Goto page Previous 1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22 Next
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 9:42 am
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.8839028190324784800@news.neostrada.pl...
On Sun, 15 Jan 2017 19:28:15 +0100, "J.F."
Quote:
Czyli broadcastow nie ma, a jakby taki RFM ze swoimi ~5mln
sluchaczy
chcial kazdemu dostarczyc powiedzmy 128kb/s, to by potrzebowal miec
lacze 640Gb/s.
A nie chodziło Ci czasem o multicast? Bardziej się nadaje do mediów,
ale też praktycznie egzotyczny i poza specjalnymi, wąskimi
zastowaniami dla zwykłego usera niedostępny.
Tak, w sumie to o multicast mi chodzilo, dobry bylby ... ale jak
piszesz - nie ma go.
No chyba, ze "sprawa wroci do macierzy" i Orange/Emitel zorganizuje
taka usluge nadawcom w swojej sieci :-)
J.
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 11:03 am
Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:587bb9e4$0$15190$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Jest jakiś internet do samochodu, prosty w użyciu i z pokryciem
kraju
jak główne stacje radiowe FM? I najlepiej montowany fabrycznie?
Kiedyś załatwiało to się dobrze na aero2 (dopóki nie zrobili
captcha).
A oni nie maja jakiegos ograniczonego zasiegu, w sensie BTS malo ?
Odkad sie przenioslem z Plus do Play, to czesto slysze na yanosiku
"brak polaczenia z serwerem".
Mozliwe, ze to telefon winny i ma problemy z przelaczaniem w roamingu.
Quote:
Ale... sieci komórkowe mogą się dostosować z ofertą do takich potrzeb
rynku i zrobić kartę sim "radiową". Czyli np. streaming ograniczony
do
64 czy 128 kbps, bez limitów danych.
Gdyby taka karta sim była za kilka złotych miesięcznie, to pierwszy
bym
to włożył do samochodu.
Poczekaj, bedzie obowiazkowa :-)
Juz chyba obowiazuje jakas dyrektywa unijna, ze samochod ma sam
zglaszac wypadek, musi miec w tym celu telefon GSM ... ale karte
niekoniecznie.
Karta sie przyda np do nawigacji.
Mozna tez przez BT czy wifi i przez telefonu kierowcy do internetu sie
podlaczyc ... czy na telefonie stream odbierac i przez BT do glosnikow
radia.
J.
Waldemar
Guest
Mon Jan 16, 2017 11:49 am
Am 14.01.2017 um 12:02 schrieb Marek:
Quote:
Przeszli na DAB. Po co? Czy czasem DAB to nie kolejny skompromitowany
przez Internet standard? Każdy przez streaming ma do dyspozycji więcej
stacji niż oferuje to lokalnie DAB. Norwegowie się skarżą, że większość
producentów samochodów nie oferuje odbiornika DAB (jakiś oferuje?) więc
decyzja trochę na wyrost. A jak już zaczną oferować, to już nikomu DAB
nie będzie potrzebny, wszyscy będą korzystać z streamingu.
Mój samochód ma DAB. Poprzedni samochód (rocznik 2004) też miał.
Streaming działa dobrze stacjonarnie, w samochodzie nie za bardzo. Bo
mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich krajach
europejskich za wyjątkiem Polski

. A jak działa to zależy od
pojemności BTSa i tłoku.
Przenośne radia DAB są dostępne za śmieszne pieniądze (chyba od 10
funtów w UK). Droższe oczywiście też są.
To, że w Polsce czegoś nie ma, nie znaczy, że nie ma tego w
cywilizowanych krajach.
Prawdopodobnie jak będzie 5G ogólniedostępne to będzie prościej
internetowo, ale jak narazie DAB jest wyjściem. Byłem na łykend w Polsce
i przynajmniej mogłem w Rydzyktown i okolicach odbierać różne stacje
radiowe przez DAB, a nie tylko radio z buzią.
Waldek
Waldemar
Guest
Mon Jan 16, 2017 11:57 am
Am 14.01.2017 um 12:59 schrieb Tomasz Wójtowicz:
Quote:
W dniu 2017-01-14 o 12:02, Marek pisze:
Przeszli na DAB. Po co? Czy czasem DAB to nie kolejny skompromitowany
przez Internet standard? Każdy przez streaming ma do dyspozycji więcej
stacji niż oferuje to lokalnie DAB. Norwegowie się skarżą, że większość
producentów samochodów nie oferuje odbiornika DAB (jakiś oferuje?) więc
decyzja trochę na wyrost. A jak już zaczną oferować, to już nikomu DAB
nie będzie potrzebny, wszyscy będą korzystać z streamingu.
DAB jest też nadawany w Polsce w paśmie III VHF, więc nie blokuje
zakresu radia FM. Więc kto ma radyjko DAB może słuchać DAB, a kto FM -
słucha FM.
Co do wyłączenia FM to rzeczywiście głupota, właśnie dlatego, że rynek
odbiorników jest ubogi i nieprzyjazny dla konsumenta.
Poza tym przyszłością radia cyfrowego jest DRM - Digital Radio Mondiale.
W kanale 10kHz pasm LF, MF czy HF DRM potrafi zmieścić audycję HiFi
stereo, natomiast w kanale 100kHz VHF nawet program telewizyjny w
obniżonej rozdzielczości.
Oczywiście do telewizji mamy DVB-T(2), więc przepustowość DRM w zakresie
VHF może być spożytkowana na równoczesną transmisję wielu audycji i to
by była ta wartość dodana z przejścia z analogu na cyfrę.
Dlatego z wyłączeniem transmisji FM powinni poczekać, aż DRM będzie
gruntownie przetestowane, a odbiorniki tego systemu będą tak popularne,
że każdy człowiek będzie miał jeden w zegarku naręcznym, a drugi w
breloczku do kluczy.
Zaś jeśli chodzi o DAB (pomysł z 1981 roku, wdrożenie 1994), to wpisuje
się on w całą listę rozwiązań przestarzałych w momencie
spopularyzowania, jak np.:
- PAL,SECAM,NTSC zaczęły oferować dobrą jakość obrazu dopiero w II poł.
lat 80., w epoce dekodera w pojedynczym scalaku (później często
cyfrowego). Były już wtedy przestarzałe, bowiem rozwiązaniem na tamte
czasy był MAC, który przeszedł niemal niezauważony.
- ISDN opracowane w latach 80. zaczęło w Polsce być popularyzowane około
2000 roku, kiedy kierunkiem rozwoju już był DSL, to też kilka lat
później wszelkiej maści "Neostrady" wykosiły ISDN z rynku.
Z DAB-em jest tak samo i szkoda w to w ogóle inwestować.
Posiadam odbiornik DRM na fale długie, średnie i krótkie. Fajnie sobie
posłuchać dalekich stacji bezpośrednio w stereo. Nawiasem mówiąc radio
to mam już ponad 10 lat. Tylko raczej się już od DRM odchodzi. Stacji
jest coraz mniej, nawet na zewnętrznej antenie trudno odebrać więcej,
niż 10 stacji.
DAB mam też już ponad 10 lat (też w tym radiu z DRMem, oraz w
samochodzie) i bardzo to lubię. Np jak jadę do syna do Heidelbergu i
wyjeżdżając z Berlina załączam np Deutschlandfunk, to mam tą stację cały
czas bez szukania i bez dziur. OK, FM też ma możliwość automatycznego
przełączania przez RDS, ale to nie zawsze dobrze działa.
Waldek
Marek
Guest
Mon Jan 16, 2017 12:05 pm
On Mon, 16 Jan 2017 11:49:44 +0100, Waldemar
<waldemar@zedat.fu-berlin.de> wrote:
Quote:
Mój samochód ma DAB. Poprzedni samochód (rocznik 2004) też miał.
Jaka marka, jaki kraj?
--
Marek
Waldemar
Guest
Mon Jan 16, 2017 12:33 pm
Am 16.01.2017 um 12:05 schrieb Marek:
Quote:
On Mon, 16 Jan 2017 11:49:44 +0100, Waldemar
waldemar@zedat.fu-berlin.de> wrote:
Mój samochód ma DAB. Poprzedni samochód (rocznik 2004) też miał.
Jaka marka, jaki kraj?
Opel. Niemcy.
Waldemar
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 12:37 pm
Pan Waldemar napisał:
Quote:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając w krajach
cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy próbować, ale może to
błąd.
--
Jarek
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:26 pm
W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 19:05:25 UTC+1 użytkownik Luke napisał:
Quote:
Jest jakiś internet do samochodu, prosty w użyciu i z pokryciem kraju
jak główne stacje radiowe FM? I najlepiej montowany fabrycznie?
Kiedyś załatwiało to się dobrze na aero2 (dopóki nie zrobili captcha).
Ale... sieci komórkowe mogą się dostosować z ofertą do takich potrzeb
rynku i zrobić kartę sim "radiową". Czyli np. streaming ograniczony do
64 czy 128 kbps, bez limitów danych.
Gdyby taka karta sim była za kilka złotych miesięcznie, to pierwszy bym
to włożył do samochodu. Nawet przy ograniczeniu do 64 kbps (większość
poważnych stacji radiowych udostępnia streamy w różnych jakościach).
Ale takie rozwiązanie jest bez sensu.
Tak jak policzono niżej taki RMF musial by mieć rury grube albo kazdy dostawca internetu musial by oferować "jakieś" proxy broadcastowe.
To sie nie uda bo sie firmy nie dogadają. Bo czemi ISP ma dokłądac sobie problemu aby rmf-owi bylo lepiej?
A to jedna stacja.
DAB/DRM/Sirius xm to dobre metody na rozwiązanie problemów.
Sygnał leci, dostępny wszędzie. Jak ktos niżej zauważył, nawet AM daje dobrą jakość sygnału bo całość jest cyfrowa.
A wprowadzenie/modyfikacja standardu jest łatwa w rozpropagowaniu, odbiorniki moga sie nawet same reprogramować jak sie standard zmieni i nowe ficzery sobie implementować:
-Jakieś katalogi z programami
-odpowiednik RDS dla sytuacji kiedy nie można pokryć Am-em czy krótkimi falami danego terenu.
-jakieś kanały tekstowe z informacjami itp...
Pojście w strone jaką sugerujesz jest wykonalne ale sporo gorsze od strony uzytkowej/technicznej.
A coś mi sie nie chce wierzyć że nasza cywilizacja doszła do stanu kiedy taki rodzaj usługi nie jest w stanie zostać ogarnięty przez urzędy i dostawców technologicznych. Jesli tak jest to wieszczę że ani 100 lat nie potrwa upadek...
Waldemar
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:29 pm
Am 16.01.2017 um 12:37 schrieb Jarosław Sokołowski:
Quote:
Pan Waldemar napisał:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając w krajach
cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy próbować, ale może to
błąd.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Waldek
SW3
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:31 pm
W dniu 16.01.2017 o 11:49 Waldemar <waldemar@zedat.fu-berlin.de> pisze:
Quote:
Przenośne radia DAB są dostępne za śmieszne pieniądze (chyba od 10
funtów w UK).
A radia FM za 10 złotych.
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:34 pm
Pan Waldemar napisał:
Quote:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając w krajach
cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy próbować, ale może to
błąd.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?
--
Jarek
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:44 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrno7pfeb.hsm.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pan Waldemar napisał:
Quote:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając w
krajach
cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy próbować, ale może
to
błąd.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?
Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator karty
SIM, ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi, belgijskimi
.... ale nie polskimi.
J.
Grzegorz Niemirowski
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:47 pm
Marek <fake@fakeemail.com> napisał(a):
Quote:
Tak, w sensie internetu. Wszystkie inne media "transportowe" to ślepa
uliczka.
I będziesz płacił za dostęp do Internetu z samochodu? Jaki będzie koszt
słuchania muzyki powiedzmy 3 godziny dziennie? Co z zapewnieniem
odpowiedniej przepustowości i minimalizacji lagów na obszarze kraju? To ja
już wolę FM.
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
J.F.
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:49 pm
Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ee3slbFgkvsU1@mid.uni-berlin.de...
Quote:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
No coz, z jednej strony dobre rozwiazanie, bo zasilanie wbudowane i
nie trzeba kabla do telefonu, z drugiej ... jak rozumiem drugi
abonament, trudno oszacowac potrzebna wielkosc transferu, i te
cholerne telefony jak sa polaczone przez wifi, to czesto uwazaja, ze
moga transmitowac bez ograniczen.
Update wszystkich aplikacji zrobic i systemu ...
J.
Waldemar
Guest
Mon Jan 16, 2017 1:54 pm
Am 16.01.2017 um 13:44 schrieb J.F.:
Quote:
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrno7pfeb.hsm.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Pan Waldemar napisał:
Bo mój obecny samochód ma też WiFi. Działa w prawie wszystkich
krajach europejskich za wyjątkiem Polski

.
Gdzie takim samochodem da się połączyć się z WiFi? Bywając w krajach
cywilizowanych nawet mi nie przyszło do głowy próbować, ale może to
błąd.
Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.
Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?
Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator karty SIM,
ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi, belgijskimi ... ale
nie polskimi.
Z czeskimi i słowackimi też. Ale dokładnie tak jest. Samochód ma umowę z
Vodafone, a oni się jeszcze z polskimi operatorami nie dogadali w
sprawie roamingu. Połączenia audio działają.
Waldek
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22 Next