Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 4:48 pm
W dniu środa, 17 września 2014 16:22:43 UTC+2 użytkownik Waldemar napisał:
Quote:
Am 17.09.2014 um 15:54 schrieb Zachariasz Doro�y�ski:
W dniu �roda, 17 wrze�nia 2014 14:46:07 UTC+2 u�ytkownik Robert Wa�kowski napisa�:
"bartekltg"
�eby nie mruga�o 100Hz.
Kto� kiedy� tu przekonywa�, �e tego nie wida�.
Robert
Bo nie widaďż˝. W kinie sďż˝ 24 klatki na sekundďż˝ i nie widaďż˝.
Wida�, ale nie kolory, tylko czarno-bia�e kontrasty. Pr�ciki s� do��
szybkie. Niekt�re osoby widz� mruganie nawet powy�ej 100Hz. Dlatego w
kinach stosuje si� obecnie wy�sze cz�stotliwo�ci, cz�sto klatki s�
powtarzane kilkakrotnie.
Waldek
Żebym nie miał kontaktu z profesjonalnym filmem to bym Ci uwierzył. A że mam to mogę tylko napisać "pierdolicie hipolicie". Kinowy projektor cyfrowy odtwarza to co dostanie na dysku. A na dysku 24 albo 25 klatek na sekundę. Żeby było śmieszniej to standardem jest wyświetlanie w kinach z takich cyfrowymi projektorami obrazu o rozdzielczości o kilka procent większej niż ma telewizor fhd.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 5:08 pm
W dniu środa, 17 września 2014 16:34:30 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
Quote:
On 17.09.2014 15:54, Zachariasz Dorożyński wrote:
W dniu środa, 17 września 2014 14:46:07 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
"bartekltg"
Żeby nie mrugało 100Hz.
Ktoś kiedyś tu przekonywał, że tego nie widać.
Robert
Bo nie widać. W kinie są 24 klatki na sekundę i nie widać.
Nie wysiedziałbyś w kinie na 24 mrugnięciach na sekundę przy
współczesnym, czyli dwugodzinnym filmie.
Tak jak już powiedział waldemar, obraz ma te 24 klatki na sekundę,
ale częstotliwość odświeżania jest znacznie wyższa.
http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-3d,3,22,p.html
Też 72 Hz, jak przyzwoity CRT:-)
Z widzeniem 24 klatek na sekundę też różnie bywa. Młode pokolenie,
powiedzmy do 30 z hakiem nagrało się w quake czy CS i się
nieco wyczuliła:)
W kinie choćby sceny gdzie kamera obraca się, czyli cała tło
się porusza, są niewyraźne (gorsze, niż gdy obraz był statyczny).
pzdr
bartekltg
W kinie na taśmę filmową nie ma doskonałej ostrości bo nie ma fizycznej możliwości ustawienia kolejnych klatek w takim samym miejscu w stosunku do perforacji. Najlepiej widać to na napisach. Klatka na filmie 35mm ma ok. 2cm szerokości Przy ekranie 10m jest powiększona 500 razy jeśli jest 3/4 przy panoramie w poziomie jest powiększone 500 razy i dodatkowo w poziomie rozciągnięte prawie 2 razy. To i każda niedokładność ustawienia klatki też jest powiększona 500 ( 1000 w poziomie przy panoramie) razy. Kinowy efekt filmów cyfrowych robi się w postprodukcji przesuwając przypadkowo kolejne klatki w różne strony o kilka punktów. Niewielkie rozmycie w kinie jest potrzebne bo bez niego bardzo szybki widzowie się męczą, bo jest za dużo danych do przerobienia przez mózg.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 5:11 pm
W dniu środa, 17 września 2014 16:58:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
U�ytkownik "t-1" napisa� w wiadomo�ci
W dniu 2014-09-17 13:30, J.F. pisze:
Powiedzcie - skad maniera zeby "zarowki LED" startowaly z
opoznieniem ?
Kupuje LED m.in. dlatego �e maja szybki start ... a tu d* - sekunda
mija
zanim sie racza zapalic.
O co tu chodzi - unia zakazuje ?
I w czym ci to przeszkadza?
Wlaczam i ciemnosc widze. Wiec siegam do wylacznika i wlaczam jeszcze
raz.
Albo sie udaje po latarke aby wymienic zarowke ... a tu sie nagle
zapala.
Z czasem sie pewnie przyzwyczaje, do diesla sie przyzwyczailem ...
�ar�wki LED wy�szej klasy tak maj�.
Hm, 12zl, to jest raczej niska klasa
Promocja w Leclerc, 8W 700lm, swieci dosc dobrze, nic tylko brac ...
ale to opoznienie ...
Za to nie majďż˝ efektu stroboskopowego.
Nie migoc� i nie m�cz� wzroku tak bardzo jak badziewiaste.
IMO jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
�wiadomym migotanie bardziej przeszkadza ni� op�nienia zap�onu.
Obok mam Ledare z Ikei - zapalaja sie blyskawicznie (nie wszystkie), i
nie zauwazam aby migaly.
J.
Te błyskawiczne mają, przynajmniej te co mam, najdoskonalsze i najprostsze zasilanie. Źródło prądowe zrobione ma kondensatorze i mostek.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 5:21 pm
W dniu środa, 17 września 2014 16:54:05 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
Quote:
W dniu 2014-09-17 15:54, Zachariasz Doro�y�ski pisze:
W dniu �roda, 17 wrze�nia 2014 14:46:07 UTC+2 u�ytkownik Robert Wa�kowski napisa�:
"bartekltg"
�eby nie mruga�o 100Hz.
Kto� kiedy� tu przekonywa�, �e tego nie wida�.
Robert
Bo nie widaďż˝. W kinie sďż˝ 24 klatki na sekundďż˝ i nie widaďż˝.
W kinie dana klatka wy�wietlana jest 3 razy - daje to 3*24=72 Hz
Ale ja pami�tam monitory CRT, gdzie by�em w stanie dostrzec migotanie
przy 75Hz. Dopiero 85Hz uwa�a�em za stabilne.
A jakieś logiczne uzasadnienie wyświetlania tej samej klatki 3 razy? Przy wyświetlaniu 3 razy tej samej klatki do ekranu dojdzie mniej światła niż jak będzie wyświetlana raz trzy razy dłużej. W kinie ważne jest ile światła dochodzi do ekranu bo mocy źródła światła nie można zwiększać w nieskończoność. W kinie na taśmę przed obiektyw przesuwana jest klatka, W tym czasie źródło światła zasłonięte jest przesłoną. Otwiera się przesłona obraz jest wyświetlany. Przesłona się zamyka i podawana jest następna klatka..
bartekltg
Guest
Wed Sep 17, 2014 5:23 pm
On 17.09.2014 18:49, Zachariasz Dorożyński wrote:
Quote:
W dniu środa, 17 września 2014 18:23:02 UTC+2 użytkownik bartekltg
napisał:
On 17.09.2014 17:32, Zachariasz Dorożyński wrote:
Przeczytaj proszę raz jeszcze.
Wyraźnie piszą o tym, ze zastąpili tradycyjny tryb 48 (2*24)
zastąpili 96Hz (po 48Hz na oko) a potem aż 144 (72Hz na oko).
Nie jestem ekspertem od 3D. Jak kręcili w Polsce film w którym były
wstawki 3D to wynajęli ekipę z za granicy. Wiesz co to znaczy? Że
jeśli w Polsce nie było specjalistów od 3D to Ty ze swoimi
przemyśleniami opartymi na marketingowym bełkocie specjalistą od 3D
nie jesteś. To po co będąc laikiem starasz się mnie przekonać?
Na szczęście do tego wystarczy ogólne techniczne rozgarnięcie
i najpodlejsze internetowe źródła.
http://en.wikipedia.org/wiki/Movie_projector#Shutter
"Modern shutters are designed with a flicker-rate of two times (48 Hz)
or even sometimes three times (72 Hz) the frame rate of the film, so as
to reduce the perception of screen flickering."
http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate#Background
These frame rates were enough for the sense of motion, but it was
perceived as jerky motion. By using projectors with dual- and
triple-blade shutters, the rate was multiplied two or three times as
seen by the audience. Thomas Edison said that 46 frames per second was
the minimum need by the visual cortex: "Anything less will strain the eye."
This allowed for simple two-blade shutters to give a projected series of
images at 48 per second, satisfying Edison's recommendation. Many modern
35 mm film projectors use three-blade shutters to give 72 images per
second
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 5:27 pm
W dniu środa, 17 września 2014 17:19:50 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
Quote:
On 17.09.2014 17:08, Zachariasz Dorożyński wrote:
W dniu środa, 17 września 2014 16:34:30 UTC+2 użytkownik bartekltg
Z widzeniem 24 klatek na sekundę też różnie bywa. Młode pokolenie,
powiedzmy do 30 z hakiem nagrało się w quake czy CS i się
nieco wyczuliła:)
W kinie choćby sceny gdzie kamera obraca się, czyli cała tło
się porusza, są niewyraźne (gorsze, niż gdy obraz był statyczny).
strasznie psujesz cytaty:/ Google:/
W kinie na taśmę filmową nie ma doskonałej ostrości bo nie ma
fizycznej możliwości ustawienia kolejnych klatek w takim samym
miejscu w stosunku do perforacji. Najlepiej widać to na napisach.
Klatka na filmie 35mm ma ok. 2cm szerokości Przy ekranie 10m jest
powiększona 500 razy jeśli jest 3/4 przy panoramie w poziomie jest
powiększone 500 razy i dodatkowo w poziomie rozciągnięte prawie 2
razy. To i każda niedokładność ustawienia klatki też jest powiększona
500 ( 1000 w poziomie przy panoramie) razy. Kinowy efekt filmów
cyfrowych robi się w postprodukcji przesuwając przypadkowo kolejne
klatki w różne strony o kilka punktów. Niewielkie rozmycie w kinie
jest potrzebne bo bez niego bardzo szybki widzowie się męczą, bo jest
za dużo danych do przerobienia przez mózg.
Ale to nie jest odpowiedzialne za to, co opisałem powyżej.
Może bardziej namacalny przykład. Kamera skierowana na krajobraz.
czy wielką salę. Widzę wyraźnie (na ile pozwala rozdzielczość,
wspomniane niedoskonałości wyświetlania, okulary...).
Kamera zaczyna się obracać, robimy przejazd po krajobrazie.
W tym momencie widzę niewyraźny skaczący obraz.
Może właśnie za mało rozmyli obraz jak na 24fps.
Nie zauważam tego efektu, jeśli porusza się na ekranie obiekt
nie zajmujący większości ekranu.
pzdr
bartekltg
Przeskakiwanie ma związek z czasem naświetlania. Niby jak ustawić 1/25 to powinno być dobrze bo zapisuje i odtwarza 25 klatek na sekundę. Ale nie jest. Jest wzór określający minimalny czas naświetlania w zależności od ogniskowej obiektywu. Im większa tym ten czas jest krótszy żeby nie było skakania.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 5:32 pm
W dniu środa, 17 września 2014 17:24:45 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
Quote:
On 17.09.2014 17:21, Zachariasz Dorożyński wrote:
W dniu środa, 17 września 2014 16:54:05 UTC+2 użytkownik Tomasz
Wójtowicz napisał:
W kinie dana klatka wy�wietlana jest 3 razy - daje to 3*24=72 Hz
Ale ja pami�tam monitory CRT, gdzie by�em w stanie dostrzec
migotanie
przy 75Hz. Dopiero 85Hz uwa�a�em za stabilne.
A jakieś logiczne uzasadnienie wyświetlania tej samej klatki 3 razy?
Komfort widza? zarzucenie przesłony 24 razy na sekundę jest widoczne
i męczące. Może nie dla wszystkich, ale dla wielu.
Przy wyświetlaniu 3 razy tej samej klatki do ekranu dojdzie mniej
światła niż jak będzie wyświetlana raz trzy razy dłużej. W kinie
ważne jest ile światła dochodzi do ekranu bo mocy źródła światła nie
można zwiększać w nieskończoność. W kinie na taśmę przed obiektyw
przesuwana jest klatka, W tym czasie źródło światła zasłonięte jest
przesłoną. Otwiera się przesłona obraz jest wyświetlany. Przesłona
się zamyka i podawana jest następna klatka.
http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-3d,3,22,p.html
Kłamią?
pzdr
bartekltg
Ale to do filmu 3D. W 2D jedna klatka jest jeden raz wyświetlana bo niby po co miała by być wyświetlana dwa razy.
bartekltg
Guest
Wed Sep 17, 2014 5:52 pm
On 17.09.2014 19:33, Zachariasz Dorożyński wrote:
Quote:
W dniu środa, 17 września 2014 19:23:43 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
On 17.09.2014 18:49, Zachariasz Dorożyński wrote:
W dniu środa, 17 września 2014 18:23:02 UTC+2 użytkownik bartekltg
Nie jestem ekspertem od 3D. Jak kręcili w Polsce film w którym były
wstawki 3D to wynajęli ekipę z za granicy. Wiesz co to znaczy? Że
jeśli w Polsce nie było specjalistów od 3D to Ty ze swoimi
przemyśleniami opartymi na marketingowym bełkocie specjalistą od 3D
nie jesteś. To po co będąc laikiem starasz się mnie przekonać?
Na szczęście do tego wystarczy ogólne techniczne rozgarnięcie
i najpodlejsze internetowe źródła.
http://en.wikipedia.org/wiki/Movie_projector#Shutter
"Modern shutters are designed with a flicker-rate of two times (48 Hz)
or even sometimes three times (72 Hz) the frame rate of the film, so as
to reduce the perception of screen flickering."
http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate#Background
These frame rates were enough for the sense of motion, but it was
perceived as jerky motion. By using projectors with dual- and
triple-blade shutters, the rate was multiplied two or three times as
seen by the audience. Thomas Edison said that 46 frames per second was
the minimum need by the visual cortex: "Anything less will strain the eye."
This allowed for simple two-blade shutters to give a projected series of
images at 48 per second, satisfying Edison's recommendation. Many modern
35 mm film projectors use three-blade shutters to give 72 images per
second--each frame is flashed on screen three times.[7]
No proszę. Edison to wiedział, a obecnie nawet w branży nie wszyscy.
To kręć filmy 3D w Polsce. Sporo kasy zarobisz.
Już nie trolluj.
Ok, przetłumaczę na polski:
To fragmenty z wikipedii o projektorach i ich historii. Całkowicie 2D.
Okazuje się, że omawiany tu na grupie efekt męcania oczu przez
migotanie <=25Hz był znany już na początku XX wieku. M.in Edison
zalecał minimum 46 błyśnięć na sekundę, co uzyskano poprzez
dwukrotne wyświetlanie tej samej klatki.
pzdr
bartekltg
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 6:04 pm
W dniu środa, 17 września 2014 17:42:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
On Wed, 17 Sep 2014 16:58:24 +0200, "J.F."
Wlaczam i ciemnosc widze. Wiec siegam do wylacznika i wlaczam
jeszcze
raz.
Proponuję równolegle podłączyć żarówkę pilotującą, będziesz miał
wstępne oświetlenie zanim led "zaskoczy".
I moze tak sie skonczy, tym niemniej mnie wk*. A uzasadnienia nie
widze zadnego.
A moze pare razy zwrocic w ramach niezgodnosci z umowa, to sie skonczy
? :-)
J.
Irytujące jest na pewno. Mam telewizor i świecidełko co pokazuje że włączony gaśnie po sekundzie albo i dłużej. Na początku nie moglem go włączyć. Duszę żeby się włączył lampka świeci duszę drugi raz i dalej się świeci bo zapamiętał że go wyłączyć chciałem.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 6:49 pm
W dniu środa, 17 września 2014 18:23:02 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
Quote:
On 17.09.2014 17:32, Zachariasz Dorożyński wrote:
W dniu środa, 17 września 2014 17:24:45 UTC+2 użytkownik bartekltg
napisał:
http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-3d,3,22,p.html
Ale to do filmu 3D. W 2D jedna klatka jest jeden raz wyświetlana bo
niby po co miała by być wyświetlana dwa razy.
Przeczytaj proszę raz jeszcze.
Wyraźnie piszą o tym, ze zastąpili tradycyjny tryb 48 (2*24)
zastąpili 96Hz (po 48Hz na oko) a potem aż 144 (72Hz na oko).
pzdr
bartekltg
Nie jestem ekspertem od 3D. Jak kręcili w Polsce film w którym były wstawki 3D to wynajęli ekipę z za granicy. Wiesz co to znaczy? Że jeśli w Polsce nie było specjalistów od 3D to Ty ze swoimi przemyśleniami opartymi na marketingowym bełkocie specjalistą od 3D nie jesteś. To po co będąc laikiem starasz się mnie przekonać?
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 7:00 pm
W dniu środa, 17 września 2014 18:23:18 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
Quote:
On 17.09.2014 17:27, Zachariasz Dorożyński wrote:
Przeskakiwanie ma związek z czasem naświetlania. Niby jak ustawić
1/25 to powinno być dobrze bo zapisuje i odtwarza 25 klatek na
sekundę. Ale nie jest. Jest wzór określający minimalny czas
naświetlania w zależności od ogniskowej obiektywu. Im większa tym ten
czas jest krótszy żeby nie było skakania.
Zupełnie nie o tym rozmawiamy. 24 fps się upłynnia (mózg daje sobie
z tym radę), wszyscy w to wierzymy i się z tym zgadzamy.
Chodzi cały czas o błyski światła w 'analogowym'
projektorze. Ciemność co 1/25 jest bardziej uciążliwa niż
ciemność co 1/50 s przeplataną okresami świecenia, nawet, jeśli
maksimum musi być jaśniejsze niż w poprzednim przypadku.
pzdr
bartekltg
Upłynnia się wcześniej. 24 to kompromis pomiędzy jakością a ilością zużytej taśmy. Nie ciemność co 1/24 a w tej 1/24 jest i ciemność i wyświetlanie. Ciemność przy filmie na taśmę zajmuję znaczący czas tej 1/24 sekundy.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 7:28 pm
W dniu środa, 17 września 2014 18:29:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Nie mam zielonego pojęcia skąd oni wzięli ten system wyświetlania. Ale to encyklopedia i w niej wszystko jest możliwe. Z tego schematu wynika ze raz jest wyświetlane pól klatki i za chwilę drugie pół. Mryganie jeśli by się skądś brało to by wynikało ze zmiany klatki a nie że często mruga lampa za filmem to jest mniejsze. Internet jest dobry bo daje proste odpowiedzi na wiele pytań. Ale niektóre mogą być za proste albo błędne.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 7:33 pm
W dniu środa, 17 września 2014 19:23:43 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
Quote:
On 17.09.2014 18:49, Zachariasz Dorożyński wrote:
W dniu środa, 17 września 2014 18:23:02 UTC+2 użytkownik bartekltg
napisał:
On 17.09.2014 17:32, Zachariasz Dorożyński wrote:
Przeczytaj proszę raz jeszcze.
Wyraźnie piszą o tym, ze zastąpili tradycyjny tryb 48 (2*24)
zastąpili 96Hz (po 48Hz na oko) a potem aż 144 (72Hz na oko).
Nie jestem ekspertem od 3D. Jak kręcili w Polsce film w którym były
wstawki 3D to wynajęli ekipę z za granicy. Wiesz co to znaczy? Że
jeśli w Polsce nie było specjalistów od 3D to Ty ze swoimi
przemyśleniami opartymi na marketingowym bełkocie specjalistą od 3D
nie jesteś. To po co będąc laikiem starasz się mnie przekonać?
Na szczęście do tego wystarczy ogólne techniczne rozgarnięcie
i najpodlejsze internetowe źródła.
http://en.wikipedia.org/wiki/Movie_projector#Shutter
"Modern shutters are designed with a flicker-rate of two times (48 Hz)
or even sometimes three times (72 Hz) the frame rate of the film, so as
to reduce the perception of screen flickering."
http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate#Background
These frame rates were enough for the sense of motion, but it was
perceived as jerky motion. By using projectors with dual- and
triple-blade shutters, the rate was multiplied two or three times as
seen by the audience. Thomas Edison said that 46 frames per second was
the minimum need by the visual cortex: "Anything less will strain the eye.."
This allowed for simple two-blade shutters to give a projected series of
images at 48 per second, satisfying Edison's recommendation. Many modern
35 mm film projectors use three-blade shutters to give 72 images per
second--each frame is flashed on screen three times.[7]
No proszę. Edison to wiedział, a obecnie nawet w branży nie wszyscy..
pzdr
bartekltg
To kręć filmy 3D w Polsce. Sporo kasy zarobisz.
J.F.
Guest
Wed Sep 17, 2014 7:52 pm
Dnia Wed, 17 Sep 2014 10:28:56 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
Quote:
W dniu środa, 17 września 2014 18:29:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
niby po co mia�a by by� wy�wietlana dwa razy.
Wlasnie zeby uniknac wrazenia migania.
http://en.wikipedia.org/wiki/Movie_projector#Shutter
Nie mam zielonego pojęcia skąd oni wzięli ten system wyświetlania.
Ale to encyklopedia i w niej wszystko jest możliwe. Z tego schematu
wynika ze raz jest wyświetlane pól klatki i za chwilę drugie pół.
Mryganie jeśli by się skądś brało to by wynikało ze zmiany klatki a
nie że często mruga lampa za filmem to jest mniejsze.
No wlasnie o to chodzi - na czas zmiany klatki musi byc ona
zaslonieta. Co powoduje zauwazalne miganie.
Wiec oni w polowie czasu swiecenia znow na chwile zaslaniaja, wiec
miga dwa razy czesciej ... i jest niezauwazalne.
J.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Wed Sep 17, 2014 8:37 pm
W dniu środa, 17 września 2014 19:52:11 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
Quote:
On 17.09.2014 19:33, Zachariasz Dorożyński wrote:
W dniu środa, 17 września 2014 19:23:43 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
On 17.09.2014 18:49, Zachariasz Dorożyński wrote:
W dniu środa, 17 września 2014 18:23:02 UTC+2 użytkownik bartekltg
Nie jestem ekspertem od 3D. Jak kręcili w Polsce film w którym były
wstawki 3D to wynajęli ekipę z za granicy. Wiesz co to znaczy? Że
jeśli w Polsce nie było specjalistów od 3D to Ty ze swoimi
przemyśleniami opartymi na marketingowym bełkocie specjalistą od 3D
nie jesteś. To po co będąc laikiem starasz się mnie przekonać?
Na szczęście do tego wystarczy ogólne techniczne rozgarnięcie
i najpodlejsze internetowe źródła.
http://en.wikipedia.org/wiki/Movie_projector#Shutter
"Modern shutters are designed with a flicker-rate of two times (48 Hz)
or even sometimes three times (72 Hz) the frame rate of the film, so as
to reduce the perception of screen flickering."
http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate#Background
These frame rates were enough for the sense of motion, but it was
perceived as jerky motion. By using projectors with dual- and
triple-blade shutters, the rate was multiplied two or three times as
seen by the audience. Thomas Edison said that 46 frames per second was
the minimum need by the visual cortex: "Anything less will strain the eye."
This allowed for simple two-blade shutters to give a projected series of
images at 48 per second, satisfying Edison's recommendation. Many modern
35 mm film projectors use three-blade shutters to give 72 images per
second--each frame is flashed on screen three times.[7]
No proszę. Edison to wiedział, a obecnie nawet w branży nie wszyscy.
To kręć filmy 3D w Polsce. Sporo kasy zarobisz.
Już nie trolluj.
Ok, przetłumaczę na polski:
To fragmenty z wikipedii o projektorach i ich historii. Całkowicie 2D.
Okazuje się, że omawiany tu na grupie efekt męcania oczu przez
migotanie <=25Hz był znany już na początku XX wieku. M.in Edison
zalecał minimum 46 błyśnięć na sekundę, co uzyskano poprzez
dwukrotne wyświetlanie tej samej klatki.
pzdr
bartekltg
Powoływanie się na Edisona jest śmieszne. Powiedział tak sobie i już. Ale żeby to sprawdzić to współczesna technika może być za cienka. Bo żeby sprawdzić czy to co on powiedział działa trzeba się do mózgu elektrodami podłączyć. Najpierw trzeba jeszcze wiedzieć gdzie się podłączyć. Odczucie zmęczenia jest subiektywne i nie może stanowić podstawy do żadnego twierdzenia ani prawa. Przełączyłem przed chwilą telewizor w tryb 25p. Kręciłem głową, patrzyłem bykiem i z boku. Żadnego migotania nie widzę.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next