadku

Tempomat (ten czy inny) bedzie motowac w
samochodzie mechanik.
no nie wiem czy akurat to miałoby być argumentem za ;)
@
RadekNet
Guest
Mon Aug 16, 2010 2:39 pm
On 16 Sie, 13:00, Sylwester Łazar <i...@alpro.pl> wrote:
Quote:
Daj spokój.
Co to tydzień straszenia?
Zrobiłem taki generator kilka lat temu, który generował wyższą
częstotliwość, niz impulsy z encodera.http://www.alpro.pl/pulsgen/analizator_screen.jpg
Jak kolega RadekNet jest zainteresowany, to niech zadzwoni, a wrażeniami z
jazdy się podzieli.
Widzę tyle niebezpiecznych rzeczy w samochodzie, że jak kolega zrobi ten
tempomat starannie,
to nie powinno się nic wydarzyć.
Na przeglądze niech poprosi o sprawdzenie, czy nie zagraża to
bezpieczeństwu.
Po to są stacje kontroli technicznej.
Poza tym warto, aby ktoś rzucił na to okiem PO wykonaniu.
Wróżeniem z fusów, to lepiej się nie zajmować.
Dziekuje za glos rozsadku

Tempomat (ten czy inny) bedzie motowac w
samochodzie mechanik.
--
Radek Wrodarczyk
J.F.
Guest
Mon Aug 16, 2010 4:13 pm
On Mon, 16 Aug 2010 16:01:10 +0000 (UTC), Patryk wrote:
Quote:
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
2.5MPa to prawie 25 atm, czyli iloczyn przekracza znacznie 300 l*atm -
nieprawdaż?
Romanie! Mała butla (chyba 3kg), nie duża jedenastka. I nie 25 atm, tylko 14.
Ale moze sie liczyc cisnienie znamionowe .. w samochodzie mialem chyba
45at.
Mimo wszystko optymizmu Romana nie podzielam - u nas w kraju moze sie
okazac ze nie tak latwo ukarac obywatela, ktory grzecznie mandatu nie
zaplaci sam :-)
Quote:
Trochę strach pompować więcej, bo węże strzelają i już nie raz przekonałem
się jaką energię ma lecący wąż. Dlatego też gdy wyciągam napompowaną na te 14
atm nutlę )na tyle ustawiłem zawór bezpieczeństwa) to uważam na ludzi w
okolicy, żeby im krzywdy nie zrobić.
Tak swoja droga to widzialem na jakiejs stacji taki wlasnie pomysl -
butla wielkosci czajnika, z raczka, mozna bylo sobie zaniesc do
samochodu.
J.
J.F.
Guest
Mon Aug 16, 2010 5:49 pm
On Mon, 16 Aug 2010 16:47:51 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Pan J.F napisał:
Romanie! Mała butla (chyba 3kg), nie duża jedenastka.
I nie 25 atm, tylko 14.
Ale moze sie liczyc cisnienie znamionowe
A co w *tym* przypadku ma oznaczać "ciśnienie znamionowe",
które się ma liczyć?
Moze znaczyc ze jak ktos raz napisal na butli 45at, i w zwiazku z tym
"nastepne badanie dnia ...", to juz jestes na to badanie skazany,
chocbys twierdzil ze wiecej niz 10at nie pompujesz.
Nie wiem - trzeba by sie w przepisy wczytac.
J.
Patryk
Guest
Mon Aug 16, 2010 6:01 pm
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Quote:
2.5MPa to prawie 25 atm, czyli iloczyn przekracza znacznie 300 l*atm -
nieprawdaż?
Romanie! Mała butla (chyba 3kg), nie duża jedenastka. I nie 25 atm, tylko 14.
Nie w Moskwie, a w Lenincgradzie, nie na Placu Czerwonym a na Placu Rewolucji,
nie samochody....
Trochę strach pompować więcej, bo węże strzelają i już nie raz przekonałem
się jaką energię ma lecący wąż. Dlatego też gdy wyciągam napompowaną na te 14
atm nutlę )na tyle ustawiłem zawór bezpieczeństwa) to uważam na ludzi w
okolicy, żeby im krzywdy nie zrobić.
--
Patryk
RadekNet
Guest
Mon Aug 16, 2010 6:42 pm
On 16 Sie, 14:18, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
On Mon, 16 Aug 2010 05:39:14 -0700 (PDT), RadekNet wrote:
On 16 Sie, 13:00, Sylwester Łazar <i...@alpro.pl> wrote:
Daj spokój. Co to tydzień straszenia?[...]
Dziekuje za glos rozsadku

Tempomat (ten czy inny) bedzie motowac w
samochodzie mechanik.
Daj spokoj - i mechanik ma ci czestotliwosc mnozyc ?
Robota dla fachowego elektronika.
Uff przepraszam, ale ja juz jasniej pisac nie potrafie :(
--
Radek Wrodarczyk
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Aug 16, 2010 6:47 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
Romanie! Mała butla (chyba 3kg), nie duża jedenastka.
I nie 25 atm, tylko 14.
Ale moze sie liczyc cisnienie znamionowe
A co w *tym* przypadku ma oznaczać "ciśnienie znamionowe",
które się ma liczyć?
--
Jarek
RadekNet
Guest
Mon Aug 16, 2010 6:50 pm
On 15 Sie, 12:35, Maciek <macie...@polobox.com> wrote:
Quote:
Użytkownik RadekNet napisał:
Jesli dyskutujemy "dla potomnych" to badzmy konkretni - jaki przepis
mowi, ze "istotny" jest tempomat? Hamulce, ukad kierowniczy,
zawieszenie...
Już pisałem - wyślij pytanie do PzMot. Ewentualnie Instytut Transportu
Samochodowego. Będzie naprawdę precyzyjnie i tu nie poddasz niczego w
wątpliwość. Wytłumaczą Twoje wątliwości.
Z czystej ciekawosci tak zrobie.
Quote:
Jeżeli chcesz czytać, to:http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1039.htm- były modyfikacje
dokumentu ale nie znam nowego. Nie sądzę, żeby były istotne modyfikacje
poza dodaniem nowych elementów.
Załacznik 1, punkt 12.6
Ograniczniki prędkości - tak wiem, zaraz napiszesz, że nie nazywa się
tempomat. I cała masa innych drobiazgów, które nalezy rozrysować,
obfotografować, opisać.
Nie nazywa i nie dziala jak tempomat. "Idee prawna" tez ma zupelnie
odmienna.
Quote:
Że możesz wyłaczyć? ABS też się wyłącza, poduszki również. Chodzi o to,
co będzie we wraku w razie wypadku i na kogo da się zwalić winę.
Niekoniecznie co bezpośrednio spowodowało wypadek.
Ale porownujesz systemy odpowiedzialne za bezpieczenstwo do ... do
czegos co jest zupelnie nie zwiazane z awaryjnym zatrzymaniem pojazdu
itd.
Quote:
Po drugie - nie moge zalozyc tempomatu dedykowanego do tego samochodu
(powiedzmy, ze dla ulatwienia pomijam ten z Opla a mowimy o dokladce
tempomatu z rozbitegoo Sharana) a uniwersalny tempomat firmy Waeo juz
moge?
Jeżeli jego uniwersalność jest opisana w papierach i dopuszczona do
konkretnej listy modeli, czy klasy, w tym Twojego, to tak. Z
zastrzeżeniem dalszych modyfikacji, bo tracisz homologację producenta a
musisz zadbać o własną.
Tempomat z rozbitego Sharana ma homologacje czy jej nie ma? Bo ktos tu
pisal, ze nie moge zalozyc bo nie mam go na liscie wyposazenie w moim
aucie.
A do tego tempomatu uniwersalnego nie mam listy samochodow - po
prostu:: pisza, ze pasuje do wszystkich.
Ciekawa dyskusja sie nam zrobila

W zeglarstwie w Polsce tez chciano
nam wszystko reglamentowac w trosce o "bezpieczenstwo" biorac za to
ciezkie pieniadze. Teraz powoli zblizamy sie do wolnej Europy (gdzie
statystki wcale nie sa gorsze niz w Polsce), ale "zamordyzm" w
przecietnym Polaku tkwi bardzo mocno. Moj dobry znajomy Irlandczyk
mowi, ze to wlasnie nas mocno charakteryzuje. Podobne zdanie mial
kolega Holender. Cos w tym musi byc.
--
Radek Wrodarczyk
J.F.
Guest
Mon Aug 16, 2010 7:35 pm
On Mon, 16 Aug 2010 19:13:30 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Pan J.F napisał:
Ale moze sie liczyc cisnienie znamionowe
A co w *tym* przypadku ma oznaczać "ciśnienie znamionowe",
które się ma liczyć?
Moze znaczyc ze jak ktos raz napisal na butli 45at, i w zwiazku
z tym "nastepne badanie dnia ...", to juz jestes na to badanie
skazany, chocbys twierdzil ze wiecej niz 10at nie pompujesz.
Ale przecież nie napisał, i terminu następnych badań nie wyznaczył.
Mysle ze napisal. To butla do LPG i jako taka miala odpowiednie wymogi
w chwili produkcji/sprzedazy.
Quote:
A jeśli nawet napełnił do 45at, to po to, by mieć przeświadczenie
(prywatne, nie urzędowe), że jak przy tym ciśnieniu nie pieprzło,
to przy 14at można używać.
probe cisnieniowa nalezy robic woda lub innym plynem, nie gazem.
Quote:
Nie wiem - trzeba by sie w przepisy wczytac.
Zakładam, że punktem wyjścia jest wspomniana graniczna wartość 300
litroatmosfer, od której trzeba obiekt *zgłaszać* dozorowi.
Ale spor o to czy 300l*at uzywania, czy projektowane.
Quote:
Ludzie mają też po domach 300-litrowe zbiorniki
hydroforowe z kilkoma atmosferami ciśnienia, którymi dozór techniczny
się słabo interesuje
I znow trzeba by sie w przepisy wczytac - ale jak widzisz dobrze by
bylo zeby byly pod nadzorem - mogloby chyba dojsc do nieszczescia.
Bardziej bym sie zastanowil czy na stara butle gazowa musze miec
badania - stoi pusta, no ale projektowana byla do pracy :-)
J.
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Aug 16, 2010 9:13 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
Romanie! Mała butla (chyba 3kg), nie duża jedenastka.
I nie 25 atm, tylko 14.
Ale moze sie liczyc cisnienie znamionowe
A co w *tym* przypadku ma oznaczać "ciśnienie znamionowe",
które się ma liczyć?
Moze znaczyc ze jak ktos raz napisal na butli 45at, i w zwiazku
z tym "nastepne badanie dnia ...", to juz jestes na to badanie
skazany, chocbys twierdzil ze wiecej niz 10at nie pompujesz.
Ale przecież nie napisał, i terminu następnych badań nie wyznaczył.
A jeśli nawet napełnił do 45at, to po to, by mieć przeświadczenie
(prywatne, nie urzędowe), że jak przy tym ciśnieniu nie pieprzło,
to przy 14at można używać. Następnym razem napełni jak mu przyjdzie
na to ochota, albo jak w duszy zakiełkuje niepokój, że coś w tej
butli mogło się zmienić.
Quote:
Nie wiem - trzeba by sie w przepisy wczytac.
Zakładam, że punktem wyjścia jest wspomniana graniczna wartość 300
litroatmosfer, od której trzeba obiekt *zgłaszać* dozorowi. Turystyczna
butla na propan-dupan też podlega jakiejś jurysdykcji, ale z innego
paragrafu.
Tak sobie teraz myślę, że gdyby niewielki budynek o kubaturze 3000 m^3
potraktować jako zbiornik ciśnieniowy, to granicę przekroczy on przy
nadciśnieniu większym od 0,1 hPa. Tyle to tam jest gdy wiatr zawieje
w jedno otwarte okno. Ludzie mają też po domach 300-litrowe zbiorniki
hydroforowe z kilkoma atmosferami ciśnienia, którymi dozór techniczny
się słabo interesuje (do ostatniego piątku sąsiad miał taki, ale
przerdzewiał i zaczął przeciekać na szwie; dzisiaj mu hydraulik wymienił
na współczesny -- mniejszy, z membraną gumową; przez weekend użyczałem
mu wody zainstalowanym na prędce rurociągiem przyjaźni -- ogrodowym
szlauchem łączącym kraniki obu instalacji).
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Aug 16, 2010 10:15 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
Moze znaczyc ze jak ktos raz napisal na butli 45at, i w zwiazku
z tym "nastepne badanie dnia ...", to juz jestes na to badanie
skazany, chocbys twierdzil ze wiecej niz 10at nie pompujesz.
Ale przecież nie napisał, i terminu następnych badań nie wyznaczył.
Mysle ze napisal. To butla do LPG i jako taka miala odpowiednie wymogi
w chwili produkcji/sprzedazy.
O ciśnieniu nic nie piszą. Piszą, że do gazu płynnego i tyle. Jeszcze
data ważności. Znaczy, że do tego czasu można butlę *napełniać* (co
zrobić, gdy napełniona przestoi w garażu następne pięć lat, tego chyba
dokładnie nie wiadomo).
Quote:
A jeśli nawet napełnił do 45at, to po to, by mieć przeświadczenie
(prywatne, nie urzędowe), że jak przy tym ciśnieniu nie pieprzło,
to przy 14at można używać.
probe cisnieniowa nalezy robic woda lub innym plynem, nie gazem.
To z tymi do gazu na pewno tak nie robią. Raz mi się zdarzyło
'legalizować' butlę -- facet popatrzył (chyba czy nie przerdzewiała)
i przybił na blaszcze nową datę. No, jeszcze pobrał opłatę -- to jest
najważniejszy punkt programu.
Quote:
Nie wiem - trzeba by sie w przepisy wczytac.
Zakładam, że punktem wyjścia jest wspomniana graniczna wartość 300
litroatmosfer, od której trzeba obiekt *zgłaszać* dozorowi.
Ale spor o to czy 300l*at uzywania, czy projektowane.
"Dopuszczone do używania". Projektowane, to pewnie z wielokrotnie
większym marginesem bezpieczeństwa. A jak w jakiejś instalacji
przemysłowej jest normalnie pusty zbiornik przeznaczony na jakiś
bufor, to też podlega dozorowi.
Quote:
Ludzie mają też po domach 300-litrowe zbiorniki hydroforowe
z kilkoma atmosferami ciśnienia, którymi dozór techniczny
się słabo interesuje
I znow trzeba by sie w przepisy wczytac - ale jak widzisz dobrze by
bylo zeby byly pod nadzorem - mogloby chyba dojsc do nieszczescia.
Chyba nie mogło. Przerdzewiało na szwie i zaczęło sikać. Zresztą
zbiornik stał w bunkrze cztery metry pod ziemią (dno studni z kręgów).
A przy nadciśnieniu góra trzech atmosfer i blasze jak w ruskim czołgu,
to w ogóle trudno sobie wyobrazić coś niedobrego.
Quote:
Bardziej bym sie zastanowil czy na stara butle gazowa musze miec
badania - stoi pusta, no ale projektowana byla do pracy
Nie sądzę. Można oddać na złom, przedłużyć legalizację albo wykorzystać
w inny sposób. Tak jak inny złom użytkowy. To przecież nie jest Odpad
Niebezpieczny -- jak nie przymierzając kabel USB albo telefon komórkowy
-- które muszą być poddawane Specjalnemu Procesowi Neutralizacji
w Profesjonalnym Zakładzie.
--
Jarek
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next