RTV forum PL | NewsGroups PL

Co naprawdę kryje się za abonamentem 200 PLN w Orange Biznes z 1Mb/s?

Kto potrafi wytłumaczyć paradoks

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Co naprawdę kryje się za abonamentem 200 PLN w Orange Biznes z 1Mb/s?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Next

Big Jack
Guest

Mon Aug 15, 2016 12:22 pm   



W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/284e709c-dd3e-4666-8acc-05d190b1bd2e@googlegroups.com
*Użytkownik* napisał(-a):

Quote:
Dali mi
terminal światłowodowy z wbudowanym routerem

Tak z ciekawości, możesz napisać jaki to był terminal, firma i model?

--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 12:27 pm   



Dnia Sun, 14 Aug 2016 09:34:59 +0200, slawek napisał(a):
Quote:
Moim zdaniem Orange wykorzystał naiwność klienta. I moim zdaniem jest
to głupota, ale po stronie Orange: stracili klienta, a to że przez
parę miesięcy umowa jeszcze będzie trwała to nie ma większego
znaczenia.

Takie czasy IMHO. Odejdziesz Ty - przyjda nastepni naiwni.
A za kolejne lata wrocisz, bo sie okaze, ze wszedzie tak samo zle
traktuja klienta, ale w Orange jednak najlepiej (do tego czasu moze
sie zmienic).

Albo trafia na zadowolonego klienta, placi niewiele, mysli ze ma
lepiej, i jest zadowolony.

Quote:
Skontaktuj się z jakimś doradcą Orange, oni powinni znać różne
umowy.
Ależ oczywiście że się skontaktowałem! Poczułem nostalgię: poziom
olewania jak za komuny, nikt nic nie wie. Jak już pisałem - niemoc.

To samo w Plusie, Erze, Netii i wielu innych - takie czasy :-)

Lodowke kupowalem - namawiaja mnie na "przedluzona gwarancje".
Wysmialem - 5 lat, ona ma obowiazek wytrzymac 15.
A jak nie ... to zadnego sprzetu tej firmy.

Lodowka na razie dziala, ale firmy juz nie ma Sad (Mastercook).
Choc gwarancje chyba dawal sklep, to moze warto bylo brac.

J.

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 12:45 pm   



Dnia Sun, 14 Aug 2016 09:13:40 +0200, slawek napisał(a):
Quote:
On Sun, 14 Aug 2016 02:07:32 +0200, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> wrote:
Przypuszczam, że to może wyjaśnić ktoś, kto podpisał taka umowę.

A podpisał to Orange. I ten Orange nie potrafi właśnie.

Przeciętny Janusz biznesu nie musi wiedzieć jak te internety
działają. Jednak ten co mu te internety sprzedaje, firma
telekomunikacyjna taka jak Orange, ma - AFAIK - obowiązek wiedzieć. A
tymczasem jest trochę FUD i faktury 200 PLN miesięcznie za transmisję
rwącą się co kilka minut. W dużym mieście.

Rwanie jest oczywiscie niedopuszczalne i nalezy reklamowac,
ale zakladam, ze skoro klient to podpisal, to mu odpowiada cena.

Choc prawde mowiac to nie bardzo rozumiem Orange - dla klientow
prywatnych "Orange swiatlowdod" 100Mb/s, z cena 69 zl przez rok i 169
przez nastepny, a dla "duzych firm" oferuja 1Mb/s za 200 zl :-)

A znalezc wlasciwa oferte, to sie trzeba przedrzec przez ich strone i
wyszukac.

J.

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 12:54 pm   



Dnia Sun, 14 Aug 2016 09:00:02 +0200, slawek napisał(a):
Quote:
On Sun, 14 Aug 2016 00:36:16 +0200, "J.F."
jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A oni sami nie podaja ?

No właśnie że nie! Mimo prób wydostania z nich odpowiedzi co lepszego
jest w Orange dla biznesu w porównaniu z ofertą dla osób
fizycznych... nic nie powiedzieli. Na ich WWW też nic konkretnego nie
ma.

A to ciekawe - jak dzwonia, to mowia, oczywiscie same ogolniki.
Czyzby im UOKiK przywalil jakas kare, ze sie teraz boja napisac ?

Tak prawde mowiac, to jak dzwonia i proponuja "lepszy internet", to
pierwsze pytanie mi sie cisnie "a to ten ktory teraz od was mam jest
zly?"
Ale cos tam zawsze wcisna w miare intelegentnego.
Szybszy, lepszy, bezpieczniejszy, wydzielona siec ... widac dziala na
klientow :-)

J.

slawek
Guest

Mon Aug 15, 2016 12:55 pm   



On Mon, 15 Aug 2016 13:28:13 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Wystarczy chocby inny priorytet pakietow, czy inny czas usuniecia
awarii w umowie.

Ale AFAIK nic takiego w umowie nie ma. Nikt nie potrafi wskazać CZYM
SIĘ RÓŻNIĄ oferty dla klienta biznesowego i nie-biznesowego. A co
szczególnie ciekawe... biznesowy się tnie i przerywa, choć (co prawda
w innej lokalizacji) nie-biznesowy działa bardzo przyzwoicie. No i
router: dla biznesu jest "lepszy", bo nie ma w nim nawet podstawowych
możliwości, takich jak logi, wykaz podłączonych urządzeń, blokada
portów itp. itd. I to nie zależy od lokalizacji, ani od tego czy
kabel z epoki Gierka czy Gomułki.

Nota bene: niektóre testy podają że jest 80Mb/s, choć samo Orange
twierdzi że jest 10Mb/s maksymalnie 1Mb/s minimalnie. Jednak tnie
się, zacina i zrywa, więc ostatecznie jest bardzo nieciekawie.

J.F.
Guest

Mon Aug 15, 2016 1:43 pm   



Dnia Mon, 15 Aug 2016 14:55:01 +0200, slawek napisał(a):
Quote:
On Mon, 15 Aug 2016 13:28:13 +0200, "J.F."
Wystarczy chocby inny priorytet pakietow, czy inny czas usuniecia
awarii w umowie.

Ale AFAIK nic takiego w umowie nie ma. Nikt nie potrafi wskazać CZYM

Nie mowie nie, co innego klientowi naobiecywac, a co innego w umowie
zapisac :-)

Choc jakby tak zapisali, ze "przy przerwie trwajacej dluzej niz 2h
klient ma prawo do rekompensaty za caly dzien", to by IMO duzo nie
stracili :-)

Quote:
SIĘ RÓŻNIĄ oferty dla klienta biznesowego i nie-biznesowego.

Podaj link do tych ofert, bo Orange ma ich tyle, ze sie mozna pogubic
:-)

Quote:
A co
szczególnie ciekawe... biznesowy się tnie i przerywa, choć (co prawda
w innej lokalizacji) nie-biznesowy działa bardzo przyzwoicie. No i
router: dla biznesu jest "lepszy", bo nie ma w nim nawet podstawowych
możliwości, takich jak logi, wykaz podłączonych urządzeń, blokada
portów itp. itd.

A to taka chyba ogolna tendencja - dajemy router, ale on jest nasz,
klient nic nie moze :-)

Quote:
Nota bene: niektóre testy podają że jest 80Mb/s, choć samo Orange
twierdzi że jest 10Mb/s maksymalnie 1Mb/s minimalnie.

Jak to w internecie - praktycznie nie da ustalic jakiejs "predkosci".
Tylko predkosc lacza do klienta.

Quote:
Jednak tnie
się, zacina i zrywa, więc ostatecznie jest bardzo nieciekawie.

Ale to jest cos nie tak, i to trzeba reklamowac.

J.

HF5BS
Guest

Mon Aug 15, 2016 3:42 pm   



Użytkownik "slawek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.6923501325456627378@news.v.pl...
Quote:
On Sun, 14 Aug 2016 01:33:16 +0200, "HF5BS" <hf5bs@jo.pl> wrote:
najbardziej, na osobę prywatną, prywatnie wystąpiłem i dostałem.

I nie jesteś posłem/dziennikarzem/celebrytą?

Nic z tych rzeczy Wystąpiłem jako osoba całkowicie, stuprocentowo prywatna.
(P)osłem nie jestem, "dzęńkażem" (literówka jako przytyk dla coraz
powszecniejszej bylejakości NIEKTÓRYCH), cele-prytą także nie, choć może
było by warto? Zresztą, specjalnie się przyjrzałem - ceny tam są jak
najbardziej brutto, z podatkiem. I na cenówce są obie, netto i z podatkiem.
Jak byłem parę lat temu, była całkiem przyzwoita hujalnoga-sqter za jedyne
700 PLN, nośna na 120 kg, zasięg i prędkość chyba po 20.

--
Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
(C) Ferdek Kiepski
(dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)

HF5BS
Guest

Mon Aug 15, 2016 3:51 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:x0wkoaklcc9n$.dudsobo4qhqi$.dlg@40tude.net...
(Orange)
Quote:
Tak prawde mowiac, to jak dzwonia i proponuja "lepszy internet", to
pierwsze pytanie mi sie cisnie "a to ten ktory teraz od was mam jest
zly?"

Nie zapomnę, jak Netię kiedyś zgasiłem... Net miałem 120/10, w UPC.
Płaciłem... no, nie pomnę, coś kole 120,150 PLN, zabijcie, nie pomnę, może i
więcej...
Otóż, dzwoni Netia, że to, że sio, tamto i owamto, oraz dobry internet, za
JEDYNE 60 PLN. W sumie cena zaproponowana była nawet niezła, bo chyba za
pakiet. Pani była oczywiście, nieba by mi uchylilła (za bo byłem wdzięczny),
jeszcze trochę, a by mnie przekonała, wcisnęła, władowała... fundamentalne
pytanie - jak szybki net? Siadajcie... Całe... 2 (tak, DWA) megabity! Jaka
pani się smutna zrobiła, gdy powiedziałem, że mój net jest 60 razy
szybszy... (no, jakby to było za 1/4 szybkości, to może bym tym kosztem
obniżył sobie płacone co miesiac sumy...)

Quote:
Ale cos tam zawsze wcisna w miare intelegentnego.
Szybszy, lepszy, bezpieczniejszy, wydzielona siec ... widac dziala na
klientow Smile

I kto nie zna się na szczegółach, znieczulony (uwaga na sprzedaż wiązaną),
da się wyruchać w dupę, nazwijmy to po imieniu. I 2 lata sraczki...

--
Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
(C) Ferdek Kiepski
(dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)

slawek
Guest

Mon Aug 15, 2016 3:55 pm   



On Mon, 15 Aug 2016 14:45:31 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Choc prawde mowiac to nie bardzo rozumiem Orange - dla klientow
prywatnych "Orange swiatlowdod" 100Mb/s, z cena 69 zl przez rok i
169
przez nastepny, a dla "duzych firm" oferuja 1Mb/s za 200 zl Smile

No właśnie to jest frapujace. Ale, jak już pisałem, coś jest ekstra
za to. Tyle że nikt nie potrafi powiedzieć co. I to jest właśnie
paradoks.

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Aug 15, 2016 3:56 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Jednak w narodzie wciąż istnieje wiara, że jeśli się więcej
zapłaci, to z tej samej sieci można uzyskać lepszy internet.

Jarku, jakbys nie wiedzial, ze przeciez mozna.
Wystarczy chocby inny priorytet pakietow,

Kiedyś tak bywało, że trzeba było innych priorytetów, pasm
gwarantowanych (dużo niższych od przepustowości łącza) itd,
by wszystko jakoś dziłało. Dzisiaj każdy oczekuje, że cały
czas będzie działać tak samo dobrze i z taką samą prędkością.
I to w każdym łączu, nie tylko biznesowym. Jeśli coś czasem
działa gorzej, to po prostu zwracają kasę -- tak jak w moim
przypadku. Kasę dają tylko mnie, choć w takiej samej sytuacji
jest jeszcze dwa tysiące innych abonentów -- ale to stąd, że
tylko ja się upomniałem. Jasne, można by było dla mnie zrobić
jakąś osobna konfigurację, ale ktoś by musiał to potrafić.
Fachowców operator nie ma, bo są zbyt drodzy.

Wiem więc tyle, że da się zrobić gorzej (niż standard ogólny),
ale lepiej już nie.

Quote:
czy inny czas usuniecia awarii w umowie.

Chyba tylko *w umowie*. Bo *w praktyce* jest tak, że jak coś
pada, to w takim miejscu, że wszyscy to odczuwają równo.

--
Jarek

HF5BS
Guest

Mon Aug 15, 2016 3:59 pm   



Użytkownik "slawek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.1641071092210005889@news.v.pl...
Quote:
On Sun, 14 Aug 2016 13:46:37 +0200, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> wrote:
Nie chce mi się wierzyć, że Orange od kogoś kupił taka usługę.

Umowa, zgodnie z prawem, jest zawsze pomiędzy stronami. Obie strony
podpisują. Lub obie nie podpisują. Jak już będziesz pełnoletni, to dowiesz
się jak to działa.

Ano tak:
http://demotywatory.pl/4185662
:P

--
Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
(C) Ferdek Kiepski
(dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)

slawek
Guest

Mon Aug 15, 2016 4:03 pm   



On Mon, 15 Aug 2016 15:43:04 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
A to taka chyba ogolna tendencja - dajemy router, ale on jest nasz,
klient nic nie moze Smile

Nie-biznesowy router od Orange ma wszystko co powinien mieć,
przynajmniej sprawia wrażenie takie. Biznesowy nic nie ma, niektórzy
radzą sobie w ten sposób, że wpinają drugi, swój, router za tym
pierwszym... Ale takie rozwiązanie jest po prostu chore.

Czyli to nie "ogólna tendencja", ale jakaś forma szczególnej polityki
Orange odnośnie biznesu.

HF5BS
Guest

Mon Aug 15, 2016 4:15 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:12rqh4ip4syv5$.npd6cdepgbn7.dlg@40tude.net...
Quote:
Przy kasie tez strasznie chca karte, nie wiem czy sie da zaplacic bez
Smile

Pytałem się kasjerki, czy może byc tak, że kartę mam, ale ona jej nie
zeskanuje, bo np. włożyłem głęboko do kieszeni i nie chcę już wyciągać - nie
da się, nie pamiętam, czy karta inicjuje transakcję, czy umożliwia jej
finalizację.

Quote:

I nie wiem, czy to o "elyte" chodzi, czy np omijaja jakies przepisy.
nie ma rekojmii konsumenckiej, nie trzeba kasy fiskalnej (chyba i tak
maja).

Kasy są jak najbardziej fiskalne. Nie wiem, może firmy mają to inaczej
deklarowane i wtedy kto inny płaci VAT, wtedy użycie karty, jako
konieczność, było by zrozumiałe, aby system wiedział, jak policzyć
ostateczną cenę do zapłaty. Nie wiem, gdybam tylko. Ja w każdym razie
rachunek... paragon znaczy się, miałem jak najbardziej, z podatkiem.

--
Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
(C) Ferdek Kiepski
(dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)

slawek
Guest

Mon Aug 15, 2016 4:22 pm   



On Mon, 15 Aug 2016 17:51:42 +0200, "HF5BS" <hf5bs@jo.pl> wrote:
Quote:
Nie zapomnę, jak Netię kiedyś zgasiłem...

Netia robi/robiła ze trzy rzeczy paskudne. Aby zmienić hasło trzeba
było złożyć podanie, w którym do owego hasła zapisanego jawnie miało
dostęp tuzin osób. Czas dzierżawy ustawili na jakiś kwadrans, co
prowadziło do problemów z VPN i grami multi/online. Overbooking taki
był, że na przydział dynamicznego IP można było czekać i pół godziny.

Sebastian Biały
Guest

Mon Aug 15, 2016 4:26 pm   



On 2016-08-15 12:58, J.F. wrote:
Quote:
Bo w to "poczucie elity" nie wierze. Nie w tym przypadku.

A rozmawialeś kiedyś z ludźmi posiadającymi karty Makro? Zazwyczaj
dowiedujesz sie że "my w zwykłych sklepach nie kupujemy" itp teksty [1].
Jaki kraj takie elity Very Happy Tu akurat była elita od handlowania majtkami na
targu i oni potrzebują takich elitarnych łaskotek jak elitarne sklepy z
elitarną elektronika z elitarnych chin. Przypuszczam z nietrzeźwej
obserwacji że to poczucie wyższości jest siła napędową sklepów dla vipuf
z czego makro skrzętnie korzysta.

[1] Znam kilkunastu. Moze niewiele ale obserwuje korelację: im mniejszy
biznes tym większa potrzeba kupowania pomidorów w Marko a nie w byle
Auchanie.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Co naprawdę kryje się za abonamentem 200 PLN w Orange Biznes z 1Mb/s?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map