Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Paweł Pawłowicz
Guest
Wed May 21, 2014 8:16 pm
W dniu 2014-05-21 17:23, Andrzej W. pisze:
Quote:
W dniu 2014-05-21 16:39, Paweł Pawłowicz pisze:
Diody Schottky zamiast zwykłych, większe przekroje, poprawione złącza.
Nie przypuszczam, aby to pomogło. Ten układ po prostu zwiera uzwojenie
generatora gdy zacznie przewodzić dioda Zenera, do przejścia prądu przez
zero generator pozostaje nieaktywny. A to może być znaczna część czasu.
"Święty Boże nie pomoże".
Właśnie pomaga, przed prostownikiem masz powiedzmy 16V i "stabilizator"
Ci zwiera uzwojenie, a na diodach masz 2x1,3 + na przekrojach i
złączkach z 400mV i już zostaje na wyjściu 13V.
Dajesz przewymiarowane Schottky, poprawiasz przekroje, dodajesz złączek
i masz 2x0,6 + 200mV -> 14,6V dokładnie przy takich samych ustawieniach
"stabilizatora".
Jeżeli chcesz podwyższyć napięcie, to znacznie prościej (i taniej)
wymienić zenerki.
P.P.
Andrzej W.
Guest
Wed May 21, 2014 9:32 pm
W dniu 2014-05-21 22:16, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
Jeżeli chcesz podwyższyć napięcie, to znacznie prościej (i taniej)
wymienić zenerki.
I spalić diody w prostowniku?
Znając obecne realia to są one dobrane z 0.0001% zapasem, przy
założeniu, że temperatura na zewnątrz nie wzrośnie powyżej minus
dwudziestu stopni. :-)
--
AWa.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed May 21, 2014 9:39 pm
Hello Paweł,
Wednesday, May 21, 2014, 10:16:27 PM, you wrote:
Quote:
Diody Schottky zamiast zwykłych, większe przekroje, poprawione złącza.
Nie przypuszczam, aby to pomogło. Ten układ po prostu zwiera uzwojenie
generatora gdy zacznie przewodzić dioda Zenera, do przejścia prądu przez
zero generator pozostaje nieaktywny. A to może być znaczna część czasu.
"Święty Boże nie pomoże".
Właśnie pomaga, przed prostownikiem masz powiedzmy 16V i "stabilizator"
Ci zwiera uzwojenie, a na diodach masz 2x1,3 + na przekrojach i
złączkach z 400mV i już zostaje na wyjściu 13V.
Dajesz przewymiarowane Schottky, poprawiasz przekroje, dodajesz złączek
i masz 2x0,6 + 200mV -> 14,6V dokładnie przy takich samych ustawieniach
"stabilizatora".
Jeżeli chcesz podwyższyć napięcie, to znacznie prościej (i taniej)
wymienić zenerki.
Jeśli brakuje wydajności, to wymiana zenerek nie pomoże.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
AlexY
Guest
Wed May 21, 2014 10:03 pm
Użytkownik Adam Wysocki napisał:
Quote:
AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
To ja się dołączę z takim pytaniem - po co się takie dziwaczne układy
stosuje? Nie lepiej zrobić to za pomocą regulacji prądu wzbudzenia?
Przecież taki regulator na zenerkach wyzwalających tyrystory generuje
niesamowitą ilość śmieci na wyjściu.
Bo tam nie ma cewki wzbudzenia. IMHO durne rozwiązanie zwiększające
obciążenie silnika i zużycie paliwa.
Pytanie jak bardzo to obciąża ponad dwustukonny silnik... akurat paliwa te
silniki spalają w trasie bardzo mało (w mieście wiadomo że musi wypić, ale
wynik poniżej 6 litrów na setkę przy pojemności 1300 cm3 to malutko).
200 koni z 1,3l? Diesel? to te 6l w trasie to nie rewelacja. Durnota
rozwiązania bierze się z regulacji poprzez zużywanie nadmiaru energii na
ciepło, jaki to wpływ procentowo na spalanie - nieistotne.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
AlexY
Guest
Wed May 21, 2014 10:05 pm
Użytkownik J.F napisał:
Quote:
Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:llht3s$arn$1@speranza.aioe.org...
http://img197.imageshack.us/img197/4359/3fazzowfegnap.jpg
To ja się dołączę z takim pytaniem - po co się takie dziwaczne układy
stosuje? Nie lepiej zrobić to za pomocą regulacji prądu wzbudzenia?
Przecież taki regulator na zenerkach wyzwalających tyrystory generuje
niesamowitą ilość śmieci na wyjściu.
Bo tam nie ma cewki wzbudzenia. IMHO durne rozwiązanie zwiększające
obciążenie silnika i zużycie paliwa.
Ale zeby bylo smieszniej ... zwarcie strat nie przynosi. Cewka idealna
strat nie przynosi. Alternator ma prad ograniczony.
Wiec strat mamy tyle co na napieciu przewodzenia tyrystora i oporze cewki.
We wspolczesnym samochodzie z altenatorem 100A jakies 150W strat byloby
niemile, choc tez niezauwazalne w paliwie, w motocyklu gdzie prad
mniejszy a wszystko plywa w oleju moze bez znaczenia jest.
Coś tu kolega teoretyzuje chyba.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
AlexY
Guest
Wed May 21, 2014 10:07 pm
Użytkownik Andrzej W. napisał:
Quote:
W dniu 2014-05-21 11:54, AlexY pisze:
IMHO durne rozwiązanie zwiększające obciążenie silnika i zużycie paliwa.
Nie do końca, z pomiarów na prądnicach rowerowych, też magnesy trwałe,
wychodziło, że niektóre prądnice zwarte generowały mniejsze opory niż
nieobciążone.
Przy lepszych modela ten efekt nie występował.
Zwarcie prądnicy generuje znikomą moc strat bo napięcie dąży do zera.
Ale tu raczej o prądnicy rowerowej nie jest mowa, jak już to należało by
sklasyfikować to jako tą lepszą prądnicę.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Marek
Guest
Wed May 21, 2014 10:34 pm
On Wed, 21 May 2014 23:03:39 +0100, AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
Quote:
200 koni z 1,3l? Diesel? to te 6l w trasie to nie rewelacja. Durnota
Przecież pisze że motocykl. Co to hayabusa ?
--
Marek
AlexY
Guest
Wed May 21, 2014 11:12 pm
Użytkownik Marek napisał:
Quote:
On Wed, 21 May 2014 23:03:39 +0100, AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
200 koni z 1,3l? Diesel? to te 6l w trasie to nie rewelacja. Durnota
Przecież pisze że motocykl. Co to hayabusa ?
Rany... taka moc w motorze.. przesada. 600ccm to przecinak.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Marek
Guest
Thu May 22, 2014 6:43 am
On Thu, 22 May 2014 00:12:22 +0100, AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
Quote:
Rany... taka moc w motorze.. przesada. 600ccm to przecinak.
http://www.youtube.com/watch?v=O4uyUMvjJ-E&feature=youtube_gdata_player
Teraz to byle 600 ma 100 KM
--
Marek
AlexY
Guest
Thu May 22, 2014 9:13 am
Użytkownik Adam Wysocki napisał:
Quote:
AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
200 koni z 1,3l? Diesel?
Wysokoobrotowa benzyna, niby wolnossąca (bez turbiny, chociaż jak ktoś
ma zbędne 10 tys. zł to może sobie założyć, nitro też montują), ale
dynamicznie doładowywana przez powietrze łapane pod lampą (tam jest
podczas jazdy największe ciśnienie), tzw. SRAD (Suzuki Ram Air Direct).
Durnota rozwiązania bierze się z regulacji poprzez zużywanie nadmiaru
energii na ciepło, jaki to wpływ procentowo na spalanie - nieistotne.
Też mnie to dziwi, a jednak ktoś mądrzejszy od nas to wymyślił, pewnie
biorąc pod uwagę wady i zalety innych rozwiązań, i stosuje...
Proszę Cię, nie nazywaj księgowego "kimś mądrzejszym" od nas.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Adam Wysocki
Guest
Thu May 22, 2014 9:14 am
AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
Quote:
200 koni z 1,3l? Diesel?
Wysokoobrotowa benzyna, niby wolnossąca (bez turbiny, chociaż jak ktoś
ma zbędne 10 tys. zł to może sobie założyć, nitro też montują), ale
dynamicznie doładowywana przez powietrze łapane pod lampą (tam jest
podczas jazdy największe ciśnienie), tzw. SRAD (Suzuki Ram Air Direct).
Quote:
Durnota rozwiązania bierze się z regulacji poprzez zużywanie nadmiaru
energii na ciepło, jaki to wpływ procentowo na spalanie - nieistotne.
Też mnie to dziwi, a jednak ktoś mądrzejszy od nas to wymyślił, pewnie
biorąc pod uwagę wady i zalety innych rozwiązań, i stosuje...
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
Adam Wysocki
Guest
Thu May 22, 2014 9:15 am
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
Quote:
Przecież pisze że motocykl. Co to hayabusa ?
Dokładnie, chodzi o Haykę.
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
Paweł Pawłowicz
Guest
Thu May 22, 2014 9:15 am
W dniu 2014-05-21 23:32, Andrzej W. pisze:
Quote:
W dniu 2014-05-21 22:16, Paweł Pawłowicz pisze:
Jeżeli chcesz podwyższyć napięcie, to znacznie prościej (i taniej)
wymienić zenerki.
I spalić diody w prostowniku?
Znając obecne realia to są one dobrane z 0.0001% zapasem, przy
założeniu, że temperatura na zewnątrz nie wzrośnie powyżej minus
dwudziestu stopni.
Akurat te są na 100V, więc te dwa wolty nie zrobią różnicy.
Ale problem jest gdzie indziej. Po osiągnięciu napięcia przewodzenia
diody generator jest wyłączany aż do spadku prądu do zera, a więc nie
pracuje przez więcej niż połowę czasu. A wyłączony generator nie oddaje
energii :-(
P.P.
Adam Wysocki
Guest
Thu May 22, 2014 9:16 am
AlexY <alexy@irc.pl> wrote:
Quote:
Przecież pisze że motocykl. Co to hayabusa ?
Rany... taka moc w motorze.. przesada. 600ccm to przecinak.
To się tylko tak wydaje... (jeździłem 750-ką przez parę lat)
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
Andrzej W.
Guest
Thu May 22, 2014 10:40 am
W dniu 2014-05-22 11:46, Adam Wysocki pisze:
Quote:
Swoją drogą wg mnie feedback do stabilizatora powinien iść zza diód a nie
sprzed nich... może w tym nowym idzie, to czarna skrzynka.
Za diodami nie wiesz, które uzwojenie wyłączyć.
--
AWa.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next