RTV forum PL | NewsGroups PL

Zakup większego akumulatora 90Ah do diesla czy alternator poradzi sobie z doładowaniem?

Większy akumulator do samochodu

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zakup większego akumulatora 90Ah do diesla czy alternator poradzi sobie z doładowaniem?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Mirek
Guest

Fri Jun 05, 2015 12:29 pm   



W dniu 05.06.2015 o 14:17, J.F. pisze:

Quote:
O ile pamietam ... w Syrenie latwo bylo zrzucic wajche z jednego
polozenia.


Tak. Tam była taka jakby rączka ciągnąca za linkę - ciągnęło się i jakoś
się tam blokowała. Naciągnięcie powodowało włączenie wolnego koła czyli
luzowanie gdy samochód jechał szybciej niż pchał silnik.
To się zresztą często psuło - linka się urywała albo wysmykiwała i już
wolnego koła nie było.


Quote:
Z gory wolno bylo zjezdzac tylko na 4-ce, czy przy zjezdzaniu z
wiekszej gory silnik sie zacieral ?

Nie zacierał się - trzeba było tylko co jakiś czas przegazować i było
ok. Zresztą to naturalne było, bo jak zaczynał się zacierać to zwalniał ;)

I nie potwierdzam, że skarpetę pchało się lekko na biegu ;)


--
Mirek.

J.F.
Guest

Fri Jun 05, 2015 1:12 pm   



Dnia Fri, 05 Jun 2015 14:29:42 +0200, Mirek napisał(a):
Quote:
W dniu 05.06.2015 o 14:17, J.F. pisze:
O ile pamietam ... w Syrenie latwo bylo zrzucic wajche z jednego
polozenia.

Tak. Tam była taka jakby rączka ciągnąca za linkę - ciągnęło się i jakoś
się tam blokowała.

Kojarze, ze zaczepialo sie srubka na raczce o jakas blaszke, i spuscic
bylo latwo.

Quote:
Naciągnięcie powodowało włączenie wolnego koła czyli
luzowanie gdy samochód jechał szybciej niż pchał silnik.
To się zresztą często psuło - linka się urywała albo wysmykiwała i już
wolnego koła nie było.

Tego juz nie pamietam, ale wynikaloby, ze jest jest wieksza szansa, ze
tego wolnego kola nie bylo.

Quote:
Z gory wolno bylo zjezdzac tylko na 4-ce, czy przy zjezdzaniu z
wiekszej gory silnik sie zacieral ?
Nie zacierał się - trzeba było tylko co jakiś czas przegazować i było
ok. Zresztą to naturalne było, bo jak zaczynał się zacierać to zwalniał Wink

Nie bylo juz za pozno ?

Bo pare gorek u nas w kraju jest, gdzie 4-ka to za duzo, zjezdzac
nalezy na nizszym (trabantem nie probowalem), i co - gazowac czasami ?

J.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Fri Jun 05, 2015 1:24 pm   



W dniu piątek, 5 czerwca 2015 12:26:57 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
Quote:
W dniu 2015-06-05 o 11:47, Zachariasz Dorożyński pisze:
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 10:57:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Thu, 04 Jun 2015 22:42:54 +0200, Adam napisał(a):
W dniu 2015-06-04 o 16:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.

A czy Syrena nie miała wolnego koła?

Miala. Z mozliwoscia zablokowania.
A moze odblokowania ... to sie chyba czasem zapalalo "na pych".



J.

Szklanka jest do polowy pełna czy od połowy pusta?


Niezupełnie ;)

Chodzi o stan wyjściowy - czyli, czy domyślnie wolne koło było
zablokowane, czy nie.


--
Pozdrawiam.

Adam

Wajcha była którą użytkownik ustawiał w jednym z dwóch położeń. Domyślnie każde położenie mogło być właściwym. Trabant miał angielkę tylko na czwartym biegu, to tak na okoliczność twierdzenia ze dwusuw musi mieć wolne kolo żeby silnika nie zatrzeć.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Fri Jun 05, 2015 1:29 pm   



W dniu piątek, 5 czerwca 2015 12:47:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Dnia Fri, 5 Jun 2015 02:47:43 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 10:57:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Thu, 04 Jun 2015 22:42:54 +0200, Adam napisał(a):
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.

A czy Syrena nie miała wolnego koła?

Miala. Z mozliwoscia zablokowania.
A moze odblokowania ... to sie chyba czasem zapalalo "na pych".


Szklanka jest do polowy pełna czy od połowy pusta?

Chodzi o to, ze typowo jezdzilo sie ... no wlasnie nie pamietam, chyba
z wolnym kolem. Wtedy mogles takie odczucie miec przy pchaniu, jesli
kierowca nie przestawil wajchy.

J.

Napisałeś tak jakbyś wiedział lepiej jakie miałem odczucie. Samochody się pcha żeby albo przestawić albo odpalić. Przestawia się na luzie i takie coś Syrena miała a odpala z reguły na II biegu. Dlaczego starasz się zrobić z użytkowników Syreny idiotów. Nie wystarczy ci że oni i tak w jakiś sposób byli wykluczeni społecznie bo mieli Syreną.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Fri Jun 05, 2015 4:29 pm   



W dniu piątek, 5 czerwca 2015 14:29:43 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:
Quote:
W dniu 05.06.2015 o 14:17, J.F. pisze:

O ile pamietam ... w Syrenie latwo bylo zrzucic wajche z jednego
polozenia.


Tak. Tam była taka jakby rączka ciągnąca za linkę - ciągnęło się i jakoś
się tam blokowała. Naciągnięcie powodowało włączenie wolnego koła czyli
luzowanie gdy samochód jechał szybciej niż pchał silnik.
To się zresztą często psuło - linka się urywała albo wysmykiwała i już
wolnego koła nie było.


Z gory wolno bylo zjezdzac tylko na 4-ce, czy przy zjezdzaniu z
wiekszej gory silnik sie zacieral ?

Nie zacierał się - trzeba było tylko co jakiś czas przegazować i było
ok. Zresztą to naturalne było, bo jak zaczynał się zacierać to zwalniał ;)

I nie potwierdzam, że skarpetę pchało się lekko na biegu ;)


--
Mirek.

Syrenę ogólnie ciężko się pchało bo na diagonalnych oponach była. Ale różnicy takiej jak w małym fiacie że bez biegu lekko a na biegu dużo ciężej w Syrenie nie było. Jak Syrena miała ciśnienie sprężania 6 atmosfer a mały fiat 10 to chyba wiadomo skąd różnica w potrzebnej sile sile pchania. Mocy rozrusznika też. 126p chyba 850W przy 600 i 650 a Syrena przy 1000cm3 600 watowy rozrusznik miała.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Fri Jun 05, 2015 4:38 pm   



W dniu piątek, 5 czerwca 2015 14:09:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Dnia Fri, 5 Jun 2015 04:29:56 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 12:47:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.

Chodzi o to, ze typowo jezdzilo sie ... no wlasnie nie pamietam, chyba
z wolnym kolem. Wtedy mogles takie odczucie miec przy pchaniu, jesli
kierowca nie przestawil wajchy.

Napisałeś tak jakbyś wiedział lepiej jakie miałem odczucie.
Samochody się pcha żeby albo przestawić albo odpalić. Przestawia
się na luzie i takie coś Syrena miała a odpala z reguły na II
biegu. Dlaczego starasz się zrobić z użytkowników Syreny idiotów.
Nie wystarczy ci że oni i tak w jakiś sposób byli wykluczeni
społecznie bo mieli Syreną.

Dlaczego wykluczeniu? Nobilitowani byli, bo wiekszosc miala pekaes
albo rower.

Ja tam wiem, ze silnik stawia opor. Moze i w Syrenie maly, ale stawia.
Wiec cos podejrzewam ... odczucia Ci sie pomylily, czy wolne kolo
zadzialalo.

J.

ale chociaż czyści chodzili. Użytkownik Syreny miał w zakresie obowiązków nauczyć się zmieniać przegub, zaprojektowany przez inżyniera Zawiasa, w każdych warunkach atmosferycznych. Hamulce bębnowe bez samoregulacji stanowiły wyzwanie nie tylko dla użytkowników ale i warsztatów. Na każdą szczękę dwa punkty do regulacji.

Mirek
Guest

Fri Jun 05, 2015 6:14 pm   



W dniu 05.06.2015 o 15:12, J.F. pisze:

Quote:
Nie bylo juz za pozno ?

Nie znam się, ale pamiętam przypadek z jakimś motorowerem - koledzy
jeździli na nim na zmianę i w końcu któryś stwierdził, że jest bardzo
słaby - ledwie się ciągnie - faktycznie pod koniec nawet na postoju
trzeba było gazować żeby nie zgasł i strasznie się grzał. Nagle jednego
z nich olśniło: "on się zaciera!" Okazało się, że jeździli i dolewali
skądś tam załatwionej benzyny... tyle że bez oleju. Ale nic się nie
stało - po ostygnięciu wlali prawidłową mieszankę i jeździli dalej.

Quote:
Bo pare gorek u nas w kraju jest, gdzie 4-ka to za duzo, zjezdzac
nalezy na nizszym (trabantem nie probowalem), i co - gazowac czasami ?


Z tymi przegazówkami w celach smarowania to nawet się potem przeniosło
na 4-ro suwy czy diesle - zanim ludzie załapali że to nie ma sensu. Tak
samo do tej pory uczą jazdy "na luzie" - była ostatnio afera w mediach.

--
Mirek.

Adam
Guest

Fri Jun 05, 2015 6:50 pm   



W dniu 2015-06-05 o 14:24, dddddddd pisze:
Quote:
W dniu 2015-06-03 o 09:45, J.F. pisze:
Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mkkukm$5jf$1@dont-email.me...
a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
lub różnej pojemności?

Mozna.

Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu
się nie da...

W jakim sensie ?
Samochod jest zasilany alternatorem, akumulator sluzy do rozruchu.

Owszem, moze wzmacniacz na parkingu zasilac, moze wspomoc alternator w
korku jak pracuja swiatla, grzanie, dmuchawa ...

J.


w takim sensie że ten model tak ma - trzeba go zamykać bo jak jest
otwarty to nie odpalisz. Wszystkie moduły wygaszają się do pół godziny
po zamknięciu auta - wtedy bierze rozsądne kilkanaście mA. Ale jeśli
zostawisz otwarty, co chwilę otwierasz drzwi to co chwilę budzisz
moduły... W zasadzie jest to jedna z dwóch rzeczy która mi przeszkadza w
tym aucie Smile
A tuż po otwarciu ciągnie kilkanaście A, po wyłączeniu oświetlenia wewn.
dość szybko spada... poniżej 10A Smile
Niestety, auta idealnego jeszcze nie znalazłem :/


To co Ty tam masz?
Sprężarkę klimatyzacji napędzaną silnikiem elektrycznym? Czy może od
zimy jeździsz z włączonym ogrzewaniem wszystkich foteli? ;)

Co to za autko?



--
Pozdrawiam.

Adam

dddddddd
Guest

Sun Jun 07, 2015 7:27 am   



W dniu 2015-06-05 o 20:50, Adam pisze:
Quote:

w takim sensie że ten model tak ma - trzeba go zamykać bo jak jest
otwarty to nie odpalisz. Wszystkie moduły wygaszają się do pół godziny
po zamknięciu auta - wtedy bierze rozsądne kilkanaście mA. Ale jeśli
zostawisz otwarty, co chwilę otwierasz drzwi to co chwilę budzisz
moduły... W zasadzie jest to jedna z dwóch rzeczy która mi przeszkadza w
tym aucie Smile
A tuż po otwarciu ciągnie kilkanaście A, po wyłączeniu oświetlenia wewn.
dość szybko spada... poniżej 10A Smile
Niestety, auta idealnego jeszcze nie znalazłem :/


To co Ty tam masz?
Sprężarkę klimatyzacji napędzaną silnikiem elektrycznym? Czy może od
zimy jeździsz z włączonym ogrzewaniem wszystkich foteli? Wink

czy ja wiem...
szkolenie w aso rozpoczyna się od "po przyjęciu do serwisu jak
najszybciej zamknij auto" :)

Quote:

Co to za autko?


BMW e60

--
Pozdrawiam
Łukasz

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zakup większego akumulatora 90Ah do diesla czy alternator poradzi sobie z doładowaniem?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map