Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22 Next
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:56 pm
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 19:05:25 UTC+1 użytkownik Luke
napisał:
Quote:
Ale... sieci komórkowe mogą się dostosować z ofertą do takich
potrzeb
rynku i zrobić kartę sim "radiową". Czyli np. streaming ograniczony
do
64 czy 128 kbps, bez limitów danych.
Ale takie rozwiązanie jest bez sensu.
Tak jak policzono niżej taki RMF musial by mieć rury grube albo kazdy
dostawca internetu musial by oferować "jakieś" proxy broadcastowe.
To sie nie uda bo sie firmy nie dogadają.
Bo czemi ISP ma dokłądac sobie problemu aby rmf-owi bylo lepiej?
Aby klient byl zadowolony.
A i niekoniecznie za darmo ze strony RFM ... wicie rozumicie -
najlepiej by bylo, jakbyscie mieli do naszej sieci bezposrednie lacze.
Oferuja fejsbuka czy youtube, to czemu nie RFM ? Ciekawe tylko kto
komu placi ...
A propos
http://www.wosp.org.pl/final/historia-finalow#24
"Nawet 1,96 Gb/s
MichaĹ Jankowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:57 pm
W dniu 15.01.2017 18:45, Marek pisze:
Quote:
On Sun, 15 Jan 2017 17:53:08 +0100, Michał Jankowski<michalj@fuw.edu.pl
wrote:
Jest jakiś internet do samochodu, prosty w użyciu i z pokryciem
kraju
jak główne stacje radiowe FM? I najlepiej montowany fabrycznie?
Sebastian chyba opisywał jakieś chińskie radia smochodowez wifi czy
nawet z modułem gsm.
Zasięg też Chińczycy zapewniają?
MJ
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:57 pm
Pan J.F. napisał:
Quote:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie
wszystkich krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając
w krajach cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy
próbować, ale może to błąd.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?
Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator
karty SIM, ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi,
belgijskimi ... ale nie polskimi.
Ale to roaming LTE, a nie Hotspot WiFi. Czy operator sieci mobilnej
w ogóle może mieć wpływ na urządzenie, w którym pracuje modem? Ja
chyba w ogóle nie rozumiem idei "samochód z łączem LTE i hotspotem
WiFi". LTE za darmo nie jest, ludzie to mają w swoich telefonach,
które zawsze noszą przy sobie. Gdyby samochód z tego korzystał przez
WiFi w celu "grania radiem", to nawet może mieć sens. Ale w drugą
stronę? Osobny abonament do samochodu?
--
Jarek
Michał Jankowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:58 pm
W dniu 16.01.2017 13:49, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ee3slbFgkvsU1@mid.uni-berlin.de...
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
No coz, z jednej strony dobre rozwiazanie, bo zasilanie wbudowane i nie
trzeba kabla do telefonu, z drugiej ... jak rozumiem drugi abonament,
trudno oszacowac potrzebna wielkosc transferu, i te cholerne telefony
jak sa polaczone przez wifi, to czesto uwazaja, ze moga transmitowac bez
ograniczen.
Update wszystkich aplikacji zrobic i systemu ...
Co komu po tym LTE jak zasięgu nie ma.
MJ
Waldemar
Guest
Mon Jan 16, 2017 2:00 pm
Am 16.01.2017 um 13:49 schrieb J.F.:
Quote:
Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ee3slbFgkvsU1@mid.uni-berlin.de...
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
No coz, z jednej strony dobre rozwiazanie, bo zasilanie wbudowane i nie
trzeba kabla do telefonu, z drugiej ... jak rozumiem drugi abonament,
trudno oszacowac potrzebna wielkosc transferu, i te cholerne telefony
jak sa polaczone przez wifi, to czesto uwazaja, ze moga transmitowac bez
ograniczen.
Update wszystkich aplikacji zrobic i systemu ...
Znaczy w tej chwili mi to dzwoni, bo przez rok mam to za friko. W
telefonie mam i tak flat i transfer 20GB/miesiąc w abonamencie, ale moi
synowie nie mają, więc jest ok. Po roku musiałbym płacić chyba coś koło
10EUR/miesiąc, ale jeszcze nie wiem, czy przedłużę. Karty SIM jako
takiej toto nie ma, numeru jawnego też nie.
Waldek
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 2:03 pm
Pan Waldemar napisał:
Quote:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając w krajach
cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy próbować, ale może to
błąd.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?
Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator karty SIM,
ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi, belgijskimi ... ale
nie polskimi.
Z czeskimi i słowackimi też. Ale dokładnie tak jest. Samochód ma umowę
z Vodafone, a oni się jeszcze z polskimi operatorami nie dogadali w
sprawie roamingu. Połączenia audio działają.
A co to kosztuje? W sprawie mojego Kindle Bezos się dogadał z całym
światem, więc mam wszędzie darmową łączność. Ale to jest do tego,
bym mógł kupić książkę gdy mnie najdzie ochota, gazetę przeczytać,
ewentualnie email. Granie samochodem wymaga większego przepływu danych.
--
Jarek
Waldemar
Guest
Mon Jan 16, 2017 2:04 pm
Am 16.01.2017 um 13:57 schrieb Jarosław Sokołowski:
Quote:
Pan J.F. napisał:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie
wszystkich krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając
w krajach cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy
próbować, ale może to błąd.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?
Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator
karty SIM, ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi,
belgijskimi ... ale nie polskimi.
Ale to roaming LTE, a nie Hotspot WiFi. Czy operator sieci mobilnej
w ogóle może mieć wpływ na urządzenie, w którym pracuje modem? Ja
chyba w ogóle nie rozumiem idei "samochód z łączem LTE i hotspotem
WiFi". LTE za darmo nie jest, ludzie to mają w swoich telefonach,
które zawsze noszą przy sobie. Gdyby samochód z tego korzystał przez
WiFi w celu "grania radiem", to nawet może mieć sens. Ale w drugą
stronę? Osobny abonament do samochodu?
To jest coś w rodzaju SMS w telefonach, znaczy odpad produkcyjny

.
Samochód i tak ma łącze internetowe przez GSM/LTE, więc można dać też
klientowi. Najpierw na rok, by przywykł, a potem ma za to płacić. Nie
wiem, czy wykupię przedłużenie. Gdyby choć nawigację uaktualniał "on the
fly" to tak, ale jak nie, to nie.
Waldek
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 2:17 pm
Pan Waldemar napisał:
Quote:
LTE za darmo nie jest, ludzie to mają w swoich telefonach, które
zawsze noszą przy sobie. Gdyby samochód z tego korzystał przez
WiFi w celu "grania radiem", to nawet może mieć sens. Ale w drugą
stronę? Osobny abonament do samochodu?
To jest coś w rodzaju SMS w telefonach, znaczy odpad produkcyjny

.
Samochód i tak ma łącze internetowe przez GSM/LTE, więc można dać też
klientowi. Najpierw na rok, by przywykł, a potem ma za to płacić. Nie
wiem, czy wykupię przedłużenie. Gdyby choć nawigację uaktualniał "on
the fly" to tak, ale jak nie, to nie.
Mnie by trudno było przywyknąć do tego, że samochód ma swoje łącze
internetowe. On ma mnie wozić, a nie całymi dniami na fejsie siedzieć!
Ogólnie szemrana sprawa. Tak jak z lotniczymi silnikami Rols-Royce.
Też cały czas mają połączenie ze swoją centralą, dla dobra silników.
Ale już nie dla dobra pasażerów -- bo jak samolot zniknie, to i tak
ta łącznośc na nic. RR ma w dupie przekazywanie innych danych, niż
parametry swojego kręciołka.
--
Jarek
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 2:34 pm
Pan Grzegorz Niemirowski napisał:
Quote:
Tak, w sensie internetu. Wszystkie inne media "transportowe" to ślepa
uliczka.
I będziesz płacił za dostęp do Internetu z samochodu? Jaki będzie koszt
słuchania muzyki powiedzmy 3 godziny dziennie? Co z zapewnieniem
odpowiedniej przepustowości i minimalizacji lagów na obszarze kraju?
To ja już wolę FM.
Może nie być innego wyjścia, niż płacić. Niezależnie od tego, co wolę,
stacjonarnie nie korzystam z FM, bo łatwiej mi przez IP. Tylko samochód
ostał się dla radia. Ale może będzie za darmo, jako "odprysk" innych
potrzeb. Kilka lat temu też by mi było trudno uwierzyć, że będę miał
nieograniczone rozmowy telefoniczne przez radio (GSM) w ramach taniego
abonamentu. Gdyby sieć się tak nie rozbudowała na potrzeby transmisji
danych, to by tego nie było.
Co parę lat zadaję to samo pytanie: ile osób słucha Jedynki Polskiego
Radia na fali długiej? Ile mocy nadajnika (1 MW) przypada na jeden
radioodbiornik? Czy jest to więcej, czy mniej, niż pobiera on z sici
lub baterii?
--
Jarek
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 2:47 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
Quote:
Co parę lat zadaję to samo pytanie: ile osób słucha Jedynki Polskiego
Radia na fali długiej?
Coraz mniej, a w ogole to chyba nieliczni.
Ale wiesz - polonia, wzgledy bezpieczenstwa ... no, te wzgledy sa
takie, ze mialbym chyba trudnosc odebrac z braku odbiornika.
Szczegolnie jak prad padnie - bo stare radio z dlugimi gdzies jeszcze
mam.
No i w samochodzie moglbym.
Quote:
Ile mocy nadajnika (1 MW) przypada na jeden
radioodbiornik? Czy jest to więcej, czy mniej, niż pobiera on z sici
lub baterii?
A to to mnie od dawna ciekawi.
Ile mocy zabiera obiornik z sygnalu nadawanego i w jaki sposob -
zakladajac, ze ma antene drutowa, a nie powierzchniowa.
Dalsze pytania to np jaka moc ma odbiornik detektorowy i jak by to sie
mialo do mocy sygnalu nadawanego gdyby tak 38 mln chcialo odbierac -
choc w sumie to nie mam watpliwosci, ze pasuje. :-)
J.
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 2:50 pm
Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości
Am 16.01.2017 um 13:49 schrieb J.F.:
Quote:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Znaczy w tej chwili mi to dzwoni, bo przez rok mam to za friko. W
telefonie mam i tak flat i transfer 20GB/miesiąc w abonamencie, ale
moi synowie nie mają, więc jest ok. Po roku musiałbym płacić chyba
coś koło 10EUR/miesiąc, ale jeszcze nie wiem, czy przedłużę. Karty
SIM jako takiej toto nie ma, numeru jawnego też nie.
Karte Sim podejrzewam ze ma.
Taki standard sie zrobil, a jakby sie kto uparl zrobic bez karty i
wpisac wprost w telefon, to podejrzewam, ze mialby spory klopot ..
J.
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 3:03 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrno7pgq6.hu7.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pan J.F. napisał:
Quote:
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?
Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator
karty SIM, ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi,
belgijskimi ... ale nie polskimi.
Ale to roaming LTE, a nie Hotspot WiFi. Czy operator sieci mobilnej
w ogóle może mieć wpływ na urządzenie, w którym pracuje modem? Ja
Przy iphone cos kombinowali - ajfon yes, "tethering" no.
Quote:
chyba w ogóle nie rozumiem idei "samochód z łączem LTE i hotspotem
WiFi". LTE za darmo nie jest, ludzie to mają w swoich telefonach,
które zawsze noszą przy sobie. Gdyby samochód z tego korzystał przez
WiFi w celu "grania radiem", to nawet może mieć sens. Ale w drugą
stronę? Osobny abonament do samochodu?
Kwestia tylko ceny. A pomysl o zaletach:
-wszyscy w aucie internet maja w swoich komorkach i laptopach,
-nawigacja w samochodzie tez ma,
-zasilanie urzadzen nie jest juz problemem,
-antena prawidlowa, to i zasieg lepszy,
-radio internetowe, youtube dla dzieci, telewizja w przyszlosci...
Cene abonamentu tez mozna negocjowac, jesli sa dwie karty.
Albo od razu jakies rozwiazanie z dwiema kartami o tym samym numerze.
O - a moze nie dwie karty, tylko tryb "remote sim", gdzie jedno
urzadzenie uzywa karty wsadzonej w drugie urzadzenie, a wymiana danych
z ta karta SIM np po BT.
http://www.android-rsap.com/bluetooth-sim-access-profile.html
J.
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 3:09 pm
Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości
Am 16.01.2017 um 13:44 schrieb J.F.:
Quote:
Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?
Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator karty
SIM,
ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi, belgijskimi
... ale
nie polskimi.
Z czeskimi i słowackimi też. Ale dokładnie tak jest. Samochód ma
umowę z Vodafone, a oni się jeszcze z polskimi operatorami nie
dogadali w sprawie roamingu. Połączenia audio działają.
Vodafone jest z naszymi od dawna dogadany.
Ale byc moze nie udalo im sie dogadac na jakies darmowe/ryczaltowe
transmisje danych, to w Polsce nie dziala taki samochodowy internet
:-)
A swoja droga ciekawe ... T-Mobile Niemcy w podobnej sprawie dogadalo
sie jakos z T-Mobile Polska, czy tez wylaczaja :-)
J,
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 3:09 pm
Pan J.F. napisał:
Quote:
Co parę lat zadaję to samo pytanie: ile osób słucha Jedynki
Polskiego Radia na fali długiej?
Coraz mniej, a w ogole to chyba nieliczni.
Ale wiesz - polonia, wzgledy bezpieczenstwa ... no, te wzgledy
sa takie, ze mialbym chyba trudnosc odebrac z braku odbiornika.
Szczegolnie jak prad padnie - bo stare radio z dlugimi gdzies
jeszcze mam.
Dobowe audytorium coś na poziomie 2,5 miliona. Może większość
z nich robi to codziennie przy śniadaniu, więc w 2 miliony na
raz uwierzę. Ale to wszyscy, również ci z FM, których jest chyba
większość. Muszą być okresy w ciągu doby, kiedy słuchalność jest
na poziomie stu do tysiąca. Czyli kilka kilowatów, by jedna para
uszu mogła słuchać. W dziesięciu też uwierze (100 kW na jednego).
Polonia może słuchać przez internet.
Quote:
No i w samochodzie moglbym.
Wymieniłem takie co ma AM, na takie z USB i microSD.
Quote:
Ile mocy nadajnika (1 MW) przypada na jeden radioodbiornik?
Czy jest to więcej, czy mniej, niż pobiera on z sici lub baterii?
A to to mnie od dawna ciekawi.
Ile mocy zabiera obiornik z sygnalu nadawanego i w jaki sposob -
zakladajac, ze ma antene drutowa, a nie powierzchniowa.
Mnie o co inego chodziło -- o marnowanie, nie o wykorzystanie.
W dzieciństwie robiłem radia detektorowe z diody germanowej
i szpulki od nici (szprycha rowerowa się nie przydawała).
Jeszcze nadawane było z Raszyna, miałem blisko. W nocy, gdy
było cicho, dało się słuchać bez nakładania słuchawek. Więc
sporo tej mocy.
Quote:
Dalsze pytania to np jaka moc ma odbiornik detektorowy i jak
by to sie mialo do mocy sygnalu nadawanego gdyby tak 38 mln
chcialo odbierac - choc w sumie to nie mam watpliwosci, ze
pasuje.
Wszystko jedno ilu słucha -- jeden, czy 38 milionów.
--
Jarek
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 3:12 pm
Pan J.F. napisał:
Quote:
Z czeskimi i słowackimi też. Ale dokładnie tak jest. Samochód ma
umowę z Vodafone, a oni się jeszcze z polskimi operatorami nie
dogadali w sprawie roamingu. Połączenia audio działają.
Vodafone jest z naszymi od dawna dogadany.
Ale byc moze nie udalo im sie dogadac na jakies darmowe/ryczaltowe
transmisje danych, to w Polsce nie dziala taki samochodowy internet
Kindle sprzedawany do Europy ma chyba karty Vodafone. Bezos się dogadał.
--
Jarek
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22 Next