Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
io
Guest
Fri Dec 05, 2025 3:07 pm
W dniu 5.12.2025 o 12:15, x pisze:
Quote:
W dniu 4.12.2025 o 15:04, io pisze:
Osioł zawsze pozostanie osłem ;-)
Osioł robi "io,io,io,io,io,io,io," ...gdzieś już to widziałem :)
A nie bo to sygnał karetki :-)
Osioł w karetce...bes sensu :]
No jesteś bez sensu, ale to było wiadomo od początku :-)
Jeździsz jako karetka tą Twizdą?
Wożę Ciebie do psychiatryka.
Marcin Debowski
Guest
Sat Dec 06, 2025 3:01 am
On 2025-12-03, Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> wrote:
Quote:
Pan J.F napisał:
W moim Clio jest prosty czujnik ciśnienia. Ale to żółte tablice
Czyli nie masz dodatkowego wskaźnika, tylko jeden :)
Wskaźnik może być jeden, a czujniki 2.
Cisnienia nie ma, lub za niski poziom - ta sama lampka świeci.
Albo weźmy taki wskaźnik "check engine". Tam to dopiero czujników
ponapodłączali!
Z racji bycia leniem*, miewam okresy gdzie notorycznie zapalam motor na
pych, czy też bliżej prawdy, na zjazd. A ponieważ zdaje się
konstruktorzy współczesnych motorów nie do końća przewidzieli, że ktoś
może motorowi uczynić podobne łajdactwo, to zajmuje mu zwykle ze 2 dni,
aby po czymś takim dość do siebie (stale zapalony "check engine"). Potem
mi wybacza, gasi kontrolkę i tak do następnego razu.
*) Akumulator powoli siada, a mi się jeszcze nie chce go wymieniać.
--
Marcin
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Dec 06, 2025 11:58 am
Pan Marcin Debowski napisa:
Quote:
Z racji bycia leniem*, miewam okresy gdzie notorycznie zapalam
motor na pych, czy te bliej prawdy, na zjazd.
Znam tak histori z okresu susznie minionego. W traktorze siad
kompletnie akumulator. Chcieli wymieni, ale w wiejskim GS, i w
ogóle nigdzie, nowych nie byo. Pomysowy rolnik zespawa z jakich
zomów podjazd na gumnie. Po skoczonej robocie, zanim uda si na
wieczerz, wieda traktorem na szczyt podjazdu. Potem rano odpala
opisan metod.
Quote:
A poniewa zdaje si konstruktorzy wspóczesnych motorów nie
do koa przewidzieli, e kto moe motorowi uczyni podobne
ajdactwo, to zajmuje mu zwykle ze 2 dni, aby po czym takim
do do siebie (stale zapalony "check engine"). Potem mi
wybacza, gasi kontrolk i tak do nastpnego razu.
W co bardziej obszernej dokumentajcji ECU jest czasem wprost
napisane, ile razy jaki czujnik musi zaobserwowa zdrowe objawy,
aby porzednie zo mogo popa w niepami.
Quote:
*) Akumulator powoli siada, a mi si jeszcze nie chce go wymienia.
--
Jarek
Marcin Debowski
Guest
Sat Dec 06, 2025 2:01 pm
On 2025-12-06, Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> wrote:
Quote:
Pan Marcin Debowski napisał:
Z racji bycia leniem*, miewam okresy gdzie notorycznie zapalam
motor na pych, czy też bliżej prawdy, na zjazd.
Znam taką historię z okresu słusznie minionego. W traktorze siadł
kompletnie akumulator. Chcieli wymienić, ale w wiejskim GS, i w
ogóle nigdzie, nowych nie było. Pomysłowy rolnik zespawał z jakichś
złomów podjazd na gumnie. Po skończonej robocie, zanim udał się na
wieczerz, wieżdżał traktorem na szczyt podjazdu. Potem rano odpalał
opisaną metodą.
I tak to z grubsza u mnie jest, z taką różnicą, że zarówno w domu jak i
w pracy mam parking wielopoziomowy. Strach jeno, jak muszę poza utarte
ścieżki, a na niewielkie odległości wyruszyć.
Quote:
A ponieważ zdaje się konstruktorzy współczesnych motorów nie
do końća przewidzieli, że ktoś może motorowi uczynić podobne
łajdactwo, to zajmuje mu zwykle ze 2 dni, aby po czymś takim
dość do siebie (stale zapalony "check engine"). Potem mi
wybacza, gasi kontrolkę i tak do następnego razu.
W co bardziej obszernej dokumentajcji ECU jest czasem wprost
napisane, ile razy jakiś czujnik musi zaobserwować zdrowe objawy,
aby porzednie zło mogło popaść w niepamięć.
Pewnie coś takiego jest też i u mnie. W każdym razie, na następne 1.5-2
lata mam spokój bo ostatnio w końcu wymieniłem.
--
Marcin
Arnold Ziffel
Guest
Sun Dec 07, 2025 6:30 am
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
Quote:
https://forum-mechaniczne.pl/portal/kod-bledu-p0304/
Ten zaptlomy tekst o mechaniku generowa jaki automat/AI?
Pewnie SEO.
--
Starsza pani sza w kierunku peronu. Jej serce kao. Nie chciaa
wyjeda. Tu mieszkaa jej córka, jej wnuk. Nie wiedziaa, kiedy znów
tu przyjedzie. Obok niej sza jej córka, trzymajc j pod rk. Te bya
smutna. Maleki wnuczek mocno trzyma babci za nogi. Te nie chcia,
eby wyjedaa.
A wokó tej grupy, objuczony cikimi toboami, radonie skaka zi.
Arnold Ziffel
Guest
Sun Dec 07, 2025 6:39 am
??x??(R)?? <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Do chodnicy to raczej nie. Ile razy dolewae pyn do chodnicy? Jak
ukad chodzenia jest sprawny, to nic nie trzeba dolewa.
Latem dolewam. Jednego roku nie dolaem i skoczyo si wymian
uszczelki pod gowic

Nie ebym mia wycieki, po prostu sobie
odparowao.
Ale to przecie nie odparowuje, bo ukad jest szczelny. Korek otwiera si
od jakiego cinienia, które normalnie nie jest osigane.
Ja zawsze musiaem dolewa / wymienia jak miaem jaki wyciek, a tak to
zupenie nie. Nie mam adnych niepokojcych objawów (nawiew ciepy,
temperatura silnika OK), wic zakadam, e pyn jest.
Quote:
Nie wyszo woenie "na zapas", natomiast "brak w zbiorniku" jest karany,
jeli masz zapaskudzon szyb, co policjanci sprawdzaj, nawet jak tej
szyby nie masz zapaskudzonej.
No i to ma sens -- to odpowiada za bezpieczestwo.
Quote:
Ja bym poszuka nieszczelnoci. Kiedy tydzie w BMW szukaem i okazao
si mae pknicie na wu, którego normalnie nie byo wida.
Ale miae ten sam bd?
To jest "usterka obwodu", wic zakadam problem elektryczny (którego nie
ma).
Hmm, ja pisaem e to jest P0403. Sprawdziem w notatkach, jednak P0409.
"Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Circuit". Tylko e u mnie nie ma, z
tego co wiem (a przegldaem serwisówk), adnego czujnika. Jest zawór i
on ma czujnik pooenia, i tyle.
--
Do rodziny Masztalskich przyjechaa teciowa. Stskniony za babci Jasio próbuje usi na kolanach.
- Jasiu usid obok mnie na krzeseku.
- Dlaczego?
- Bol mnie nogi. Musiaam z dworca i na piechot.
- Na piechot? Przecie tato powiedzia, e babci diabli przynieli.
Arnold Ziffel
Guest
Sun Dec 07, 2025 6:42 am
??x??(R)?? <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Zasadniczo tak ale mam te diesla 3L i tam zbiorniczek wyrównawczy nie
jest cinieniowy bo tak sobie wymylili. Latem w korkach robi si tam
90C i po roku brakuje, wystarczy wtedy awaria termostatu i si nie
uzupeni, co si kiedy wydarzyo.
W sumie w motocyklu mam korek cinieniowy na chodnicy, i zbiorniczek
wyrównawczy, który ma wyk, a wyk koczy si niezalepiony luzem. No to
niby moe tdy parowa (ale przez lata nie wyparowao). Moe nie lubi
parowa w dó, jak nie ma cinienia (a w zbiorniczku w tym motocyklu nie
ma, jest w ukadzie).
--
Ulicami miasta uciecha w popochu starsza kobieta, a za ni biegnie
mczyzna i bije j
deska po plecach. Zatrzymuje go si przechodzie i krzyczy:
- Co pan robi tej biednej kobiecie?!
- To nie jest kobieta, to moja teciowa.
- To kantem j pan walnij, kantem!
Arnold Ziffel
Guest
Sun Dec 07, 2025 6:48 am
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Komputer ju by, ale interfejsu ani programu nie miaem.
I co si finalnie okazao?
O ile pamitam, to modu zaponowy wymieniem.
Tzn. komputer?
Quote:
By moe i w drug stron - odepniesz czujnik wau, a komputer
awaryjnie pojedzie na samym czujniku waka.
Nie odpali. Sprawdzaem.
Quote:
W samochodach kiedy wpadli, e moe by iskra co obrót - ta nadmiarowa
nie przeszkadza, wtryskiwacze tez mog pracowa "nadmiarowo" - zreszt
byy i wtryski jednopunktowe dla R4, byy i wytryskiwacze czone parami
- wiec czujnik waka niepotrzebny.
W niektórych motocyklach te tak jest. RoMan kiedy tumaczy, e
wikszo energii idzie na t iskr, na któr ma i, bo gazy tam, gdzie
jest ta nadmiarowa, atwiej jest zjonizowa.
Quote:
Przyjmuje jakie wartoci domylne, dla czujnika cinienia powietrza w
kolektorze te. Hmm, teraz ju nie jestem pewien, ale co mi wita, e
on chyba jeszcze potrzebuje dodatkowo TPS-a (czujnika pooenia
przepustnicy). W sensie e bez niego nie odpali. Ale chyba jednak nie.
Bez TPS lub MAP lub MAF trudno dawkowa paliwo - jak informacj musisz
miec.
No to ma sens. Bo skd miaby wiedzie, ile ma wtrysn. Wic moe jednak
musi by ten TPS.
Quote:
W niektórych samochodach by chyba zawór, który utrzymywa sta
rónic cinienia midzy listw a kolektorem.
Tutaj jest zawór, który utrzymuje stae cinienie na listwie. W sensie
pompa sobie pompuje, a zawór oddaje nadmiar do baku. Cho dawno tego nie
rozbieraem, to moe mi si pomieszao i faktycznie wyrównuje z dolotem...
Quote:
Ogólnie praca silnika w garau to kiepski pomys.
To by duy gara, a silnik odpalony na chwil :)
Bya tam wentylacja, ale dostosowana do normalnych spalin a nie do czadu.
BTW, czujnik czadu te by. Zacz wy jak wcieky (normalnie tylko
ostrzegawczo pika, jak za dugo staem z odpalonym silnikiem).
Quote:
Mi si jaka kiedy obia o oczy.
Empirycznie odszuka mapy moe by trudno, zrozumiec znaczenie trudno,
zapisa nowe - jeszcze trudniej, chyba, e to wyjmowana koc (EP)ROM.
Nie takie rzeczy ludzie dekodowali :)
Quote:
Dokumentacja jest na pewno, a w tym konkretnym przypadku producentem ECU
byo Denso. Czy ECU ju byo zaprogramowane, czy moe Denso dao tylko
sprzt, a soft napisao Suzuki, tego nie wiem.
Denso moe produkowa ECU dla kilku róznych marek.
I nawet jak to róne ECU, to koncepcja pewnie podobna.
Na pewno, bo co tam wicej mona wymyle... Tzn. pewnie mona, ale to
byaby jaka niewielka rewolucja. A tak, to wszystkie silniki dziaaj
podobnie.
--
Spotyka si dwóch Polaków. Dawno si nie widzieli.
- Co tam u ciebie?
- Ssiad zarysowa Lexusa
x
Guest
Sun Dec 07, 2025 11:53 pm
W dniu 4.12.2025 o 17:38, Marek pisze:
Quote:
https://forum-mechaniczne.pl/portal/kod-bledu-p0304/
Ten zapętlomy tekst o mechaniku generował jakiś automat/AI?
Link przypadkowy. Nie ja robiłem tą stronę, może mają płacone za ilość?

--
Pixel
Albo PiS albo Polska
J.F
Guest
Mon Dec 08, 2025 11:15 am
On Sun, 7 Dec 2025 04:48:51 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
Quote:
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Komputer już był, ale interfejsu ani programu nie miałem.
I coś się finalnie okazało?
O ile pamiętam, to moduł zapłonowy wymieniłem.
Tzn. komputer?
Nie, tam był jakis moduł zapłonowy, który zasilał cewkę.
Quote:
Być może i w drugą stronę - odepniesz czujnik wału, a komputer
awaryjnie pojedzie na samym czujniku wałka.
Nie odpali. Sprawdzałem.
Auto, które staje na środku drogi, bo mu jeden czujnik padł ... nie
jest fajne :-)
Ale czy któres potrafi pojechać z taką usterką ... nie wiem.
Quote:
W samochodach kiedyś wpadli, że może być iskra co obrót - ta nadmiarowa
nie przeszkadza, wtryskiwacze tez mogą pracować "nadmiarowo" - zresztą
były i wtryski jednopunktowe dla R4, były i wytryskiwacze łączone parami
- wiec czujnik wałka niepotrzebny.
W niektórych motocyklach też tak jest. RoMan kiedyś tłumaczył, że
większość energii idzie na tę iskrę, na którą ma iść, bo gazy tam, gdzie
jest ta nadmiarowa, łatwiej jest zjonizować.
Tak to jakoś tłumaczyli, czy to prawda ... nie wiem.
Może po prostu obie dobre.
Quote:
Przyjmuje jakieś wartości domyślne, dla czujnika ciśnienia powietrza w
kolektorze też. Hmm, teraz już nie jestem pewien, ale coś mi świta, że
on chyba jeszcze potrzebuje dodatkowo TPS-a (czujnika położenia
przepustnicy). W sensie że bez niego nie odpali. Ale chyba jednak nie.
Bez TPS lub MAP lub MAF trudno dawkować paliwo - jakąś informację musisz
miec.
No to ma sens. Bo skąd miałby wiedzieć, ile ma wtrysnąć. Więc może jednak
musi być ten TPS.
Tylko TPS daje bardzo zgrubne dane ... ale przydatne, jak kierowca
nagle wcisnął pedał, albo przestał naciskać.
Quote:
W niektórych samochodach był chyba zawór, który utrzymywał stałą
różnicę ciśnienia między listwą a kolektorem.
Tutaj jest zawór, który utrzymuje stałe ciśnienie na listwie. W sensie
pompa sobie pompuje, a zawór oddaje nadmiar do baku. Choć dawno tego nie
rozbierałem, to może mi się pomieszało i faktycznie wyrównuje z dolotem...
Musiałbyś zobaczyc, czy to tego zaworu nie dochodzi wężyk z kolektora,
doprowadzający podcisnienie.
Ale może stwierdzili, że to sobie w programie policzą.
Quote:
Ogólnie praca silnika w garażu to kiepski pomysł.
To był duży garaż, a silnik odpalony na chwilę
Była tam wentylacja, ale dostosowana do normalnych spalin a nie do czadu.
No proszę, jaka to niebezpieczna praca.
Quote:
BTW, czujnik czadu też był. Zaczął wyć jak wściekły (normalnie tylko
ostrzegawczo pikał, jak za długo stałem z odpalonym silnikiem).
Mi się jakaś kiedyś obiła o oczy.
Empirycznie odszukać mapy może być trudno, zrozumiec znaczenie trudno,
zapisać nowe - jeszcze trudniej, chyba, że to wyjmowana kośc (EP)ROM.
Nie takie rzeczy ludzie dekodowali
Nie mówie nie, sam conieco zdekodowałem.
Quote:
Dokumentacja jest na pewno, a w tym konkretnym przypadku producentem ECU
było Denso. Czy ECU już było zaprogramowane, czy może Denso dało tylko
sprzęt, a soft napisało Suzuki, tego nie wiem.
Denso może produkować ECU dla kilku róznych marek.
I nawet jak to różne ECU, to koncepcja pewnie podobna.
Na pewno, bo co tam więcej można wymyśleć... Tzn. pewnie można, ale to
byłaby jakaś niewielka rewolucja. A tak, to wszystkie silniki działają
podobnie.
W miarę rosnących wymogów czystości spalin i komputery się kompliikują
.... ale znów - dla wszystkich.
J.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10