RTV forum PL | NewsGroups PL

Zakup większego akumulatora 90Ah do diesla czy alternator poradzi sobie z doładowaniem?

Większy akumulator do samochodu

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zakup większego akumulatora 90Ah do diesla czy alternator poradzi sobie z doładowaniem?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Zachariasz Dorożyński
Guest

Thu Jun 04, 2015 1:04 pm   



W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 01:49:57 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
Quote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:8856082467$20150603101817@squadack.com...
Absurd. Rezystancje rozrusznika, szczotek, styków i przewodów są
wyższe od Rwe nowego, w pełni naładowanego akumulatora. Poza tym -
pobór prądu przez rozrusznik jest wielki tylko gdy rozrusznik jest
jeszcze nieruchomy, w momencie gdy już zacznie się obracać, pobór
prądu raptownie maleje.

Pamiętam parametry rozrusznika od Skarpety - prąd jałowy - ok. 80A, prąd
pracy, ok. 300A, sporo, ale auto uciągnie, prąd zwarcia unieruchomionego,
ok. 450A. Przy pewnym poziomie mocnego rozładowania aku podbudzał się - duży
pobór prądu powodował spadek napięcia do poziomu, gdy elektromagnes
odpuszczał, wtedy napięcie szło w górę i elektromagnes znów łapał, wtedy
napięcie znów siadało, wtedy... i tak aż do puszczenia kluczyka, miało się
terkotkę.

--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048
(ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
(A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

Coś Ci się pokiełbasiło. Trzy kilowatowe rozruszniki to są w ciężarówkach. Terkotka to się i dzisiaj zrobi. Ale tylko wtedy jak akumulator będzie prawie skrajnie rozładowany. A Syrenie było tak samo. Od Rw akumulatora zależy czy silnik odpali z rozrusznika. Jak podają na akumulatorze że prąd max 350A to nie jest to prąd zwarcia tylko prąd przy którym na zaciskach zostanie z 10V żeby prądu wystarczyło do zrobienia iskry.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Thu Jun 04, 2015 4:07 pm   



W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 14:47:53 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
Quote:
Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <kogutek444@gmail.com> napisał w
wiadomości news:69820b25-f5c2-41b7-a655-a07b665a3eef@googlegroups.com....

Coś Ci się pokiełbasiło. Trzy kilowatowe rozruszniki to są w ciężarówkach.
Terkotka to się i dzisiaj zrobi. Ale tylko wtedy jak akumulator będzie
prawie skrajnie rozładowany. A Syrenie było tak samo. Od Rw akumulatora
zależy czy silnik odpali z rozrusznika. Jak podają na akumulatorze że prąd
max 350A to nie jest to prąd zwarcia tylko prąd przy którym na zaciskach
zostanie z 10V żeby prądu wystarczyło do zrobienia iskry.

====
No, skoro lepiej wiesz, co było na tabliczce znamionowej i w parametrach
technicznych samochodu - to nie ma sensu dalsza dyskusja - wszystko obalisz,
"no bo tak".
To tyle aujourd'hui, jak francuzi mawiają.
Ale pisać będę.

--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048
(ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
(A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

Mały fiat ma chyba 750W a duży 1,2kW. W czasach Syren nie było akumulatorów mogących przy 50Ah dostarczyć nominalnie 300A do rozrusznika. Syrena ze względu na to ze silnik był dwusuwowy, czyli mający o połowę niższe ciśnienie sprężania i nie posiadający rozrządu i pompy oleju, czyli mechanizmów mocożernych. Do rozruchu potrzebował dużo mniejszej mocy niż silnik czterosuwowy. Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie czy na II biegu.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Thu Jun 04, 2015 4:12 pm   



W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 14:47:53 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
Quote:
Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <kogutek444@gmail.com> napisał w
wiadomości news:69820b25-f5c2-41b7-a655-a07b665a3eef@googlegroups.com....

Coś Ci się pokiełbasiło. Trzy kilowatowe rozruszniki to są w ciężarówkach.
Terkotka to się i dzisiaj zrobi. Ale tylko wtedy jak akumulator będzie
prawie skrajnie rozładowany. A Syrenie było tak samo. Od Rw akumulatora
zależy czy silnik odpali z rozrusznika. Jak podają na akumulatorze że prąd
max 350A to nie jest to prąd zwarcia tylko prąd przy którym na zaciskach
zostanie z 10V żeby prądu wystarczyło do zrobienia iskry.

====
No, skoro lepiej wiesz, co było na tabliczce znamionowej i w parametrach
technicznych samochodu - to nie ma sensu dalsza dyskusja - wszystko obalisz,
"no bo tak".
To tyle aujourd'hui, jak francuzi mawiają.
Ale pisać będę.

--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048
(ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
(A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)
Z jednej ze stron opisujących Syrenę.

W instalacji elektrycznej o napięciu znamionowym 12 V zastosowano prądnicę typu P20p o mócv 220 W, akumulator ołowiowy o pojemności 42 Ah oraz rozrusznik o mocy, 0,6 kW włączany elektromagnetycznie.
Amen.

Adam
Guest

Thu Jun 04, 2015 8:42 pm   



W dniu 2015-06-04 o 16:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
Quote:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.


A czy Syrena nie miała wolnego koła?



--
Pozdrawiam.

Adam

Andrzej Lawa
Guest

Thu Jun 04, 2015 10:54 pm   



W dniu 30.05.2015 o 09:13, Szumek pisze:
Quote:
Witam
Myślę że ta grupa będzie właściwa na te pytanie
jak chcę kupić nowy akumulator do samochodu
o większej pojemności niż montowano w aucie
sprzedawca mówi mi że tak nie można bo będzie niedoładowany itd.

Bajki. No chyba żebyś wstawił akumulator o rząd wielkości bardziej
pojemny ;)

Większe znaczenie ma sprawność alternatora (czy w ogóle ładuje) oraz
długość trasy (tylko przy tasach po kilkaset metrów to każdy będzie
niedoładowany).

Quote:
przecież teraz samochody mają spore alternatory
czy to 60 Ah czy 90Ah to alternator i tak go naładuje
a w dieslu zimą większy akumulator to również większy prąd rozruchowy

A właśnie niekoniecznie - większa pojemność to większa pojemność. Prąd
rozruchowy to osobny parametr. Może być akumulator o większej pojemności
ale i mniejszym prądzie rozruchowym.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj się życiem!

Zachariasz Dorożyński
Guest

Thu Jun 04, 2015 11:28 pm   



W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 22:42:56 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
Quote:
W dniu 2015-06-04 o 16:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.


A czy Syrena nie miała wolnego koła?



--
Pozdrawiam.

Adam

Miała ale można je było wyłączyć. Przy pchaniu do odpalenia z pychu musiało być włączone. Napisałem o pchaniu na II biegu. Pchanie na biegu praktycznie zawsze ma związek z odpaleniem z pychu.

ACMM-033
Guest

Fri Jun 05, 2015 12:27 am   



Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisał w wiadomości
news:mkqku9$b9j$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
A właśnie niekoniecznie - większa pojemność to większa pojemność. Prąd
rozruchowy to osobny parametr. Może być akumulator o większej pojemności
ale i mniejszym prądzie rozruchowym.

Nie na darmo chyba, do mocniejszych prądowo obwodów stosuje się NiCd, nie
NiMH, choć mniej pojemne i kłopoty z pamięcią mają...?
Inaczej - złożyć pakiecik z bateryjek aku do telefonów i mieć aku o
pojemności 50 Ah i 3 kilo wagi, nie liczyłem za dokładnie, o zasadę chodzi.
Takowoż, kompletnie do mnie nie przemawia stwierdzenie o projektowaniu
rozrusznika pod Rw akumulatora, no chyba, że 2PKirchhoffa nie obowiązuje w
tym przypadku
(Oczko z Rw aku, Rw startera, i SEM źródła zasilania, no, jeszcze przewody i
styki, złącza).

--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048

J.F.
Guest

Fri Jun 05, 2015 8:57 am   



Dnia Thu, 04 Jun 2015 22:42:54 +0200, Adam napisał(a):
Quote:
W dniu 2015-06-04 o 16:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.

A czy Syrena nie miała wolnego koła?

Miala. Z mozliwoscia zablokowania.
A moze odblokowania ... to sie chyba czasem zapalalo "na pych".



J.

J.F.
Guest

Fri Jun 05, 2015 9:04 am   



Dnia Thu, 4 Jun 2015 14:28:46 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
Quote:
W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 22:42:56 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.
A czy Syrena nie miała wolnego koła?
Miała ale można je było wyłączyć. Przy pchaniu do odpalenia z pychu musiało być włączone. Napisałem o pchaniu na II biegu. Pchanie na biegu praktycznie zawsze ma związek z odpaleniem z pychu.

A nie bylo tak, ze kierowca wrzucal II, wciskal sprzeglo i prosil sie
pchac ?

tak nawiasem mowiac - wspolczesne auta, z gatunku wiekszych - mondeo,
vectra, sierra, jak je pcham na luzie, to ledwo sie ruszaja. Nie wiem
czy 2 osoby bylyby to w stanie rozpedzic, ale na pewno silne musialyby
byc ...

J.

Adam
Guest

Fri Jun 05, 2015 10:26 am   



W dniu 2015-06-05 o 11:47, Zachariasz Dorożyński pisze:
Quote:
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 10:57:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Thu, 04 Jun 2015 22:42:54 +0200, Adam napisał(a):
W dniu 2015-06-04 o 16:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.

A czy Syrena nie miała wolnego koła?

Miala. Z mozliwoscia zablokowania.
A moze odblokowania ... to sie chyba czasem zapalalo "na pych".



J.

Szklanka jest do polowy pełna czy od połowy pusta?


Niezupełnie ;)

Chodzi o stan wyjściowy - czyli, czy domyślnie wolne koło było
zablokowane, czy nie.


--
Pozdrawiam.

Adam

J.F.
Guest

Fri Jun 05, 2015 10:47 am   



Dnia Fri, 5 Jun 2015 02:47:43 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
Quote:
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 10:57:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Thu, 04 Jun 2015 22:42:54 +0200, Adam napisał(a):
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.

A czy Syrena nie miała wolnego koła?

Miala. Z mozliwoscia zablokowania.
A moze odblokowania ... to sie chyba czasem zapalalo "na pych".


Szklanka jest do polowy pełna czy od połowy pusta?

Chodzi o to, ze typowo jezdzilo sie ... no wlasnie nie pamietam, chyba
z wolnym kolem. Wtedy mogles takie odczucie miec przy pchaniu, jesli
kierowca nie przestawil wajchy.

J.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Fri Jun 05, 2015 11:47 am   



W dniu piątek, 5 czerwca 2015 10:57:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Dnia Thu, 04 Jun 2015 22:42:54 +0200, Adam napisał(a):
W dniu 2015-06-04 o 16:07, Zachariasz Dorożyński pisze:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.

A czy Syrena nie miała wolnego koła?

Miala. Z mozliwoscia zablokowania.
A moze odblokowania ... to sie chyba czasem zapalalo "na pych".



J.

Szklanka jest do polowy pełna czy od połowy pusta?

J.F.
Guest

Fri Jun 05, 2015 12:09 pm   



Dnia Fri, 5 Jun 2015 04:29:56 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
Quote:
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 12:47:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
(...) Przy pchaniu Syreny nie czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie
czy na II biegu.

Chodzi o to, ze typowo jezdzilo sie ... no wlasnie nie pamietam, chyba
z wolnym kolem. Wtedy mogles takie odczucie miec przy pchaniu, jesli
kierowca nie przestawil wajchy.

Napisałeś tak jakbyś wiedział lepiej jakie miałem odczucie.
Samochody się pcha żeby albo przestawić albo odpalić. Przestawia
się na luzie i takie coś Syrena miała a odpala z reguły na II
biegu. Dlaczego starasz się zrobić z użytkowników Syreny idiotów.
Nie wystarczy ci że oni i tak w jakiś sposób byli wykluczeni
społecznie bo mieli Syreną.

Dlaczego wykluczeniu? Nobilitowani byli, bo wiekszosc miala pekaes
albo rower.

Ja tam wiem, ze silnik stawia opor. Moze i w Syrenie maly, ale stawia.
Wiec cos podejrzewam ... odczucia Ci sie pomylily, czy wolne kolo
zadzialalo.

J.

J.F.
Guest

Fri Jun 05, 2015 12:17 pm   



Dnia Fri, 5 Jun 2015 04:24:52 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
Quote:
Chodzi o stan wyjściowy - czyli, czy domyślnie wolne koło było
zablokowane, czy nie.

Wajcha była którą użytkownik ustawiał w jednym z dwóch położeń.
Domyślnie każde położenie mogło być właściwym.

O ile pamietam ... w Syrenie latwo bylo zrzucic wajche z jednego
polozenia.

Quote:
Trabant miał angielkę tylko na czwartym biegu, to tak na okoliczność
twierdzenia ze dwusuw musi mieć wolne kolo żeby silnika nie
zatrzeć.

No wlasnie - to jak to bylo ?
Z gory wolno bylo zjezdzac tylko na 4-ce, czy przy zjezdzaniu z
wiekszej gory silnik sie zacieral ?
No bo po cos to wolne kolo wsadzali, ale gory sie zdarzaja.
Syrena z Morskiego Oka zjezdzalem, ale na tylnej kanapie :-)

J.

dddddddd
Guest

Fri Jun 05, 2015 12:24 pm   



W dniu 2015-06-03 o 09:45, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mkkukm$5jf$1@dont-email.me...
a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
lub różnej pojemności?

Mozna.

Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu
się nie da...

W jakim sensie ?
Samochod jest zasilany alternatorem, akumulator sluzy do rozruchu.

Owszem, moze wzmacniacz na parkingu zasilac, moze wspomoc alternator w
korku jak pracuja swiatla, grzanie, dmuchawa ...

J.


w takim sensie że ten model tak ma - trzeba go zamykać bo jak jest
otwarty to nie odpalisz. Wszystkie moduły wygaszają się do pół godziny
po zamknięciu auta - wtedy bierze rozsądne kilkanaście mA. Ale jeśli
zostawisz otwarty, co chwilę otwierasz drzwi to co chwilę budzisz
moduły... W zasadzie jest to jedna z dwóch rzeczy która mi przeszkadza w
tym aucie Smile
A tuż po otwarciu ciągnie kilkanaście A, po wyłączeniu oświetlenia wewn.
dość szybko spada... poniżej 10A Smile
Niestety, auta idealnego jeszcze nie znalazłem :/

--
Pozdrawiam
Łukasz

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zakup większego akumulatora 90Ah do diesla czy alternator poradzi sobie z doładowaniem?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map