Goto page 1, 2, 3, 4, 5 Next
Szumek
Guest
Sat May 30, 2015 7:13 am
Witam
Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
o większej pojemności niż montowano w aucie
sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.
przecież teraz samochody mają spore alternatory
czy to 60 Ah czy 90Ah to alternator i tak go naładuje
a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy
w jednym aucie mam wstawiony własnie większy i narazie nie widze efektów
ubocznych
a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje
pytanie
czy sprzedawca ma racje ?
pozdrawiam
PiteR
Guest
Sat May 30, 2015 7:52 am
Szumek pisze tak:
Quote:
Witam
Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
o większej pojemności niż montowano w aucie
sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.
można tak robić, pierdzi legendy z kolorowych gazet
Quote:
przecież teraz samochody mają spore alternatory
czy to 60 Ah czy 90Ah
nie tylko teraz, kiedyś tez miały 90A
Quote:
a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd
rozruchowy w jednym aucie mam wstawiony własnie większy i narazie
nie widze efektów ubocznych
Ja nie dość, że mam większe w swoich samochodach to gdy sa silne mrozy
jeszcze przynoszę z ciepłego domu dodatkowy i nie odłączam go po
odpaleniu.
--
Piter
Let me see your war face.
Piotr Gałka
Guest
Sat May 30, 2015 7:57 am
Użytkownik "Szumek" <kszumek@interia.pl> napisał w wiadomości
news:556962ff$0$8371$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Witam
Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
o większej pojemności niż montowano w aucie
sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.
przecież teraz samochody mają spore alternatory
czy to 60 Ah czy 90Ah to alternator i tak go naładuje
a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy
w jednym aucie mam wstawiony własnie większy i narazie nie widze efektów
ubocznych
a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje
pytanie
czy sprzedawca ma racje ?
pozdrawiam
Moim zdaniem sprzedawca nie ma racji.
Wielkość alternatora według mnie nie ma nic do rzeczy w temacie niedoładuje.
Alternator ładuje tyle ile może aż do osiągnięcia konkretnego napięcia.
Weźmy dwa akumulatory, jeden dwa razy większej pojemności. Startujemy ze
stanu oba rozładowane. Jeśli np. po 6 h jazdy ten mniejszy byłby w pełni
naładowany to gdyby zamiast niego był ten większy to będzie naładowany w
połowie. Ale to oznacza, że w razie co w tej sytuacji mamy do dyspozycji
tyle samo energii. Ale jak będziemy jechać 12h to ten mniejszy już nic
więcej nie zostanie naładowany, a ten większy przyjmie jeszcze drugie tyle,
no i teraz w razie potrzeby mamy dwa razy więcej energii do wykorzystania.
P.G.
PeJot
Guest
Sat May 30, 2015 8:29 am
W dniu 2015-05-30 o 09:57, Piotr Gałka pisze:
Quote:
Moim zdaniem sprzedawca nie ma racji.
Wielkość alternatora według mnie nie ma nic do rzeczy w temacie
niedoładuje. Alternator ładuje tyle ile może aż do osiągnięcia
konkretnego napięcia.
/.../
OK, to teraz na marginesie tej dyskusji pytanie: najczęściej w
określonym modelu auta, z określonym silnikiem producent przewiduje
kilka wariantów mocy alternatora i pojemności akumulatora. O ile
manipulowanie mocą alternatora ma związek z ilością prądożernego
wyposażenia samochodu, to po jakie licho kilka pojemności akumulatora ?
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat May 30, 2015 8:29 am
Hello Szumek,
Saturday, May 30, 2015, 9:13:08 AM, you wrote:
Quote:
Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
o większej pojemności niż montowano w aucie
Słusznie.
Quote:
sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.
Sprzedawca jest kretynem.
[...]
Quote:
czy sprzedawca ma racje ?
Nie.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Szumek
Guest
Sat May 30, 2015 8:43 am
Witam
też mi się wydaje że to jest mit o niedoładowaniu
ale myślałem że w nim może jest jakiś cień prawdy
a pytanie sprowokowane zostało wczorajsza gadką sprzedawcy jak
się rozglądałem za nowym akumulatorze do motoru
skutecznie próbowano mnie odprowadzić od kupna większego
pozdrawiam
AlexY
Guest
Sat May 30, 2015 9:50 am
PeJot pisze:
Quote:
W dniu 2015-05-30 o 09:57, Piotr Gałka pisze:
Moim zdaniem sprzedawca nie ma racji.
Wielkość alternatora według mnie nie ma nic do rzeczy w temacie
niedoładuje. Alternator ładuje tyle ile może aż do osiągnięcia
konkretnego napięcia.
/.../
OK, to teraz na marginesie tej dyskusji pytanie: najczęściej w
określonym modelu auta, z określonym silnikiem producent przewiduje
kilka wariantów mocy alternatora i pojemności akumulatora. O ile
manipulowanie mocą alternatora ma związek z ilością prądożernego
wyposażenia samochodu, to po jakie licho kilka pojemności akumulatora ?
Diesle potrzebują większych, benzyniaki mniejszych, dalej to już dość
indywidualne podejście uzależnione od zastosowania pojazdu, np terenówka
z elektryczną wyciągarką powinna mieć jednak większy akumulator.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
yabba
Guest
Sat May 30, 2015 11:08 am
Użytkownik "Szumek" <kszumek@interia.pl> napisał w wiadomości
news:556962ff$0$8371$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Witam
Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
o większej pojemności niż montowano w aucie
sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.
przecież teraz samochody mają spore alternatory
czy to 60 Ah czy 90Ah to alternator i tak go naładuje
a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy
w jednym aucie mam wstawiony własnie większy i narazie nie widze efektów
ubocznych
a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje
pytanie
czy sprzedawca ma racje ?
pozdrawiam
Nie ma racji. W powszechnie dostępnych samochodach i akumulatorach, zakresy
pojemności i prądów samorozładowania akumulatorów oraz wydajności
alternatorów są takie, że w niczym to nie przeszkadza.
Włóż największy jaki wymiarami pasuje w miejsce fabrycznego.
--
Pozdrawiam,
yabba
Zachariasz Dorożyński
Guest
Sat May 30, 2015 12:52 pm
W dniu sobota, 30 maja 2015 09:13:05 UTC+2 użytkownik Szumek napisał:
Quote:
Witam
Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
o większej pojemności niż montowano w aucie
sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd..
przecież teraz samochody mają spore alternatory
czy to 60 Ah czy 90Ah to alternator i tak go naładuje
a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy
w jednym aucie mam wstawiony własnie większy i narazie nie widze efektów
ubocznych
a teraz chcę kupić również do drugiego i do motoru też większe i stąd moje
pytanie
czy sprzedawca ma racje ?
pozdrawiam
Jeśli większy da się przymocować do karoserii oryginalnym mocowaniem to można większy.
Jacek Maciejewski
Guest
Sat May 30, 2015 1:37 pm
Dnia Sat, 30 May 2015 13:08:27 +0200, yabba napisał(a):
Quote:
Nie ma racji. W powszechnie dostępnych samochodach i akumulatorach, zakresy
pojemności i prądów samorozładowania akumulatorów oraz wydajności
alternatorów są takie, że w niczym to nie przeszkadza.
Włóż największy jaki wymiarami pasuje w miejsce fabrycznego.
Ja tam bym jeszcze porównywał maksymalne krótkotrwałe prądy
rozładowania. Aku o większej pojemności i zbliżonych wymiarach może mieć
mniejszy taki prąd i po kilkuset rozruchach się rozleci.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
Zachariasz Dorożyński
Guest
Sat May 30, 2015 4:10 pm
W dniu sobota, 30 maja 2015 15:37:59 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Quote:
Dnia Sat, 30 May 2015 13:08:27 +0200, yabba napisał(a):
Nie ma racji. W powszechnie dostępnych samochodach i akumulatorach, zakresy
pojemności i prądów samorozładowania akumulatorów oraz wydajności
alternatorów są takie, że w niczym to nie przeszkadza.
Włóż największy jaki wymiarami pasuje w miejsce fabrycznego.
Ja tam bym jeszcze porównywał maksymalne krótkotrwałe prądy
rozładowania. Aku o większej pojemności i zbliżonych wymiarach może mieć
mniejszy taki prąd i po kilkuset rozruchach się rozleci.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
Jedyne porównanie jakie zrobiłem to który w markecie był najtańszy. Zaraz będzie szósty rok jak używam. W tym czasie raz go podładowałem z prostownika bo zostawiłem światełko włączone i się pusty przez dwa dni zrobił. Jeżdżę dwa try razy w tygodniu po 5 kilometrów za każdym razem.
Sebastian BiaĹy
Guest
Sat May 30, 2015 6:24 pm
On 2015-05-30 09:13, Szumek wrote:
[quote]a w dieslu zim
Magnus Elephantus
Guest
Sat May 30, 2015 8:48 pm
"Sebastian Bialy" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message
news:mkcv8g$gi6$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
On 2015-05-30 09:13, Szumek wrote:
a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy
Gdzies czytalem, niestety to mogla byc jakas gazeta motoryzacyjna z gatunku
tabloidów, ze rozruszniki sa liczone uwzgledniajac rezystancje wewnetrzna
aku. Co prawda nie przypuszczam aby sie spalil ale moze bedzie powodowac
udary mechaniczne powyzej normy i moze znacznie szybciej zuzyc wylacznik. Sam
nie wiem, znajomy jezdzil z 2x przewymiarowanym akku w Polonezie i jako
jedyny (z calego osiedla, w latach 90-tych) odpalal na dotyk przy -25 ;)
Jesli wozil ten drugi aku tylko w zimie i przy mozie, to efekty, o ktorych
piszesz nie wystepowaly.
--
Sebastian BiaĹy
Guest
Sat May 30, 2015 9:02 pm
On 2015-05-30 22:48, Magnus Elephantus wrote:
Quote:
nie wiem, znajomy jezdzil z 2x przewymiarowanym akku w Polonezie i jako
jedyny (z calego osiedla, w latach 90-tych) odpalal na dotyk przy -25 ;)
Jesli wozil ten drugi aku tylko w zimie i przy mozie, to efekty, o ktorych
piszesz nie wystepowaly.
Występowały. Przy -25 wszystko zależy od rezystancji wewnętrznej. Obok
stojące polonezy ze zwyklymi akku, nawet nowymi, kręciły z wielkim
trudem. Ten większy był od diesla i miał 2x wiekszą pojemnośc, prąd
rozruchowy nie wiem, ale spodziewam się że też wiekszy.
Magnus Elephantus
Guest
Sat May 30, 2015 9:53 pm
"Sebastian Bialy" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message
news:mkd8h2$49i$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
On 2015-05-30 22:48, Magnus Elephantus wrote:
nie wiem, znajomy jezdzil z 2x przewymiarowanym akku w Polonezie i jako
jedyny (z calego osiedla, w latach 90-tych) odpalal na dotyk przy -25 ;)
Jesli wozil ten drugi aku tylko w zimie i przy mozie, to efekty, o ktorych
piszesz nie wystepowaly.
Wystepowaly. Przy -25 wszystko zalezy od rezystancji wewnetrznej. Obok
stojace polonezy ze zwyklymi akku, nawet nowymi, krecily z wielkim trudem.
Ten wiekszy byl od diesla i mial 2x wieksza pojemnosc, prad rozruchowy nie
wiem, ale spodziewam sie ze tez wiekszy.
No i ten dwa razy wiekszy, przy -25[deg], mial znamionowe osiagi tego
pojedynczego.
--
Goto page 1, 2, 3, 4, 5 Next