Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16 Next
H.D.
Guest
Fri Jul 06, 2007 1:37 pm
Użytkownik "Marek Lewandowski" napisał
Quote:
a nie naciąłeś się na - zazwyczaj paskudny - płaski mastering CD? Bo
jakoś tak przy okazji ucyfrowienia procesu rzucono się do
kompresowania dynamiki nagrań - bo można było...
Ja mowiac o CD mialem na mysli sama digitalizacje,
Oczywiscie poczatkowe 16bitow ( stad kompresja dynamiki)
i 44 Ks/s tez nie podobaly mi sie, stad tez pewne zastrzezenia
ale powtarzanie ich dzisiaj przy 24 bitach i 96 Ks/s, lub nawet 192 Ks/s
nie jest stosowne ( To nie jest uwaga do Ciebie)

).
..
Pozdrawiam
H.D
Artur(m)
Guest
Fri Jul 06, 2007 1:42 pm
Użytkownik "H.D." <hdot@vp.pl> napisał w wiadomości
news:f6lc79$17kb$1@news2.ipartners.pl...
Ja zauważam, że jest, wg. mnie, przede wszystkim
- bardziej "selektywny " w zespole.
Barwa jest różna, mnie nie pasjonuje (o ile ją słyszę)

.
Artur(m)
Kiedyś już tu napisałem, że
muzyka sama w sobie niesie dla mnie 90% przyjemności
a jej jakość, pozostałe 10%, więc łatwo się domyślić,
że nie wydam na interkonekty choćby marnej stówki,
a wzmacniacz - pięć tysiaków.
PAndy
Guest
Fri Jul 06, 2007 1:47 pm
"H.D." <hdot@vp.pl> wrote in message
news:f6l94g$154d$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Jeszcze nie spotkałem rasowego audiofaszysty, który zgodziłby się na
slepy test. Jedyni jaki udało mi się przeprowadzić z początkującym
audiofaszystą (i mam nadzieję, że go wyleczyłem z tego) udowodnił
wyższość starych kabli od żelazek nad "beztlenowymi", cieniutkimi
kabelkami.
To ja tez opowiem Wam o takich

)
1.
Kiedy pokazaly sie pierwsze CD audio taki jeden "konserwatysta"
udowadnial mi wyzszosc czarnego analogowego krazka nad CD,
szumy krazka mu nie przeszkadzaly a na CD slyszal "bity"

)
O i tu nie masz racji tak naprawde dopiero przelom lat 80 i 90 przyniosl
zrozumienie roli szumu w procesie DSP.
CD przed 1990 w wiekszosci sa skopane...
Takie CD 1988 ma prawo zabrzmiec gorzej niz vinyl
CD z 2006 juz nie zabrzmi gorzej niz vinyl.
Quote:
3.
Kiedy pokazaly sie pierwsze magnetowidy cyfrowe (profesjonalne cyfrowe
Betacam)
byla spora grupa udowadniajaca, ze widza gorsza jakosc jakosc obrazu
od
analogowego Betacam.
Uciszylem ich w podobny sposob jak Wieczorkowski krytykow,
pokazujac ze cyfrowy Betacam jest 10 bitowy, a w starym analogowym
Betacamie
jest 8 -bitowy korektor.
szerokosc slowa to nie wszystko. w kompresji wystepuje np efekt Gibbsa
ktorego nie ma gdzie indziej
Quote:
Uwazam, ze fani wzmacniaczy lampowych sa "sympatycznym folklorem"
nieszkodliwym dla pozostalych a nam dajacy mila rozrywke

)
true true
PAndy
Guest
Fri Jul 06, 2007 1:49 pm
"H.D." <hdot@vp.pl> wrote in message
news:f6ld1m$186b$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Ja mowiac o CD mialem na mysli sama digitalizacje,
Oczywiscie poczatkowe 16bitow ( stad kompresja dynamiki)
84dB dynamiki jest w wiekszosci sytuacji wiecej niz potrzeba
PAndy
Guest
Fri Jul 06, 2007 1:50 pm
"H.D." <hdot@vp.pl> wrote in message
news:f6lbb6$16si$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
a sama lampa to tez czasami mkrofon. Moze wlasnie o to chodzi?
sam efekt mikrofonowania wystepuje i w polprzewodnikach, kondensatorach,
rezystorach itd...
H.D.
Guest
Fri Jul 06, 2007 1:55 pm
Użytkownik "PAndy" napisał
Quote:
Ja mowiac o CD mialem na mysli sama digitalizacje,
Oczywiscie poczatkowe 16bitow ( stad kompresja dynamiki)
84dB dynamiki jest w wiekszosci sytuacji wiecej niz potrzeba
To prawda, ale nie wszystkie bity mozna przeznaczyc na dynamike,
nalezy jeszcze przewidziec na ksztalt.
Jesli przeznaczysz wszystkie bity na dynamike dla 100 Hz ,
to otrzymasz wszstkie harmoniczne 100 Hz w pasmie slyszalnym !
( i wtedy mozna mowic , ze slychac "bity" )

)
H.D.
Greg(G.Kasprowicz)
Guest
Fri Jul 06, 2007 1:58 pm
Quote:
To prawda, ale nie wszystkie bity mozna przeznaczyc na dynamike,
nalezy jeszcze przewidziec na ksztalt.
Jesli przeznaczysz wszystkie bity na dynamike dla 100 Hz ,
to otrzymasz wszstkie harmoniczne 100 Hz w pasmie slyszalnym !
( i wtedy mozna mowic , ze slychac "bity" )

)
moglbys te mysl rozwinac?

H.D.
Guest
Fri Jul 06, 2007 2:00 pm
Użytkownik "PAndy" napisał
Quote:
szerokosc slowa to nie wszystko. w kompresji wystepuje np efekt Gibbsa
ktorego nie ma gdzie indziej
Efektu Gibbsa nie slychac
( Chyba ze kompresja zle zrobiona)

)
To efektem Gibbsa mozna pokazac dlaczego zle zrobiona.
H.D.
H.D.
Guest
Fri Jul 06, 2007 2:10 pm
Użytkownik "PAndy" napisał
Quote:
"H.D." <hdot@vp.pl> wrote in message
a sama lampa to tez czasami mkrofon. Moze wlasnie o to chodzi?
sam efekt mikrofonowania wystepuje i w polprzewodnikach, kondensatorach,
rezystorach itd...
Oczywiscie tak,
ale w kazdym z nich w rozny sposob i w rozny sposob oddzialywuje na calosc.
Mozna uzyc tzw teorii wrazliwosci na policzenie wielkosci wplywu kazdego
parametru na
efekt koncowy.
H.D.
sundayman
Guest
Fri Jul 06, 2007 2:13 pm
wszystko napisane po łacinie brzmi mądrze. To powyżej, to mieszanka
banałów (to, że druty się ciągnie, i że aby energię sprzedać, musi ona
popłynąć) i bzdur.
bzdur ? niby w którym miejscu jest coś niezgodnego z prawdą ?
PAndy
Guest
Fri Jul 06, 2007 2:16 pm
"H.D." <hdot@vp.pl> wrote in message
news:f6le3d$1910$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Użytkownik "PAndy" napisał
Ja mowiac o CD mialem na mysli sama digitalizacje,
Oczywiscie poczatkowe 16bitow ( stad kompresja dynamiki)
84dB dynamiki jest w wiekszosci sytuacji wiecej niz potrzeba
To prawda, ale nie wszystkie bity mozna przeznaczyc na dynamike,
nalezy jeszcze przewidziec na ksztalt.
Jesli przeznaczysz wszystkie bity na dynamike dla 100 Hz ,
to otrzymasz wszstkie harmoniczne 100 Hz w pasmie slyszalnym !
( i wtedy mozna mowic , ze slychac "bity" )

)
nie rozumiem, moglbys to rozwinac?
to jak zrozumialem oznacza ze chcialbys zapisac sinusa wszystkimi
wartosciami PCM czyli wychodziloby ze oczekujesz by fsin=fp/2^n gdzie n
oznacza rozdzielczosc bitowa systemu...
by zreprodukowac poprawnie fale sinusoidalna z teorii wynika ze
wystarcza dwie probki, w praktyce 5. Problem ze w rzeczyiwstych
nagraniach nie wystepuja sygnaly o takiej dynamice w pelnym spektrum.
tak naprawde pelna dynamike 20 - 22 bitow mamy w bardzo ograniczonym
zakresie - pozostale fragmenty pasma a juz szczegolnie jego granice da
sie zreprodukowac z dynamika systemu 6 - 12 bitowego bez subiektywnego
pogorszenia jakosci.
PAndy
Guest
Fri Jul 06, 2007 2:19 pm
"H.D." <hdot@vp.pl> wrote in message
news:f6leco$194c$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
Użytkownik "PAndy" napisał
szerokosc slowa to nie wszystko. w kompresji wystepuje np efekt
Gibbsa
ktorego nie ma gdzie indziej
Efektu Gibbsa nie slychac
( Chyba ze kompresja zle zrobiona)

)
To efektem Gibbsa mozna pokazac dlaczego zle zrobiona.
alez slychac slychac - preriniging i postringing w chociazby DCT (mp3,
jpg i pare jeszcze innych)
ten efekt zawsze wystepuje, tylko ze nie zawsze sie go zauwaza...
poza tym napisalem o nim w odniesieniu do sytemow kompresji obrazu bo
jest on tam szczegolnie widoczny (nawet niewielki)
paradoksalnie szum nieskorelowany czy to w sygnale audio czy video jest
bardzo pozyteczny
Greg(G.Kasprowicz)
Guest
Fri Jul 06, 2007 2:23 pm
Quote:
wszystko napisane po łacinie brzmi mądrze. To powyżej, to mieszanka
banałów (to, że druty się ciągnie, i że aby energię sprzedać, musi ona
popłynąć) i bzdur.
bzdur ? niby w którym miejscu jest coś niezgodnego z prawdą ?
tylko ze ta prawda nie ma wiekszego wplywu na jakosc
to tak jakby badac wplyw fazy ksiezyca na impedancje charakterystyczna kabla
glosnikowego
jakis wplyw tam pewnie bedzie, lecz bedzie calkowicie do zaniedbania
apropos ksiezyca
jako ciekawostke powiem wam, ze w akceleratorach, kompensuje sie wplyw
ksiezyca, ktory to powoduje zmiane ich geometrii o kilka mm
tak samo poziom wody w pobliskim jeziorze czy jadace na gorze pociagi TGV,
ktore potrafia zaklocac przebieg wiazki
Jeszcze jak dzialal LEP, przez dluzszy czas ciekawily chlopakow fluktuacje w
pozycji wiazki, powtarzaly sie codziennie z wielka regularnoscia.
az ktos skojrzyl z rozkladem TGV
przy dlugosci rury rzedu 27km, i srednicy wiazki rzedu ulamka mm takei
zmiany bardzo przeszkadzaja
na calym okregu LHC zamontowane sa silowniki wlasnie w tym celu, ktore o te
kilka mm wyginaja rure
dodam jeszcze, ze akcelerator jest 100m pod ziemia
Tak wiec wszystko ma wplyw na wszystko, i pewnie jak sie uprzec da sie to
wykazac, lecz nie wpadajmy w paranoje.
H.D.
Guest
Fri Jul 06, 2007 2:27 pm
Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" napisał
Quote:
moglbys te mysl rozwinac?:)
Prosze
( w skrocie bo nie mam czasu
- wiecej znajdziez w pracach omawiajacych szumy kwantowanai)
Wez nie sinus a trojkat 16 to bitowy, o pelnym zakresie.
Usun z niego 8 najmlodszych bitow,
wtedy blad ( szum kwantowania) wyniesie 8 bitow.
Czyli mozesz narysowac sobie osmio bitowy prostokat,
ktory nalezy rozwinac w szereg.
Jezeli teraz ten 16 to bitowy trojkat , obciety do rozdzielczosci 8 bitow
zmniejszysz do poziomu 8 bitow.
to jego blad kwantowania wynosi jeden bit a nie osiem.
Prostokat bledu ma poziom tylko jednego bitu czyli 2^8 razy mniejszy!
Mysle ze winno wystarczyc

)
Czy myslales ze zlapales mnie na "niewiedzy" ?

)
Pozdrawiam
H.D.
H.D.
Guest
Fri Jul 06, 2007 2:44 pm
Użytkownik "PAndy" napisał
Quote:
nie rozumiem, moglbys to rozwinac?
Odpowiedz jak Greg()owi.
Mozesz zabawic sie.
Wziac sinus 16 bitowy. Rozwinac w szereg Fouriera.
Potem wyciac 8 mlodszych bitow tego Fouriera i znowu rozwinac w szereg.
( brakujacych sampli nie wolno aproksymowac- maja wartosc poprzedniej)
Sa takie same ?
H.D.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16 Next