RTV forum PL | NewsGroups PL

Co naprawdę kryje się za abonamentem 200 PLN w Orange Biznes z 1Mb/s?

Kto potrafi wytłumaczyć paradoks

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Co naprawdę kryje się za abonamentem 200 PLN w Orange Biznes z 1Mb/s?

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Next

slawek
Guest

Mon Aug 15, 2016 4:29 pm   



On Mon, 15 Aug 2016 17:59:01 +0200, "HF5BS" <hf5bs@jo.pl> wrote:
Quote:

Dobre!

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 5:15 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 18:26:13 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
Quote:
On 2016-08-15 12:58, J.F. wrote:
Bo w to "poczucie elity" nie wierze. Nie w tym przypadku.
A rozmawialeś kiedyś z ludźmi posiadającymi karty Makro? Zazwyczaj
dowiedujesz sie że "my w zwykłych sklepach nie kupujemy" itp teksty [1].

Ja mam raczej normalnych znajomych. Jesli kupuja w Makro, to z
racjonalnych powodow. Ewentualnie tak im sie wydawalo :-)

Quote:
Jaki kraj takie elity Very Happy Tu akurat była elita od handlowania majtkami na
targu i oni potrzebują takich elitarnych łaskotek jak elitarne sklepy z
elitarną elektronika z elitarnych chin. Przypuszczam z nietrzeźwej
obserwacji że to poczucie wyższości jest siła napędową sklepów dla vipuf
z czego makro skrzętnie korzysta.

Mozliwe, ale o to bym podejrzewal prawdziwe sklepy dla prawdziwych
vipow, a nie jakies Makro.

Quote:
[1] Znam kilkunastu. Moze niewiele ale obserwuje korelację: im mniejszy
biznes tym większa potrzeba kupowania pomidorów w Marko a nie w byle
Auchanie.

no coz - u mnie jak Makro startowalo, to mialo niewielka konkurencje.
Teraz co kawalek jakis super/market.


J.

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 5:21 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 18:15:04 +0200, HF5BS napisał(a):
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
I nie wiem, czy to o "elyte" chodzi, czy np omijaja jakies przepisy.
nie ma rekojmii konsumenckiej, nie trzeba kasy fiskalnej (chyba i tak
maja).

Kasy są jak najbardziej fiskalne. Nie wiem, może firmy mają to inaczej
deklarowane i wtedy kto inny płaci VAT, wtedy użycie karty, jako
konieczność, było by zrozumiałe, aby system wiedział, jak policzyć
ostateczną cenę do zapłaty. Nie wiem, gdybam tylko. Ja w każdym razie
rachunek... paragon znaczy się, miałem jak najbardziej, z podatkiem.

Vat, cena - wszystko to samo (chyba ze kupujesz towary z "odwrotne
obciazenie", ale to dopiero od niedawna).
Tylko, ze jesli zawsze sprzedajesz innym firmom, to nie musisz miec
kasy fiskalnej. Co pewne zalety moze miec.
No ale skoro sprzedaja takze "na potrzeby prywatne", to potrzebuja, i
zalety znikaja ...

J.

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 5:24 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 17:56:58 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
czy inny czas usuniecia awarii w umowie.

Chyba tylko *w umowie*. Bo *w praktyce* jest tak, że jak coś
pada, to w takim miejscu, że wszyscy to odczuwają równo.

W umowie. Ale moze sie zdarzyc, ze usterka bardziej indywidualna, i
najpierw wysla fachowcow do lepszego klienta. Czy np odlacza gorszego
klienta, a lepszego podlacza pod jego port :)

J.

Michał Jankowski
Guest

Mon Aug 15, 2016 5:25 pm   



W dniu 2016-08-14 o 13:40, Jarosław Sokołowski pisze:

Quote:
Terefere! Aby otrzymać kartę uprawniającą do zakupów należy "prowadzić
działalność gospodarczą, reprezentować instytucję np. szkołę, szpital,
kościół itp. lub być przedstawicielem urzędu państwowego". Oznacza to
między innymi "samozatrudnionych" wykopanych z etatu pracownika biurowego
czy robotnika. Ze trzy razy byłem w Makro -- takich, co to ich zakupy
mogły wskazywać na to, że chcą towar gdzieś dalej opchnąć, widziałem
tam garstkę. Reszta robiła normalne duże zakupy do domu.

Jeśli tylko instytucja/szkoła zechce, to dowolny pracownik może taką
kartę dostać. Taki system selekcji wydaje mi się tak absurdalny, że
postanowiłem te sklepy bojkotować, nawet gdyby się napraszali. Raz byłem
zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

MJ

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 5:29 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 17:42:22 +0200, HF5BS napisał(a):
Quote:
Użytkownik "slawek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości
On Sun, 14 Aug 2016 01:33:16 +0200, "HF5BS" <hf5bs@jo.pl> wrote:
najbardziej, na osobę prywatną, prywatnie wystąpiłem i dostałem.

I nie jesteś posłem/dziennikarzem/celebrytą?

Nic z tych rzeczy Wystąpiłem jako osoba całkowicie, stuprocentowo prywatna.

Selgros ? Promocja jaka, czy z przyzwyczajenia wydali ...

Quote:
(P)osłem nie jestem, "dzęńkażem" (literówka jako przytyk dla coraz
powszecniejszej bylejakości NIEKTÓRYCH), cele-prytą także nie, choć może
było by warto? Zresztą, specjalnie się przyjrzałem - ceny tam są jak
najbardziej brutto, z podatkiem. I na cenówce są obie, netto i z podatkiem.

Ale juz w reklamowkach warto uwazac.
Dobra cena ... netto, brutto to malymi literkami.

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Aug 15, 2016 5:38 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
czy inny czas usuniecia awarii w umowie.

Chyba tylko *w umowie*. Bo *w praktyce* jest tak, że jak coś
pada, to w takim miejscu, że wszyscy to odczuwają równo.

W umowie. Ale moze sie zdarzyc, ze usterka bardziej indywidualna,
i najpierw wysla fachowcow do lepszego klienta. Czy np odlacza
gorszego klienta, a lepszego podlacza pod jego port Smile

W moim przypadku nawet doszło do tego, że technik odłączył któregoś
z sąsiadów, dał mu mój port, a mnie wpiął na jego miejsce. Nic to
nie dało. Potwierdza to moje przypuszczenia, że indywidualne awarie
są rzadkością. Kiedy potrzeba wysłać montera na miejsce (do aboneta,
do centali lub na ulicę), to również w przypadku indywidualnych umów
czas reakcji jest krótki. Coś się zmieniło od czasu, kiedy tepsa
prostą usterkę likwidowała mi ponad pół roku.

--
Jarek

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 6:08 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 19:38:02 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
czy inny czas usuniecia awarii w umowie.
Chyba tylko *w umowie*. Bo *w praktyce* jest tak, że jak coś
pada, to w takim miejscu, że wszyscy to odczuwają równo.
W umowie. Ale moze sie zdarzyc, ze usterka bardziej indywidualna,
i najpierw wysla fachowcow do lepszego klienta. Czy np odlacza
gorszego klienta, a lepszego podlacza pod jego port :)

W moim przypadku nawet doszło do tego, że technik odłączył któregoś
z sąsiadów, dał mu mój port, a mnie wpiął na jego miejsce. Nic to

Ale to moze i prywatny klient wywalczyc :-)

Quote:
nie dało. Potwierdza to moje przypuszczenia, że indywidualne awarie
są rzadkością. Kiedy potrzeba wysłać montera na miejsce (do aboneta,

Rzadkie, ale przyjdzie burza, polowe portow spali ... moze ci zalezec,
zeby byc naprawionym w pierwszej kolejnosci, a nie za dwa dni.

Quote:
do centali lub na ulicę), to również w przypadku indywidualnych umów
czas reakcji jest krótki. Coś się zmieniło od czasu, kiedy tepsa
prostą usterkę likwidowała mi ponad pół roku.

Duzo sie zmienilo. Prywatyzacja serwisu ?

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Aug 15, 2016 6:12 pm   



Pan Michał Jankowski napisał:

Quote:
Terefere! Aby otrzymać kartę uprawniającą do zakupów należy "prowadzić
działalność gospodarczą, reprezentować instytucję np. szkołę, szpital,
kościół itp. lub być przedstawicielem urzędu państwowego". Oznacza to
między innymi "samozatrudnionych" wykopanych z etatu pracownika biurowego
czy robotnika. Ze trzy razy byłem w Makro -- takich, co to ich zakupy
mogły wskazywać na to, że chcą towar gdzieś dalej opchnąć, widziałem
tam garstkę. Reszta robiła normalne duże zakupy do domu.

Jeśli tylko instytucja/szkoła zechce, to dowolny pracownik może taką
kartę dostać. Taki system selekcji wydaje mi się tak absurdalny, że
postanowiłem te sklepy bojkotować, nawet gdyby się napraszali. Raz byłem
zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

Chyba nawet nie musi chcieć:

"Jeśli chcą Państwo otrzymać kartę od ręki, prosimy o osobiste
przybycie do Działu Obsługi Klienta hali i przedłożenie dowodu
tożsamości oraz podanie numeru REGON lub NIP."

Dowód osobisty trzeba pokazać, ale REGON wystarczy podać. Może należeć
choćby do lokalnej parafii. Nie jestem zbyt biegły w prawie kanonicznym,
ale parafianin jest chyba przedstawicielem parafii, więc nie będzie to
żaden szwindel.

--
Jarek

Guest

Mon Aug 15, 2016 6:15 pm   



W dniu poniedziałek, 15 sierpnia 2016 14:22:05 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:
Quote:
Tak z ciekawości, możesz napisać jaki to był terminal, firma i model?
Huawei HG8245, straszne barachło.

Lokalny ISP, kiedyś kablówka ale teraz przerzucili się na światłowód.

Pozdrawiam,
--
Karol Piotrowski

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 6:15 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 19:25:51 +0200, Michał Jankowski napisał(a):
Quote:
Jeśli tylko instytucja/szkoła zechce, to dowolny pracownik może taką
kartę dostać. Taki system selekcji wydaje mi się tak absurdalny, że
postanowiłem te sklepy bojkotować, nawet gdyby się napraszali. Raz byłem
zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

W Makro widac te wielkie wozki, i czasem widac, ze zaladowane mocno.

Poza tym maja np szeroka oferte win, a zima sprzet narciarski.
Choc po prawdzie to nie wiem, co te narty warte ...

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Aug 15, 2016 6:22 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
W moim przypadku nawet doszło do tego, że technik odłączył któregoś
z sąsiadów, dał mu mój port, a mnie wpiął na jego miejsce. Nic to

Ale to moze i prywatny klient wywalczyc Smile

Mnie to zrobili jako prywatnemu. I nawet nie musiałem walczyć.

Quote:
nie dało. Potwierdza to moje przypuszczenia, że indywidualne awarie
są rzadkością. Kiedy potrzeba wysłać montera na miejsce (do aboneta,

Rzadkie, ale przyjdzie burza, polowe portow spali ... moze ci zalezec,
zeby byc naprawionym w pierwszej kolejnosci, a nie za dwa dni.

Jak jednorożec. Po prostu się nie zdarza. Nie wiem jak bardzo nad tym
pracowali, ale burze nie palą portów centrali.

Quote:
do centali lub na ulicę), to również w przypadku indywidualnych umów
czas reakcji jest krótki. Coś się zmieniło od czasu, kiedy tepsa
prostą usterkę likwidowała mi ponad pół roku.

Duzo sie zmienilo. Prywatyzacja serwisu ?

Zlecenie serwisu zewnętrznym firmom. Tu może ujawnia się natura ludzka
-- jeden człowiek lubi pastwić się nad drugim. Więc cisną. Gdyby sami
musieli dupę ruszyć, to co innego.

Jarek

--
-- To waść mówisz jako prywatny?
-- Tak jest.
-- I mogę ci jako prywatnemu odpowiedzieć?
-- Jako żywo! sam proponuję.

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Aug 15, 2016 6:31 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Jeśli tylko instytucja/szkoła zechce, to dowolny pracownik może taką
kartę dostać. Taki system selekcji wydaje mi się tak absurdalny, że
postanowiłem te sklepy bojkotować, nawet gdyby się napraszali. Raz byłem
zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

W Makro widac te wielkie wozki, i czasem widac, ze zaladowane mocno.

Są zwykle na takim zadupiu, że jak człowiek tam pojedzie, to nie
po to, by kupić kilka rzeczy.

Quote:
Poza tym maja np szeroka oferte win,

No tak, po wino będę gdzieś na koniec świata jechał. Chyba tylko
z takiego powodu, że trzeba imienną kartę pokazać, więc nikt nie
powie, że anonimowy alkoholik.

--
Jarek

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 6:51 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 20:31:54 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
Jeśli tylko instytucja/szkoła zechce, to dowolny pracownik może taką
kartę dostać. Taki system selekcji wydaje mi się tak absurdalny, że
postanowiłem te sklepy bojkotować, nawet gdyby się napraszali. Raz byłem
zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

W Makro widac te wielkie wozki, i czasem widac, ze zaladowane mocno.

Są zwykle na takim zadupiu, że jak człowiek tam pojedzie, to nie
po to, by kupić kilka rzeczy.

Nie, to nie ta wielkosc. Jesli zakupy dla domu, to chyba dla Domu
Dziecka :-)

A zadupie ... we Wroclawiu sa na Bielanach (wroclawskich).
W zasadzie to juz nie Wroclaw. Dojechac trzeba, przez co bywam tam
rzadko. Ale obok jest Tesco, a i Auchan niedaleko, i kolejki w nich
sa. Obok IKEA, Castorama, Leroy-Merlin, cala galeria handlowa - to i
ludzie sa. Choc mnie sie jechac nie chce - za daleko.

Quote:
Poza tym maja np szeroka oferte win,

No tak, po wino będę gdzieś na koniec świata jechał. Chyba tylko
z takiego powodu, że trzeba imienną kartę pokazać, więc nikt nie
powie, że anonimowy alkoholik.

jak potrzebujesz byle jakie wino, to mozna wszedzie, ale zajezdzasz do
Makro - wina francuskie, wloskie, greckie, marokanskie, algierskie,
cypryjskie, bulgarskie, moldawskie, armenskie, kalifornijskie,
meksykanskie, chilijskie, argentynskie, japonskie ... nie wiedzialem,
ze tyle roznych jest. Alkoholikiem mozna dopiero zostac :-)

J.

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 6:56 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 20:22:36 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
nie dało. Potwierdza to moje przypuszczenia, że indywidualne awarie
są rzadkością. Kiedy potrzeba wysłać montera na miejsce (do aboneta,

Rzadkie, ale przyjdzie burza, polowe portow spali ... moze ci zalezec,
zeby byc naprawionym w pierwszej kolejnosci, a nie za dwa dni.

Jak jednorożec. Po prostu się nie zdarza. Nie wiem jak bardzo nad tym
pracowali, ale burze nie palą portów centrali.

Akurat w firmie, to ze dwie awarie w ciagu ostatnich paru lat
pamietam, jedna wredna.
Domowy telefon w tym czasie nie mial problemow.

Quote:
do centali lub na ulicę), to również w przypadku indywidualnych umów
czas reakcji jest krótki. Coś się zmieniło od czasu, kiedy tepsa
prostą usterkę likwidowała mi ponad pół roku.

Duzo sie zmienilo. Prywatyzacja serwisu ?

Zlecenie serwisu zewnętrznym firmom. Tu może ujawnia się natura ludzka
-- jeden człowiek lubi pastwić się nad drugim. Więc cisną. Gdyby sami
musieli dupę ruszyć, to co innego.

Nie wiem czy to takie cisniecie.
Trzeba odpowiednia ilosc ludzi i warunki.
Zapewnili widac jedno i drugie.
A moze rzadko sie psuje, wiec wyrabiaja :-)

J.

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Co naprawdę kryje się za abonamentem 200 PLN w Orange Biznes z 1Mb/s?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map