Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5
Adam Wysocki
Guest
Tue May 27, 2014 10:32 am
Andrzej W. <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> wrote:
Quote:
Skoro ja na rowerze z dynama 6V wykręcam 150Vpp to taki wynalazek na 12V
bez regulatora kręcony z silnika spalinowego da przy maksymalnych
obrotach z 300V albo więcej.
Na wolnych obrotach jest ok. 20V. Na maksymalnych z tego co pamiętam ok.
80V.
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
Adam Wysocki
Guest
Tue May 27, 2014 10:33 am
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Z tym, ze takie napiecie to tylko przy braku obciazenia.
A w motocyklu lampa obowiazkowa i napiecie znacznie spadnie ... tylko
trzeba zapasowy rezystor jak zarowka sie spali
W sumie w skuterach z tego co kojarzę tak było - jak lampa była wyłączona,
to był włączony rezystor... ale to było daaaawno, może coś mi się
pomyliło. Ale pamiętam że rezystor mocy po coś był i to miało coś
wspólnego z lampą.
Quote:
Albo nie rezystor, tylko zwierac po pierwotnej stronie
No czyli tak jak teraz z grubsza :)
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
Adam Wysocki
Guest
Tue May 27, 2014 11:55 am
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote:
Quote:
Na wolnych obrotach jest ok. 20V. Na maksymalnych z tego co pamiętam ok.
80V.
Czyli jakieś 150V amplitudy (sinusoidy się tam nie spodziewaj),
Tu już możemy zgadywać. 80V zmierzone miernikiem średniej klasy, dla
sinusa byłoby to RMS, a co on pokazuje dla niesinusoidalnych napięć...
cholera wie. Na oscyloskopie tego nie oglądałem.
Quote:
do tego doliczasz przepięcia przy przełączaniu i już musisz dać klucz
na 200V jak potrafisz projektować przetwornice lub na 250V jeśli nie
masz w tym większego doświadczenia.
Zakładam że Suzuki (lub producent podzespołów, nie wiem kto produkuje
regulatory, ale inną elektronikę w tym moto robi Denso) jednak ma
jakieś doświadczenie :)
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
Adam Wysocki
Guest
Tue May 27, 2014 11:56 am
BartekK <sibi@drut.org> wrote:
Quote:
Była tu o tym kiedyś dyskusja - pomysł padł, bo gdy klucz w przetwornicy
buck przepali się na zwarcie, to instalacja motocykla dostanie pełne
napięcie z generatora.
A gdy tutaj przepalą się tyrystory - to też dostanie...
Z doświadczenia - tyrystory przepalają się na zwarcie...
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5